Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čína automobilová (1. díl): Historie

Pred niekoľkými desiatkami rokov priemyselne zaostalá krajina. Dnes najväčší automobilový trh sveta s rastovým výhľadom do nekonečna.
Zpět na článek
22. 1. 2012 09:53
22. 1. 2012 10:01
22. 1. 2012 10:40
22. 1. 2012 12:37
22. 1. 2012 14:17
22. 1. 2012 14:19
22. 1. 2012 14:30
22. 1. 2012 20:21
22. 1. 2012 17:22
22. 1. 2012 20:18
22. 1. 2012 21:12
22. 1. 2012 14:32
22. 1. 2012 12:02
22. 1. 2012 13:21
22. 1. 2012 13:30
22. 1. 2012 14:17
23. 1. 2012 00:01
23. 1. 2012 14:22
22. 1. 2012 09:53
Tak nevím
Trochu mi to připomíná rukopisy Hanky s Lindou, takový pokus o vytvoření dojmu, že Čína nějakou automobilovou historii má :-) Podle mě žádnou podstatnou nemá a situaci zcela shrnuje toto [odkaz] Prostě nebylo nic, pak se udělaly podmínky pro to, aby se toho maximum rozkradlo a dneska se to zpětně legalizuje. To předtím je pro dnešní stav úplně nepodstatné, nevidím tam žádnou vazbu. Smutnost takového stavu je pak ještě věc jiná...

MK
Rozbalit vlákno
5
Avatar - prekladys
22. 1. 2012 10:34
Re: šikmé oči ďábelské...
bohužel je odkaz do značné míry pravdivý. zásadní problém je kulturně-historická odlišnost evropské a východní civilizace. ta první má ve svých kořenech vyzdvihování individuálního ducha (v konečném důsledku lpění na licencích, autorských právech atp.), ta druhá tohoto ducha potírá. zkrátka - jedna kultura je striktně egoistická, druhá stádní (od slova stádo). že to v evropě bez této elementární svobody nebude fungovat, dokazuje historie - všechny pokusy o její podvázání skončily neúspěchem.

tento rozdíl je ostatně zakódován už v tak základní věci, jakou je přístup k vědění: geniální jednoduchost "našeho" středomořského písma - abecedy vs. archaická komplikovanost dosud používaného (starověkého) čínského znakového písma. jednomu stačí k písemné komunikaci znalost několika desítek znaků a je mu umožněno zvědět, ten druhý, aby se jich učil tisíce po celý život a jen tuší, případně neví, protože musí kušovat, a nemá čas na neustálé biflování nových a nových obrázků... to je pak materiálek!

k autům: ten pitomý šanghaj, co prý připomíná plymoutha, je mercedesův ponton. pokud je holt po tisíciletí svazována kreativita individuálního ducha, nelze očekávat jinou tvůrčí iniciativu než tu kopírovací...

p.s. všem sinologům se omlouvám za tento lehce xenofobní příspěvek
22. 1. 2012 11:09
Re: šikmé oči ďábelské...
Neviem sice kto je Hanka s Lindou >:D, ale myslim, ze hladas v tomto clanku nieco co v nom nie je. ;-)

Je to prva cast a uvod k niecomu, co bude nasledovat v 2. casti. Povodny clanok je len rozdeleny na dve casti kvoli rozsahu.

V tomto historickom uvode ma ani nenapadlo vytvarat nejaky dojem. Proste som len vecne spisal prvotnu historiu cinskeho automobiloveho trhu (..a taku alebo onaku historiu automobiloveho trhu ma predsa kazda krajina). Takze, prosim, nehladat za tym nijake skryte dovody (...tie nakoniec nebudu ani v druhej casti).

Na clanok z odkazu som aj ja narazil - a musim povedat, ze je v mnohom pravdivy. Jeho problem je ale v tom, ze pracuje so zauzivanym "klise" o tom ako cinania len kradnu. Tien tejto temy (ktora je velmi dobra na citanie a nasledne pohorsovanie sa ako cinania kradnu) ale nijak neprekracuje. Ja som chcel ist viac do hlbky a ukazat cinsky trh z inych a sirsich perspektiv.

Mozno treba pockat na tu 2. cast. ;-)
Avatar - Special-line
22. 1. 2012 11:24
Re: šikmé oči ďábelské...
Něco na tom bude. Dnes se ve společném podniku, který založila Tatra v Číně v 80. letech, vyrábějí auta s tatrováckou koncepcí (sic jiným motorem a kabinou), bez toho aniž by z toho Tatra něco měla a měla na to nějaké právní páky. O náhradních dílech ani nemluvě, ale to si děláme také z části sami.
23. 1. 2012 16:25
Re: šikmé oči ďábelské...
Přesně tak.

já osobn to řeším tak ,že se snažím věci z číny nekupovat (kromě pc, to snad ani ohlídat nejde).

Myslím, že automobilky, který přisotupily na tuhle hru mají snad jen jednu možnost.
Čekat dlouhý dekády a pak, až bude chtít čínská motor company expandovat na území, kde alespoň jakžtakž funguje právo, tak jim to zatrhnout a odovlat se na plagiáty apod. (viz spory apple vs samsung).

Každopádně bych rád jednu jedovatou poznámku, že když se někdo sníží k otmu, že se jako kurtizána chová, tak s ní tak bude taky nakládáno:)
Avatar - Bristol
22. 1. 2012 10:40
Čína
ta jejich produkce je docela brutální...obzvlášť takové ty jejich pseudoautomobilky jako jsou Geely a podobně...jenže číňané nemají moc na výběr...aby kupovali auta z dovozu tak je to o polovic dražší...(45%) takže jsou odkázání na svoje "auta" a nebo na to co se tam montuje....potom už chápu tak velkou oblibu VW...má tam docela tradici a hlavně tam montuje i auta která jsou relativně moderní...krom pár archaických kusů pro spodinu
Rozbalit vlákno
12
Avatar - KubikCv
22. 1. 2012 12:37
Re: Čína
"VW...má tam docela tradici a hlavně tam montuje i auta která jsou relativně moderní...krom pár archaických kusů pro spodinu"

jako vystřiženo z Mladé Boleslavi >:D
Avatar - Bristol
22. 1. 2012 14:17
Re: Čína
s trochou nadsázky se to dá aplikovat i u nás...VW se velkou měrou zasloužil o motorizaci českých zemí po sametové revoluci...už jen tím že koupil škodu auto...která by jinak velmi pravděpodobně dopadla podobně jako Liaz nebo Tatra... ;-)
Avatar - KubikCv
22. 1. 2012 14:19
Re: Čína
podle historie...spíš jako Dacia..takže ne zas tak špatně.Nezávisle na VW byl favorit slušně udělané auto (na to kde vznikal).Pravý přínos VW byl až u Octavie...Felicia nepotřebovala 1.6 od VW..měli jsme lepší motory
Avatar - Bristol
22. 1. 2012 14:30
Re: Čína
Felicia byl přebouchanej favorit...takové auto už na přelomu tisíciletí neměla v nabídce automobilky co dělat... ;-) a ty motory myslíš letitej 1.3 40kW?? >:D teda nevím...jistě pro 120L/Favorit slušnej motor...
Avatar - Special-line
22. 1. 2012 14:48
Re: Čína
Kubik mě nejspíš na mysli motor Š 790, což byl určitě lepší motor než AEE od VW. [odkaz]
Avatar - Bristol
22. 1. 2012 20:21
Re: Čína
teď na to koukám...slušné...velmi... :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - KubikCv
22. 1. 2012 17:22
Re: Čína
1.3 byl až 50kW což bylo krásný na to jak byl ten motor starej. I když u Fáva byl vylepšenej.
Ve Fabii je 1.4 MPi přiškrcená na 44kW,ale dá se z ní při stejný spolehlivosti dostat o dost víc.
Jasně...Boleslav by dělala lowendy...ale zisk by zůstal u nás....
Teď vyrábíme jen nejslabší motory a pár převodovek pro ně....jinak jen montujeme z VW dílů.A zůstává tady jen část zisku.
Avatar - Bristol
22. 1. 2012 20:18
Re: Čína
1.3 40kW a 1.3MPI 50kW jsou jiné motory...pokud vím ten druhý se montoval i do VW Polo a nebyl škodovácký ;-)
Avatar - Special-line
22. 1. 2012 20:45
Re: Čína
Tak motory to jsou stejné 40 i 50 kW se dělalo jak s jednobodovým, tak s vícebodovým vstřikováním. Rozdíly mezi výkonovými variantami nebyly nijak zásadní, pořád to byl stejnej motor.
Jestli se montoval nějaký motor do Pola (vím že jsem to někde četl ale teď to nemůžu najít - nemá někdo nějaký odkaz?), tak to byl asi 1,4 44kW co se montoval do Fábie, přepracopvanej motor z Felicie.
Avatar - KubikCv
22. 1. 2012 21:12
Re: Čína
Nejsem škodofanda (měl jsem jen Fanouše)...ale motor 135 se vstřikováním Bosch monomotronic měl 40kW.. karburátorový motor měl tuším 46kW..stříkačka MPi měla 50kW to všechno přibližně na podobném motoru...snad se na začátku výroby Favoritů měl dělat i 115..nějaká jedenáctistovka. Motor Fabia 1.4 MPi byl pořád stejnej motor s jinou hlavou....se 40 a 44kW.
Motory Škoda měly objem 1289 a rozvody s řetězem.Motory které se montovaly do VW Polo (rozvody řemenem) se licenčně vyráběly v NDR 1043 a 1272 objem 33 a 43kW s karburátorem a 1.3 měla se stříkačkou 40kW ale byl to konstrukčně úplně jiný motor. VW mělo vlastní 1.1 1.3 1.3D 1.4 44kW 1.6 55kW 1.8 66kW docela dobře se to pamatuje :-)
Potom ještě škoda pro potřeby Fabie junior vyvinula 1.0 MPi což byl ekvivalent motoru ze Škody 1000MB .... motory 1.0 MPi byly i ve VW Lupo ale tam si nejsem jistej jestli to byly motory škoda,nebo motory VW a nebo obojí. Motory 1.0 od VW měly 37kW a měly snad původ u 1.6ky a montovaly se do Lupo/Arosa a Pola/Ibizy
Avatar - Special-line
22. 1. 2012 20:30
Re: Čína
Aby zisk zůstal u nás Boleslav by nedělal ani ty lowendy. Aby je dělal stejně by si v ní někdo musel nějakej podíl koupit. A takhle aspoň Škodovka dělá auta na Evropské úrovni.
Avatar - Bristol
22. 1. 2012 14:32
Re: Čína
přiznejme si to...nebejt VW dopadli bychom jako dacia nebo VAZ...výrobce zastaralých, slabých a low-endových vozů...i když Dacia je na tom už teď o dost lépe...ale kde byla do roku 2004 než přišel Logan??
22. 1. 2012 12:02
Prečo
...proč je článek o historii čínských aut psaný čínsky, nebo jak, blbě se to čte ;-\
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Special-line
22. 1. 2012 12:10
Re: Prečo
Á jé už je to tady zas. Nech toho prosím tě, ztrapňuješ akorát sám sebe.
22. 1. 2012 13:21
Re: Prečo
Y+gč gMngyč luňhňu de guóji shů shí nián. ZhÎnwŕng 10 nián, dŕn réngrán shě y+gč xiÎo qkyů de qiúyuán. J+ntin, shějič shŕng zuědŕ de, yĐ wúxiŕn chákŕn qěch shěchÎng zngzhÎng- yÔ suŇyŇu de yMudiÎn hé qudiÎn, zhčyŕng huň nŕyŕng dě děqiú de qít bůfčn.

Lepší?
Avatar - Bristol
22. 1. 2012 14:17
Re: Prečo
slovenština není tak těžký jazyk... ;-) pokud tomu nerozumíš nečti to
23. 1. 2012 00:01
Verbiest
U Verbiestova vozu bývají v drtivé většině uváděny přibližné roky vzniku 1679-1681. Není známo, jak samohyb vypadal, ani jestli byl vyhotoven ve skutečné velikosti nebo to byl jen model. Italský Brumm vyrábí model turbínové tříkolky, jiné kresby jej znázorňují jako "pětikolku" v různých podobách. Marko se do těchto polemik vůbec nepouští a považuje vůz za skutečně existující. Což je ovšem fatální historická chyba. Zlatá doba páry začíná prokazatelně až Cugnotem.
Rozbalit vlákno
1
23. 1. 2012 14:22
Re: Verbiest
Ano, mas pravdu, ze Verbiestov samohyb mohol kludne byt len nejaky model / hracka. Aj to, ze som to nespomenul, ...ale zas "vybavil" som to tym, ze to sluzilo iba pre zabavu cisarskeho dvora. Z tohto pohladu je asi dnes nie uplne podstatne ci to bolo velke, alebo hracka. Kazdopadne zrejme neslo o auto v dnesnom vyzname slova (co uz napr. Cugnotov tahac bol), ale len o ten samohyb... ;-)