Letos by se mělo celosvětově prodat zhruba 600.000 elektromobilů. Přibližně třetina z toho na čínském trhu, který v tomto ohledu zažívá výrazný nárůst.
.. a možná je to využití příležitosti. Pokud by začali exportovat normální auta, bude to trvat dost dlouho než se prosadí. S kvalitníma eletroautama za dobrou cenu by neměli (minimálně v Evropě) konkurenci.
Kvalita-nekvalita, toto teraz, v tomto štádiu až takú rolu nehrá. V Pekingu majú neskutočný problém so smogom, skús pogoogliť. Často sa stáva že z desiateho poschodia pre smog nevidíš z okna. Pre smog, nie pre hmlu. Tipujem, že už aj legislatíva sa rozhodla že to takto ďalej neide, treba s tým niečo robiť. Prvé čo ich napadlo je znížiť stavy áut so spaľovacími motormi. A niečim ich nahradiť musia.
Nemusím googlit, byl jsem v Shanghaii a úplně mi to stačilo, smog celý den a nic moc s tím nedělají. Nicméně moje reakce byla na Xyla ohledně nápadu čínských elektroaut dovážených do Evropy - viz jeho příspěvek výše ;-)