Citroen C5 Estate

Citroen C5 Estate

 
 
26.3. 2001

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o přízeň zákazníků. Tentokrát vytahuje své trumfy v podobě modelu C5 Estate (kombi). Po novém sedanu nazvaném C5, který se na našem trhu objeví v polovině letošního roku, byla v Ženevě představena varianta kombi. Tato prostornější verze dostala název C5 Estate.

Příznivcům značky jistě neunikl návrat automobilky k dřívějšímu značení písmenem C známému zejména z legendárního a oblíbeného modelu "tzv. káčátka". Nová "cépětka" sice určitě nemá s touto legendou technicky nic společného, ale Citroen by jistě přivítal takovou popularitu.

Novodobý Citroen C5 nejdříve doplní a později nahradí model Xantia a po nějaký čas se dokonce stane nejvyšším modelovým zástupcem automobilky. Zástupcem luxusní kategorie se totiž stane až nový model nahrazující řadu XM, jehož příchod se očekává až v roce 2003.

Charakteristickým rysem většiny automobilů Citroen je hydropneumatické odpružení kol. Tento systém je mezi motoristy často diskutovaný a je jedním z hlavích důvodů nadšených příznivců, ale i odpůrců automobilů Citroen. Tímto systémem je vybaven i Citroen C5 a samozřejmě i jeho verze kombi C5 Estate. Jedná se však o novou generaci elektronicky řízeného hydropneumatického odpružení nazvaného Hydractive 3. Nový systém přináší v této kategorii nadprůměrný cestovní komfort. Po inovaci tento systém navíc automaticky reguluje světlou výšku vozidla v závislosti na rychlosti (až 15 mm vpředu a 11 mm vzadu), což příznivě ovlivňuje jízdní vlastnosti a spotřebu vozu. Příjemná je i možnost přepínání charakteru cestovního nebo sportovního odpružení. Odpůrce nového hydropneumatického systému se Citroen snaží přesvědčit i zárukou, která je pět let nebo 200.000 km a to bez zvláštní údržby.

Kromě tohoto výjimečného systému nabízí C5 Estate i nový, typicky šarmantní francouzský design, jež nese některé rysy jako model Picasso. Obzvláště přední část nezapře svou příbuznost s tímto modelem použitými světlomety a výrazně se svažujícím předním sklem. Zajímavý design má i přední nárazník, který je jakoby povysunutý směrem nahoru. Po stranách vozu je pak vidět výrazná snaha designérů zapůsobit velkým prosklením. To se postupně zmenšuje v zadních partiích, čímž je vytvořen zajímavý klínovitý profil vozu. Velká okna navíc přispívají k příjemnějšímu prosvětlenému a opticky zvětšenému prostoru interiéru. Na střeše tohoto vozu samozřejmě najdeme jako na každém správném kombi střešní lyžiny.

Zadní část Citroenu C5 Estate je velmi praktická. Velká výklopná stěna, nízký spodní práh, zvláště otevíratelné zadní okno usnadňující naložení drobných předmětů. To jsou příjemné maličkosti zadní části, jejíž design navíc doplňují velké světla po bocích a třetí brzdové světlo v horním spojleru. Hlavní chlouba většiny vozů kombi se však skrývá uvnitř a to ve velikosti zavazadlového prostoru. Na tom si u Citroenu dali velmi záležet a C5 Estate se tak může pyšnit největším zavazadlovým prostorem ve své kategorii - 563 l v základu a až 1658 l po sklopení zadních sedadel. Hydropneumatické odpružení umožňující změnu světlé výšky automobilu i při stání navíc výrazně usnadní nakládání.

Nadprůměrné rozměry Citroenu C5 Estate (délka 4756 mm, šířka 1770 mm, výška 1516 mm a rozvor 2750 mm) jsou předpokladem pro prostorný interiér v jehož výbavě samozřejmě nechybí ani moderní technologie. Ke komfortnějšímu a bezpečnějšímu cestování tak přispívají například stěrače s dešťovým senzorem, samočinné rozsvěcování vnějších světlometů, navigační systém, ale také systémy ABS, ASR, šest airbagů a další.

Citroen C 5 Estate si bude možné vybrat s některým z pěti motorů. Tři z těchto motorů jsou zcela nové: zážehové 2,0 HPI (přímé vstřikování benzínu do válců) s výkonem 103 kW, 3,0i V6 s výkonem 152 kW a vznětový 2,2 HDI s výkonem 98 kW vybavený partikulárním filtrem zachycujícím pevné částice ve výfukových plynech. Další nabídku tvoří dva již známé motory: zážehový 2,0i 16V s výkonem 100 kW a vznětový 2,0 HDI s výkonem 80 kW.

Motor 2,0 HPI o výkonu 103 kW bude zatím k dostání jen s pětistupňovou manuální převodovkou. Zbývající motory budou k dostání i se čtyřstupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby.

Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4756
Šířka (mm)1770
Výška (mm)1516
Rozvor (mm)2750
Rozchod vpředu (mm)1544
Rozchod vzadu (mm)1509
Objem zav. prostoru (l)563 - 1658
Pohotovostní hmotnost (kg)1367 - 1558
Rozměr pneu205/65 R15 - 215/55 R16
Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem

Francouzský prezident Emmanuel Macron navštíví 27. října…

O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik

Začíná se spekulovat o nástupci Pavla Bělobrádka, který…

Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Včera

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s Creed Odyssey

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s…

Vůbec ne dávno, alebrž teprve před 11 lety vznikla série Assassin’s Creed pojednávající o asasínech a…

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román Mlékář: Vypráví o sexuálním obtěžování v 70. letech

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román…

Letošní Man Bookerovu cenu za anglicky psaný román získala severoirská spisovatelka Anna Burnsová za knihu…

 

iSport.cz

Budějovická Sparta! Kladrubský a Křížek o postupovém snu i politice

Budějovická Sparta! Kladrubský a Křížek o postupovém…

Už nemají moc času. Pestré kariéry dvou jihočeských patriotů se blíží ke konci a oba chodí každý den do práce s…

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem: Velký chlap si to zaslouží!

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem:…

Když nabídku kamaráda Radka Štěpánka uslyšel, neváhal ani dvě vteřiny. Srbský tenisový démon Novak Djokovič ve…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…