Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský Peugeot Cross 207: Nový dres pro 206

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Peugeot si pro čínský trh připravil model Cross 207. Ten za číselné označení novějšího modelu a několik plastových doplňků ukrývá pětidveřový model 206.

Používání stejného označení pro odlišné automobily nabízené na různých trzích není v historii automobilu ničím výjimečným. Nejnověji je využil Peugeot pro model Cross 207, který se představuje na autosalonu v Guangzhou (Kantonu) pořádaném od 23. listopadu do 2. prosince letošního roku.

Základem pro čínský Peugeot Cross 207 je ve skutečnosti evropský model 206 a tato novinka je vyráběna ve společném podniku firmy Dongfeng a koncernu PSA. Jedná se již o druhý takto upravený model značky Peugeot pro čínský trh. Tím prvním byl Cross 307 uvedený v únoru letošního roku.

Exteriér Peugeotu Cross 207 se od výchozího modelu 206 liší prakticky jen plastovými nástavci nárazníků a prahů. Standardem pro tento model jsou stříbrné podélné lišty na střeše. Celková délka pětidveřového hatchbacku s nádechem off-roadu je 3907 mm, šířka 1680 mm a výška 1503 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2450 mm.

Pod kapotou může pracovat jeden ze dvou zážehových čtyřválců. První z objemu 1360 cm3 poskytuje výkon 56 kW (76 k) při 5300 min-1 a točivý moment 120 Nm při 3400 min-1. Druhý motor má objem 1587 cm3, výkon 78 kW (106 k) při 5750 min-1 a točivý moment 142 Nm při 4000 min-1.

Obě nabízené pohonné jednotky jsou standardně spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou, jejímž prostřednictvím roztáčejí přední kola. Pro motor o objemu 1,6 litru je k dispozici čtyřstupňová automatická převodovka.

Peugeot Cross 207 vybavený čtrnáctistovkou má dosahovat maximální rychlosti 165 km/h a při rychlosti 90 km/h má mít průměrnou spotřebu paliva 5,7 l benzinu na 100 km. S motorem o objemu 1,6 l ve spojení s manuální převodovkou dosahuje rychlosti 185 km/h a má spotřebu paliva 5,9 l na 100 km při 90 km/h. S automatickou převodovkou je Cross 207 o 5 km/h pomalejší a spotřeba paliva se zvýší na 6,1 l na 100 km.

Ceny Peugeotu Cross 207 se podle motorizace a výbavy pohybují od 74.800 do 105.800 čínských juanů (zhruba 237.000 až 335.000 Kč).

Blízkým příbuzným čínského modelu Cross 207 je jihoamerický 207 Escapade. Ten je stejně jako hatchback pro čínský trh vybaven plasty ochraňujícími karoserii a jeho základem je pro změnu evropský Peugeot 206 SW. Od něj se kromě plastů odlišuje přídí z modelu 206+ a pod kapotou má uložen atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru schopný spalovat benzin i alkohol.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - šmoula nešika
23. 11. 2012 19:33
Re: Původní 206ka
Asi zde budu za pěkného retarda, ale mně se 206ka vůbec nelíbila. Můj vkus mě říká, že starší 205 byla mnohem hezčí. A že ten vkus se mi neustále mění! Mnohem vábnější pro mě byla Fabia 1.generace, nějak se mi prostě tyhle trochu hranatější škodovky líbí víc než tahle podivná žraločí a tygří (Kia) a já nevím ještě jaká móda. Předem děkuji za pochopení.
23. 11. 2012 10:53
Cislo 6 zije
I kdyz uz jen v cine. Dle me mel Peugeot stavet na jeho uspechu a pracovat s designem jako treba vw s golfem. Novejsi generace ztratily kompletne tu pritazlivost, co 206 mela.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 11. 2012 01:09
Re: Původní 206ka
Protože to už je úplně jiná kastle. Vypadá to jak čínský hračky s pro ně typicky deformovanými proporcemi.
Avatar - Stejsn
22. 11. 2012 20:20
Původní 206ka
bylo moc hezké malé auto, jedno z nejhezčích ve své třídě té doby. Pak ho resuscitovali, naroubovali na něj předek z 207, a pod označením Plus vzniknul nepěkný kříženec. No a tahle nejnovější inkarnace je už úplně mimo mísu, nevidím jediný úhel pohledu, ze kterého by se mi to líbilo.