Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 2015: Na českém trhu od 349.900 korun

Michal Fokt
Diskuze (46)
Citroën uvádí na český trh faceliftovaný model C4 modelového roku 2015. Kromě decentních změn zevnějšku a interiéru přináší i nové benzinové a naftové motory.

Francouzská automobilka začala na českém trhu nabízet inovovaný hatchback Citroën C4 modelového roku 2015, jenž vlévá teď už pětiletému vozu čerstvou krev do žil. Od předchozí verze jej poznáte podle nových předních světlometů s denními LED a všimnete si asi také nové optiky zadních svítilen. Téměř nepostřehnutelné pak jsou drobné úpravy nárazníků. Hodně málo změn po takové době, co říkáte?

V interiéru, jenž lze zpřístupnit i pomocí bezklíčového odemykání a startování, to není o moc revolučnější. Přibyla 7" dotyková obrazovka infotainmentu, která si vynutila změnu provedení středového panelu a kabina dostala nové čalounění. Zvolit lze bederní opěrku s masážní funkcí nebo velké panoramatické střešní okno. Více je také izolačních materiálů a kabina tak poskytne lepší akustický komfort, v němž si můžete vychutnat třeba kvalitu zvuku z audiosystému Denon.

Citroën C4 za vás pohlídá mrtvý úhel zpětných zrcátek, varuje před vybočením z jízdního pruhu, pomůže s rozjezdem do kopce, zlepší ovládání vozu v krizových situacích díky chytřejšímu stabilizačnímu systému a v nehorším případě sám zavolá o pomoc. Nejzásadnější novinkou stárnoucího modelu je však bezpochyby nová generace Euro 6 motorů a to jak benzinových, tak naftových, použitých o něco dříve v nejnovějších Peugeotech.

Tříválcové přeplňované benziňáky PureTech 110 a 130 mají shodný objem 1,2 l a parametry 81 kW a 205 N.m, respektive 96 kW a 230 N.m, jenž je nově k mání i se šestistupňovým automatem Aisin. Škála turbodieselů dva motory BlueHDI o objemu 1,6 l, které nabídnou 73 kW a 254 N.m a 88 kW a 300 N.m. V obou případech je k mání pouze šestistupňový manuál.

Citroën C4 – Základní technické údaje a ceny na českém trhu
Motor1.2 PureTech 1101.2 PureTech 1301.6 BlueHDi 1001.6 BlueHDi 120
Zdvihový objem [cm3]1199119915601560
Válce/ventily3/43/44/44/4
Největší výkon [kW/min]81/550096/550073/375088/3500
Točivý moment [N.m/min]205/1750230/1750254/1750300/1750
Převodovka/pohon5M/přední6M (6AT), přední6M/přední6M/přední
Max. rychlost [km/h]184199 (197)180197
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,910,8 (10,9)11,510,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,84,8 (4,9)3,63,6
Cena Live [Kč]349.900---
Cena Live Edition [Kč]364.900399.900399.900-
Cena Feel [Kč]389.900414.900 (449.900)409.900434.900
Cena Feel Edition [Kč]409.900434.900 (469.900)429.900454.900

Na ceny, uvedené v tabulce, se nyní vztahuje akce v podobě bonusu 10.000-15.000 Kč (v závislosti na zvoleném stupni výbavy) za starý vůz, prodloužená záruka na 5 let nebo 80 tisíc kilometrů, popřípadě bonusy při využití značkového financování.

Michal Fokt
Diskuze (46)
11. 3. 2015 08:25
Re: Citroena nebrat !
Marosi a co bys doporučil? Co není křáp?

Mám C4 1.6 e-Hdi BMP Exclusive. Teď končím 4 roky. Mám najeto 203tis km. Zrovna dnes jsem na servise i na STK.

Závady za tu dobu: 1x v zimě mi pípla převodovka, tedy po nastartování a zařazení A (auomat drive) mi auto nechtělo řadit a musel jsem řadit ručně i nahoru i dolu. Po 5min jízdy, až jsem mohl zastavit a zjistit, co se stalo, tak se to automaticky opravilo.
Teď při 203tis mi mění první destičky a kotouče v předu a destičky vzadu. Myslím, že je to slušné, jak na to, že na služební Audi S8 (nesrovnávám nesrovnatelné) jsme desky měnili při 25tis a do té doby bylo auto a poté rovněž v průměru co 5tis km v servise. To byl křáp.
Zpět k mému. Při 180tis výměna předních tlumičů a rozvodů (výměna dle zátěže 180-240tis km). Teď při 203tis mi mění filtr pevných částic za repasovaný. Jinak jsem neměnil kromě těch tlumičů a teď brzd ani ramínka stěračů.
Kolega s Ostavii II 2.0TDI měnil už turbo, vstřiky, EGR 2x, opravovali mu převodovku DSG. Kromě toho rozvody, tlumiče, brzdy komplétní. á nějakých 160tis km.

Je to můj druhý Citroen C4 a ve srovnání s BMW M3 a Audi S8, co jsem měl jako služebáky, mohu bez nadsázky říct, že je to nejspolehlivější auto, které jsem řídil. Líbí se mi třeba Octavie III, ale když poslouchám lidí, co to mají, tak jsem celkem zklamaný. Stále problémy s DSG, EGR. Další kolega má při 30tis měněnou převodovku. Něco na tom bude.

Hodně štěstí přeje Marian

Avatar - Olík13
6. 3. 2015 07:54
Re: Barva
Barva nejezdí... :-!
20. 2. 2015 08:29
Krásná
Udělalo mi radost když sem si předchozí model pořídil, ale teď mě trochu štve (hodně.... :-( ) že tam strčili ty nové světla - já říkám od začátku, že jediné co mi vadí na mém autě jsou ty světla >:D jinak opravdu žádné změny vidět moc nebudou, ale s autem naprostá spokojenost s nafťáčkem 1,6 - pravda je že mě naprosto baví ten houpavý jízdní projev, který spousta lidí vytahuje jako negativum pro mě naopak velké pozitivum - jako v bavlnce ;-)
Druhá věc je pak ta cena - oproti mé koupi podražení o 80-100 tisíc je na modernizaci světel a euro 6 docela odvážné, ale budiž
Jinak za C4 :yes: :yes: :yes: a poserte se všichni hateři citroenu - ono to i umí fungovat bezproblémově >:-[]
19. 2. 2015 18:22
Re: Citroena nebrat !
Myslím, že nejhnusnější křáp i tak nejčastěji vídáte ráno v koupelně v zrcadle. Pak se nedivím, že máte tak chcíplou náladu a rozšiřujete ji i tady...
19. 2. 2015 14:52
Re: Fotografie
dpc, a ja pozeram ze ta biela tomu auta perfektne sedi. a ono to je nakoniec ds4 >:D
neviem kto je vacsi kkt? autor, ze tam tie fotky hodil, alebo ja, ze som si nevsimol rozdiel...
Hm, ked sa nad tym tak zamyslym, tak urcite redaktor...