Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 Sedan vstupuje na trhy v Latinské Americe

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Nový tříprostorový Citroën se tento týden začal vyrábět v argentinském Palomar nedaleko Buenos Aires, ale od června 2006 se na čínském trhu prodalo již přes 30 000 stejného vozu.

Tématem posledních měsíců je sice rozvoj čínského automobilového trhu, ale řada původem evropských automobilek se orientuje i na západ. Ve středoamerických a jihoamerických zemích se úspěšně rozvíjí také aktivity francouzského Citroënu a fakt, že nejde o pouhý transfer vysloužilých evropských modelů dokladuje zahájení výroby sedanu, který v Číně znají pod jménem C-Triomphe.

Citroën pokračuje v rozšiřování své nabídky v několika zemích Latinské Ameriky modelem C4 Sedan. Citroënů C4 se na celém světě prodalo od konce roku 2004 přes 530 000 kusů. Nový tříprostorový Citroën se tento týden začal vyrábět v argentinském Palomar nedaleko Buenos Aires, ale od června 2006 se na čínském trhu prodalo již přes 30 000 stejného vozu.

Sedan nejlépe splňuje požadavky zákazníků z různých latinskoamerických trhů zejména díky prodlouženým tvarům karosérie. Automobil postavený na prodloužené podvozkové platformě modelu C4, je dalším Citroënem, který nabízí mnoho místa a neobvyklé tvary. Progresivní přístup konstrukce tohoto vozu je dobře vyjádřen prodloužením původního rozvoru 2608 mm na 2710 mm, což je rozměr atakující o třídu větší model C5 s rozvorem dlouhým 2750 mm. Celková délka 4,8 m také povážlivě narostla směrem ke střední třídě. Pětisetlitrový zavazadelník se stává standardem i v "nižší střední", takže 513 litrů, které jsou k dispozici u C4 Sedan můžeme obdivovat především z hlediska nepříliš negativního vlivu na vnější design.

C4 Sedan posílí pozici Citroënu v Argentině, kde se prodej značky v roce 2006 ve srovnání s předchozím rokem zvýšil o 30 %, což odpovídá více než 15 000 prodaných vozidel a podílu na trhu ve výši 3,6 %. Od uvedení na trh je model C4 Sedan k dispozici se dvěma benzinovými agregáty 1.6i 16V (81 kW) a 2.0i 16V (100 kW), které budou v Brazílii nabízeny ve verzi Flex Fuel spalující etanol. Právě tak budou k dispozici dva motory dieselové HDi: 1.6 HDi FAP (80 kW) a 2.0 HDi (100 kW).

Podle oficiální tiskové zprávy se s uvedením modelu C4 Sedan počítá ve Španělsku v roce 2008.

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Avatar - Hawke
26. 4. 2007 11:33
Re: mno
Jo, viděl... Tam to taky působí jako pěst na oko... :-) Přidal bych i Fabii sedan... I když na "Clio sedan" to asi nemá... ;-)
23. 4. 2007 09:28
Kombi
V nasich zemepisnych sirkach by bolo ovela lepsie kombi, s tym nejak velmi meskaju. Xsara je uz vypredana a C5 uz prilis velke. Nevytrhne to ani Xsara Picasoo v akcii...
23. 4. 2007 09:27
Re: mno
Videl si uz niekedy Thaliu, alebo Polo Classic? ;-)
21. 4. 2007 23:49
Re: Passat?
Súhlasím! :yes:
Avatar - Hawke
21. 4. 2007 22:35
mno
Celkově se mi ten zadek docela líbí, ale z bočního profilu je to podle mě dost tragický... Zdá se mi to až moc "naroubovaný"...