Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën C4 vs. Peugeot 308: Designový duel

Kompaktní francouzské modely koncernu PSA sdílí některá technická řešení, razí ale odlišné designové cesty.
Zpět na článek
27. 11. 2010 10:14
27. 11. 2010 10:59
27. 11. 2010 12:12
27. 11. 2010 12:34
27. 11. 2010 14:06
27. 11. 2010 14:56
27. 11. 2010 15:39
27. 11. 2010 18:25
27. 11. 2010 19:30
27. 11. 2010 20:58
27. 11. 2010 21:03
27. 11. 2010 21:08
27. 11. 2010 21:21
27. 11. 2010 21:26
27. 11. 2010 22:26
27. 11. 2010 20:52
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 11. 2010 15:35
27. 11. 2010 18:37
27. 11. 2010 20:52
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 11. 2010 20:53
27. 11. 2010 20:58
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 11. 2010 21:08
27. 11. 2010 21:27
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 11. 2010 21:45
27. 11. 2010 23:37
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 11. 2010 22:22
27. 11. 2010 23:38
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
28. 11. 2010 12:03
27. 11. 2010 17:45
27. 11. 2010 18:39
27. 11. 2010 19:33
27. 11. 2010 19:36
27. 11. 2010 20:01
27. 11. 2010 20:48
27. 11. 2010 19:25
27. 11. 2010 19:38
27. 11. 2010 20:07
27. 11. 2010 20:52
27. 11. 2010 21:12
27. 11. 2010 23:28
28. 11. 2010 11:06
28. 11. 2010 14:42
29. 11. 2010 10:16
29. 11. 2010 10:35
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2010 09:07
Citroen je dizajnovo atraktivnejsi
ale kazdopadne interier ma Peugeot pre mna krajsi a stylovejsi a vyhovuje mi aj to ze zadne svetla mu nezasahuju do veka batozinoveho priestoru ale vsetko je vec vkusu a halvne Peugeot ma uz nejake roky za sebou tak logicky ho Citoren musi porazit. Nova 308micka zase logicky porazi tuto C4ku. Vyvoj ide stale dopredu.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - miromen
27. 11. 2010 10:19
Re: Citroen je dizajnovo atraktivnejsi
Souhlas.
Avatar - ryman
27. 11. 2010 11:21
Re: Citroen je dizajnovo atraktivnejsi
:yes:
Avatar - escorpion
27. 11. 2010 11:27
Re: Citroen je dizajnovo atraktivnejsi
Interiér peugeotu je priam prémiový, v danej triede bezkonkurenčný. Podľa mňa má 308 oproti C4 navrch aj čo sa týka exteriéru, ale to je subjektívny dojem.
27. 11. 2010 20:50
Re: Citroen je dizajnovo atraktivnejsi
Presne o tých subjektívnych dojmoch to tu je. ;-)
Avatar - Ronault.
27. 11. 2010 21:00
Re: Citroen je dizajnovo atraktivnejsi
Tak nějak s tebou po delším pozorování a odzkoušení 308 musím souhlasit.
27. 11. 2010 22:57
Re: Citroen je dizajnovo atraktivnejsi
Vyskúšaj ešte - pre objektívnosť - aj nový C4. Teším sa na Tvoje dojmy.
Avatar - Ronault.
27. 11. 2010 23:23
Re: Citroen je dizajnovo atraktivnejsi
To zatím není možné, ale jak bude, tak zkusím, každopádně to bude pozdě, páč už jest vybráno.
Avatar - positivemind
27. 11. 2010 09:51
Leta jsou znát, i když...
Ta béžová na palubce Peugeotu na fotkách vypadá moc hezky :yes:

U Citroenu je znát, že jde o mnohem mladší auto - Peugeot bude příště vypadat taky dost jinak ;)
Co ale beru u Citroenu za velké mínus je umístění displeje - řidič tak musí sklopit oči dost dolů, aby ji mohl sledovat, kdežto Peugeot ji má pěkně nahoře...
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2010 10:14
Mládí
:yes: i když 308 je hezká jsem ted pro citroena, moc pěknej interiér i exteriér a o dost větší kufr. Jsem zvědavej na ceny
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2010 10:59
308 GTi
Nemáte někdo nějaké zkušenosti s 308 GTi? Osobních zkušeností je na netu zatím jako šafránu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2010 12:12
Re: 308 GTi
tiez zhanam nejake skusenosti kedze som Peugeotak aspon dusou :-) ale je to nove auticko s tymto motorom sa predava kratko, snad bude neskor aj v rubrike moje.auto.cz
Avatar - euro89
27. 11. 2010 12:34
debakl
Vyjímečně souhlasím s většinou (podle ankety), protože tohle srovnání je jasný debakl pro Peugeot. Vedle nový C4 vypadá 308 jak kvasimodo 8-s
Rozbalit vlákno
11
27. 11. 2010 14:06
Re: debakl
Hlavne je to voči Peugeotu trochu nefér, porovnávať staré s novým...
Keby sa porovnával predchádzajúci C4 s 308, bolo by to zas naopak.
27. 11. 2010 14:56
Re: debakl
Naprosty souhlas! Jinak Citroen ma nyni velmi cistou a pekne elegantni pristrojovou desku.

:yes:
27. 11. 2010 15:39
Re: debakl
No nemyslím, že je to nefér, obě auta jsou současně v prodeji a během dvou let nebo o kolik déle je na trhu 308 se nedá čekat nijak výrazný progres v designu. Každopádně 308 není škaredé auto, ale C4 je z mého pohledu hezčí. U 308 mě vadí trochu těžkopádný zadek vozu. Hlavně z profilu to je vidět ;-\
27. 11. 2010 18:25
Re: debakl
Behom dvoch rokov sa v dizajne môže udiať dosť veľa, najmä ak model nehrá na konzervatívnu nôtu, ktorá predsa len dokáže znieť dlhšie bez toho, aby sa opočúvala.
P308 prišiel niekedy v polovici roku 2007. Mimochodom, ani vtedy som z neho nebol nejak happy, ale interiér považujem za vydarený. C4 už vyznáva trochu iný štýl, a najmä, patrí do novej generácie takpovediac "pokrízových" áut, čiže je to novinka - voči nej P308 proste nemá šancu.
27. 11. 2010 19:30
Re: debakl
Já bych to tak nepaušalizoval... jsou auta u kterých během deseti let nezaznamenáš žádný designový progres (Golf) a jsou auta u kterých je předchozí generace považovaná za hezčí než ta nová (Focus). Takže né vždy starší znamená horší ;-) Každopádně v případě Peugeotu 308 máš pravdu. :yes:
Avatar - Ronault.
27. 11. 2010 20:58
Re: debakl
vrkuboy: No já nevím, ano 307 byla opravdu krásná, u 308 jsem byl vždy skeptický a dlouhým pozorováním jsem nějak Prozřel >:-[] Ne, vážně... jsou totiž jisté detaily, které jsou na 308 propracované do hloubky. Třeba tvarování nárazníku před předním kolem, tam si nemůžu pomoct, ale je to dokonalé. Stejně tak záď na mě působí už od samého začátku velmi stylisticky. Trochu by chtělo tu tlamu zavřít, naštěstí je dosti plasticky vymodelovaná tak, že to jaž takž funguje, na rozdíl 207, kde je to třeba nějak kompenzovat černou, jak jsi mohl vidět >:-[]

Co však 308 prostě má, to je francouzský šarm, to možná ze všech tří francouzů nejvíce. Nejméně ho má aktuálně C4 a i Megane nijak v této generaci neválí.
27. 11. 2010 21:03
Re: debakl
JJ Megane zgolfovatěl ;-\
Avatar - Ronault.
27. 11. 2010 21:08
Re: debakl
No já ti nevím, on už pomalu spíše... já nevím... z Bravovatěl? To je celkem jedno, možná se jen vrátil k stylu první generace, každopádně na druhou nemá. Jen třeba vyjmout kombíka, protože Grandtoure patří mezi nejhezčí kombíky ve třídě, ne-li nejhezčí si dovolím tvrdit.
27. 11. 2010 21:21
Re: debakl
JJ po faceliftu a v modré extréme na 17" kolech je to krása, škoda jen interiéru.
Avatar - Ronault.
27. 11. 2010 21:26
Re: debakl
No tak to ne, interiér v Meganu je super, řadím ho na 3. místo hned po velkém G, 308 :-)
27. 11. 2010 22:26
Re: debakl
Já myslím interier v Mégane II.
Avatar - salamoon
27. 11. 2010 14:06
C4 bude mat BLIS?
sudim podla 27.fotkay tlacitko dole uplne vpravo.... :-|

edit: asi ano,prave som uvidel fotku 96. [odkaz] :*)

akurat sa mi to zda nenapadne,volvo to ma lepsie urobene,velky indikator vo vnutri v interieri pri spatnom zrkadle...
Rozbalit vlákno
2
27. 11. 2010 18:55
Re: C4 bude mat BLIS?
Pripojuji se ke gratulaci Avantimovi :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 11. 2010 20:52
Re: C4 bude mat BLIS?
;-)
27. 11. 2010 15:35
C4
Tak tady není o čem diskutovat C4 jasný vítěz! Dle mého názoru je to nejkrásnější auto své třídy. Jak Citróny nemám rád tak současný směr chválím, jen tak dál :yes:

Jinak autor článku: Jakub Sochor... není to starej dobrej Avantime? Jestli jo tak blahopřeju, že můžeš psát o tom co máš rád, o designu ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 11. 2010 20:52
Re: C4
Moc děkuji ;-) :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 11. 2010 20:58
Re: C4
Díky moc :yes:
27. 11. 2010 21:08
Re: C4
Jen si dávej pozor až budeš psát srovnávání něčeho s Renaultem sebemenší kritika na protivníka ti bude předhazovaná jako neobjektivní vynášení do nebes Renaultu, ale to asi jen podle nicku. Ti co tě znají ví že spíš koukáš po designu než po značce. Úspěch se neodpouští ;-) Držím palce do budoucna :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 11. 2010 21:27
Re: C4
Budu se snažit (a snažím) o co nejvyšší míru objektivity a hledět na porovnávané vozy nadstranicky. Díky ;-) :yes:
Avatar - iudex
27. 11. 2010 21:45
Re: C4
Tiež som si to hneď všimol, vidiac meno autora článku. Pekná práca, Avantime/Jakube. :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 11. 2010 23:37
Re: C4
Děkuji :yes:
Avatar - Andromeda
27. 11. 2010 22:22
Re: C4
Fajn řádky parde :yes: ;-) ...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 11. 2010 23:38
Re: C4
Jestli to bylo na mě, tak díky ;-)
Avatar - Andromeda
28. 11. 2010 12:03
Re: C4
Samozřejmě,že to patřilo tobě ;-) ,jen jsem to nepřehledně směroval...
Avatar - dicky
27. 11. 2010 17:45
bezpecnost
Redakce by tez mohla posoudit bezpecnost obou aut nejak to neni v posledni dobe zminovane a u teto kategorie by to melo platit nejvic..Je jich hodne na silnicich at starsich modelu tak v budoucnu novych
Rozbalit vlákno
5
27. 11. 2010 18:39
Re: bezpecnost
A čo má bezpečnosť spoločné s dizajnom? Tu sa preberajú estetické hodnoty, ty spomínaš celkom inú tému. Že je to o dizajne, máš hneď v nadpise.
27. 11. 2010 19:33
Re: bezpecnost
Počkej i airbag musí splňovat jisté estetické nároky! Tvar srdíčka by nebyl moc in. >:D
Avatar - dicky
27. 11. 2010 19:36
Re: bezpecnost
Jen ze redakce by se nemusela resit jen design ale i bezpecnost ...nekdy
27. 11. 2010 20:01
Re: bezpecnost
Testy NCAP a ADAC jsou tu poměrně často, stejně tak testy pneuatik... co chceš víc?
27. 11. 2010 20:48
Re: bezpecnost
Skús sa zapojiť, možno nás všetkých prekvapíš. Mimochodom, autorom tohto článku je jeden z nás.
27. 11. 2010 19:25
ani jedno
Peugeot se snaží vyvolat v interieru pocit luxusu a to mi k nižší střední prostě nesedí, působí to divně. Citroen je zase zvenku neskutečně fádní, naprosto se není čeho chytit, bez nápadu. Ale zase pořád o řád lepší než tvarový bazmek 308. A C4 má docela pěknej interiér, takovej správně citroenovsky futuristickej.
Ale obecně mi interiery dnešních běžných aut připadají zbytečně komplikovaný, spousty tlačítek a chromu.. krásnou přehlednost a jednoduchost si drží snad jen palubka golfu, octávky a třeba i30/ceed. Většinou to je jinak hroznej cirkus.

jinak díky redakci za takováto srovnání :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ronault.
27. 11. 2010 19:38
Re: ani jedno
A teď zkus napsat něco objektivní, teda pokud umíš napsat i něco jiného než to, že Octavia a Golf jsou přehledné a jednoduché.

Interiér třeba 308 se drží klasické a konzervativní školy, jen je designově velmi podařený, jakožto skoro všechny interiéry nových Peugeotů, a s dojmem luxusu udělaný, kupodivu nezůstává jen u dojmu. Nevím, ale jestli ti vadí luxus a krása, tak jezdi na trakaři. 8-s

No nejsou to absurdní kecy? Příště budeme tvrdit, že interiér Audi je moc dobrý, což je na škodu 8-s
27. 11. 2010 20:07
Re: ani jedno
Já naopak mít mainstreamovou nižší střední třídu s téměř prémiovým interiérem tak si pískám radostí! :yes: Chyba je v tom že ten interiér je v Peugeotu a Citroenu a né v koncernovém hypermainstreamu tam by to totiž bylo v pořádku >:D
Rone a teď přiznej barvu! Že teď budeš pravidelně k vidění pod článkama o Peugeotech? >:D hehe doufám že chápeš tuhle nemístnou narážku s humorem ;-)
Avatar - Ronault.
27. 11. 2010 20:52
Re: ani jedno
Hele, jak už jsem prohlásil na MACZ, tak Peugeot je nyní druhá nejlepší značka na světě hned po Renaultu >:-[] >:D >:D ;-)

Samozřejmě budu se i nadále zdržovat pod všema článkama s notnou dávkou objektivity, jak je u mně zvykem.

No a zcela vážně... jelikož jsem teď měl možnost porovnávat vícerointeriéru a srovnávat, tak tahle reakce odemně musela zákonitě přijít. Sice jsem neměl možnost odzkoušet novou C4, ale třeba P308 velmi dobře a interiér se mi v ní setsakramentsky líbil a díky němu jsem byl schopen i odbourat ten předek, který mě nikdy nebral. Rozhodně příjemný je interiér Meganu, tam je znatelný obrovský posun. Octavia II na tom taky není zle, jen to chce alespoň Ambiente, tam je jasný pocit solidnosti, ale z druhé strany třeba ten dojem těch krhových výdechů z 308 není nějak schopna přebít. No a třeba Ceed, to je prostě takový plasťák, ten mě nenadchnul, sice neurazil, to jo, stačil by mi a nestěžoval bych si. Podobně je na tom i30.

U nás se při pohledu na luba prostě projevu VWíra a nějaké nové Českorejské vlastenectví.
27. 11. 2010 21:12
Re: ani jedno
Budiš ti ke cti a to t i zachraňuje, že jsi rodičům toho pažouta rozmlouval :-) Každopádně ti co tomu rozumí musí konstatovat, že nej palubovka je ta ve favoritu a musí se líbit i lube-mu. Vždyť je tak jednoduchá, přehledná a prostá jakýchkoliv designových výstřelků prostě tohle k tomu mainstreamu sedí! Jo a neutlačuje řidičovo koleno. :-)
Avatar - Ronault.
27. 11. 2010 23:28
Re: ani jedno
No já nerozmlouval, ale doporučoval 308, bohužel neúspěšně, ale i tak je to velmi dobrá volba.
Avatar - matii
28. 11. 2010 11:06
srovnání
Předem upozorňuji ... mám 308

1) Jak už tu někdo napsal, skutečně srovnávat tato dvě auta je trochu nefér, bo v tomto případě hrály revoluční tři roky u Citroenu velkou roli. Peugeot 308 je souběžný model spíše se starou C4

2) Objektivně musím uznat, že zvenčí je Citroen velice působivý a to teprv nechci vidět DS4. To bude úplná bomba.

3) Srovnávat tato dvě auta je trochu ošidné, bo je obě vyrábí koncern PSA a každý typ je zaměřen na jinou cílovou skupinu

Peugeot na spíše extravagantnější uživatele, kterým nevadí agresivní a pro někoho až přehnané designové prvky, jako je čelní prolis kapoty, či jeho lví "tlama".

Po Citroenu sáhnou spíše konzervativnější řidiči tíhnoucí spíše ke Golfovým linkám, ale zároveň k francouzské eleganci, spíše než k německé praktičnosti

Co se týká interiéru, udělal Citroen mohutný skok dopředu. Především co se týká upuštění od centrálního nepohyblivého sloupku řízení a přesunutí budíků zpět před řidiče. Na jiném francouzském modelu Vel Satis se mohli pánové ve Francii poučit, že evropský řidič přijímá tyto výstřelky jen velmi těžko. Přes to všechno si myslím, že interiér Peugeotu je o krapet hezčí, ale to je věc názoru. Někde sem tu četl, že dávat hezký interiér do aut nižší střední třídy je nesmysl ... takovou blbost sem už dlouho nečetl. Krom sportovních speciálů neznám řidiče, který by nechtěl mít auto hezké i uvnitř ... HOWG
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Krispos
28. 11. 2010 11:39
Pro mě jednoznačně C4...
... exteriérově celkem jednoznačně Citroen, v interiéru Citroen díky (pro mě osobně) hezčímu černému provedení. Ty dvoubarevné kombinace interiérů mi prostě vadí...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dan0044
28. 11. 2010 14:42
Spravedlnost?
Je správedlivé porovnávat něco, co právě čeká na nástupce a něco, co před chvílí přišlo na trh???

Nicméně, abych se dostal k tomu, co chci říct. Obě značky mám celkem rád, vyrábí pěkná auta, i když přímo Peugeot nebo Citroen jsem nikdy neměl.

V tomto testu myslím, že je jasný vítěz. Citroen prostě se svou C4 je někde úplně jinde. To je auto, které patří nejen do této doby, ale myslím, že ani následujících 5 let nebude mít problém vypadat aktuálně (např.: narozdíl od aut VW).

Peugeot je pěkný, ale poslední dobou se jeho design posouvá kamsi..... no, prostě se mi přestává líbit. Uvidíme, jak bude vypadat další generace vozu, věřím, že změna bude velká a k lepšímu.
Rozbalit vlákno
4
29. 11. 2010 09:17
Re: Spravedlnost?
Ne, není to spravedlivé. Jakmile přijde Peugeot 301, uděláme srovnání znovu.

Jaké dvojice vozů bychom měli porovnat příště, aby to bylo spravedlivé?
Avatar - matii
29. 11. 2010 10:16
Re: Spravedlnost?
K nové C4 by mě sedělo něco ne tak designově starého ... nová Mazda 3, nová Toyota Auris, Giulietta, Možná i Fiat Bravo atd. ;-)
Avatar - matii
29. 11. 2010 10:35
Re: Spravedlnost?
Spousta lidí dnes vybírá (aspoň jak tak čtu mojeauto.cz) právě slušně vybavené auto v cenové relaci 300 000 - 400 000Kč. Tak co udělat nějaké celkové srovnání těchto kandidátů ... kromě výše uvedených třeba ještě Kia Ceed, Hyundai i30, VW Golf, Renault Megane, Škoda Octavia, Mitsubishi Lancer, Ford Focus, .. to je vše co mě napadlo. :-)
Avatar - Dan0044
30. 11. 2010 18:28
Re: Spravedlnost?
:yes: souhlasím, dobrý názor.

Jinak dobrý a ideální nápad pro srovnání, ale v nevhodné době. Neberte si to osobně, prostě ten Peugeot je tu už dlouho a oproti C4 vypadá jak z jiné doby (a taky že je).