Citroën C3 Picasso – Nejmenší ze slavného rodu

Citroën C3 Picasso – Nejmenší ze slavného rodu

 
 

Citroën svůj pátý model kategorie MPV poprvé veřejnosti představil už loni, do prodeje se ale dostává až nyní. Malé MPV má ambice stát se nejprodávanějším autem v segmentu.

Modely Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso se v loňském roce staly nejprodávanějšími auty ve své třídě. Na tento úspěch chce Citroën navázat novou řadou C3 Picasso postavenou na platformě koncernu PSA pro auta třídy malých vozů. Kromě toho v nabídce stále zůstává Xsara Picasso. Řadu vozů MPV značky Citroën uzavírá velká C8.

Design nejmenšího Picassa kombinuje retro prvky s moderním techno-pojetím. Základní ryze geometrický tvar auta je zjemněný výrazným zaoblením všech ostrých hran. Přídi dominuje velké logo automobilky umístěné na masce chladiče, vedle kterého se poprvé nachází nápis Picasso. Přední světla mají horní část výrazně protaženou do boků. Neobvyklým prvkem je uspořádání sloupků čelního okna. Ty jsou, jako u většiny MPV, rozdvojené. Přední sloupky jsou ale výrazně tenčí a černě lakované, takže plocha prosklení navozuje dojem, jako by bylo čelní okno vyklenuté do boků.

obrázek [555 x 368]  

Karoserie od čelního okna dál má tvar kvádru. To je jednak zajímavý stylistický prvek, ale také nutnost, protože C3 Picasso má kompaktní vnější rozměry – na délku měří 4078 mm, na šířku 1730 mm a na výšku 1669 mm. Zavazadlový prostor má přitom základní objem až 500 litrů (jedna z nejvyšších hodnot v segmentu), proto byla téměř kolmá záď nutností. Sklopením sedadel lze zavazadlový prostor zvětšit až na 1506 litrů.

Citroën C3 Picasso - srovnání rozměrů s konkurencí
ModelCitroën C3 PicassoKia SoulRenault Grand ModusŠkoda Roomster
Délka [mm]4078410540434205
Šířka [mm]1730178516951684
Výška [mm]1669161015861607
Rozvor [mm]2540255025752617
Objem zav. prostoru [l]385-500340305-410450-530

Interiér patří k nejprostornějším mezi malými auty. Vnitřní délka dosahuje 1 663 mm, což je na úrovni těch nejlepších vozů této kategorie. K optimalizaci prostoru vzadu přispívá zejména použití útlých tenkých sedadel, a to jak v sedákové, tak opěradlové části. Prostor ve výši kolen je dostatečný, a to i když je zadní lavice posunutá dopředu, a vynikající je i prostor nad hlavou 122 mm. Šířka ve výši loktů je vpředu 143 cm a vzadu 140 cm, což je opět v tomto segmentu nejvíc.

Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40 a je možné je podélně posouvat v rozsahu 15 cm. Zavazadlový prostor má dvojité dno. Podlaha tak může být zarovnaná s nakládací hranou, nebo může být snížená, čímž se zvětší objem zavazadlového prostoru. Po sklopení sedadel vznikne zcela rovná plocha. Za příplatek je také sklopitelné opěradlo u sedadla spolujezdce. Vznikne tak prostor pro přepravu předmětů dlouhých až 241 cm (vzdálenost mezi vstupem do zavazadlového prostoru a palubní deskou).

Bohatá je nabídka odkládacích prostorů. Schránka před spolujezdcem má objem 9 litrů a pojme například 1,5litrovou PET láhev. Další menší schránka se nachází v horní části uprostřed palubní desky.

Citroën C3 Picasso - srovnání rozměrů s dalšími modely Citroën
ModelC3C3 PicassoC4 pětidveřovýC4 Picasso
Délka [mm]3850407842604470
Šířka [mm]1667173017731830
Výška [mm]1519166914581680
Rozvor [mm]2460254026082728
Objem zav. prostoru [l]305385-500320500-605

Neobvyklé řešení čelního skla má praktický dopad v podobě panoramatického výhledu směrem dopředu. Zorné pole na boku má úhel 29,5°, výhled ve svislém směru dosahuje úhel 26°. Příplatková panoramatická střecha navazuje na čelní sklo. Délka prosklení je v takovém případě 1 208 mm a šířka 818 mm. Součet prosklených ploch dosahuje s panoramatickou střechou 4,52 m2.

Pracoviště řidiče je uspořádané podle nekonvenčních tradic Citroënu. Sdružené digitální ukazatele se nacházejí v „kapličce“ pod čelním sklem a jsou viditelné ze všech míst. Řadicí páka je umístěna vysoko na středovém tunelu. Volant je nastavitelný výškově i podélně v rozsahu 40 mm. Přední sedadla se mohou posunout dopředu i dozadu o 170 mm a mohou se snížit či zvýšit o 60 mm.

obrázek [555 x 400]  

Výrobní program zahrnuje čtveřici motorů. Benzinové agregáty zastupují 1,4 VTi 95 o výkonu 70 kW a 1,6 VTi 120 o výkonu 88 kW. Oba pocházejí ze společného vývoje s BMW. 1,6 VTi jako jediný motor v nabídce vyhovuje emisní normě Euro 5, ostatní splňují limity normy Euro 4.

V případě turbodieselů je možné volit mezi 66kilowattovým 1,6 HDi 90 a 1,6 HDi 110 FAP s 80 kW. Obě HDi mají vstřikování Common-Rail s pracovním tlakem 1600 bar, slabší verze má turbo s pevnými lopatkami, silnější má variabilní geometrii lopatek a filtr pevných částic. Na českém trhu se ovšem bude prodávat jen turbodiesel o výkonu 66 kW. Všechny motory se budou dodávat jen s pětistupňovou manuální převodovkou.

Citroën C3 Picasso - přehled motorů
Motor1,4 VTi1,6 VTi1.6 HDi1.6 HDi FAP
Převodovka5M5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]1397159815601560
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW při ot./min]70/600088/600066/400080/4000
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min]135/4000160/4250215/1750240 (260)/1750
Max. rychlost [km/h]178188173193
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,210,913,411,2
Průměrná spotřeba [l/100km]6,86,94,84,9

C3 Picasso se vyrábí na Slovensku v továrně PSA Peugeot Citroën v Trnavě. Vůz má být vyráběn v počtu 110.000 kusů ročně. Má také ambice stát se jedním z nejprodávanějších modelů v daném segmentu, podobně jako je tomu v případě C4 Picasso a Grand C4 Picasso.

obrázek [555 x 351]  
Spolupracujeme s TipCars.com
Potravináři a obchodníci se opět přou o marže Potravináři a obchodníci se opět přou o marže

Obchodní řetězce si na potraviny dávají přirážku až…

Zápisník Pavla Otta: Chlad, láska, námluvy Zápisník Pavla Otta: Chlad, láska, námluvy

Lidovecký ministr zemědělství Marian Jurečka řekl, že…

Vláda opět posoudí výhody pro velké rodiny Vláda opět posoudí výhody pro velké rodiny

Rodiče, kteří vychovávají více dětí, by měli platit nižší…

Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh

Budoucí právní postavení občanů Evropské unie v Británii…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




PSA pozastaví výrobu na Slovensku PSA pozastaví výrobu na Slovensku

Výroba v trnavském závodě se opět zastaví, o automobily…

Modernizovaný Citroën C3 Picasso se předvádí na prvním videu Modernizovaný Citroën C3 Picasso se předvádí na prvním videu

Faceliftované malé MPV se světu poprvé ukáže na…

 



 
Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Včera

Životopis kopřivnické Tatry je Čechům a Slovákům velmi dobře znám. V západní Evropě ale dlouho nebyla v obecném povědomí, šlo o libůstku pro znalce.




Blesk.cz

Mladík (†25) se ztratil cestou do práce: Kamarádi ho našli v břiše krajty!

Mladík (†25) se ztratil cestou do práce: Kamarádi ho…

Pořádný šok čekal na vesničany z Indonésie, kteří hledali svého nezvěstného kamaráda. Pětadvacetiletého mladíka…

Nákupy z Číny: Zapomeňte mobily a pozor na hračky a šperky, říká expert

Nákupy z Číny: Zapomeňte mobily a pozor na hračky a…

Přemýšlíte, že si nakoupíte zboží v Číně přes internet, protože vás zaujala široká nabídka a nízké ceny?…

 

iSport.cz

Itálie slaví výhru, Švédsko otočilo v Portugalsku. Španělům pomohlo video

Itálie slaví výhru, Švédsko otočilo v Portugalsku.…

Krize Nizozemska pokračuje. Oranjes pod vedením nového trenéra nestačili na Italy, kterým v přípravě podlehli…

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4, Motor dobyl Pardubice

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4,…

Velké překvapení nabídly úvodní zápasy baráže o Tipsport extraligu. Oba kluby, hájící příslušnost v elitní…

 

Reflex.cz

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš pro Reflex o svých prezidentských ambicích

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš pro Reflex o…

Profesor Jiří Drahoš dnes oficiálně oznámil svou kandidaturu na prezidenta. Jaké má odcházející předseda…

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali obchody ve sklepě, teď jsou fenoménem

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali…

Po pádu komunismu chtělo mnoho Bulharů zahájit svoje vlastní podnikání. Zejména drobní obchodníci v Sofii ale v…