Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C5: Mikrofacelift po třech letech

Citroën C5
Citroën C5
Citroën C5
Citroën C5
22 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Po necelých třech letech výroby se Citroën C5 podrobil modernizaci. Zvenčí ji odhalíme pouze podle předních a zadních světel.

Zástupce střední třídy s dvojitým šípem, který se vyrábí od prosince 2007, koneckonců ani žádnou radikálnější modernizaci nepotřeboval. Omezila se tedy jen na pás LED diod pro denní svícení vpředu a čirou střední část s efektem Dark Crystal vzadu.

Pod kapotou se objeví dvě novinky, První je e-HDi. Nejedná se o klasický hybrid, ale tzv. mikro hybrid. Sestává ze čtyřválcového turbodieselu 1,6 litru s 82 kW, funkce stop-start a inteligentního alternátoru, který je schopen obnovovat energii při brzdění. Startér byl posílen, takže se čas spuštění motoru snížil na polovinu, dále dostal elektronickou jednotku, jeho hluk byl snížen pomocí řetězu a vibrace tlumí dvouhmotový setrvačník.

Palubní elektrická síť byla doplněna o e-booster, který distribuuje energii z alternátoru rychleji, což přináší výhodu při studených startech. Rovněž vodou chlazené baterie mají větší kapacitu a vydrží až 600 tisíc spouštěcích cyklů. Tato verze bude mít také pneumatiky s nízkým valivým odporem a šestistupňovou převodovku EGS6 s ovládáním pádly pod volantem. Výsledkem všech úprav je kombinovaná spotřeba nafty 4,6 l/100 km.

Druhým novým agregátem je 2,2litrový turbodiesel se 150 kW (204 k)/3500 min-1 a točivým momentem 450 Nm/2000 min-1. Systém common-rail třetí generace pracuje při maximálním tlaku 2000 barů, kompresní poměr je velmi nízkých 16,0:1 a motor je přeplňován dvojicí turbodmychadel.

Sílu motoru přenáší samočinná převodovka, která má opět šest rychlostí. Ta umožňuje sedanu s označením C5 HDi 200 DPFS dosáhnout rychlosti 230 km/h, sprint z 0 na 100 km/h mu trvá 8,3 s a v kombinaci spotřebuje 5,9 l nafty na 100 km. U kombi Tourer jsou tyto hodnoty 225 km/h, 8,6 s a 6,1 l/100 km. Zezadu jej poznáme podle dvojice chromovaných koncovek výfuku.

Elektronická skříň EGS6 je k mání také s 1,6litrovým zážehovým motorem s výkonem 88 kW (120 k). Ten je dílem vývojářů BMW. Řadí se opět pádly pod volantem. V této kombinaci se nová C5 může pochlubit spotřebou benzinu 6,2 l/100 km.

Zákazníci mohou nově zvolit systém eTouch. Sestává z GPS modulu a SIM karty a slouží například k nouzovým voláním v případě havárie (tehdy se spouští samočinně), či ke kontaktu s asistenční službou při technické poruše. Ovládá se dvěma tlačítky a celá služba je non-stop.

Citroën uvedl, že inovovaná modelová řada C5 se začne prodávat v celé Evropě ještě ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Mimochodem: do poloviny letošního května našlo své zákazníky asi 200 tisíc kusů původního modelu.

Vstoupit do diskuze (5)