Sedany a kombi C5 již budou patřit minulosti. Ve výrobním programu je nahradí nové stejně označené SUV. Poté, co už zhruba rok jezdí v Číně, se nyní představuje také v Evropě. Pro ni se vůz bude vyrábět ve Francii.
Re: DÍZL JE PRASEČINA a 2019 končí v ČR NATURAL 95 = E5%
VŠECKO JE TO JEN POLITIKA SOUDRUZi
1) ČEZko se chce zbavit starých aut a nové palivo E10 (2019) zničí starý benzínový motory do rv 2004 [odkaz]
2) Mamamerkl chce zbavit Germánii Dízlů [odkaz] kterých se problém E10 netýká...
3) Biosložka je produkt z Žlutého sajrajtu neboli Řepky olejky kterou v ČEZku pěstuje nejvíce ejdžnt Bureš [odkaz]
4) CNG je stlačený zemní plyn který se nejvíce dováží [odkaz] odkud? ... no přeci z RUSKA
5) ZÁCHRANA benzínového motoru spočívá v přestavbě na prověřený Český LPG [odkaz]
6) elektrická zásuvka pro ELEKTROMOBIL [odkaz] je v každé garáži a skoru každým rohu
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Za mě velký plus. Vypadá to originálně jak uvnitř, tak venku. Krásný kufr, zřejmě velmi pohodlný podvozek. Pokud bude silnější benzín 1,6t, pak i technika ok. Jen ta čtyřkolka, to je prostě hanba. Pokud bych to auto koupil, dřív než domů by zamířilo k lakýrníkovi. Ty nevkusný oranžový rámečky jsou peklo.
Největší výhoda auta - je francouzký a má nemá i-cockpit. :yes:
Podtrženo sečteno - pro toho kdo oželí 4x4 moc fajn stylovka, mažu ukázat manželce. :-)
To je plně funkční 4x4 dávno to dělá Toyota Lexus. Drtivá většina 4x4 nefunguje furt = jak si asi hodně majitelů představuje. Plus navíc znáš to = těžiště [odkaz] >:-[]
Netušim jak to udělá PSA = ale neni důvod aby to byl problém. V RAV4 má zadní elektromotor 50kW. A viz to i8 nízký těžiště je prostě plus = u Toybaru i u SUV. Já bych u tohohle auta počkal na hybrid = teoreticky by moh bejt nejlepší
Trochu to sníží spotřebu trochu to zlepší těžiště a trochu to přidá výkon
paci sa mi novy auris... a poviem to otvorene... viac ako novy ceed alebo ta predkom tupa "naburana" i30 ktora mi pride akoby na trhu uz bola aspon 10 rokov s tym jej divnym predkom a este menej vydarenym zadkom...
Presne tak. Absolútny súhlas. Podobne to má s i30N. Možno každý zdatnejší pretekár ospevuje jeho techniku ale je tak zúfalo nezaujímavý až hrôza. Možno tým chcú dať vyniknúť tunerom. ;-)
Není to plně funkční 4x4, to je původní systém Subaru nebo Quattro s Torsenem. Tohle je hloupé šidítko, které se ani principiálně nemůže chovat stejně během různých modelových situací.
Vůbec to ani nekonkuruje některými vysmívanému Haldexu.
Fulltime 4x4 to samozrejme nie je, ale principialne moze fungovat aj lepsie ako to fullitme 4x4.
To je iba reaktivne, mechanicky reaguje na zmenu odporov, tu dokaze system fungovat proaktivne a dokonca vykonavat torque vectoring s vcelku nizkymi nakladmi. Samozrejme je to otazka naladenia a investicii do vyvoja, ale auta ako McLaren P1 a Porsche 918 ukazuju, ze vysledok dokaze byt lepsi ako klasicka koncepcia :-)
Ci to dokaze zrovna PSA vo vyrazne lacnejsom prevedeni ukaze az cas...
Hypersporty jsou naprosto jiná liga a koncepce nebude shodná s autem do milionu. Tam jde navíc o trakci na silnici, tady pro auta na volný čas. Jsem k podobným věcem velmi skeptický po vyzkoušení XC90 T8.
tie farebne ramceky v narazniku sa ,mi nepacia ani na novej C3.... mne sa toto gycove farebne peklo vsadene do kdejakych plastovych kruzkov a ovalov v kasni tiez nelubi ale tak toto sa urcite da nejak este prelakovat ... a bude to potom uz podstatne lepsie ... ale mladi na toto dnes prave letia... tablet.. farbicky.. displeje ... toto ich hned dostane.. zakaznik je potom z takehoto wow auta hned vareny peceny ... vsetko je stejne len o biznise... a ze to eleganciu potom uz nema ziadnu trapi asi len mna >:D:*)
Kedze novy 508 prichadza s novou 1.6puretech, co mam info do 5008 pride rovnaky motor koncom roka, tak oznacenie 180 bude patrit prave zmienenej 1.6. Neviem si predstavit, ze by aktualne robili rovnako vykonovu verziu pre 1.2.
ak bude mat 4x4 tak super... ale osobne k comu 300 koni v hybridnom SUV velkosti tigiho? a pre koho? nejak sa mi to nezda ( hybridna RAV-ka je zivym dokazom toho ze 300 koni tu ozaj netreba a ani to zakaznik od takehoto mainstremoveho auta nepozaduje ) ... ved hybrid v takomto aute si pritom urcite vystaci aj s polovicnym vykonom .. pripadne tak do 200 koni uz bude pecka ... a zaroven bude aspon aj cenovo este prijatelny pre zakaznika mainstreamovej znacky .... snad to teda citroen neprekaucuje... lebo bola by to skoda keby prave hybrid bol nejak extremne posadeny aj vykonom aj cenou ... a ktory by si bezny zakaznik uz potom stejne nekupil .... ale hlavne nech tam daju 4x4... to podla mna je dolezitejsie ako tych 300 konikov... :yes:
ja sice tieto iba cisto 2 kolkove SUV moc nezboznujem ... ale uznavam to ze toto auto bude zaujimavym sprestrenim na europskom trhu SUV ... ale hlavne aj to ze citroenu presne taketo SUV velkosti tigiho alebo sportagu v eu hodne chybalo... viem si predstavit ze po debute C5 aircrossu v eu sa citroen opat predajmi zodvihne na pozicie ktore pred rokmi stratil .. za mna ozaj velka skoda chybajucej 4kolky.... kazdopadne uspech tu iste obude...neuspesne SUV dnes skratka nejestvuje... aj ked osobne by som urcite radsej sportage s 4x4 pripadne novu RAVku v 4x4 ale to je len moja volba... pre citroen je podstatne to ze toto auto mu prinesie uspech a novych zakaznikov.... a mozno aj tych ktori tam predsedlaju z dosluhujucej C5 alebo este postarsej C6tky .... hlavne je nestratit zakaznika ... inak sedel by mi tu nejaky sikovny hybrid ( teda aspon na ten sa tesim ) ---- kazdopadne cakam tu uspech... presne toto citroen v eu potreboval.... po boome novej C3 ocakavam aj v pripade C5 aircrossu v eu nieco podobne ... pritom taketo nieco SUVeckove citroen mohol mat uz davno pradavno keby v PSA neprespali poslednych 10-15 rokov..... ale radsej neskoro ako nikdy... :yes:
Chválím! Když už to musí být tak veliké a vysoké. To se jen tak nevidí i u větších SUV i MPV. Věřím, že sezení na nich bude dobré (jako v Berlingu a ne jako v C4 Picasso).
Tiez cumim, rovnako chvalim, aj ked bolo by fajn aj na strednom mat isofix, ale na druhej strane pochvala za isofix na prednom sedadle. Mozno ma to zlomi oproti planovanej 5008 (ta ale moze byt 7miestna).
Podle mě střelba vedle, nepříjde mi to ani pěkné a ani originální. Stejně jako nový Cactus. Ten původní měl šťávu. Je to stejné jako u Fiatu, kde je vše alá F500, tak u Citroenu jedeme na vlně Cactusu - C3, C4 a teď i C5. Evidentně jde o klon nové P5008, včetně 3hrnku 1.2 Puretech.
Který zoufalec by si do takhle velkého SUV koupil 3válec? Chápu ho v C3 a možná i v C4, ale výše? 3hrnek ve velkém SUV s oholenou výbavou a cenou minimálně 550tis jako u Peugeotu? To by mě nepřesvědčilo.
To, co poslední dobou PSA předvádí s benzinovými motory, je čiré zoufalství. Masově mají jen 3hrnky 1.2 s a nebo bez turba a 1.6THP aby člověk mimo TOP modely pohledal. Škoda no :no:
No já vím, nicméně po zkušenosti s 1.6THP v P5008 jsem se techniků v PUGu ptal, jak je to s tím novým 1.2Puretech a moc pochvalně se nevyjadřovali... cituji " pokud budete chtít zase Peugeot, tak jedině diesel, benzín už neberte"....
No nic, vzal jsem si k srdci. Mám doma 2 x 1.4TSI a starší 1.4VTI a mám klid :yes:
Já bych od Pažouta snad jen 508 = ta nová nepůsobí zle. A oceňuju 8st. automat v 308 i pro ten tříválec :yes:
Ale mluvil sem o motorech = a 1.2 PureTECH se už i nějakou dobu vyrábí takže už sou i zkušenosti. Hodně se mi technicky líbí ten novej diesel 1.5 BlueHDI = i kdy osobně dávám přednost benzínu
No vidis, mas zlu skusenost s prvou verziou 1.6THP - odvtedy bola modifikovana niekolkokrat a myslim, ze si aj posledne priznal, ze po vymene motora uz je to OK. Naproti tomu si spokojny s 1.4TSI. Ja som maximalne spokojny s 1.2eTHP a osobne poznam 3ludi, ktori su uz radi, ze sa pruseru menom TSI zbavili a podla ich slov - uz nikdy viac.
ako sa to u vas vravi? A ted babo rad?
Jj, to co platilo o starých TU a XU benzínech, tedy že nezlobí a dost vydrží o EP6 zrovna neplatilo. 1.4TSI bylo problémové hlavně u Twinchargerů (už se nevyrábí) a pak rozvody u první generace motoru všeobecně.
Teď mám v OIII 1.4TSI (G-Tec) najeto 110tis km a motor jede skvěle, bez problémů a je velmi pružný a tichý. Nově mám v Touranu 1.4TSI 110kW a paráda, jsem nadšený, opět pružný tichý motor, který dokáže jet i takhle velkým autě v průměru kolem 7l/100km ;-)
Ja by som si ho kludne kupil, kedze ten motor denne jazdim a ziaden problem nemam. A rovnako si nemyslim, ze tento pocin od citroenu je krok vedla, prave naopak.,
Mimochodom v 3008 aj v 5008 sa aktualne najviac predava zmienovana 1.2 a nikto s tym problem nema.
Hele asi nemám problém s tímhle motorem u 208 a 308, výše už bych se ho bál. V plné náloži bude mít P5008 přes 2 tuny a to zpomalilo i 1.6THP 156k, tj malý 3hrnek to odrovná.. Navíc s ním nikdo nemá moc zkušeností, je na trhu chvilku a chtěl bych ho vidět po 100tis km... 1.6THP Už měla za sebou výměnu rozvodů po 70tis, takže o kvalitě tohoto díla od frantíků nemám iluze ;-)
1.2 je na trhu od 2014, takze uz nejaky ten rok tu je.V 308 ti nevadi a v 5008, ktora je priemerne o 100kg tazsia uz ano? Moja 308 je o 70kg tazsia nez kamaratova 3008, preco by to nebolo v takom aute OK? Ze mas nejake potreby a chces to kazdy tyzden mat narvane po strechu je tvoja volba, to ale neznamena, ze taku potrebu maju vsetci.
Tak trochu čísel - P308 1.2 Active 1164kg (zdroj PUG) a P3008 má 1250kg a P5008 1430kg (PUG UK), české zastoupení váhy benzinových motorů neudává. Tj. u 5008 je rozdíl závratných 270kg + auto je masivní s výrazně větším odporem vzduchu = bude to průser ;-)
Tak trochu cisel z technicakov:
P308SW 1.2 allure - 1430kg EU
P3008 1.2 allure - 1360kg EU
P5008 1.2 je niekde na urovni 1380 co som pozeral posledne, hladat sa mi nechce, lebo som to vravel aj v tej poslednej diskusii, kde som hovoril, ze v nizsej vybave je 5008 realne lahsia nez moj kombik. Takze ziadny priepastny rozdiel.
Riesim rovnaky vybavovy stupen a rovnaky motor s rovnakym vykonom a rovnakou prevodovkou - mam 2 technicaky s realnymi cislami a nie papierove verzie od...
Co viac este chces? A ak ti pride, ze 2.0hdi je akurat, tak tu mas tiez realne porovnanie: [odkaz] ta 1.2 je viac ako dostojny motor.
V pohodě, já tvou volbu nehaním. Jen říkám, že bych si nekoupil 3 hrnek do velkého SUV jakým C5 Crosser/P5008 bezesporu je. Proto jsem šel koupit auto jinam ;-)
Hele, projednou v dobrým - zkus se zamyslet, jestli opravdu může kráva jako 5008 vážit míň, než malej kombík 308. To je prostě pitomost. Každej, kdo ty auta uvidí vedle sebe, to musí poznat. Techničák netechničák.
Karel, bud vytiahni cisla a splechni mi ich do oci (ak si myslis, ze mas pravdu a to teda nemas), alebo ti neostava nic ine ako to jednoducho prijat ako fakt. Neviem ci si to nahodou nebol v tej predchadzajucej diskusii aj ty, kde som tie cisla uviedol priamo a vyvracal mytus o velkosti vs.vahe. To, ze je 5008 na "pohlad" krava, este vobec neznamena, ze je aj tazsia.
Nemám čísla. Minulá generace Mondea měla v techničáku nějakou váhu, a když ji jeli v testu reálně zvážit, bylo to o cca 200kg víc. Samozřejmě věř čemu chceš. Klidně i tomu, že největší SUV Peugeotu váží jako auta nižší střední. Já budu věřit tomu, že se zázrak nestal. A tomu, že něco kardinálně ojebali a tím ušetřili 200kg věřit nechci.
takze realne cisla dodat nevies a ja si mam verit comu chcem - ano, budem verit viac tomu, co je v technicaku ako prazdnym reciam bez nejakeho podkladu a rovnako budem verit viac cislam v technicaku ako cislam, pri ktorych nie je znama metodika ani dalsie parametre.
A kedze netusis ani ake su rozdiely v konstrukcii, kde sa zmenili materialy (kedze som sa na to pytal, lebo ma to tiez zaujimalo) vysvetlovat ti to nebudem - lebo ta to ani nezaujima.
Ak budem mat niekedy prilezitost, pojdem to zvazit. Dovtedy verim tomu, co je uvedene v technicaku. Ak je to podla teba nezmysel, je to uz tvoj problem, ale tym si to nevyvratil. Verzie od - je papierovy udaj vyrobcu, ktory nezohladnuje priplatkovu vybavu (a ze teda ja mam svoje auto nalozene poriadne). A aby som sa zopakoval - moje tvrdenie bolo: Nizsie vybavena 5008 moze byt lahsia nez moj kombik. Kto nema problem s chapanim pisaneho textu, porozumel.
@webpaja
Donekonecna nemienim pisat to iste - papierove udaje vyrobcu su v tom lepsom pripade pri rovnakej verzii. Nezohladnuju dalsiu priplatkovu vybavu - rozumies tejto elementarnej informacii, ci stale nie?
Uradnik vypisujuci TP to tam pise z vlastnej hlavy ze, nie na zaklade certifikatu od vyrobcu od konkretneho vozidla...
Tak ale tvoje tvrdenie je uplne abstraktne, kedze nikto nevie ako mas vybavene auto a kolko vazi. Rozdiel hmotnosti 308 SW a 5008 je vsak 100kg, takze logicky musis mat min. 100kg priplatkovej vybavy, ktora bude v 5008 chybat. Si si tym isty? :-)
Druha vec je tvoje tvrdenie dokazat, kedze vychadzas z nejakych imaginarnych cisel v technickom, ktore obcas sedia a obcas nie. Skus zvazit svoje auto a najst 5008 Active ak nejaka v SR existuje. Hodnoty minimalnej hmotnosti su velmi zavadzajuce...
Su to maximalne navazene hmotnosti, takze v podstate plna vybava.
Ale kazdemu musi byt jasne, ze hmotnost vyrazne klesat nemoze kedze sucasne pribudaju moznosti vybavy smerom k nizsim triedam, ktore nie su zrovna lahke...
Nechtěl jsem tím poukazovat na skutečnost, že reálná hmotnost je daleko vyšší než ta papírová, to je obecné pravidlo u všech výrobců stejně jako nesoulad papírové a skutečné spotřeby, ale na to, že malý kombík nemůže vážit stejně nebo dokonce víc jak střední SUV typu 5008 jak se tu snaží namluvit Reco. Ty cca dva metráky rozdílu tam prostě jsou ať už na papíře (viz webpaja nebo ericn) nebo v reálu.
1,5HDI je hliníkový motor, 2,0HDI litina + silnější převodovka a takových 100kg umí udělat bez problémů výbava, u luxusnějších větších aut i 200kg. To sedí.
Reaguji nejenom na tvůj příspěvek ale i na příspěvek Šimpanze. Oba to máte hezky srovnané, jen je vidět mezi vzorky co udělá jiná volba motoru. Něco udělá výbava a něco se někde výrobci ztratilo...
Ne, on je výkřikář. Vše co ráčkuje a může dovézt plný kufr žab do restaurace je nejlepší i kdyby čert na koze jezdil a je potřeba to opepřit řádným slovníkem. ;-)
Zastánce komunismu a přitom si vybírá kdo je a kdo není hoden...tsss ;-)
Doba je zlá. Lidi šílí ze SUV a už se nebudou vyrábět normální auta. Průkopník nadčasových technických řešení a extravagance pro lidi s vkusem vsadil na laciný Tesco tuning. Citroen bez hydrauliky stejně nedává smysl. Ale je to blbý, to se bude líbit. Mě sice ne, ale ostatním ano. Dobrovolně se odsuzuji k trestu stát se veteránistou.
a to tato 4,5m dvojkolka bude defakto jeho vlajkovou lodou v eu ( po skonceni C5.. ak uz aj neskoncila nahodou )... tam to teda dopracovali... pride mi ze mensie "najvacsie" auto v portfoliu uz par desatroci nemali .... auto velkosti dusteru ale nemoze spravit tak presvedcivy imidz znacke ako auto velkosti sorenta alebo touaregu... takze ak chce citroen kusok aj nabrat na imidzi urcite bude potrebovat aj nieco vacsie ako toto docela kompaktne auto .. ta C5 mu za mna proste aj tak bude chybat....je jasne ze predajny trhak C5 nikdy nebol.. ale tie najlepsie vozy na svete stejne nie su najpredavanejsie.... ze mam pravdu .... chce to teda do buducna za mna nahradu aj za C5.. a kludne lift ako aj P508.. ved mozno sa dockame :yes:
Jestli auto bez hydry nema smysl tak nema smysl zbytek automobilove produkce sveta?
Proste se zbavili toho co zakaznik nechtel platit a hodit kamenem muze jen ten kdo si v minulosti nove auto.shydrou koupil..
Nemám nic proti SUV, ale nikdo ještě nekomentoval, že po C4 vyklízí citroen další pozici. V podstatě už nebude vyrábět normální auta a to je pro mne smutné.
celkovo sedany to maju dnes uz nahnute bez ohladu na znacku,,,, asi aj preto nova 508 je tiez uz liftback ako superb.... je vidiet ze peugeot uz tu nechce nic riskovat a chce hlavne predavat... a casom podla mna zmiznu aj dalsie sedany hoc rad by som veril v ich navrat na scenu ( almera, primera, lancer, civic a pod ) ale asi je to uz scifi.... lebo ludia si za podobne prachy dnes proste nekupia sedan ale SUV ;-) .. tak to je... a aj moj novy sused ktory nam tu pod nami vrta den noc ma novu mokku X a to jazdil este par dni dozadu starsim puntom ;-) ... takze opat plati ze SUV vladnu.... o sedan dnes ani pes uz nezavadi... pritom v cene mokky X by sa urcite nejaky sedan nasiel.... ale ten dnes uz fakt nikto nechce... nikto ... dokonca ani novych malych aut uz tolko nevidim ako kedysi... pride mi ze viac vidim uz vitaru a ASX ako nejaku ibizu alebo swift ... pritom este par rokov dozadu to bolo obratene....
Vidím to stejně. C5 byla parádní auto, skoro špička ve své třídě, ale prostě Citroën asi dost podcenil propagaci, nebo nevím, proč se tolik neprodávala. Bohužel každej musel mít hned Passata, Mondeo apod... i když to byly pomali horší auta za mnohem víc peněz.
Teď z nových Citroënů se mi líbí jenom C3 , design se mě líbí moc, opravdu klasický Citroën za kterým se každý otočí, byl sem si ho i projet a i s nejslabším benzínem jede auto dost svižně a pěkně a i prostorově na tom není vůbec špatně ... Kdybych nepotřobal trochu větší auto a na cesty po dálnici tak do něj hned du ...
Takhle jsem musel svojí první C4, kterou mi nabořili nahradit druhou C4 ojetou a zatím si jí nemůžu vynachválit, novou C4 (Cactus) ale osobně moc nechápu, hlavně těch nesmyslů v interiéru třeba od chybějícího otáčkoměru, vyklápěcích zadních okýnek až po tu tragickou palubovku se dvěma digitál monitory, což je prostě ošklivost a kvůli takovejm věcem už bych o tom autě vůbec neuvažoval, přitom ta C4 co mám teď má tak nádhernej interiér asi jeden z nejlepších co sem v dané třídě viděl a teď z toho udělali takovej sci-fi nesmysl >:D alespoň že ta C3 nová má klasické budíky
cactus je kusok taky kompromis.... ani male auto ale zaroven ani auto na urovni golfu ci astry... pride mi nieco ako rapid... teda kusok take "auto s kompromismi" ... medzi ne patri presne to co spominas... ( chybajuci otackomer, vyklapacie zadne ona a pod.. rapid ma zase prednu napravu z maleho pola a zadnu neviem ci nie este zo staruckej O1 ) .... takze su to take auta na pomedzi tried akoby a to aj svojou technikou nielen rozmerovo .... mne sa hlavne nepacia tie displeje v cactuse a akysi az lowendovy interier s relativne lacno posobiacimi plastami ... inak sranda ze nova C3 uz displej nema ale ma klasicke budiky ... a ja tusim preco... ale ok... asi sa cactus chce lisit za kazdu cenu .. snad dostane vacsia C4 seriozneho nastupcu a prednost pred cactusom.. a naopak.. snad cactus pojde kade lahsie.... :-)
PS: klasicke budiky su na nezaplatanie.. aj ja vravim ;-) ... bez nich to skratka nie je ono... aspon ja si budiky v kabine vsimam asi ako prve... a volant este :yes:
Cactus je podle mě jedno velké neštěstí. Přední náprava z Pola v Rapidu tě zdaleka nebude vytáčet při každé jízdě tak, jako nepochopitelné francouzské kompromisy a ergonomické zvrhlosti v Cactusu. Říkám to od začátku, jak se Francouzi pokusí spojit svou inovativnost s katováním kostů, skončí to katastrofou.
Dost jsem o ní v roce 2009 uvažoval a nakonec koupil právě to Mondeo, kvůli lepším jízdním vlastnostem. Dnes jsem o bezmála 10 let starší a asi bych jízdu, která se dá asi nejlépe přirovnat k plavbě v posteli, docenil ještě více (a navíc Mondeo aktuální generace je příšernej krám). Jenže Citroen se od té doby přeorientoval na výrobce leštěných prdů pro hipstery s podprůměrnou technikou. Ale myslím, že mu to nevyjde. Každá značka, která rezignovala na své tradiční hodnoty a začala sekat produkty podle toho, co exceloví a powerpointoví kovbojové někde vymysleli, skončila špatně a Citroen nebude výjimkou.
Jenže zároveň ta auta byla technicky inovativní a přinášela oproti jiným značkám nějakou přidanou hodnotu. Co je ta přidaná hodnota teď? Že se můžete z kokpitu připojit na fejsbůček a tříválce i ve dvoutunovým SUV?
Zvonka tomuto dizajnu nemôžem prísť na chuť. Všetko je to na jedno kopyto, vyzerá to jak púťový kolotoč, C3 alebo toto...
V protiklade k tomu bohovsky vyzerajúci interiér. Konečne zmena voči čierno-čiernemu stereotypu väčšiny konkurencie. Farebne, tvarmi aj materiálovo.
Len jedna vec ma na mnohých autách štve - vpredu anatomické, často priam športové sedadlá, a vzadu trestná lavica bez náznaku bočného vedenia. Naposledy ma takto vytrestal Passat - cesta z Galanty do Brna a nazad na zadnom sedadle, to neprajem snáď ani Topperovi... V tomto Citroene to vyzerá na podobnú tragédiu.
Citroen nepředstavuje v poslední době žádný model, který by se dal nazvat upgradem, ale pouze downgradem. Vypuštění klasických řad a typů karoserií je od nich myslím krátkozraké a neuctivé vůči zákazníkům i vlastním minulosti, tradici.
Takže si to rozeberene.Místo prostorného a v poslední generaci i celkem povedeneho kombi a sedanu střední třídy, který měl v době sve největší slávy i šestiválec a biturbo přichází frikulinske SUV s rozměry kompaktu a trivalcema. A cena bude, jak se na vlajkovou lod sluší, jiste lizat milion. Citroen gratulki! Kdysi slavnou značku jste domrvili dokonale. Už nemáte ani jeden model, o kterým bych uvažoval.