Citroen C5 Estate

Citroen C5 Estate

 
 

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o přízeň zákazníků. Tentokrát vytahuje své trumfy v podobě modelu C5 Estate (kombi). Po novém sedanu nazvaném C5, který se na našem trhu objeví v polovině letošního roku, byla v Ženevě představena varianta kombi. Tato prostornější verze dostala název C5 Estate.

Příznivcům značky jistě neunikl návrat automobilky k dřívějšímu značení písmenem C známému zejména z legendárního a oblíbeného modelu "tzv. káčátka". Nová "cépětka" sice určitě nemá s touto legendou technicky nic společného, ale Citroen by jistě přivítal takovou popularitu.

Novodobý Citroen C5 nejdříve doplní a později nahradí model Xantia a po nějaký čas se dokonce stane nejvyšším modelovým zástupcem automobilky. Zástupcem luxusní kategorie se totiž stane až nový model nahrazující řadu XM, jehož příchod se očekává až v roce 2003.

Charakteristickým rysem většiny automobilů Citroen je hydropneumatické odpružení kol. Tento systém je mezi motoristy často diskutovaný a je jedním z hlavích důvodů nadšených příznivců, ale i odpůrců automobilů Citroen. Tímto systémem je vybaven i Citroen C5 a samozřejmě i jeho verze kombi C5 Estate. Jedná se však o novou generaci elektronicky řízeného hydropneumatického odpružení nazvaného Hydractive 3. Nový systém přináší v této kategorii nadprůměrný cestovní komfort. Po inovaci tento systém navíc automaticky reguluje světlou výšku vozidla v závislosti na rychlosti (až 15 mm vpředu a 11 mm vzadu), což příznivě ovlivňuje jízdní vlastnosti a spotřebu vozu. Příjemná je i možnost přepínání charakteru cestovního nebo sportovního odpružení. Odpůrce nového hydropneumatického systému se Citroen snaží přesvědčit i zárukou, která je pět let nebo 200.000 km a to bez zvláštní údržby.

Kromě tohoto výjimečného systému nabízí C5 Estate i nový, typicky šarmantní francouzský design, jež nese některé rysy jako model Picasso. Obzvláště přední část nezapře svou příbuznost s tímto modelem použitými světlomety a výrazně se svažujícím předním sklem. Zajímavý design má i přední nárazník, který je jakoby povysunutý směrem nahoru. Po stranách vozu je pak vidět výrazná snaha designérů zapůsobit velkým prosklením. To se postupně zmenšuje v zadních partiích, čímž je vytvořen zajímavý klínovitý profil vozu. Velká okna navíc přispívají k příjemnějšímu prosvětlenému a opticky zvětšenému prostoru interiéru. Na střeše tohoto vozu samozřejmě najdeme jako na každém správném kombi střešní lyžiny.

Zadní část Citroenu C5 Estate je velmi praktická. Velká výklopná stěna, nízký spodní práh, zvláště otevíratelné zadní okno usnadňující naložení drobných předmětů. To jsou příjemné maličkosti zadní části, jejíž design navíc doplňují velké světla po bocích a třetí brzdové světlo v horním spojleru. Hlavní chlouba většiny vozů kombi se však skrývá uvnitř a to ve velikosti zavazadlového prostoru. Na tom si u Citroenu dali velmi záležet a C5 Estate se tak může pyšnit největším zavazadlovým prostorem ve své kategorii - 563 l v základu a až 1658 l po sklopení zadních sedadel. Hydropneumatické odpružení umožňující změnu světlé výšky automobilu i při stání navíc výrazně usnadní nakládání.

Nadprůměrné rozměry Citroenu C5 Estate (délka 4756 mm, šířka 1770 mm, výška 1516 mm a rozvor 2750 mm) jsou předpokladem pro prostorný interiér v jehož výbavě samozřejmě nechybí ani moderní technologie. Ke komfortnějšímu a bezpečnějšímu cestování tak přispívají například stěrače s dešťovým senzorem, samočinné rozsvěcování vnějších světlometů, navigační systém, ale také systémy ABS, ASR, šest airbagů a další.

Citroen C 5 Estate si bude možné vybrat s některým z pěti motorů. Tři z těchto motorů jsou zcela nové: zážehové 2,0 HPI (přímé vstřikování benzínu do válců) s výkonem 103 kW, 3,0i V6 s výkonem 152 kW a vznětový 2,2 HDI s výkonem 98 kW vybavený partikulárním filtrem zachycujícím pevné částice ve výfukových plynech. Další nabídku tvoří dva již známé motory: zážehový 2,0i 16V s výkonem 100 kW a vznětový 2,0 HDI s výkonem 80 kW.

Motor 2,0 HPI o výkonu 103 kW bude zatím k dostání jen s pětistupňovou manuální převodovkou. Zbývající motory budou k dostání i se čtyřstupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby.

Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4756
Šířka (mm)1770
Výška (mm)1516
Rozvor (mm)2750
Rozchod vpředu (mm)1544
Rozchod vzadu (mm)1509
Objem zav. prostoru (l)563 - 1658
Pohotovostní hmotnost (kg)1367 - 1558
Rozměr pneu205/65 R15 - 215/55 R16
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní náměstí Václava Havla

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní…

Piazzetta Národního divadla ponese název náměstí Václava Havla. Pojmenování prostoru po bývalém prezidentovi…

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce: Rodinný život mě naplňuje

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce:…

Miss World 2010 Veronika Machová Červenka (26) se opět na krátký čas vrátila do České republiky a vyrazila do…

 

iSport.cz

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek, Hejkal řeší taktiku

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek,…

Fotbalová Sparta prožívá hektické dny. Po nedělním derby se Slavií skončil trenér Zdeněk Ščasný, vedením áčka…

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě rozčilují. Petržela je rozdílový hráč

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě…

Nenachází se v komfortní situaci. Karel Jarolím před nejtěžší kvalifikační bitvou v Německu (sobota 8. října)…

 

Reflex.cz

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o "tunelu"

Soud dnes uložil ministru financí Andreji Babišovi (ANO), aby se omluvil moravskoslezskému hejtmanovi Miroslavu…