Citroën C5: Mikrofacelift po třech letech

Citroën C5: Mikrofacelift po třech letech

 
 

Po necelých třech letech výroby se Citroën C5 podrobil modernizaci. Zvenčí ji odhalíme pouze podle předních a zadních světel.

Zástupce střední třídy s dvojitým šípem, který se vyrábí od prosince 2007, koneckonců ani žádnou radikálnější modernizaci nepotřeboval. Omezila se tedy jen na pás LED diod pro denní svícení vpředu a čirou střední část s efektem Dark Crystal vzadu.

Pod kapotou se objeví dvě novinky, První je e-HDi. Nejedná se o klasický hybrid, ale tzv. mikro hybrid. Sestává ze čtyřválcového turbodieselu 1,6 litru s 82 kW, funkce stop-start a inteligentního alternátoru, který je schopen obnovovat energii při brzdění. Startér byl posílen, takže se čas spuštění motoru snížil na polovinu, dále dostal elektronickou jednotku, jeho hluk byl snížen pomocí řetězu a vibrace tlumí dvouhmotový setrvačník.

Palubní elektrická síť byla doplněna o e-booster, který distribuuje energii z alternátoru rychleji, což přináší výhodu při studených startech. Rovněž vodou chlazené baterie mají větší kapacitu a vydrží až 600 tisíc spouštěcích cyklů. Tato verze bude mít také pneumatiky s nízkým valivým odporem a šestistupňovou převodovku EGS6 s ovládáním pádly pod volantem. Výsledkem všech úprav je kombinovaná spotřeba nafty 4,6 l/100 km.

Druhým novým agregátem je 2,2litrový turbodiesel se 150 kW (204 k)/3500 min-1 a točivým momentem 450 Nm/2000 min-1. Systém common-rail třetí generace pracuje při maximálním tlaku 2000 barů, kompresní poměr je velmi nízkých 16,0:1 a motor je přeplňován dvojicí turbodmychadel.

Sílu motoru přenáší samočinná převodovka, která má opět šest rychlostí. Ta umožňuje sedanu s označením C5 HDi 200 DPFS dosáhnout rychlosti 230 km/h, sprint z 0 na 100 km/h mu trvá 8,3 s a v kombinaci spotřebuje 5,9 l nafty na 100 km. U kombi Tourer jsou tyto hodnoty 225 km/h, 8,6 s a 6,1 l/100 km. Zezadu jej poznáme podle dvojice chromovaných koncovek výfuku.

Elektronická skříň EGS6 je k mání také s 1,6litrovým zážehovým motorem s výkonem 88 kW (120 k). Ten je dílem vývojářů BMW. Řadí se opět pádly pod volantem. V této kombinaci se nová C5 může pochlubit spotřebou benzinu 6,2 l/100 km.

Zákazníci mohou nově zvolit systém eTouch. Sestává z GPS modulu a SIM karty a slouží například k nouzovým voláním v případě havárie (tehdy se spouští samočinně), či ke kontaktu s asistenční službou při technické poruše. Ovládá se dvěma tlačítky a celá služba je non-stop.

Citroën uvedl, že inovovaná modelová řada C5 se začne prodávat v celé Evropě ještě ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Mimochodem: do poloviny letošního května našlo své zákazníky asi 200 tisíc kusů původního modelu.

Spolupracujeme s TipCars.com
V Česku stagnuje. Hamé nahnalo rekordní tržby v zahraničí V Česku stagnuje. Hamé nahnalo rekordní tržby v zahraničí

Jedna z největších potravinářských firem rostla nejen na…

Další pokus o útok. V Antverpách někdo najel autem do nákupní zóny Další pokus o útok. V Antverpách někdo najel autem do nákupní zóny

V Antverpách se někdo pokusil autem najet vysokou…

Finanční divize Volkswagenu navzdory dieselgate zaznamenala rekordní zisky Finanční divize Volkswagenu navzdory dieselgate zaznamenala rekordní zisky

Finanční divize německé automobilové skupiny Volkswagen…

Trumpovo kouzlo vyprchává. Wall Street slábne nejvíce od jeho nástupu do úřadu Trumpovo kouzlo vyprchává. Wall Street slábne nejvíce od jeho nástupu do úřadu

Investoři přestávají věřit v růstovou hospodářskou…

 
 













Blesk.cz

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve Vietnamu nikdo nepřistál

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve…

Letový dispečer mezinárodního vietnamského letiště Cat Bi ve městě Hai Phong zkomplikoval situaci celému letišti…

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru papíru a obraz Slunce z 940 okvětních lístků

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru…

Novými exponáty Muzea rekordů a kuriozit v Pelhřimově jsou od čtvrtka 23. března 2017 socha Hortenzie oblečená…

 

iSport.cz

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil unikátní selfíčko

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil…

Existuje spousta důvodů, proč přerušit tenisový zápas. Tma, déšť, třeba i chování soupeře… Ale přestat hrát…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Odejde David Rath od soudu středem?

Odejde David Rath od soudu středem?

Už druhý soud hodil na hlavu státním zástupcům kauzu Davida Ratha kvůli odposlechům. Poté, co tak učinil pražský…

Můj heterosexuální coming out

Můj heterosexuální coming out

Minulý týden měl pro mě, stejně asi jako pro ostatní podobně smýšlející lidi, zásadní význam. Nejprve jsem si…