Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 1.2 e-THP: Tříválec má 96 kW a spotřebuje 4,8 l/100 km

Diskuze (17)
Koncern PSA postupně nahradí atmosférickou šestnáctistovku novým přeplňovaným tříválcem. První model s novinkou pod kapotou je Citroën C4.

Nový motor je blízkým příbuzným atmosférických tříválců 1.0 VTi a 1.2 VTi, které debutovaly v Peugeotu 208. S větším z nich má společný objem, navíc dostal mimo jiné výfukové turbodmychadlo. Ze skromného objemu dává dvanáctistovka 96 kW a 230 N.m, nad přímými konkurenty – kterými jsou především Ford Focus 1.0 EcoBoost/92 kW a Renault Mégane 1.2 TCe/97 kW – získává tento agregát výhodu především v podobě vysokého maxima točivého momentu.

Od ostatních benzinových motorů v Citroënu C4 se 1.2 e-THP odliší standardně dodávaným systémem start-stop a šestistupňovou manuální převodovkou. V této konfiguraci dosáhne kombinované spotřeby jen 4,8 l/100 km.

Nový motor lze zatím objednávat jen v Nizozemsku, kde má díky nízkým emisím CO2 výhodu v podobě snížené ekologické daně. Postupně se ale začne prodávat v celé Evropě, nový Peugeot 308 SW by měl od jara rovnou dostat i slabší verzi tohoto tříválce o výkonu 88 kW.

Citroën C4 - ceny a technická data benzinových motorů
Motor1.4 VTi1.6 VTi1.6 VTi1.2 e-THP1.6 THP BMP
Převodovka5M5M4A6M6MA
Zdvihový objem [cm3]13971598159811991598
Válce/ventily4/44/44/43/44/4
Největší výkon [kW/min-1]70/600088/600088/600096/5500115/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]135/4000160/4250160/4250230/1800240/1400-4000
Max. rychlost [km/h]182193188199214
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,910,812,5-8,7
Komb. spotřeba [l/100 km]6,16,26,94,86,3
Cena Vitamin [Kč]279.900,-----
Cena Tendance [Kč]289.900,-299.900,-339.900,---
Cena Collection [Kč]309.900,-319.900,----
Cena Exclusive [Kč]-339.900,---379.900,-

Diskuze (17)
7. 1. 2014 10:39
Re: 1,2 eTHP vs. 1,2 TCe
Tak tak Win opět skvělé informován.
Avatar - iudex
7. 1. 2014 10:08
Re: 1,2 eTHP vs. 1,2 TCe
Pri tom Forde nemáš úplne pravdu: 1,5EB je štvorvalec, nie R3.
Avatar - WinDiesel
7. 1. 2014 09:57
Re: 1,2 eTHP vs. 1,2 TCe
Aneb - useknutím jednoho vílce z 1,6 vzniká 1,2. Useknutím 1 válce z 1,4 vzniká 1,0 (VW).
Podobně u dvoulitrů - useknutím 1 válce vzniká 1,5 (Ford jak v dieselu, tak v benzínu).
Avatar - WinDiesel
7. 1. 2014 09:55
Re: 1,2 eTHP vs. 1,2 TCe
Ovšem Renault přichází o výhody tříválce .......... >:D
Avatar - WinDiesel
7. 1. 2014 09:54
Re: Tříválec
Trefné přirovnání ...