Citroën Berlingo: Minimalistický facelift pro multifunkčního Francouze
Podoba druhé generace Citroënu Berlingo byla spolu se sesterským Partnerem od Peugeotu odhalena počátkem roku 2008. Světová výstavní premiéra se odehrála na autosalonu v Ženevě a v polovině května vstoupilo Berlingo i na český trh.
Čtyři roky po své premiéře se Berlingo druhé generace dočkalo prvních zásahů do designu exteriéru. Paleta pohonných jednotek se modernizovala průběžně a největší změny se v ní odehrály na podzim roku 2010 v souvislosti s nástupem emisní normy Euro 5.
Změny vzhledu karoserie se odehrávají prakticky jen v její přední polovině. Chromovaná maska chladiče nyní svou spodní linkou zasahuje pod přední světlomety. Nový tvar má nyní horní část předního nárazníku a vstup vzduchu pod maskou.
Nejzásadnější proměna se odehrála v případě hlavních světlometů. Ty si sice zachovaly svůj tvar, ale mají novou optiku a ukazatele směru se přestěhovaly na boky a pod nimi jsou do modra zabarvené segmenty. Novinkou jsou LED pro denní svícení umístěné v horní části nárazníku pod světlomety.
Poslední úpravy vzhledu představuje nový tvar vnějších zpětných zrcátek, který se má podílet na snížení spotřeby paliva, nový design litých kol a upravené logo na zádi.
Pro vybrané verze osobního provedení bude nově k dispozici Black Pack, který představuje horní část předního nárazníku v černé barvě a stejná povrchová úprava bude použita i na vnější zpětná zrcátka, boční ochranné lišty a lištu nad zadní registrační značkou. Nabídku laků karoserie pro osobní Berlingo Multispace rozšiřují dva nové laky – Nocciola a Belle Ile Blue.
Pro interiér jsou připraveny nové barvy plastů i čalounění. Lehce upravena byla grafika přístrojového štítu.
V případě zážehových pohonných jednotek nedochází k žádným změnám a i nadále má být k dispozici motor 1,6 VTi s výkony 72 a 88 kW.
Paleta vznětových motorů nabídne turbodiesel 1,6 HDi s výkony 55 a 68 kW, u nichž se díky úpravám aerodynamiky snížily emise CO2 ze 139 na 135 g/km. Verze s výkonem 68 kW bude i nadále nabízena také jako e-HDi s šestistupňovou robotizovanou převodovku s možností změny rychlostních stupňů pádly pod volantem.
Jedinou novinkou v nabídce pohonných jednotek je zvýšení výkonu u nejvýkonnějšího 1,6 HDi z 82 na 84 kW.