Citroën C4: lehký facelift a nové motory

Citroën C4: lehký facelift a nové motory

 
 

Citroën C4 se prodává od konce roku 2004 a za tu dobu s své majitele našlo už téměř 900 tisíc vozů. Po třech a půl letech přichází chvíle, kdy Citroën zveřejnil fotografie faceliftu a parametry nových motorů.

Po vizuální stránce na první pohled zaujme nový přední nárazník. Dva podélné obdélníkové otvory pro přístup vzduchu nahradil jeden větší lichoběžníkového tvaru. Uprostřed se nachází registrační značka, která se sem přesunula z původního místa nízko na nárazníku. Vyšší verze mají pochromované rámečky kolem mlhovek a horní část ochranných lišt nárazníku. Celkově se vzhled přední části přiblížil nové generaci C5. Délka C4 touto úpravou narostla o 15 mm. Nová jsou například také čiré krycí skla zadních světlometů u karoserie verze Coupé.

Další změny proběhly v interiéru. Otáčkoměr se přesunul od volantu na středový přístrojový panel. Všechny ukazatele se tak nachází na jednom místě hned pod čelním sklem, tedy co nejblíže zorného pole řidiče. V nabídce se objeví nové velurové čalounění a nový druh šedé kůže nazvaný Lama.

Motorová paleta byla modernizována po vzoru sesterského modelu Peugeot 308. Hlavní změnou jsou dva nové motory VTi 120 a THP 150, které vznikly ve spolupráci s BMW. Oba mají hliníkový blok i hlavu, variabilní časování sacích a výfukových ventilů a variabilní zdvih sacích ventilů.

Motor VTi dává z objemu 1,6 litru 88 kW při 6000 ot./min a 160 Nm při 4250 ot./min. 90 % maxima točivého momentu je ale dostupných v rozpětí 2500 až 5750 ot./min. S manuální pětistupňovou převodovkou dosahuje v kombinovaném režimu spotřeby 6,7 l/100 km, což je o 6 % méně než starší motor 1,6 16V, který 1,6 VTi nahrazuje. V nabídce je také čtyřstupňový automat, který má kombinovanou spotřebu 7 l/100 km.

Přeplňovaný motor 1,6 THP je doplněn o přímé vstřikování paliva, které umožňuje relativně vysoký kompresní poměr 10,5:1. Turbodmychadlo je typu twin-scroll a jeho tlak je elektronicky omezen na 0,8 bar. Nejvyšší výkon motoru THP je 110 kW při 5800 ot./min. Točivý moment vrcholí 240 Nm při 1400 až 4000 ot./min, ale v 1000 ot./min je dostupných už 156 Nm. Kombinovaná spotřeba s manuální šestistupňovou převodovkou je 6,9 l/100 km, o 10 % méně než u atmosférického dvoulitru, který THP nahrazuje. Se čtyřstupňovým automatem (výkon snížený na 103 kW) je pak kombinovaná spotřeba 7,7 l/100 km, tedy o 5 % méně.

Citroën C4 facelift - benzinové motory
Motor1,4 16V1,6 VTi1,6 THP
Zdvihový objem [cm3]136015981598
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]65/525088/6000110 (103)/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]133/3250160/4250240/1400-4000
Max. rychlost [km/h]182--
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,8--
Komb. spotřeba [l/100 km]6,46,7 (7,0)6,9 (7,7)

Vznětové motory získaly označení Airdream, které značí jejich nižší spotřebu díky použití pneumatik s nízkým valivým odporem Michelin Energy Saver. Motor 1,6 HDi má po faceliftu ve všech verzích kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km (dříve to bylo 4,5 až 4,8 litru), což představuje prolomení hranice emisí CO2 120 g/km. Motor 2,0 HDi byl posilněn o 3 kW, kombinovaná spotřeba klesla o 0,1 l na 5,3 l/100 km, emise CO2 jsou přesně 140 g/km. Silnější 1,6 HDi a 2,0 HDi mají turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a filtr pevných částic. Funkcí overboost vzroste jejich točivý moment o 20 Nm.

Citroën C4 facelift - dieselové motory
Motor1,6 HDi1,6 HDi DPFS2,0 HDi DPFS
Zdvihový objem [cm3]156015601997
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/400080/4000103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]215/1750240-260/1750320-340/2000
Max. rychlost [km/h]---
Zrychlení 0-100 km/h [s]---
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,4 (4,4)5,3

Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu

Francouzská značka Citroën hodlá letos představit druhou…

Ojetý Citroën C4: Na pohled rychlejší než v reálu Ojetý Citroën C4: Na pohled rychlejší než v reálu

První generace C4 v provedení kupé je velice pohledná,…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint marketu se představují zlaté ručičky českých návrhářek

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint…

Koupit si oblečení v holešovické tržnici neznamená nutně jen obcházet tamější asijské stánkaře. Každý pátek a…

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Už jsme si zvykli říkat sněmovním volbám zemětřesení. Ty poslední ale přinesly hotový masakr, z nějž se česká…

 

iSport.cz

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči přijdou vysvětlit, zlobil se

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči…

Trenér José Mourinho zkritizoval přístup fotbalistů Manchesteru United, kteří v devátém kole Premier League…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to líčí jako možnou „katastrofu“

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to…

Francouzská média jsou zneklidněna. Tentokráte ne politikou fanfaronského prezidenta Emmanuela Macrona, ale…

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…