Citroen C5 Estate

Citroen C5 Estate

 
 

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o přízeň zákazníků. Tentokrát vytahuje své trumfy v podobě modelu C5 Estate (kombi). Po novém sedanu nazvaném C5, který se na našem trhu objeví v polovině letošního roku, byla v Ženevě představena varianta kombi. Tato prostornější verze dostala název C5 Estate.

Příznivcům značky jistě neunikl návrat automobilky k dřívějšímu značení písmenem C známému zejména z legendárního a oblíbeného modelu "tzv. káčátka". Nová "cépětka" sice určitě nemá s touto legendou technicky nic společného, ale Citroen by jistě přivítal takovou popularitu.

Novodobý Citroen C5 nejdříve doplní a později nahradí model Xantia a po nějaký čas se dokonce stane nejvyšším modelovým zástupcem automobilky. Zástupcem luxusní kategorie se totiž stane až nový model nahrazující řadu XM, jehož příchod se očekává až v roce 2003.

Charakteristickým rysem většiny automobilů Citroen je hydropneumatické odpružení kol. Tento systém je mezi motoristy často diskutovaný a je jedním z hlavích důvodů nadšených příznivců, ale i odpůrců automobilů Citroen. Tímto systémem je vybaven i Citroen C5 a samozřejmě i jeho verze kombi C5 Estate. Jedná se však o novou generaci elektronicky řízeného hydropneumatického odpružení nazvaného Hydractive 3. Nový systém přináší v této kategorii nadprůměrný cestovní komfort. Po inovaci tento systém navíc automaticky reguluje světlou výšku vozidla v závislosti na rychlosti (až 15 mm vpředu a 11 mm vzadu), což příznivě ovlivňuje jízdní vlastnosti a spotřebu vozu. Příjemná je i možnost přepínání charakteru cestovního nebo sportovního odpružení. Odpůrce nového hydropneumatického systému se Citroen snaží přesvědčit i zárukou, která je pět let nebo 200.000 km a to bez zvláštní údržby.

Kromě tohoto výjimečného systému nabízí C5 Estate i nový, typicky šarmantní francouzský design, jež nese některé rysy jako model Picasso. Obzvláště přední část nezapře svou příbuznost s tímto modelem použitými světlomety a výrazně se svažujícím předním sklem. Zajímavý design má i přední nárazník, který je jakoby povysunutý směrem nahoru. Po stranách vozu je pak vidět výrazná snaha designérů zapůsobit velkým prosklením. To se postupně zmenšuje v zadních partiích, čímž je vytvořen zajímavý klínovitý profil vozu. Velká okna navíc přispívají k příjemnějšímu prosvětlenému a opticky zvětšenému prostoru interiéru. Na střeše tohoto vozu samozřejmě najdeme jako na každém správném kombi střešní lyžiny.

Zadní část Citroenu C5 Estate je velmi praktická. Velká výklopná stěna, nízký spodní práh, zvláště otevíratelné zadní okno usnadňující naložení drobných předmětů. To jsou příjemné maličkosti zadní části, jejíž design navíc doplňují velké světla po bocích a třetí brzdové světlo v horním spojleru. Hlavní chlouba většiny vozů kombi se však skrývá uvnitř a to ve velikosti zavazadlového prostoru. Na tom si u Citroenu dali velmi záležet a C5 Estate se tak může pyšnit největším zavazadlovým prostorem ve své kategorii - 563 l v základu a až 1658 l po sklopení zadních sedadel. Hydropneumatické odpružení umožňující změnu světlé výšky automobilu i při stání navíc výrazně usnadní nakládání.

Nadprůměrné rozměry Citroenu C5 Estate (délka 4756 mm, šířka 1770 mm, výška 1516 mm a rozvor 2750 mm) jsou předpokladem pro prostorný interiér v jehož výbavě samozřejmě nechybí ani moderní technologie. Ke komfortnějšímu a bezpečnějšímu cestování tak přispívají například stěrače s dešťovým senzorem, samočinné rozsvěcování vnějších světlometů, navigační systém, ale také systémy ABS, ASR, šest airbagů a další.

Citroen C 5 Estate si bude možné vybrat s některým z pěti motorů. Tři z těchto motorů jsou zcela nové: zážehové 2,0 HPI (přímé vstřikování benzínu do válců) s výkonem 103 kW, 3,0i V6 s výkonem 152 kW a vznětový 2,2 HDI s výkonem 98 kW vybavený partikulárním filtrem zachycujícím pevné částice ve výfukových plynech. Další nabídku tvoří dva již známé motory: zážehový 2,0i 16V s výkonem 100 kW a vznětový 2,0 HDI s výkonem 80 kW.

Motor 2,0 HPI o výkonu 103 kW bude zatím k dostání jen s pětistupňovou manuální převodovkou. Zbývající motory budou k dostání i se čtyřstupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby.

Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4756
Šířka (mm)1770
Výška (mm)1516
Rozvor (mm)2750
Rozchod vpředu (mm)1544
Rozchod vzadu (mm)1509
Objem zav. prostoru (l)563 - 1658
Pohotovostní hmotnost (kg)1367 - 1558
Rozměr pneu205/65 R15 - 215/55 R16
Autosalon Frankfurt 2017
Firma SuperCom dodá náramky pro vězně. Celkem jich dodá dva tisíce Firma SuperCom dodá náramky pro vězně. Celkem jich dodá dva tisíce

Probační a mediační služba dnes podepsala smlouvu s…

Ruská O1 Properties jedná o prodeji většinového podílu čínskému developeru Vanke Ruská O1 Properties jedná o prodeji většinového podílu čínskému developeru Vanke

Jedna z největších ruských realitních firem O1 Properties…

Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb

Z německých voleb mohou mít Češi radost. A to dokonce…

Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace

Ke sjednocení parkovacího systému ve všech městských…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse

Z exponátu propagujícího um českých rukou na Světové…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 





 
Kombi Porsche Panamera dostává plug-in hybridní pohon. Jeho vlastnosti jsou neskutečné!

Kombi Porsche Panamera dostává plug-in hybridní pohon. Jeho vlastnosti jsou neskutečné!

Dnes 12:59

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Tak zní celý název nejnovějšího člena elektrifikované flotily stuttgartského výrobce.




Blesk.cz

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit pozici Česka v EU, radí Sobotka

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit…

Vyjednat lepší pozici v jádru Evropské unie, posilovat bezpečnost a zvyšovat výdaje na obranu. I to by měly být…

Šokovaní kolegové! Fero Fenič je přesvědčený: Tříska vůbec nevěděl, kde je...

Šokovaní kolegové! Fero Fenič je přesvědčený: Tříska…

Jeho nečekaná smrt zasáhla nejen český showbyznys. I když Jan Tříska v roce 1977 emigroval a 40 let žil v USA,…

 

iSport.cz

Odplata za bojkot olympiády! NHL během ní nevysíláme, uvedla televize

Odplata za bojkot olympiády! NHL během ní…

Vy nám vezmete hvězdy z olympiády, my vám zase vaše zápasy nepustíme na obrazovku. Americká celostátní televize…

Surovost na Limberského má dohru. Dva viníci, je možný i vysoký trest

Surovost na Limberského má dohru. Dva viníci, je…

David Limberský je po operaci jařmového oblouku, který mu surovým faulem loktem zlomil boleslavský Nikolaj…

 

Reflex.cz

Německá pravice se hlásí o slovo. Co čekat od liberálů z FDP a radikální AfD?

Německá pravice se hlásí o slovo. Co čekat od…

Víkendové parlamentní volby v Německu nepřinesly na první pohled moc překvapení. Kancléřkou nadále zůstane…

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…