Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čína v Detroitu 2009: Brilliance jen monitoruje terén, BYD chce do 3 let vstoupit na trh

Agilní čínské automobilky v USA zkoumají, jestli se krize místního autoprůmyslu nestane jejich životní příležitostí.
Zpět na článek
16. 1. 2009 10:49
neregistrovaný "nextrom"
16. 1. 2009 14:21
neregistrovaný "nextrom"
16. 1. 2009 14:05
neregistrovaný "peedWIN"
16. 1. 2009 14:52
neregistrovaný "nextrom"
16. 1. 2009 19:23
neregistrovaný "nextrom"
16. 1. 2009 14:25
16. 1. 2009 15:45
16. 1. 2009 16:23
16. 1. 2009 16:39
16. 1. 2009 23:36
16. 1. 2009 16:18
20. 1. 2009 22:31
neregistrovaný "sawe"
20. 1. 2009 22:38
neregistrovaný "sawe"
16. 1. 2009 09:22
Základní motory
budou mít v každém případě lepší než Škodovka.

Čína potřebuje ještě čas, vždyť nedávno se tam neprodalo ani 500 000 aut, ale brzy se tam prodá víc aut než v USA a konkurence je tam taky tvrdá. Takže ještě chvilku vyčkat, ale moc dlouho to trvat nebude.
Hlavně aby se těmto autům dokázala postavit Škodovka, pro začátek alespoň na tom čínském trhu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "nextrom"
16. 1. 2009 10:49
made in P.R.C.
Uz chybi jen malo k tomu abychom mohli konecne vsichni vyhodit Werkzeug na srot a stat se umelci ci filozofy, konecne nebudeme potrebovat zadne spinave a hlucne tovarny a nebudeme se muset drit pet hodin denne ve vlastnim potu za psacim stolem vypoctem synchronizacnich krouzku prevodovky 8-s. Tuto praci nam prevezmou pilne vcelky v Cine >:D !
Z nas se pak definitivne stane kultivovany narod dumajicich vedcu a jako za stareho Recka se budeme spacirovat po mestskych bulvarech, diskutovat o rovnosti nacionalit a vyhodach globalizace s levnou pracovni silou :yes:. Automaticke rozvazeci centrum bude rozdelovat spravedlive cinske zbozi na vsechny rovnocenne obcany a platit se bude dobrymi napady... :yes:
Rozbalit vlákno
5
16. 1. 2009 12:17
Re: made in P.R.C.
Hezký takhle brzo ráno a už nalitej >:D ;-)
16. 1. 2009 12:35
Re: made in P.R.C.
Čína se chová jako naše ODS.

Taky podporuje mozkovou práci na úkor ruční. Takže na nás nezbyde ani ta mozková.
neregistrovaný "nextrom"
16. 1. 2009 14:21
Re: made in P.R.C.
Bohuzel tomu jeste zdaleka neni tak, ze by kazdy byl schopen delat tzv. mozkovou praci. Kdyz se podivame na aktualni deni v hospodarskem sektoru, tak je to vice nez zrejme...
8-s
Avatar - Falco
16. 1. 2009 20:58
Re: made in P.R.C.
[odkaz] Učinit tomu všemu přítrž si vzala za svůj cíl již zmíněná vládní strana Fianna Fail. Ta se rozhodla k několika radikálním řešením:

Snížit a následně "zrušit" vysoké schodky státního rozpočtu. Snížit daně ze zisku v průmyslové výrobě a dalších navazujících odvětvích až na v Evropě neobvyklých 10%. Zmrazit nebo alespoň umírnit růst mezd v celé ekonomice (za pomoci odborů).

K tomu všemu se přidal vysoký příliv zahraničních investic hlavně z USA a ostatních zemí Evropské unie. V roce 1994 činil například příliv přímých zahraničních investic do Irska necelých 838 miliónů USD, v roce 2000 to však bylo již vysokých 20 mld. dolarů. Většina z těchto investic se koncentrovala především do informačních technologií, elektronického, farmaceutického a chemického průmyslu. Velká část těchto investic přicházela z USA.

Tak například, přibližně třetina osobních počítačů prodaných v Evropě mezi léty 1980 až 2000 byla vyrobena v Irsku. Do Irska mířily výrobci elektroniky jako IBM, Intel, Dell, Motorola a Hewlett Packard. Stranou nezůstaly ani softwarové společnosti. Kvůli nízkým daním a kvalifikované pracovní síle v zemi čile investoval Microsoft a svou technologickou pobočku v Irsku založila před několika lety internetová štika 21. století - společnost Google.

Z chudé země na periférii Evropy se tak během 15 let stal již několikrát zmíněný a tolik pověstný "keltský tygr". To se samozřejmě neobešlo bez obrovských investic do vzdělání a infrastruktury. Pracovní síla v Irsku je velice vzdělaná (80% Irů má středoškolské vzdělání s maturitou), ale levná (náklady na pracovníka jsou téměř poloviční oproti Německu a Francii). (Nejen) díky tomu došlo k poklesu nezaměstnanosti z 15,7% (1993) až na 4,2% v roce 2002. Toto se podařilo dokonce bez výraznějšího zvýšení inflace (většinou do 3%). Nezaměstnanost v Irsku (1990-2005) Zdroj: euroekonom
neregistrovaný "peedWIN"
16. 1. 2009 14:05
Čína v Detroitu
Moj názor je taký že takáto konkurencia na trhoch európy chýba. Európske automobilky si diktujú všetko na čo si spomenieme. Od výbavy ako balíčkov ,veľkosti pneumatík, použitých bezpečnostných prvkov až po cenu a tvária sa že toto je správne.
Nahrávajú im skupiny ako ADAC,EURO NCAP, TUV a euro parlament samozrejme všetko pre dobro zákazníka. Avšak zabúdame že automobilky potrebujú vyrábať v rádoch 100 tis. kusov a vymýšlať marketing ako čo najviac predať. Potom následne musí dojsť k poklesu kvality a spoĺahlivosti. To vyriešia elegantne z nástupom faceliftu a následe novou generáciou. Avšak nová generácia už nieje nová ale zase len narychlo upravená stará. To presne robia v čine. Kopírujú určitú generáciu aut trochu ju odlíšia od povodnej a máme nové auto / facelift/ . Avšak cena nemusí byť taká vysoká vzhľadom na to že obyšli vývoj, ADAC,TUV, EURO NCAP. Vývoj v ponímaní súčastných euro-automobiliek je podľa mňa v tom kdo ako zásobuje trh fotografiami nových modelov kdo má aké veľké múzeum, v ktorom automobilovom športe sa prezentuje, kdo má najvačšiu šou na výstave a aké zisky tečú akcionárom ročne do vrecka.Až potom prichádza na rad skutočný vývoj a kompromisy spojené z výrobou nového modelu,nedostatku skutočných inovácií a tvorivých nových nápadov.Čína však sleduje trendy a upravuje ich na svoj obraz a preto sa jej europske automobilky boja.Kvalitou to ešte nieje to čo by to malo byť ale to ani KIA nebola a kde je teraz. Pre dizajnérov a vývojárov by časom Čína mohla byť výzvou a dočkali by sme sa niečoho nového čo nieje možné v "oklieštenej" európe vytvoriť.... Preto si myslím že takejto konkurencie by malo byť viac a možno aj vo forme malých "rodinných" fabrík kde by vznikali automobily roznych zameraní, motorizácií, alternatívnych pohonov a princípov a nie len klony určitých predpisov a smerníc ktoré v podstate autá ako také unifikujú do rovnakého tvaru a konceptu.

peedWIN...
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "nextrom"
16. 1. 2009 14:52
Re: Čína v Detroitu
To je zajimavy nahled, ale pro nas ponekud zhoubny, kdyz si uvedomim, ze kazde xte pracovni misto je zavisle prave od klicoveho, automobiloveho prumyslu. Neda se to sice uplne srovnat, ale vezmi si napr. textil prumysl, ten ze zapadu doslova zmizel, jsou zde jen fragmenty a muzeme si klidne neco namlouvat o nasi kvalite, to uz nam tu vyrobu a pracovni mista nevrati. Jak je to u domacich potreb, hmm, ani to samozrejme nejsou auta, ale kdyz se podivame na nektere znacky Aut detailneji, tak zjistime, ze uz jsou dily i na etablovanych znackach davno Cine vyrobene a dokonce i takove dily jako loziska apod. . Myslim, ze pozitivne o te konkurenci muze mluvit jen ten, koho se to jeste nikdy nedotklo, ale ten jehoz firma se kvuli snizeni vydaju za pracovni silu prestehuje treba do Vietnamu nebude mit na vec ten zdravy 8-s podnikatelsky nahled. Ted se nachazime jen v jedne urcite etape a ted se take lidem, napr. v Cesku, dari pomerne dobre. Cesku ale zadna automobilka nepatri a za nejaky cas budou rychle stoupajici naroky obyvatelstva velkym problemem. V Cine naopak, je stale velky pocet pilnych vcelek, ktere jsou ochotne pracovat temer zadarmo, tedy kdyz to srovnam se zapadem do ktereho dnes Cesko take patri. Ceske obyvatelstvo si jaksi neuvedomuje jaky vliv ma ono samo na svou vlastni zem. Ten vliv je velmi maly. Podivame-li se tady na server auto.cz, tak i tady ma vliv nekdo jiny, myslim, ze to do posledni doby byl Axel Springer Verlag. Zda se to byt vsechno jedno, ale neni tomu tak a to se ukaze teprve v krizove dobe. Momentalne se krize v Cesku asi jeste neprojevuje, ale kdyz se projevi tak to pujde velice rychle. Proto si myslim, ze nektere veci by se mely v zemi udrzet a nemyslet jen na maximalizaci profitu, ale i na to, ze s presunutim vyroby zmizi ze zeme i urcite schopnosti. Samozrejme, jine schopnosti opet prisly, ale to by bylo opet jine tema...
16. 1. 2009 15:00
Re: Čína v Detroitu
neobešli TUV ... naopak firmy jako TUV a RDW si v číně udělali ohromná zkušební centra a sypou jednu homologaci za druhou ... dalším takovým trhem je itálie skrze kterou jsou udělována další evropská schválení .. stačí zahledat na netu a koouknout na firmy jako DR motor/ Katay nebo Martin Motors .. obě italské firmy , vezmou auto z číny a udělají evropské schválení ... stejně tak TUV /RDW v Číně ... výraz bouchaj je jak baťa cvičky celkem sedí ... :-) .. teď je v čr schválené typově jen CEO ... ale jeho zástupce Martin Motors chce letos schválit dalších 6 aut ... DR motor - resp divize Katay už loni na autecu vystavovala auta Gonow - velmi podobná toyce LC120 ... teď ta firma v itálii má další tři auta ... probíhají tu zkoušky čínských busů a náklaďáku a další značka jedna se sem taky chce dostat na trh ... dost se o to zajímám a mapuju si tyto auta a docela občas čumím ... to do jaké míry uspějí je jednak otázka času až se přispůsobí trhu ( viz KIA, Hyundai ) a jednak na zákaznících jak budou ochotní tyto vozidla akceptovat ...
neregistrovaný "nextrom"
16. 1. 2009 19:23
Re: Čína v Detroitu
V Italii, jsem casto na jihu, jezdi cinska auta zcela normalne a prodavaji se mezi etablovanymi evr. vyrobci pod jednou strechou. Nikoho tam nezajima jestli kupuje kombinacky z Ciny a nebo vlastni zeme, nikdo nechape proc nema praci a chodi pravidelne na social pro almuznu a nasranym oblicejem cely den po ulici a ceka kdy mu nejaky mafiozo da nejakou vyhodnou zakazku 8-s .
Nezamestnanost je na nekterych mistech az 60%, dal se to komentovat snad ani nemusi. My sami si podkopavame vlastni zem na ktere stojime aniz bychom si to uvedomovali. Cina neni na vine, nybrz jen my !! Cina ma svou strategii, ale chamtiva Evropa, kde si jen par lidi cpe kapsy na urok vetsiny, nic nevidi. S maximalizovanim a stehovanim produkce do asijskych zemi pujde uroven zivota v Evrope rapidne dolu. Ted samozrejme jeste neni nic videt, ale nikdo nedava pozor na tempo ktere Cina nabrala. Auta, to je jen jedna vec, ale podivejte se treba na sektor stavebnich stroju, pak ta legrace rychle prejde, protoze i tady nabrala Cina ohromujici tempo, jenze to deti v Cesku asi moc zajimat nebude - ktery stroj se podilel pri prestavbe secesniho domu v Praze na moderni restauraci McBlbecka a nebo jinych oblbujicich zarizeni. :yes:
16. 1. 2009 14:25
Bojim sa
Ak sa budú Číňania takýmto tempom učiť ďalej, zakrátko nás utopia v lyžičke vody...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
16. 1. 2009 15:45
???
Číňani, zloději evropských technologií by měli mít přece ekoúzké gumy a dlouhé kvalty a ne vlastní baterky. Co bude za deset let.
Rozbalit vlákno
3
16. 1. 2009 16:23
Re: ???
toto se to hezky nadava, tak zkus vyhodit z baraku vse co je vyrobeno v Asii a budes mit holo byt! >:D
Avatar - KANKUNEN
16. 1. 2009 16:39
Re: ???
Myslel jsem to naopak. Sotva začli a už mají tohle.
16. 1. 2009 23:36
Re: ???
Tak to se omlouvam! ;-) Nekdy si sedim na vedeni!
Avatar - igi2
16. 1. 2009 16:18
v USA?
možná to koupí dětem na hraní... jinak nevím. A vzhledem ke skladbě vozového parku v USA se nedivím že tam nikdo noc nechce kupovat malé vozy - pravděpodobnost že vás převálcuje obří SUV je tam mnohem vyšší než u nás.
Rozbalit vlákno
0
17. 1. 2009 20:16
Ještě pár let
a automobilky v Evropě přestanou být konkurenceschopné kvůli ztrátě technologické převahy. Zatím to ještě není vidět, ale je to tak. Můžeme si za to sami, resp. hrabiví majitelé velkých firem, kteří všechny Evropské technologie vyvezli do Číny. Navíc přichází v automobilovém průmyslu i technologie nové, ve kterých už Čína Evropu dávno předehnala - jemná elektronika, baterie. Třeba vývoj a výroba nanobaterií je prakticky jen v Číně. Podařilo se jim vyvinout laciné postupy a proto je předpoklad, že v kategorii hybridních aut a elektromobilů brzo budou mít vedoucí pozici - díky nejvýkonnějším a nejlevnějším bateriím. Nebo příklad z oblasti elektroniky - pájení plošných spojů. V Číně mají nejlepší pájecí a osazovací automaty na světě, dokážou za velmi nízké ceny osadit plošné spoje SMD součástkami, které nezvládne osadit ani nejlepší automat v ČR. Vše ostatní vyrobí díky nulovým ekologickým normám taky o dost laciněji než my. Navíc Čína skupuje zdroje nerostných surovin doslova po celé planetě. Taky podniky se zajímavým know-how. To vše se neděje chaoticky jako v klasické tržní ekonomice, ale je to centrálně řízeno (jejich ekonomika je centrálně plánovaná), taky si jakékoliv investice můžou dovolit díky obrovskému přebytku zahraničního obchodu.
Nevím kolik to bude trvat let, ale Čína evropské automobilky převálcuje. Stejně jako převálcovala evropské výrobce elektroniky - prvně jsme se smáli "vietnamským křápům" se značkami Prosonic nebo Panasound a dnes už se prakticky jinde elektronika nevyrábí a evropští i japonští výrobci začali v Číně vyrábet taky (čímž jim opět dodali svoje technologie) nebo zcela zanikli, jako třeba Grundig. ;-\ O textilním průmyslu už nemá cenu mluvit vůbec...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Falco
18. 1. 2009 18:49
Re: Ještě pár let
Soudruhu, nebýt nenažraných odborů, tak by se žádná firma nestěhovala!
neregistrovaný "sawe"
20. 1. 2009 22:31
Prodej čínských aut
Kde se u nás prodávají čínská auta
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "sawe"
20. 1. 2009 22:38
Re: Prodej čínských aut
napište mi to na e-mail rudaodraz@seznam.cz