Citroën Berlingo: Modernizace přinesla motory Euro 6
Citroën Berlingo slaví úspěch. Od roku 1996, kdy byla představena jeho první generace, se prodalo již 2,9 milionu vozů. Vůz zaujme jak rodiny, tak i řemeslníky a obchodníky. Původní vydání vydrželo ve výrobním programu s jednou výraznou modernizací až do roku 2008.
Druhá generace přinesla modernější techniku a také v duchu doby větší rozměry. A co se mění nyní? Inovované vydání dostalo nižší a zároveň širší masku chladiče. Už dříve použité diodové svítilny pro denní svícení jsou nyní umístěny níže. U druhé nejnižší verze Feel jsou příplatkovou výbavou, navíc jsou dostupné jen v osobní variantě Multispace. Dražší Shine je již nabízí v základu.
Nový je také přední nárazník. Jeho zajímavostí je fakt, že je nabízen hned ve čtyřech variantách v závislosti na výbavě. Základní varianta Live používá stejnou variantu, jakou mají všechny užitkové verze. Z praktických důvodů je v nelakované, tedy černé barvě. Lepší výbava Feel nabízí masku, jakož i nárazník v barvě karoserie. Ještě vyšší Shine má zabudované diodová světla pro denní svícení a také mlhovky.
Vrcholem je verze XTR. Masku sdílí se Shine, avšak vyvedena je v odstínu Onyx. Navíc je zkrášlena hliníkovým šedým klínem.
Praktičnost zůstává
Kladem Berlinga byla vždycky užitná hodnota a samozřejmě skvělé využití obestavěného prostoru. Nejde jen o zavazadelník nabízející 675 litrů v základním uspořádání, nýbrž i o prostor pro kolena cestujících sedících ve druhé řadě mající délku 245 mm. A pokud zadní lavici demontujete, získáte kufr o velikosti 3000 litrů.
V osobní verzi Multispace nechybí očekávaná variabilita. Druhá řada nabízí tři samostatná sedadla, která lze snadno vyjmout. Nechybějí ani odkládací přihrádky, z nichž za zmínku stojí střešní prostor Modutop. Celkový objem úložných schránek je v závislosti na verzi až 170 litrů.
Když už jsme v kabině, tak musíme zmínit nový dotykový displej o úhlopříčce sedm palců. Zahrnuje nejen navigaci, nýbrž i přenáší obraz z parkovací kamery. Rovněž dokáže zobrazovat údaje displeje mobilního telefonu díky technologii Mirror Screen. Manévrování usnadňuje parkovací asistent. Ještě více bezpečnosti vůz nabídne od listopadu 2015, kdy bude k dispozici systém automatického brzdění, snižující riziko střetu v nízkých rychlostech.
Ve znamení BlueHDi
Největší technickou novinkou je přeplňovaný vznětový motor 1.6 BlueHDi. Jedná se o evoluci stávající řady motorů 1.6 HDi, tedy DV6C, která se nese v podobném duchu, jako u větších agregátů 2.0 BlueHDi. Hlavní inovací je tak nasazení katalyzátoru SCR pracujícím z AdBlue. O vstřikování nafty se stará Common-Rail Bosch EDC17 se vstřikovacím tlakem až 2000 barů.
Motor 1.6 BlueHDi je v Berlingu nabízen ve třech výkonových verzích. Základní se chlubí 55 kW, výkonnější nabízí 74 kW a konečně špičková 88 kW. Druhá jmenovaná je ve verzi jak se Start/Stop, tak i bez něj. Navíc jako jediná může být kombinována s robotizovanou šestistupňovou manuální převodovkou ETG6. Jen nejvýkonnější verze je pro změnu spojena s manuálním „šestikvaltem“.
V nabídce i nadále zůstávají zážehové motory 1.6 VTi o výkonu 72 a 88 kW spojené s pětistupňovou manuální převodovkou.