Možná je to dáno tlakem na esmise (??) Automat neustále bude držet motor "malounko přidušený a na spodní hraně použitelných otáček, "abychom se vešli do limitů a tabulek"?
Což mi zrovna u Citroenu vůbec nevadí, když měli na podzim roadshow, kde se dala projet celá modelová řada, tak jsem si sám pro sebe udělal závěr, že když Citroën, tak s automatem, protože manuál je mizernej co přesnosti řazení, AT od Aisinu řadí skvěle.
Tak já automat nechci už z principu, baví mě řadit. Ten 6st manuál špatný není, měl jsem ho v P5008 s THP ;-) Vadí mi ta absence výběru, proto u mě PSA skončilo...
Mě taky baví řadit, "v civilu" sedlám Focuse s manuálem a dobrý, ale k Citroënu mi ten automat prostě sedí. Absence výběru není dobrá v tom se shodneme, já bych si zase měl problém koupit třeba Mazdu (i když se mi moc líbí) kvůli pevně nastaveným ýbavám. A muset například kvůli LED světlům brát vyšší výbavu, kde je kůže nebo el. víko kufru, což nechci, je blbý
Je fakt, že japonské vozy mají vcelku jednoznačné rozlišení - 3, možná 4 výbavy,ke každé +- 4-5 položek volitelných - a nazdar. Evropa má sice také něco jako standardní výbavu, ale seznam doplňkových položek na přání je rozsáhlý skoro jak Bradshawův katalog nádobí a kuchyňského příslušenství :-)
Z hlediska výroby a dodržování kvality je patrně lepší přístup japonský - ale díky evropské variaci kombinovaných permutací nenajdeš dvě auta stejná (kromě flotilových vozů ve výbavě holobyt bez sedaček, s rajčáky a hranatými koly :-) )
Tak ti nevim, 1.6THP je uzivatelsky dobrý motor, když jsem ho tahal za vousy neměl problém spapat i 11l/100km a kdyby mu PSA nadělilo nedej pán bůh i AWD, tak by dal určitě i víc ;-)
Ne že by to bylo tak podstatné, ale mohla se redakce aspoň zmínit, že uvedené ceny platí s bonusem 20.000 za výkup stávajícího auta. Čili si těch dvacet přidej ke všem verzím. V tu chvíli už vychází Innovation u Grandlandu X o něco méně a musel bych prozkoumat podrobně jednotlivé položky. Že Grandland naladili co se komfortu týká lépe než 3008, to se ví. Nevím, jak na tom bude ve srovnání s C5AC, ale jelikož si na cirkusové ozdobičky zvenku moc nepotrpím a interiér citroenu mě nijak neohromuje, možná bych spíš šel pro ten Opel.
PS: Za umístění tlačítka výstražných blinkrů bych je zabil. Ale to se týká stejně tak 3008 a 5008.
Auto by mělo být dostatčně komfortní - mají jakési "zdvojené" tlumiče či co. Grandland nevypadá špatně, ale kromě těch barevnejch plastovejch bazmeků venku se mi citrón líbí a uvnitř ještě víc. Nemá ajkokpit :yes: .
No, mám dost času.
Ještě před 20 lety by "vlajkovou lodí" byl sedan (či velký liftback) vyšší střední třídy nebo možná i třídy "luxury"
Před 10 lety to byl vůz střední třídy
Nyní je to SUV, které (z mého úhlu pohledu) rezignovalo téměř na vše, co činilo Citroën Citroënem.
Sice chápu, že přišla móda SUV, ale přesto... Porovnám-li si C5 Aircross s mojí C5 SW, je mi smutno na duši a truchlivo po těle.
A kdybych (nedej Bůh) porovnával stávajícího Ajrcrosa s "bohyní" DS, mé svěrače by patrně přestaly býti hodny svého jmény
Zamačkávám slzu smutku a stesku :-(:-(:-(
Njn, tak on vlastně celej Citroën postupně přešel na různé crossovery (čti "zbastlence" :-) ), takže klasickej sedan v dnešním portfoliu je vlastně jenom jeden - "budgetový" Citroen Elysée. I když před cca 2-3 měsíci jsem zachytil info, že další generace "klasické" C5 by snad (???) mohla dorazit někdy okolo roku 2022-2023??
Nemusíš tolik brečet, podívej se k D3 a jiným automobilkám co je "vlajková loď". To že francouzi už pár let neumí velká auta /naposledy R Safrane - elektrospotřebič Samsung nepočítám, P 607, C6/, tak to ještě neznamená že jiní to neumí. Bohužel dělat suv krabičky je jejich poslední naděje, tak kolem toho planě tlachají něco o lodích. ;-\ :-)
Njn, když já jsem (jak říká kolega Martin) "na to automobilové porno" ;-)
A tam (Žabožrůti, Špagetožrůti) toho v požadované velikostní třídě už moc není. Ještě, že (zatím) alespoň zbývají ty Indické Kočky (Jaguar) a Čínské Valení (Volvo).
Ovšem tam zase člověk naráží na otázku řekněme společenské akceptovatelnosti vozu - v našich končinách nebývá moc dobré přijet na jednání dražším a kvalitnějším automobilem
Výrobce uspoří na nákladech při výrobě motoru, k tomu prodlouží kvalty v převodovce a laboratoři je z toho super úsporný motor = EU hýká blahem za potlesku zelenorudých ekoteroristů ;-)
Koho zajímá zákazník a jeho potřeby / přání? Ten je tu jen od placení, navíc mu dáme jen SUV, protože na něm trhneme ještě víc...
Od výrobců je to vcelku logické, SUV vs. MPV - C5 vs. Picasso. Srovnatelný kus auta, v tomto případě i se srovnatelnou užitnou hodnotou a technikou, ale rozdíl ceny skoro sto tisíc.
Jinak Jan Koubek měl v jeho vlogu celkem logický komentář. SUV získávají na oblibě, protože jsou prostě pohodlná. A proč nebyla oblíbená i dříve? Protože technika nebyla tak vyspělá, aby bylo možné docílit jízdních vlastností srovnatelných s klasikou.
To zní velmi racionálně - jenom (po HODNĚ kilometrech v hydropneumatické C5) mám pocit, že co se komfortu týče, nad "Hydru" prostě není. A Citroën se této své (řekl bych téměř jediné VÝRAZNÉ) konkurenční výhody a odlišnosti vzdal
;-\