Citroën C5: Mikrofacelift po třech letech

Citroën C5: Mikrofacelift po třech letech

 
 

Po necelých třech letech výroby se Citroën C5 podrobil modernizaci. Zvenčí ji odhalíme pouze podle předních a zadních světel.

Zástupce střední třídy s dvojitým šípem, který se vyrábí od prosince 2007, koneckonců ani žádnou radikálnější modernizaci nepotřeboval. Omezila se tedy jen na pás LED diod pro denní svícení vpředu a čirou střední část s efektem Dark Crystal vzadu.

Pod kapotou se objeví dvě novinky, První je e-HDi. Nejedná se o klasický hybrid, ale tzv. mikro hybrid. Sestává ze čtyřválcového turbodieselu 1,6 litru s 82 kW, funkce stop-start a inteligentního alternátoru, který je schopen obnovovat energii při brzdění. Startér byl posílen, takže se čas spuštění motoru snížil na polovinu, dále dostal elektronickou jednotku, jeho hluk byl snížen pomocí řetězu a vibrace tlumí dvouhmotový setrvačník.

Palubní elektrická síť byla doplněna o e-booster, který distribuuje energii z alternátoru rychleji, což přináší výhodu při studených startech. Rovněž vodou chlazené baterie mají větší kapacitu a vydrží až 600 tisíc spouštěcích cyklů. Tato verze bude mít také pneumatiky s nízkým valivým odporem a šestistupňovou převodovku EGS6 s ovládáním pádly pod volantem. Výsledkem všech úprav je kombinovaná spotřeba nafty 4,6 l/100 km.

Druhým novým agregátem je 2,2litrový turbodiesel se 150 kW (204 k)/3500 min-1 a točivým momentem 450 Nm/2000 min-1. Systém common-rail třetí generace pracuje při maximálním tlaku 2000 barů, kompresní poměr je velmi nízkých 16,0:1 a motor je přeplňován dvojicí turbodmychadel.

Sílu motoru přenáší samočinná převodovka, která má opět šest rychlostí. Ta umožňuje sedanu s označením C5 HDi 200 DPFS dosáhnout rychlosti 230 km/h, sprint z 0 na 100 km/h mu trvá 8,3 s a v kombinaci spotřebuje 5,9 l nafty na 100 km. U kombi Tourer jsou tyto hodnoty 225 km/h, 8,6 s a 6,1 l/100 km. Zezadu jej poznáme podle dvojice chromovaných koncovek výfuku.

Elektronická skříň EGS6 je k mání také s 1,6litrovým zážehovým motorem s výkonem 88 kW (120 k). Ten je dílem vývojářů BMW. Řadí se opět pádly pod volantem. V této kombinaci se nová C5 může pochlubit spotřebou benzinu 6,2 l/100 km.

Zákazníci mohou nově zvolit systém eTouch. Sestává z GPS modulu a SIM karty a slouží například k nouzovým voláním v případě havárie (tehdy se spouští samočinně), či ke kontaktu s asistenční službou při technické poruše. Ovládá se dvěma tlačítky a celá služba je non-stop.

Citroën uvedl, že inovovaná modelová řada C5 se začne prodávat v celé Evropě ještě ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Mimochodem: do poloviny letošního května našlo své zákazníky asi 200 tisíc kusů původního modelu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

 
 













Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…