Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čínská BAIC Motor chce ukončit prodej aut se spalovacím motorem

Jedna z největších čínských automobilek BAIC Motor chce do roku 2025 ukončit prodej vlastních vozů s tradičním spalovacím motorem. Uvedl to šéf podniku Sü Che-i.
Zpět na článek
13. 12. 2017 17:37
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2017 15:54
Čína je zas napřed
[odkaz] :-)
Rozbalit vlákno
15
13. 12. 2017 17:14
Re: Čína je zas napřed
ctu ctu a ctu a porad si rikam jestli ten pisatel na novinkach vubec tusi jak to v USA funguje, vzdyt rozdilne emisni limity tam v ruznych statech USA plati jiz desitky let, kazdy stat ma ve vlastni rezii nastaveni emisnich limitu a federalni vlada jim do toho kecat nemuze

takze kdys si v Kalifornii nastavi ze emisni limity vypousteme danym autem musej bejt ve vsech merenych bodech 0, tak vpodstate neprojde emisema v Kalifornii zadne auto ktere neni elektricke ci s pohonem bez lokalnich emisi, a nemusej vlastne nic zakazovat >:D
13. 12. 2017 17:36
Re: Čína je zas napřed
napred v pokrytectvi - ze pry diky autum bez spalovaciho motoru bude ciste ovzdusi >:-[]
A co ty fabriky? Chemicky co vypousteji sracky? Ale je treba omezit auta (tedy lidi), firmy by se mohly sebrat a presunout vyrobu jinam...
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2017 20:08
Re: Čína je zas napřed
Napřed k rozumu = jo kdyby byla miliarda a čtvrt aut bez spalovacího motoru = ovzduší kde se pohybuješ by bylo vo fous lepší = promysli to = to dáš ;-)

Já si třeba v Tesle zas tak omezenej nepřijdu [odkaz] :-)
Avatar - wladyk
13. 12. 2017 23:57
Re: Čína je zas napřed
Ovzduší kde se pohybuji by bylo o fou lepší, ale ovzduší kde se elektrárny krmí uhlím o hodně fousů horší. Elektromobil není bez emisí! Jen se ty emise produkují o kus dál a ve větší míře. Pokud sleduješ analytiky a ekonomy tak zjistíš, že svět na to není připraven. Elektrárny a hlavně rozvodné sítě nejsou schopny ty auta nakrmit. Byl by to kolaps (black out).
Avatar - Hammunasakra
14. 12. 2017 00:36
Re: Čína je zas napřed
Jo malinko sleduju [odkaz] :-)

Myslíš že se takhle lidi trápili před víc jak stoletim = když se začaly šířit místo koní auta se spalovacíma motorama = jestli zvládnou postavit benzínky?

Kdyby se od zejtra začaly vyrábět jen elektromobily = fakt by to byl black out. Vzhledem k tomu že elektroaut je asi 0,2% z tý miliardy a čtvrt aut a naprostej zlomek z ca 100 milionů co se ročně vyrobí = fakt neni problém

Jedna elektrárna se ohlídá a vyčistí daleko líp než miliarda aut.

Postupnej přechod kdy třeba u nás je průměrnej věk auta 15 let = to fakt nevypadá na problém = black out ;-)

Zajímavě vypadaj třeba vodíkový auta [odkaz] :-)

Přechod na elektroauta bude na desítky let [odkaz] většina z nás se plnýho přechodu ze spalovacích na jiný pohony nedočká ;-)
14. 12. 2017 07:57
Re: Čína je zas napřed
Auta na vodík sice vypadají hezky a čistě, ale opět je problém s výrobou vodíku, která potřebuje energii navíc.. opět nepraktické.

Myslím, že nejekologičtější pohon, co je nyní k dispozici, je CNG.. Je ho stále dostatek, jde spalovat v motorech, ale i v palivových článcích (ovšem na tom je třeba ještě zapracovat) a emise co2 jsou velmi nízké... nemluvě o tom, že metan by mohl jít v budoucnu vyrábět biologicky. Jen je potřeba dořešit skladování, stejně jako u vodíku.

Stejně řešit pouze emise aut nic nevyřeší a všechny tyhle snahy jsou jen naoko... Dokud bude lidstvo závislé na konzumním způsobu života, kde se v podstatě vše vyrábí tak, aby to mohlo jít za rok na skládku a spotřebovávat na to hromadu energie, tak mu nepomůže nic...
Avatar - Hammunasakra
14. 12. 2017 08:04
Re: Čína je zas napřed
CNG je bez diskuzí super pro teď = příští desetiletí. Ale co dál? Tam musí přijít něco.. možná ten vodík

Však se neřeší jen auta = nemyslim že snížení emisí o násobky je u miliardy kusů = jen naoko ;-)

Konzumní způsob života a výroba na naprosto nedostatečně krátkou dobu = nejsou úplně synonyma. Ale že se budeme muset změnit = a naprosto absurdně plýtváme atd. = a to oboje víc než si většina z nás připouští = o tom žádná :-!
14. 12. 2017 08:55
Re: Čína je zas napřed
je to jen naoko, pokud je to snížení emisí jen na papíře a reálně se vypouští větší svinstvo, než dříve a ještě výměnou za kratší životnost celého zařízení. Naoko nebylo zavedení katalyzátorů, bezolovnatého benzínu a řízeného spalování, které mělo na emise obrovský vliv. Ale od té doby se řeší jen kapky v moři..

Vodík není věc, která by se dala někde vyhrabat. Musí se nějak vyrobit a to potřebuje energii. To je naprosto zbytečné, když naproti tomu ložiska zemního plynu jsou zatím dostatečně rozsáhla a množství uhlíku v nich je oproti jiným fosilním palivům minimální. I z CNG je většina emisí voda.

O vodíku by se dalo uvažovat ve chvíli, kdy se podaří rozjet fúzi. Což je ale hudba hodně vzdálené budoucnosti, pokud vůbec někdy něco takového nastane. Využívat ho spalováním je strašné plýtvání.

Konzumní způsob a krátká výdrž nejsou synonyma, ale navzájem se doplnuji. Krátká výdrž podporuje konzumní způsob a konzumní způsob zas nenutí výrobce k výrobě věcí, které vydrží. Samozřejmě největší podíl na tom má mentalita lidí, pro které už je nepředstavitelné, že by nějakou věc měli víc než rok nebo dva...
Avatar - Hammunasakra
14. 12. 2017 09:50
Re: Čína je zas napřed
Jo to víceméně souhlas

Vodík taky nemyslim od zítřka. Zemní plyn nám vystačí na desítky let = ale zdaleka ne navěky, pak něco musí přijít = ten vodík se mi zdá hodně zajímavá možnost

Konzum obecně je velkej problém ale ty výrobky na 1 použití = megavelkej problém. Bohužel lidi nehledaj kvalitu
14. 12. 2017 12:53
Re: Čína je zas napřed
Bohuzel jak u vodiku, tak metanu je problem se skladovanim.. bud je stlaceny pod vysokym tlakem, aby se vubec neco veslo do nadrzi, nebo se musi podchlazovat, aby se udrzel v kapalne forme...
14. 12. 2017 08:43
Re: Čína je zas napřed
fosilni paliva se rafinuji diky elektrine, v CR jen diky elektrine z hnedeho uhli, takze nic navic by se v tech elektrarnach neprodukovalo ;-) tenhle argument je tak nesmyslnej a tolikrat vyvracenej, az je s podivem ze ho porad nekteri zminujou, predpokladam z chemtrail taky veris?

nedavno jsem tu daval vypocet o kolik by stoupla spotreba nasi domacnosti kdyby jsem misto benzinaku se spotrebou 6,5L/100km presedli do elektromobilu, a to jsem to pocital na elektromobil se spotrebou 20kWh/100km, za rok to celalo 1MW elektriny navic, tedy smesne male cislo, i fotovoltaika na strese cinzaku (1/8 rozlohy strechy cinzaku kde je 6 bytu) me vyrobi 4-5x tolik ;-) takze ikdybych presedl do elektromobilu, tak z uhelky kterou mam asi 4kilaky od baraku bych neodebral ani o kW vic
14. 12. 2017 13:01
Re: Čína je zas napřed
A rafinovanim ropy se vytvareji jen paliva? A energie vlozena do te rafinace je stejna, jako pak vytazena z vyrobeneho paliva? Tomu snad sam neveris....
14. 12. 2017 14:05
Re: Čína je zas napřed
rafinace ma nekolik urovni, a ta nejvice energeticky narocna nam prinasi na benzinky paliva, nikde netvrdim ze rafinaci ropy nevznikaji i dalsi suroviny ;-) muzes me nekde ocitovat kde neco takoveho tvrdim?, na rafinaci ostatnich slozek ktere vyuzivame by pro CR stacila asi setina kapacity jedne ze 3 rafinerii v CR ;-) mimochodem pokud by se v CR ropa nepouzivala k pohonu motoru, tak nam staci dokonce i ropa kterou vytezime v CR, pro osttani slozky staci pro potreby CR cca 2-3 tisice barelu ropy rocne, v CR se ale vytezi rocne cca 5-6 tisic barelu
15. 12. 2017 07:36
Re: Čína je zas napřed
Psal jsi to tu, ze elektrina, spotrebocana v rafineriich, by bohate stacila na nabiti vsech elektromibilu, jako by se bez potreby benzinu mohly rafinerie odpojit.. nediv se, ze ti neverim

Navic mas v oblibe rikat A, ale ne B...
Psal jsi o "smesne" spotrebe 1MWh (ne MW) za rok... Ale jakoupak mas spotrebu domacnosti? 2MWh? 4? I kdyby to druhe, coz je dost, porad to mas 20% narust. Prijde ti to malo? A to najezdis prd - dost lidi najezdi nekolikanasobek tech tvych 5k za rok. A kvuli tomu by se musela prenosova soustava predelat a ne ze ne.
15. 12. 2017 10:11
Re: Čína je zas napřed
nikde jsem nic o odpojeni rafinerii nepsal, to si tu vymejslis ;-)

a napsal jsem to co se tyka me, navic dle statistik mam dokonce nadprumerny najezd na v CR registrovane auto ;-)

ona se snad prenosova soustava nepredelava a nemodernizuje? tak kam teda mizi rocne tech cca 5-8 miliard co do modernizace soustavy davaji vlastnici tech prenosovych soustav v CR? ty si jako myslis ze nejakym kouslem se tu zcista jasna objevej prez noc miliony BEV? ne prenosova soustava a i zdroje elektriny se vyvyji presne podle toho, jaky je u zakazniku rezervovany vykon ;-) proto taky v CR jeste nehrozil za poslednich 25 let jediny blackout z nedostatku elektriny, naopak mnohokrat hrozil a lokalne i byl blackout z prebytku elektriny ;-)

prestan psat nesmysli a prestan podsouvat pod prsty neco co jsem nenapsal ;-)

spotreba nasi domacnosti ve dvou bytech je okolo 5MWh rocne, kterou v podstate temer celou pokrejeme fotovoltaikou u jednoho z bytu, neb rocne do site dodame okolo 4.5 - 5MWh (za letosek jiz temer 4.8MWh) ;-) az do budoucna prtejdu na elektromobil, tak prikoupim i dalsi panely a budu na svou elektrinu i jezdit ;-) a to bydlime v panelaku
13. 12. 2017 16:10
Svet tym o nic nepride
Tie cinske pekace aj tak stali za *. Ked zacnu s elektromobilmi aspon budu mat vacsiu sancu sa priblizit "spicke", Tesla z hladiska dielenskeho spravovania nenasadila latku vysoko.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
13. 12. 2017 17:29
Re: Svet tym o nic nepride
Tak nějak. Já bych byl radši, kdyby přiznali barvu a přestali kopírovat evropská auta.
13. 12. 2017 17:37
Hahaa
Takze spolecnost,ktera jeste zadne poradne auto nevyrobila, prestane vyrabet auta s motorem? >:D
Rozbalit vlákno
0