To by som ani nepovedal. Skôr si myslím, že prívlastok "anonymný" v tomto prípade vyjadruje absenciu akejkoľvek európskej histórie, pre starý kontinent je to napriek už známemu menu stále neznáma tvár, neidentifikovateľná a ničím typická. Proste niečo ako jeden Číňan z miliardy. Prázdny papier. Ak nepočítame preškrtnuté pokusy z minulosti, ktoré povzbudili nedôveru voči tejto čínskej značke resp. nedôveru voči čínskym autám celkovo.
Ako rozumiem čo tým chcel básnik povedať, no šťastnejšia by bola formulácia nič nehovoriaca značka, neznáma, možno ešte no name/generická značka. Anonym je jednoducho anonym. To by muselo byť v tomto prípade auto bez akéhokoľvek označenia.
Mno keď počujem Geely tak mi napadne vlastník Volva. Nič viac a nič menej. Nejaké konkrétne auto si nevybavím ani omylom. Takže ak to s pôsobením mimo Čínu myslia aj do budúcna vážne, najvyšší čas začať budovať značku spôsobom, aby si aj bežný človek vedel k danej značke priradiť aj nejaký výrobok bez internetu. >:D
Ešte pred 5 rokmi sa na čínske high-tech výrobky pozeral s veľkou nedôverou a dešpektom. Dnes na pracujem na čínskom notebooku (Lenovo - už druhý) a uvažujem o kúpe čínskeho mobilu...
Čínske auto zatiaľ nie je mojím snom :-) , ale na druhej strane čínske autá už nepovažujem za také šunky ako pred pár rokmi. Do 5 až 10 rokov budú v Európe rovnako bežné ako autá z Južnej Kórey.
Re: Na čínske výrobky sa už nepozerám s dešpektom...
V Číne sa dnes vyrába všetko - prakticky možno už neexistuje počítač alebo elektrospotrebič, na ktorom by Čína nebola nejakým spôsobom podpísaná. Ale stále je obrovský rozdiel medzi výrobkom zhotoveným v Číne a výrobkom, ktorý Číňania vymysleli a vyrábajú komplet vo vlastnej réžii. Videl som pár čínskych áut a niekoľko som si ich poobzeral - a bola to vždy bieda so psotou, hoci na fotkách to už také tragické nebolo. Posledný prípad značky, kde má Čína svoj podiel, bol Qoros, ktorý sa u nás začal predávať. Napriek mnohým chválam v tlači by som si auto tejto značky nekúpil. Po statickej obhliadke som nemal chuť ani na skúšobnú jazdu. Za európskou konkurenciou zaostáva dizajnom (najmä interiér), materiálmi (napríklad použité plasty boli podľa môjho názoru dosť slabej kvality), dielenským spracovaním aj ergonómiou - nájsť si za volantom správnu polohu bolo prakticky nemožné, vždy niečo nesedelo.
Hoci Čína má potenciál, neverím, že za 10 rokov sa čínska značka v Európe udomácni. Pokúšajú sa expandovať už podstatne dlhšiu dobu, ale výsledky sú chudobné a bilancia skôr negatívna.
Poslední dobou mi přijde design čínských automobilek mnohem hezčí než co předvádí zavedené značky. Až na tu masku je to super auto, prodávat se tady, jdu do něj.
no nevim, zadek je kopie A7 z boku je to zas BMW Gran Turismo.
Celkově je to jako když vaří pejsek a kočička, něco ukradnem tam, něco zas tam pak to smícháme a máme čínský "auto"... :no: ;-\
Pod každým článkem kde je čínské auto se najde alespoň jeden neználek ,co ihned tlachá nesmysly tipu tohle je z toho a tohle zase z tamtoho a celý je to kočkopes. Koukni se treba na koncept Volvo C90 (nevím jestli je to přesný název ale na google to pod tím najdeš) je to čtyřdvéřové coupe podobné tvarem A7 ale to je tak všechno. Jestli je toto Geely podobné nějakému autu z Evropy tak právě tomuhle což dává smysl. Bud chceš za každou cenu hanit čínská auta nebo nemáš ani tušení o premiových značkách z evropy, jinak by jsi nemohl podobnou snůšku nesmyslů nikdy napsat ;-)
ano máš pravdu, Geely je podobné nějakému autu z Evropy( ne jednomu) ale to je tak všechno, což mi zas tak moc smyslu nedává >:D
Už si někdy mluvil s lidmi co si koupilI něco motorového z číny(pit-bike, skůtr, minibike, quad) většina to zrumplovala za pár měsíců, díly z bahna, šrouby na prasáka....atd.
Každopádně ti tvoje přesvědčení neberu a přeji ti mnoho šťastných km ve tvém nějakém čínském "autě" >:D
Pockej, ted záměrně preskakujes k uplne jinemu tematu, já kritizoval tvuj komentář k designu vozu pod nápisem Design, ve kterém je tvoje hodnocení a přirovnání z mého pohledu nesmyslné a laické. Kvalita vozu po stránce technické je uplně jiná kapitola tak nevím proč to ted vytahujes když se bavíme čistě o designu. Co se kvality techniky týče nemám zkušenosti takže se k němu ani nevyjadřuji.
To už je bohužiaľ taký miestny kolorit. Nahodiť tému bez nejakého vágneho argumentu a hneď po tom keď mu toto jeho presvedčenie niekto exaktným argumentom vyvráti, prehodí výhybku iným smerom, resp. skĺzne k osobným invektívam. Nemyslím tým priamo IbizuFR ale tak všeobecne niektoré známe nicky.
A pod europskym si predstavujes aj BMW X3, X5, MB ML a MB GL ? A Toyota yaris je podla teba japonska alebo francuzska, co avensis, alebo Nissan qashqai, Bulharom uz dava pracu nejaky cinan.
Mam rad ludi, ktori hovoria o tom, ze treba podporovat europske vyrobky a potom sa chvalia Iphonom 6 a tablet jedine I pad...
do osobitosti dizajnu tomu sice ještě mnoho chybí(předek z Accordu,zadek BMW,Lexus),ale našlápnuto mají razatně,jsem zvědav na další výtvory čínských soudruhů. :yes:
Cinani jsou tam, kde jsou zejmena diky kopirovani, vykoristovani a dalsim nekalym praktikam. Neni jediny duvod jejich vyrobky obdivovat, nebo dokonce kupovat.