Diskuse

Citroën C-Aircross: Francouzská představa o SUV budoucnosti

7.2.2017

Francouzská automobilka představuje koncept vozu SUV pro blížící se ženevský autosalon. Tvarově i ideově má novinka navazovat na obdobně pojatý vůz, ukázaný na stejném místě před dvěma lety. Zůstalo i jméno, pouze do názvu přibylo písmenko „C“.

 

  • 37 Reagovat !

    foto MBambus

    MBambus 07.02.  13:08

    A prej že japonci sou nejošklivější

    Spolu s Multipou (ale ta byla aspoň praktická) asi nejošklivější auto co sem kdy viděl, od čumáku přes kola až po záď. Fakt to někdo kupuje?

    Vypadá to jak nafukovací skákací hrad na nafukovacích kolech a to Citroen měl dříve tak nádherný auta :-(
    • 13 Reagovat !

      foto Blatouch

      Blatouch 07.02.  13:51

      « Re: A prej že japonci sou nejošklivější

      No jo no, kdyz CEO je nejaka Linda ...

      Treba to v produkci bude trochu jine.
  • 31 Reagovat !

    foto Freddka

    Freddka 07.02.  13:29

    Udelat to jeste trochu vyssi...

    Udelat to jeste trochu vyssi, SUVcka budou v budoucnu vypadat nejak takhle:
    [odkaz]
    • 01 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 07.02.  21:38

      « Re: Udelat to jeste trochu vyssi...

      Nebude tomu trosicku odskakovat zadna naprava ? A vlastne aj predna ? :-)
  • 04 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubaq 07.02.  14:02

    Proč proboha Citroën věnuje tolik energie na koncepty?!

    To je automobilka s pravděpodobně nejvyšším koeficientem počet konceptů/počet sériových modelů. Možná, že tento koeficient bude v posledních letech vyšší, než 1! Navíc není vidět žádný rozdíl mezi C4 Cactus a C-Aircross. Je dobře, že ukazují, kolik mají peněz (pravděpodobně od čínského spolumajitele), ale jejich sériové modely se prodávají hůře a hůře. Pro Citroën tak platí: stop konceptům!!!
    • 04 Reagovat !

      foto Freddka

      Freddka 07.02.  14:06

      « Re: Proč proboha Citroën věnuje tolik energie na koncepty?!

      Hehe to mas pravdu.
      Ale prvenstvi ma myslim zaslouzene Alfa Romeo ... :-)
  • 40 Reagovat !

    foto Joe-K-

    Joe K. 07.02.  14:36

    Re:

    Ja sa stále sám seba pýtam, kedy automobilky prestanú riešiť nápor SUVčiek a začnú sa orientovať späť na užitočnejšie autá... MPVčka ako keby zmizli z povrchu zemského, ešteže som stihol Carensa kúpiť minulý rok :-) Nech mi nikto netvrdí, že SUVčko je pre rodinu lepšie, ako MPVčko... V tomto prípade mi je relatívne jedno, že MPVčka majú z princípu využitia v podstate daný krabicovejší tvar, dnes ide aj tak skôr o výbavu vozidla a nad "krásou" a "ladnosťou" na tretí deň ohrneniem nos, keď sa mi do auta dobre nastupuje a hlavne - keď je v ňom dosť priestoru a dostatočne veľký kufor. Ach jaj...
    • 30 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubaq 07.02.  16:46

      « Re: Re:

      Je to záhada, proč se zákazníci chovají neracionálně zrovna při výběru auta. Faktem je, že tahle SUV móda je právě velice podporována automobilkami, které samy (pravděpodobně na základě dostatečně hlubokých průzkumů spotřebitelských preferencí) nabízejí neuvěřitelně vysoký počet SUVs. Způsob, jakým jsou automobilky schopny reagovat na měnící se preference zákazníků, mi při bližším prozkoumání bere dech: jsou schopné připravit nový model prakticky od nuly za tři roky, čtvrtým rokem se už vyrábí a za další dva roky podstupuje facelift. Kdyby zákazníci museli čekat na cenově dostupné SUV v sedmdesátých nebo osmdesátých letech, čekali by 7-8 let. A tak by raději koupili kombíka. To dnes nemusí, tak kupují. Líbí se jim. Že víc žere, že víc stojí (aniž by výrobní náklady byla adekvátně vyšší), to jsou posledních 4 roky podružné věci, co nerozhodují. Proč? Nevím.... Já se vrátil z výšky kozlíku zpět do úrovně silnice už před skoro 5 lety. A jsem spokojený.
      • 00 Reagovat !

        foto Blatouch

        Blatouch 07.02.  17:40

        « Re: Re: Re:

        K te rychlosti zavadeni novych modelu mne napada:
        - Pro navrh, vyvoj a konstrukci, i pro pripravu a rizeni vyroby, se masove vyuzivaji IT, ktere dost podstatne zrychluji uvadeni novych modelu do vyroby. Napr. auta se dnes uz nemusi jen rozbijet o zdi, vetrne tunly nejsou nezbytne atd., ale similuje se to na HPC.
        - Vyvojove tymy mohou pracovat virtualne na ruznych modelech i znackach paralelne, sdilet zdroje na nadnarodni urovni.
        - Vyuzivaji se soucastky, dily, komponenty pro vice ruznych modelu i znacek v ramci koncernu, napr. podvozky, motory atd., pri vyvoji a vyrobe se vlastne saha do "supliku".
        - Diverzifikace napr. motoru je dana modifikaci SW, ne vyrobku.
        - Hodne prace odvedou i dodavatele.
        Jen by se teoreticky jeste daly zkratit vyrobni lhuty, to ale narazi napr. na efektivitu, optimalizaci, vyrobni naklady - zatim.
      • 00 Reagovat !

        foto JirkaX

        JirkaX 07.02.  20:14

        « Re: Re: Re:

        Možná se zákazníci dle svého názoru chovají racionálně. Výhody SUV u nich převažují nad nějakou tou nevýhodou. Ať už často zmiňované nastupování a vystupování, snažší vyndavání nákladu z kufru, přehled na silnici (tuto zimu neocenitelné, je vidět přes mantinely sněhu). Rozdíl ve spotřebě u stejných koncepcí pohonu je relativně malý. Mám osobně ověřeno. A pořizovací cena? Dacia, Renaulty, Mitsubischi, atd. zhruba odpovídají "placatým" vozům ve stejné výbavě a velikosti. Zkusil jsem porovnat dražší SUV Tiguan 2 za cenu 790 tis. se Škodovkama. Octávka srovnatelně vybavená cca 730 tis., Superb 850 tis. Šířkou, vnitřním prostorem a materiály bych ho řadil spíše k Superbu, až na velikost kufru. Nakonec u VW jej řadí k Passatu. SUV je tak trochu návrat k původní velikosti automobilu.
  • 02 Reagovat !

    foto MANDALORIAN-66

    MANDALORIAN 66 07.02.  14:43

    citroen c aircross

    Super auto lepší cactus :-)
  • 11 Reagovat !

    foto Pedros04

    Pedros04 07.02.  16:45

    budoucnost

    Jestli Citroeny půjdou v budoucnu tímto směrem, tak se tato automobilka proslulá extravagancí, ale zároveň taky šarmem, což se o těhle nafouknutých bublinách říct nedá, odrovná sama...
    • 21 Reagovat !

      foto Twingo

      Twingo 07.02.  17:15

      « Re: budoucnost

      Nemyslím si že by se tato značka odrovnala. Pouze pokračuje v designovém směru který nastavil cactus. Je dobře že je stále dost extravagantí, kdyby byly na trhu pouze Škodovky, Hyundaie nebo Toyoty tak by byla docela nuda. Každé trochu jiné auto je dle mého vítáno (rozbije fádnost cest).
      Extravagance k Citroenu patří a co vím z vlastní zkušenosti nové vozy se lidem docela líbí hlavně mladým. Jestli si Citroen koupí, ti co se jim líbí, toť věc druhá.

      Každopádně je dle mého špatně že Citroen má v nabídce hlavně (pouze) extravagantní vozy a ne i ty elegantní a reprezentativní. Myslím že DS měla tedy zůstat pod Citroenem

      PS: Tento koncept se mi dost líbí.
      • 20 Reagovat !

        foto Blatouch

        Blatouch 07.02.  17:50

        « Re: Re: budoucnost

        DS - ta je soucasti Citroenu, jen se z ni pokusili designem udelat exkluzivitu / vyssi cenu / profit. DS je podle mne ale znacka nejen designu, ale take technologie, a to Citroen zlehka opustil - prodavat DS bez Hydractivu je zlocin.

        Citroen mel pripravenou napr. novou C6 - zcela super auto - ale nejak ztratil odvahu s ni jit na trh a naslednik C5 take neni. Rozviji jen malou a nizsi stredni tridu - ze by vliv majitele? Ja osobne bych Citroen vnimal v pozici stredni a vyssi tridy, pripadne exkluzivni, a Peugeot mala a nizsi stredni trida, ale je tomu obracene.
      • 01 Reagovat !

        foto Pedros04

        Pedros04 07.02.  18:43

        « Re: Re: budoucnost

        to je právě to, možná je té extravagance až příliš a smysluplnější auta jim chybí. to ovšem neznamená, že by měli být nudní. Projekt DS má za cíl jediné: Pod iluzí luxusu maximalizovat profit na běžné technice koncernu PSA.
        • 00 Reagovat !

          foto del42sa

          del42sa 08.02.  14:04

          « Re: Re: Re: budoucnost

          ano jsou to přímo kouzelníci/iluzionisti >:D otázkou je jen jestli jim to zákaznící budou žrát ;-)
  • 12 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 08.02.  00:01

    To, že je ten vehikl francouzský, v tom nadpisu být nemuselo

    Je to totiž vidět na první pohled! >:-[] :no:
  • 00 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 08.02.  11:26

    Super

    To video je krásne a koncept sa mi tiež páči. Citroen pomaly opäť nachádza svoju identitu, tak mu držím palce. :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

Marin Čilič se stal prvním vítězem v premiérovém ročníku Laver Cupu. Chorvat zdolal v pražské O2 areně Američana…

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší fotbal jsme hráli za Lavičky

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší…

Vrátíte se z dovolené do práce a dozvíte se, že už vás nechtějí. Noční můra? Kdepak, přesně tohle letos před…

 

Reflex.cz

V Londýne končí alternativní taxislužba Uber, město jí neprodlouží licenci

V Londýne končí alternativní taxislužba Uber, město…

Londýnský úřad zodpovědný za dopravní systém (TfL) se rozhodl, že alternativní taxislužbě Uber neobnoví provozní…

Raketou na Mars. Kosmický program žije díky vizionářům typu Elona Muska

Raketou na Mars. Kosmický program žije díky…

Raketou na Mars, poletíme zas – ty a já. Raketou jen já a ty a touhletou – jen pro nás. Tenhle hit zpívala…