Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 Cactus: Polštářovému autu se daří, míří mimo Evropu

David Bureš
Diskuze (3)
Kvůli velkému zájmu zákazníků Citroën plánuje navýšit výrobu crossoveru C4 Cactus, jehož specialitou jsou vzduchové polštáře Airbump.

Citroën původně plánoval nabízet crossover C4 Cactus pouze na evropských trzích. Jeho úspěch ale automobilku donutil vůz prodávat také mimo starý kontinent. C4 Cactus vstoupí také na trhy v Jihoafrické republice a Austrálii, auto by se mohlo podívat i do jihovýchodní Asie.

Expanzi modelu potvrdila serveru Automotive News Europe generální ředitelka Citroënu Linda Jacksonová. Ta rovněž přiznala, že kvůli prodejnímu úspěchu C4 Cactus v Evropě a vstupu na nové trhy bude výroba modelu opět navýšena. Ke zvýšení produkce došlo již loni na podzim.

Vedení Citroënu původně předpokládalo, že C4 Cactus bude ročně vznikat v 70.000 exemplářích. Od zahájení prodeje loni v červnu se však na starém kontinentu prodalo 74.000 kusů C4 Cactus. Kvůli zájmu klientů vzroste roční výroba auta ve španělské továrně Villaverde o 10.000 exemplářů.

Podle statistik JATO Dynamics je C4 Cactus letos třetím nejprodávanějším Citroënem v Evropě. Prodejně jsou na tom lépe pouze malý hatchback C3 a MPV C4 Picasso. V Česku je C4 Cactus letos se svými 182 registracemi pátým nejprodávanějším Citroënem na trhu, před ním jsou modely Berlingo, C4 Picasso, C3 Picasoo a C4.

Jedním z lákadel C4 Cactus je jeho neotřelý vzhled, který zvýrazňují vzduchové polštáře Airbump na dveřích a náraznících. Ty fungují jako praktická ochrana karoserie před ťukanci a odřeninami. Jacksonová je ráda, že sázka na netradiční tvary Citroënu vyšla. „Když ho lidé poprvé vidí, buď se jim líbí, nebo ne. Vítám spíše tuto reakci, než abychom vždycky byli až čtvrtá možnost ve výběru lidí,“ tvrdí šéfka francouzské značky.

David Bureš
Diskuze (3)
25. 6. 2015 11:55
zly pomer cena/uzitok
mne sa na tomto aute nepaci hlavne cena a motorove vybavenie a 5st prevodovka.
24. 6. 2015 16:07
Re: No slava
No myslim, ze motory VTi koncia a nahradzaju ich PureTech a e-THP. Z mojho pohladu su lepsie ako VTi.
24. 6. 2015 11:16
No slava
Posledni citroeny, hlavne C4, se mi libi. I motory VTi se povedly. Je fajn, ze to odrazi i v prodejich.