Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Berlingo: Modernizace přinesla motory Euro 6

Tomáš Dusil
Diskuze (5)
Druhá generace úspěšného Berlinga prošla nedávno modernizací. Nejdůležitější novinkou jsou vznětové motory BlueHDi splňující Euro 6.

Citroën Berlingo slaví úspěch. Od roku 1996, kdy byla představena jeho první generace, se prodalo již 2,9 milionu vozů. Vůz zaujme jak rodiny, tak i řemeslníky a obchodníky. Původní vydání vydrželo ve výrobním programu s jednou výraznou modernizací až do roku 2008.

Druhá generace přinesla modernější techniku a také v duchu doby větší rozměry. A co se mění nyní? Inovované vydání dostalo nižší a zároveň širší masku chladiče. Už dříve použité diodové svítilny pro denní svícení jsou nyní umístěny níže. U druhé nejnižší verze Feel jsou příplatkovou výbavou, navíc jsou dostupné jen v osobní variantě Multispace. Dražší Shine je již nabízí v základu.

Nový je také přední nárazník. Jeho zajímavostí je fakt, že je nabízen hned ve čtyřech variantách v závislosti na výbavě. Základní varianta Live používá stejnou variantu, jakou mají všechny užitkové verze. Z praktických důvodů je v nelakované, tedy černé barvě. Lepší výbava Feel nabízí masku, jakož i nárazník v barvě karoserie. Ještě vyšší Shine má zabudované diodová světla pro denní svícení a také mlhovky.

Vrcholem je verze XTR. Masku sdílí se Shine, avšak vyvedena je v odstínu Onyx. Navíc je zkrášlena hliníkovým šedým klínem.

Praktičnost zůstává

Kladem Berlinga byla vždycky užitná hodnota a samozřejmě skvělé využití obestavěného prostoru. Nejde jen o zavazadelník nabízející 675 litrů v základním uspořádání, nýbrž i o prostor pro kolena cestujících sedících ve druhé řadě mající délku 245 mm. A pokud zadní lavici demontujete, získáte kufr o velikosti 3000 litrů.

V osobní verzi Multispace nechybí očekávaná variabilita. Druhá řada nabízí tři samostatná sedadla, která lze snadno vyjmout. Nechybějí ani odkládací přihrádky, z nichž za zmínku stojí střešní prostor Modutop. Celkový objem úložných schránek je v závislosti na verzi až 170 litrů.

Když už jsme v kabině, tak musíme zmínit nový dotykový displej o úhlopříčce sedm palců. Zahrnuje nejen navigaci, nýbrž i přenáší obraz z parkovací kamery. Rovněž dokáže zobrazovat údaje displeje mobilního telefonu díky technologii Mirror Screen. Manévrování usnadňuje parkovací asistent. Ještě více bezpečnosti vůz nabídne od listopadu 2015, kdy bude k dispozici systém automatického brzdění, snižující riziko střetu v nízkých rychlostech.

Ve znamení BlueHDi

Největší technickou novinkou je přeplňovaný vznětový motor 1.6 BlueHDi. Jedná se o evoluci stávající řady motorů 1.6 HDi, tedy DV6C, která se nese v podobném duchu, jako u větších agregátů 2.0 BlueHDi. Hlavní inovací je tak nasazení katalyzátoru SCR pracujícím z AdBlue. O vstřikování nafty se stará Common-Rail Bosch EDC17 se vstřikovacím tlakem až 2000 barů.

Motor 1.6 BlueHDi je v Berlingu nabízen ve třech výkonových verzích. Základní se chlubí 55 kW, výkonnější nabízí 74 kW a konečně špičková 88 kW. Druhá jmenovaná je ve verzi jak se Start/Stop, tak i bez něj. Navíc jako jediná může být kombinována s robotizovanou šestistupňovou manuální převodovkou ETG6. Jen nejvýkonnější verze je pro změnu spojena s manuálním „šestikvaltem“.

V nabídce i nadále zůstávají zážehové motory 1.6 VTi o výkonu 72 a 88 kW spojené s pětistupňovou manuální převodovkou.

Tomáš Dusil
Diskuze (5)
20. 2. 2015 13:39
Re: Nechápem, ako sa niekto môže voziť ..
Stejně jako 15 000 za Berlingo
Avatar - Delfin2
20. 2. 2015 13:27
Re: Nechápem, ako sa niekto môže voziť ..
Yeti by bol dobrý, ale jediné ak by bol zadarmo. Dať 20 tisíc eur za yetiho mi príde ako zlý sen.. :no:
20. 2. 2015 11:37
Re: Nechápem, ako sa niekto môže voziť ..
Porovnavas neporovnatelne :-)
Avatar - Auto CZ
20. 2. 2015 11:21
Nechápem, ako sa niekto môže voziť ..
na sympli humanoidnom Yeti. 8-s , keď je tu oveľa priestrannejšie a praktickejšie berlingo.