Malé SUV z dílny Citroënu je na českém trhu nabízeno se čtyřmi motory. V příštím roce se však nabídka kompletně promění, z důvodu příchodu přísnějších emisních norem.
Tak ale zase uznej, že ten interiér je veskrze naprosto odlišný od čehokoliv, co má dnes čtyři a více kol.
Jasně, zvenku to vypadá jak hračka na pískoviště, ale uvnitř jsou některé detaily fakt zajímavé a dokonce i hezké.
Je to něco mezi hezkým a roztomilým až ošklivým..
DÍVNÉ !
Např.KIA Stonic se povedla mnohem více..
Benzín tříválec na tohoto tlouštíka je nedostatečný..
Prodeje budou nic moc..nevěřím lidem , že tohle budou masově kupovat.
Kia stonic vypadá skvěle. Dokonce i 1,4 atmosfera obstojně jede. Co je však mínus je nízký posez. Ale zase nabízí čtyřválec v benzínu, což bude podle mě stěžejní motorizace. To Citroen nemá a to je velká slabina. Řekl bych až zásadní.
ale co to je za smrad z nekterych novych dyzlu??
nedavno jsem si toho vsimnul u funglofky C4 a nekdy si toho vsimam u oktavek ale i u jinych. většinou když to stoji a jdu kolem, nebo když za tim jedu do prudšího kopce.
se sazema to nic spolecnyho nejspis nemá.
tedy s močovinou?
psa by mel mit vyhradne močovinu a oktafky i u slabsi verse 2.0tdi snad uz taky.
vstrikaj tam toho vic nez je potreba a pak to takhle smrdi?
dřív to bylo vyjimecne, dnes to je cim dal castejsi.
tebe sa musí o dizloch snáď aj snívať,keď to tu pustíš takto po ránu.
Mám radšej benzín a tiež mi vadí ten smrad z D napr v podzemných garážach ,ale aby som to všade písal 20x denne.....
tohle se tady moc neresilo
resi se saze (i u primovstrikovych benzinaku), resi se jedovate NOx.
ale tohle je uplne jinej smrad nez saze a samotny NOx predpokladam ze nesmrdi.
a nektery auta auta s mocovinou nesmrdej, zatímco jiny jo.
tak me zajima proc.
jsem zvykly hledat otázky na to, co me zajima, ty mozna delas jen to, co ti kdo rekne a o nicem dalším nepremejslis.
Hele Toptene. Co vlastně chceš? Já samozřejmě tvé rozčarování ze starších dieselů s vykuchaným FAP chápu a sdílím. Ale když už se teda někdo snaží s tím něco dělat a dělá, tak než bys uznal progress, tak si zase najdeš nějakou ptákovinu. Nechci znít jako šovinista, ale nejseš ty ženská? Páč u té bych to pochopil, ženy to prostě tak mají.
zenska fakt nejsem, ani se tak necejtim :-)
ale ten smrad se u nekterych vylozene novych dyzlu neda prejit mavnutim ruky, tak se ptam.
aby casem z toho nebyl další kostlivec jako saze nebo oxidy dusiku.
je hezky, ze se s tim něco dela, ale proc to musí smrdet?
a jen u nekterych aut ??
Takový ten hnusný, nakyslý, celkem intenzivní smrad by právě měl být oxid dusíku. Konkrétně NO2; zatímco NO by měl být prakticky bez zápachu. Nikdy jsem se však nesnažil srovnat, jestli je to skutečně ono. Také jsem to dříve tolik nevnímal. Což by naznačovalo, že novější auta mají vyšší produkci NO2, byť třeba celkově NOx méně. Tohle může souviset s DPF, protože DPF pro oxidaci (pasivní regeneraci) využívají (většinou, co vím) právě NO2, takže se v oxidačním katalyzátoru upravuje podíl NO a NO2.
PSA používá AdBlue a eště aditivum Eolys fungující jako separátor = systém sice docela zvládá emise = ale může to smrdět >:-[]
Hodně ale fakt hodně zajímavě působí konstrukce 1.5 HDI = kde je všechno v jednom = oxidační katalyzátor + vstřikovač AdBlue + katalyzátor SCR + SCR na filtru pevných částic. Obejde se to bez Eolysu a dík 16V hlavě motor dává skvělejch 96 kW a 300 Nm. Sou to teda jen frantíci žejo = ale motory fakt uměj :yes::-)
ja se spis ptam, jestli s tim nemůžou byt spojeny zdravotni problémy (to mi asi nikdo nerekne) a jestli do budoucna s tim nemůžou byt problémy na emisich (to mi taky asi nikdo nerekne).
kazdopadne mi neprijde normalni, ze novy auto takhle smrdi
Tak to fakt netušim = emise sou spíš v pořádku, jestli ty chemický smrady který sice zvládnou eliminovat sledovaný emisou můžou mít nějakej další vliv = fakt těžko říct
Ta nová generace HDI už nebude mít Eolys = tak uvidíme jestli bude smrdět :-)
Čistě technicky je to parádní motor = ve spojení s 8 st. automatem může bejt docela bomba
U novějších motorů taky často záleží cos natankoval = fakt netušim to už je fakt vysoká chemická >:-[]
1.5hdi 96kW vypada dobře, ale litrovej vykon to dava 64kW, dnesni jednoturbovy dvoulitry maj standard kolem 70kW.
asi to ma vetsi duraz na emise nez na vysoky litrovy vykon.
třeba ty dyzly ještě vezmu na milost >:D
Já naftu nemusim ale absolutní zákaz = po tom co do nich v posledních letech firmy investovaly a jak je dokázaly posunout = by byl spíš nesmysl. Ale viz tu a tam nějaký měření = sou mezi nima fakt velký rozdíly. Tenhle 1.5 HDI vypadá zatim víc než dobře = spojení s 8 st. převodovkou = to ve třídě asi hned tak nikdo netrumfne
Jestli bude fungovat tak jak to vypadá = pro příští roky to bude zajímavá volba. Mě osobně je nejsympatičtější vodík = to bych pro budoucnost viděl jako jednu z cest
A pro příměstkej provoz asi elekřinu = když stojim v koloně kouřících aut co stejně popojedou jen od semaforu k semaforu = je fakt blbost spalovací motor a tuny emisí
to není zadny velky problem
vypadek práceschopného obyvatelstva vyresi babis importem ekonomických migrantu za minimalni mzdu.
kolik jich sem chce babis importovat?? 200tis??
Separátor? Eolys je aditivum obsahující katalyzátor pro DPF (snižuje tedy teplotu potřebnou pro pasivní regeneraci). Některé filtry mají tu aktivní látku přímo v sobě a nepotřebují tak aditivum. Některé však nemají ani jedno.
Ten tvůj popis u 1,5 HDI mi nějak nedává smysl (hlavně ten "katalyzátor SCR" v kontextu toho okolo).
Separátor čeho? Mně to nedává žádný smysl. Ale vím, že aktivní látkou je oxid ceru, který je katalyzátorem při oxidaci pevných částic. Striktně vzato se tomu (v tomhle případě) neříká aditivum, ale fuel-borne catalyst, protože si ho přidává auto samo.
Už je mi to asi jasné. Vypadá to, že používají dvoustupňovou SCR. Proto mi to přišlo redundantní. Ono je to tam dvakrát. Zajímavé.
Takhle to podle mne nefunguje. Nejsem tedy chemik. Začátek je prakticky správný. Katalyzátor reaguje s alespoň jedním z reaktantů (typicky by měly reagovat pevné částice a NO2). Vytváří meziprodukty, které dále reagují, až dostaneš kýžený výsledek a také zpět katalyzátor, který se v procesu nespotřebovává. V podstatě zprostředkovává alternativní, levnější, když to tak řeknu, cestu. Nefunguje to tak, že by se vázal za pevné částice a tak zhoršil jejich průchodnost filtrem (zajistil jejich zachycení). Pak bys potřeboval aktivní regeneraci. Pointou tu právě je urychlit pasivní regeneraci.
Nevýhodou tohoto řešení by mělo být, že by mělo docházet k hromadění katalyzátoru ve filtru. Protože je neustále dodáván ve výfukových plynech a musí být filtrován, protože sám představuje pevné částice (asi jako prach z brzdových destiček). O tomhle aspektu toho však moc nevím.
Já teda chemik taky nejsem = takže sorry jestli to chápu blbě. Pointa Eolysu podle mě je že váže částice a ty díky němu shoří při daleko nižších teplotách než kdyby tam nebyl. V konečnym důsledku je aktivní regenerace lepší
Je to hodně amatérský vysvětlení, ale takhle nějak to snad funguje
No dle všeho přichází nová generace dieslů s dvojitym SCR = která se obejde už bez Eolysu. Teoreticky na mě působí dost dobře. Uvidíme třeba tak za dva tři roky až budou reálný zkušenosti = nejen jak jezdí, to vypadá dobře ale až budou i nějaký zkušenosti se spolehlivostí
Octavia snad v žádné verzi SCR nemá. Mohu se mýlit, ale pochybuji, že se to změnilo (není to zase tak malý zásah). Pokud někde dodatečně zavedli SCR, tak spíš u 110 kW Superbu; ten původně na rozdíl od 140 kW SCR neměl, pokud se nepletu, a teď by mít mohl.
auto - důchodová kára, je to celkem koukatelný, rozměrově tak akorát, praktický, tříválci se dnes člověk už nevyhne a tohle je alespoň 1.2 a ta 81kW pojede slušně. :yes:
Ještě zvažuju Vitaru 1.6, ale je to dost mdlý i když je to jeden z nejspolehlivějších motorů. Kvalita provedení Suzuki je ovšem trochu nižší (měl jsem Swifta)...ostatní 4válce jsou už trochu dražší, Captura nechci.
citrón našiel svoj ksicht a opäť prináša zaujímavé kúsky. Nebudú po chuti každému, ale sú zaujímavé a hravé. C3 som už sedel na lopate, v poslednej chvíli ma zachránil jeden japonec :-)
už mám desaťtisíc a pohoda. Aj ten atmo motor je svižný do 140, ak sa nebojíš točiť a radiť. Samo, ak chce niekto sto metrov od domu zaradiť 5/6 a podradiť až v bibione, tak radšej turbo.
ja mam teraz 7200 za 9 mesiacov >:D ... u mna to tak vychadza priemerne 800km na mesiac ... takze ja 10 tisic prekrocim asi az v novom roku
pamatas co som ti spominal tu moju spiatocku... tak ono 5st prevodovka v pole nema pri jednicke aj spiatocke synchrony... takze jednotka aj spiatocka standardne idu kusok "tazsie" ( tolko vysvetlenie technika ) alebo ja by som to povedal laicky asi takto ze si "prevodovka sama musi najst zub" kedze tam nie je synchron... take obcas akoby sla ta spiatocka "kostrbatejsie" cize nie moc hladko ale tak to ma vraj byt.... bol som kvoli tomu prave v servise minuly tyzden v pondelok len tak sa opytat ( urobil som si vylet ) a je to vraj uplne ok... ( skusal som aj ja u nich ine 5st polo a spravalo sa takisto ) technik povedal ze tieto jednoduche 5st prevodovky v pole sa pri jednotke aj spiatocke spravaju takto... takze je to ok ;-)... uz to neriesim a jazdim nech mi tie km pribudaju rychlejsie ;-)
prosím? Prevodovka že nemá synchróny na 1. a spiatočku? To potom musíš pred zaradením spiatočky vymáčknuť spojku, vyradiť, vymáčknuť spojku a zaradiť? :-) hmmm to som naposledy zažil v Prage V3S či LIAZe radu 100. >:D
mozno sa to vola inak... ale princip je ten ze tam nie je redukovany prevok na spiatocke ani na jednicke... cize obcas si musi pri pohybe paky akoby najst sama zub... citis to ked radis spiatocku ze obcas ide hladko a obcas akoby kostrbato .... uz ostane rychlosti su samozrejme klasika pekne ... skusal som aj ine polo... bolo to uplne rovnake... tiez ta spiatocka sla kostrbato ale ked si uz chytil zub tak slo to na druhykrat uz zaradit lahko.. tieto 5st prevodovky sa vraj spravaju takto... ;-)
Na fofo1 som takéto niečo nezažil, skôr mi prišlo, že človek zastavil a klasika ostal zub proti zubu, vtedy človek vyradil, pustil spojku, stlačil spojku a zaradil. :-) Ale to už mal fofo za sebou 200 tis. + km.
Hahahaha, v tom PO-care už mi len povedia veľa. Všetci najlepší mechanici už od nich dávno odišli. Aj teraz keď nevedia kam z konopí volajú externistov >:D
K téme : buď tam ten synchrón je, alebo nie je. Skôr to vidím, že tam máš nejakú poistku mechanickú, ktorá zabraňuje zaradiť 1. alebo spiatočku kým je auto v pohybe, aby si tie zuby neočesal. To už mali Golfy IV. či Passaty B5 a z ich techniky vychádzajúce modely koncernu. Skôr to vidím tak, že to máš ešte nové nerozchodené. >:D
Když řadíš zpátečku, tak prakticky stojíš, takže normálně nemusíš dělat šaškárny. Je (nebo minimálně bylo) tak naprosto běžné, že zpátečka není synchronizovaná (co tedy vím). Ale občas se může stát, že zpátečka prostě nejde zařadit (páka tam může jako tak napůl držet, ale zařazeno není). A to vůbec nemluvím o zkušenosti s Polem. Pak musíš vyřadit, aby se ústrojí pohnulo, a zkusit to znovu. Bude to dané odlišným konstrukčním řešením používaným u zpáteček (dochází k zasunutí ozubeného kola mezi kola na vstupní a výstupní hřídeli, musí do sebe zapadnout; může se tedy stát, že jsou v tak nešťastné pozici, že ho tam nenatlačíš). Tohle není univerzální. Hlavně tříhřídelové převodovky by měly být jiné (ale mechanik nejsem a ani nemohu tvrdit, že bych se v autech nějak zvlášť hrabal).
Horší je to s jedničkami. Obzvláště u těžších převodů bych inženýry nakopal za nedostatečnou synchronizaci jedničky. Není neobvyklé, že se tam jedničce za jízdy nechce. Takové odbočování do kopce je pak někdy chuťovka, kdy je nejlepším řešením dvojité vyšlápnutí s meziplynem (dvojka potřebuje do kopce příliš vysokou rychlost).
taka je doba... klasicke auta nam miznu... a do popredia sa naopak dostavaju kdejake farebne vajicka :-) .. ale tento kusok ( aj ked to nie je moja salka kavy ) je vcelku sympaticky... a iste pojde kupit aj v jednej farbe... napriklad cely cerveny :yes:
to ako nejaka velka skladacka... vsade kopec farieb.. len skoda ze to nema ziadne uchopitelne rysy ani linie... mne tento styl auta proste nesedi ale inak uspechu sa divit nebudem... ludia dnes kupuju hlavne ocami a dizajn bol je a bude vzdy najvacsim tahakom u drvivej vacsiny "beznych kupujucich" ;-)
ale inak to vyzera hodne prakticky sympaticky a tak nejak kusok ako lunochod?... ale moze to byt vcelu zabava jazdit v takomto pojazdnom zmrzlinovom stanku ( berte to s nadhladom ) .. sympatie tomu autu fakt nechybaju... :yes:
to je jasne... len neboli tak farebne ako dnes.. dnes mas kazde druhe auto dvoj-trojfarebne... ale kazda doba ma svoju modu.. raz bude v mode opat jednofarebne auto.. vsetko sa opakuje ;-)
tak pozor, mali sme pred x rokmi modrý warťas s bielou strechou. Ale aj dnes sú dvojfarebné verzie len za príplatok, každý model sa predáva aj v jednej farbe, takže zas máš na výber.
boli časy, keď boli v amerike veľmi populárne autá, ktoré mali na bokoch tapetu s motívom dreva. To by ma zaujímalo, kto s tým prišiel prvý a kto posledný.
Nic proti Citroenu, ale velmi mě začíná štvát označení kategorií!
Slušností dřívějších SUV byla možnost pohonu 4x4, proti offroadům chyběli rámy a samosvory. Teď a nejmasivněji právě frantíci mají všechno SUV a přitom s tím nedojedu ani 3metry po mokré trávě! Peugeot, Citroen, Renault, Opel...kdyby to nazvali crossOvery, tak to beru, ale s původním označením SUV to nemá nic společného...vždyť se to nevyhrabe ani z nevyhrnutého parkoviště pod sjezdovkou!
Podívám se na "rozpočtové" MPV...S-Cross od Suzuki...to je proti těmhle "SUV" jak OFFroad >:D
...Jojo pan chytrý. Já se nechal svézt od prodejce ...a SUV 3008 s Grip CONTROLem, nedokázalo dát 3m dlouhou cestičku zarostlou travkou a pokrytou rosou...nájezd k chatce cca do 8st! (na letních samozřejmě) Na zimních to dá i staré C5.
...počkej měsíc na poprašek a běž se svézt...
Hmmmmm :-) důkaz místo slibů...já sem ze staré školy...to co je na videu dá i starej favorit, když ho budu řídit já. A žádný elektronický srágory co pak nezvládnou banalitu nepotřebuje!
Ale máš pravdu, že problém bude mezi sedačkou a volantem...pokud za ním sedíš sám :-*
Kritika je fajn vec - pokial je konstruktivna a ma viest k zlepseniu. Ale neznasam zavadzanie a nasledne sa tvarit ako frajer.
Sam si vytiahol rozpravku o tom ako to nejde, ja som ti dal realne video, ktore tak trochu vyvracia co tvrdis. Nasledne z teba vypadne, ze si "stara skola" a ze to das aj s favoritom - nehnevaj sa, velmi doveryhodne to nie je. Nielenze budem pochybovat o tom favorite, ale ovela viac o tvojich schopnostiach "starej skoly". Vies, takych teoretikov je aj na tomto fore plno. A najviac ich je na cintorine...
Pan chytrý nepotřebuje k jízdě v takových podmínkách ani SUV, ani 4x4, rámy či samosvory... Pan chytrý se nechlubí, ale zkrátka... asi umí líp řídit, než ty.
SUV musí mít vždy volbu 4*4 !
Pokud ne je to jen trošku zvýšený CROSSOVER !!
Tak neblbněte lidi.
Např. zmíněný Opel..jeho variace CROSSLAND..je crossover , už podle názvu.
Mokka X je s 4*4 klasické SUV ..
Frantíci žádná SUV nemají , jen Renault díky Nissanu.
A čo potom všetky tie SUV-čka, ktoré sa vyrábajú vo verzii predokolka aj vo verzii 4x4? Ty snáď z diaľky rozoznáš Hyundai SantaFe, či má 4x4? Alebo Kodiaq?