Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské BYD F5 Suri získalo pět hvězd v nárazových testech NCAP

Michal Fokt
Diskuze (11)

Přichází éra bezpečných čínských aut? Sedan BYD F5 Suri si z crashtestů odnáší plný počet pěti hvězd - jedná se však o čínskou metodiku.

Čína už pochopila, že útok na vyspělé světové trhy nebude možný bez toho, aby auta z Říše středu splňovala nejnovější požadavky v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti. Jednoduše proto, že bez to nebudou mít tyto vozy na trhy vůbec přístup. I proto vznikla organizace C-NCAP, která má za úkol nad pasivní bezpečností tamních vozů bdít a případně i vlastním testováním zabránit blamáži v renomovaných testech Euro-NCAP, respektive IIHS nebo NHTSA.

Nemyslete si tedy, že se jedná o crashtesty, šité na mírů čínským křápům, pokud můžeme věřit dostupným informacím, metodika se víceméně shoduje s Euro NCAP, byť pochopitelně s určitými drobnými diferencemi. C-NCAP je také součástí celosvětové asociace NCAP, zahrnující obdobné instituce na Novém Zélandu, v Austrálii a Latinské Americe.

Proto určitě stojí za zmínku, že má Čína (patrně vůbec první) pětihvězdičkové auto. Stal se jím sedan BYD F5 Suri, vybavený předpínači pásů, předními airbagy a bočními záclonkovými "bagy". To testérům očividně stačí, navíc došli ke zjištění, že se karoserie při testu projevila z hlediska ochrany posádky jako vyhovující, nedošlo k žádným deformacím A a B sloupků. Bez ohledu na tento výsledek BYD momentálně neplánuje prodej vozu v Evropě, zde je zatím aktivní pouze v oblasti experimentálního provozu elektrických autobusů. Otázkou je, jak si v crashtestech stojí ty a co by se stalo, kdyby milý F5 "crashli" v Evropě s těmi "drobnými diferencemi"...

Michal Fokt
Diskuze (11)

Doporučujeme

18. 9. 2013 22:32
Re: On celý NCAP je tak trochu pochybný, stačí se podívat
nojo, musíme pak holt bourat dle metodiky >:-[] ;-)
18. 9. 2013 08:34
On celý NCAP je tak trochu pochybný, stačí se podívat
na testy a porovnat bodové ohodnocení s barevnými "panáčky", stejný počet bodů ale úplně jiné barvy....nebo se podívejte na struktura karoserie rapidu (94%), váha přitom jen 1075 kg (cca jako Fabie nebo Swift), vysokopevnostní ocel je použita velmi skromně, celé je to optimalizována právě pro NCAP, stačí náraz z trochu jiného úhlu nebo jiné překrytí a výsledky mohou být zcela jiné..
17. 9. 2013 20:31
Re: a je to
haha dobrý fór ;-)
17. 9. 2013 20:19
Re: a je to
tak za dve vejplaty bych to zkusil. to se da i zahodit kdyz to bude stat zaprd. ma to 1,5T 115kw blbe to taky nevypada. bouchnout na to znacek VW tak bych byl za kinga s modelem co nikdo nezna. tvrdil bych ze to je zatim vyvojovej prototyp a VW fans by uznale pokyvovali hlavou jak oslici. >:-[]
17. 9. 2013 20:05
Re: a je to
já myslel korun českých >:D :yes: