Čínské BYD F5 Suri získalo pět hvězd v nárazových testech NCAP
Přichází éra bezpečných čínských aut? Sedan BYD F5 Suri si z crashtestů odnáší plný počet pěti hvězd - jedná se však o čínskou metodiku.
Čína už pochopila, že útok na vyspělé světové trhy nebude možný bez toho, aby auta z Říše středu splňovala nejnovější požadavky v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti. Jednoduše proto, že bez to nebudou mít tyto vozy na trhy vůbec přístup. I proto vznikla organizace C-NCAP, která má za úkol nad pasivní bezpečností tamních vozů bdít a případně i vlastním testováním zabránit blamáži v renomovaných testech Euro-NCAP, respektive IIHS nebo NHTSA.
Nemyslete si tedy, že se jedná o crashtesty, šité na mírů čínským křápům, pokud můžeme věřit dostupným informacím, metodika se víceméně shoduje s Euro NCAP, byť pochopitelně s určitými drobnými diferencemi. C-NCAP je také součástí celosvětové asociace NCAP, zahrnující obdobné instituce na Novém Zélandu, v Austrálii a Latinské Americe.
Proto určitě stojí za zmínku, že má Čína (patrně vůbec první) pětihvězdičkové auto. Stal se jím sedan BYD F5 Suri, vybavený předpínači pásů, předními airbagy a bočními záclonkovými "bagy". To testérům očividně stačí, navíc došli ke zjištění, že se karoserie při testu projevila z hlediska ochrany posádky jako vyhovující, nedošlo k žádným deformacím A a B sloupků. Bez ohledu na tento výsledek BYD momentálně neplánuje prodej vozu v Evropě, zde je zatím aktivní pouze v oblasti experimentálního provozu elektrických autobusů. Otázkou je, jak si v crashtestech stojí ty a co by se stalo, kdyby milý F5 "crashli" v Evropě s těmi "drobnými diferencemi"...