Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Citroën C3 – První dojmy

Diskuze (16)
Nová generace Citroënu C3 znamená velký posun oproti svému předchůdci i ve srovnání s výchozím Peugeotem 207.

Co zaujme na první pohled je vysoké jednodílné čelní sklo protažené až nad hlavy předních cestujících. Toto řešení je pro někoho jen netradičním designovým prvkem prosvětlujícím interiér, ale určitě pomůže lepšímu výhledu na semaforech. V případech, kdy je takto vysoké čelní sklo nežádoucí, je možné zakrýt jeho horní část posuvným dílem, která zevnitř sníží prosklenou plochu na běžnou úroveň. Roleta se ovládá pomocí madla s pojistkou uprostřed mezi slunečními clonami. Zatímco výhled dopředu je dobrý, při otočení šikmo vzad překáží silný D sloupek, který bude komplikovat vyjíždění kolmo zaparkovaného auta.

Palubní deska svým členěním nezapře, že nová C3 má původ v Peugeotu 207. Rozmístění ovládacích prvků je shodné, stejně jako velikost volantu nebo poloha řadicí páky a její chod v kulise. Interiér však ve srovnání s Peugeotem (i běžnou konkurencí v segmentu malých aut) působí hodnotnějším dojmem. Jedním dechem ale musíme uznat, že na stánku Citroënu jsou k vidění jen lépe vybavené verze. Standardem je volant se zploštělým spodním okrajem, ve vyšší výbavě potažený v kombinaci kůže a perforované kůže s kovovým dekorem. Od Peugeotu se nový Citroën liší také kvalitněji působícím přístrojovým štítem s moderním designem.

Řidič může mít dojem, že prostor pro nohy je úzký – obě kolena totiž mohou snadno přijít do styku jak se středovou konzolou, tak s dveřní výplní. Tímto neduhem ale trpí mnoho moderních malých aut. Jako ergonomický prohřešek vidíme ovládání sklonu předních sedadel pákou umístěnou zvenku mezi sedadlem a B sloupkem, kde je jen velmi málo místa pro její snadné uchopení. Spolujezdec má před sebou díky vybrání v palubní desce velký prostor, také jeho levé koleno ale může snadno přijít do kontaktu se středovou konzolou. Prostor na zadních sedadlech je vzhledem k velikosti auta dobrý, díky nízké hraně oken mají zadní pasažéři výborný výhled do boku.

Zavazadlový prostor má pravidelný tvar a je hluboký, avšak manipulaci s předměty bude ztěžovat vysoká nákladová hrana. Ani manipulace s dvojitou podlahou není právě snadná.

Nový model má větší rozměry než předchůdce, ale narostl jen v mezích současné třídy malých vozů. Vyčnívá snad jen výškou 1,51 m, která se nemění a která umožňuje na malém půdorysu pohodlněji usadit cestující v objemném interiéru. Délka 3,94 m narostla z původních 3,86 m a šířka 1,71 m z původních 1,67 m. Rozvor náprav bude napříště měřit 2,54 m místo stávajících 2,46 m. Nová C3 bude obouvat pneumatiky na kola s průměrem 15 až 17 palců.

Motorová paleta bude zpočátku tvořena známými jednotkami. Zážehové portfolio začíná na objemu 1,1 l, pokračuje čtyřválci 1,4 l (55 a 70 kW) a prozatím končí větším motorem 1,6 l (88 kW). Turbodiesely jsou reprezentovány jednotkou 1,6 HDi (66 kW a 80 kW). V příštím roce má dojít na nové motory s nižší spotřebou, mj. zážehový tříválec, jednotky s druhou generací systému start-stop a turbodiesely s automatizovanými převodovkami.

Diskuze (16)
Avatar - Pekelná Micinka
16. 9. 2009 18:20
Re: Ford Ka
>:D nebo ti ho zrovna kradou >:-[]
16. 9. 2009 08:43
Re: Ford Ka
Každá reklama je jen na blbnutí lidí. Calgony zachraňují pračky, Actimely břicha a Ford se stává kinetickým. Tvar výrobků stále určují účel, móda a technologie, nic víc na tom není, proto se stejné výrobky různých firem vždy podobají. Jestli chceš vidět kinetiku, vypni TV a zajdi si k nějaké řece. Prospěje to tvému tělesnému i duševnímu zdraví.
16. 9. 2009 07:15
Re: -
:-|
16. 9. 2009 07:14
Re: Ford Ka
S tou "sleposti" by som si v tomto prípade tak istý u teba nebol. Vidíš, čo nikto iný. Akurát by som to nazval skôr halucinovaním ako sleposťou...
16. 9. 2009 00:29
Re: Ford Ka
Jestli se ti na parkovišti nějaký Ford zdá v pohybu i když stojí tak bych doporučoval tolik nepít >:D