Čínský automobilový trh předhání ostatní

Čínský automobilový trh předhání ostatní

 

Neustále se zvětšující čínský trh s osobními vozy nabízí řadu příležitostí pro domácí i evropské výrobce.

Z Číny se stalo jedno z nejdůležitějších odbytišť evropských automobilek a jejich zájem o zdejší trh se bude i nadále zvyšovat. Nicméně automobilky z Evropy se dostávají čím dál tím více pod tlak kvůli čínským firmám (SAIC, Changan atd.).

O tom, jestli a do jaké míry se automobilky a jejich dodavatelé z Evropy prosadí a jakou pozici si vybudují, rozhoduje správná strategie. Další výzvou je fakt, že je čínský trh v současnosti roztříštěn.

Ambiciózní čínská pětiletka s cílem efektivního využívání zdrojů a udržitelnosti je vynikající příležitostí pro evropské know-how v oblasti hybridních automobilů a elektromobilů. Čína má totiž ambiciózní plán: podle pětiletky se mají do roku 2015 snížit exhalace CO2 o 30 %.

To vše vyplývá ze studie „Vliv Číny na automobilový průmysl ve střední Evropě“ od společnosti Roland Berger Strategy Consultants.

Prodeje automobilů v Číně se stále zvyšují. V roce 2018 má být čínský trh s osobními automobily oproti trhu v USA nebo západní Evropě dvojnásobný.

Osmiprocentní roční nárůst zde znamená přírůstek 33 milionů osobních vozů. Evropští výrobci tím získali významné podíly na trhu. Volkswagen již nyní prodává 30 % ze své celkové produkce v Číně. Na druhou stranu je již 5 automobilek z Číny jako SAIC, Changan, Geely-Volvo, Chery a Dongfeng mezi dvacítkou největších světových automobilek.

Čínský automobilový trh se v jednotlivých regionech velmi liší. Na východním pobřeží dominuje luxusní segment a tato oblast je dobrým odbytištěm zejména pro německé automobilky. Na západě a ve vnitrozemí převažují menší a kompaktní vozy.

Pro automobilky a jejich dodavatele v Evropě budou mít strategické pozice v Číně v nadcházejících letech obrovský význam. Zejména jde o výstavbu dalších výrobních kapacit.

Evropské automobilky čím dál více očekávají, že je jejich dodavatelé budou doprovázet i do Číny – to se týká také firem v Rakousku a střední Evropě. Je to proto, že přístup ke stále důležitějším čínským dodavatelům není ze zahraničí možný.

V následujících letech budou čínské automobilky vstupovat na evropský trh ojediněle a s rozvahou. Je to dáno chybějícími technologiemi. Dále budou dost zaneprázdněny růstem na svém domácím trhu. Proto by pro ně bylo velmi složité zajistit financování nových závodů a distribučních sítí v Evropě. Neočekáváme tedy žádné investiční vlny z Číny do střední a východní Evropy.

Do roku 2018 bude tvořit podíl čínských automobilek na evropském trhu necelé jedno procento. Jistá expanze ale už začala: Greatwall, Chery a FAW již mají pobočky v Jižní Americe, Africe, střední a východní Evropě a jihovýchodní Asii.

Podobně to vypadá i v případě čínských dodavatelů. V Evropě investují jen sporadicky, většinou z důvodu nákupu technologií. V delším horizontu jsou ale investice ve střední Evropě možné, zejména u montážního sektoru. Zde má region střední a východní Evropy velmi dobré jméno – a to i v Asii.

Spolupracujeme s TipCars.com
Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

 
Zdroj: Roland Berger

Štítky Ekonomika

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…