Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C5: Ceny začínají pod půlmilionem, 1,6 THP za 599.900,- Kč, Millenium 2,0 HDi za 579.900,- Kč

Diskuze (57)
Citroën C5 dostal místo atmosférického dvoulitru přeplňovaný 1,6 THP, který na českém trhu stojí 599.900,- Kč. Nový turbodiesel 2,0 HDi (120 kW) nahrazuje dosavadní 2,2 HDi (125 kW), s cenou od 679.900,- Kč je o 30 tisíc Kč dražší než 103kW verze.

S nasazením agregátu, který v hierarchii modelu C5 nese název THP 155, přichází avantgardní francouzský sedan o tradiční atmosférický dvoulitr. Místo motoru 2,0i 16V o výkonu 103 kW nastupuje přeplňovaný 1,6 s twin-scroll turbodmychadlem a nejvyšším výkonem 115 kW. Jeho nejvyšší točivý moment je 240 Nm mezi 1400 a 4000 min-1. Kombinovaná spotřeba klesne o 15 % na 7,1 l/100 km. Pohonná jednotka je výsledkem spolupráce koncernu PSA a BMW Group. Na český trh se dostane na začátku příštího roku.

V kombinaci se čtyřstupňovou automatickou převodovkou zůstává zatím zachován původní 2,0i 16V.

Druhou novinkou je 2,0 HDi 160 FAP s manuální nebo automatickou převodovkou (vždy se šesti převodovými stupni), který na českém trhu od listopadu nahrazuje dvě dosavadní motorizace – 2,2 HDi 170 FAP s manuální a 2,0 HDi 136 FAP s automatickou převodovkou. Nejvyšší výkon 120 kW je dosažen už při 3750 min-1, točivý moment má maximum 340 Nm mezi 2000 a 3000 min-1. Kombinovaná spotřeba je 5,6 l/100 km (-14 %), resp. 6,8 l/100 km s automatem (-5 %).

Základní výbava Base se dostupná jen s motory 1,8i (499.900,- Kč) a 1,6 HDi (564.900,- Kč). Obsahuje šest airbagů, ESP, tempomat s omezovačem rychlosti, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami, kožený volant, automatickou klimatizaci, rádio s CD/MP3 přehrávačem, světla pro denní svícení, přední mlhovky a 16palcová ocelová kola.

Citroën C5 - ceny benzinových motorů (listopad 2009)
Motor1,8i 16V1,6 THP2,0i 16V
Převodovka5M6M4A
Zdvihový objem [cm3]174915981997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]92/6000115/6000103/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]170/3750240/1400200/4000
Max. rychlost [km/h]200210205
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,08,611,7
Komb. spotř. [l/100 km]7,97,18,9
Cena Base [Kč]499.900,---
Cena Dynamique [Kč]-599.900,--
Cena Confort [Kč]-614.900,--
Cena Exclusive [Kč]-694.900,-724.900,-

Dynamique otevírá možnost objednávat obě nové pohonné jednotky. Za 1,6 THP žádá Citroën 599.900,- Kč, lepší výbava a výkonnější motor tedy představuje proti základnímu provedení příplatek 100 tisíc Kč. 2,0 HDi (120 kW) stojí 679.900,- Kč, tedy o 30 tisíc Kč více než 2,0 HDi o výkonu 103 kW.

K Base toto provedení přidává dvouzónovou klimatizaci, elektricky sklopná zpětná zrcátka, dešťový senzor, rádio s bi-tunerem, připojením Bluetooth a USB konektorem, bederní opěrku pro řidiče a 17palcová litá kola.

V nabídce figuruje také akční model Millenium, který je zlevněný o 70 tisíc Kč a má výbavu Dynamique rozšířenou o přední a zadní parkovací senzory.

Confort má navíc odpružení Hydractive III+, asistent pro rozjezd do kopce, elektronickou parkovací brzdu a velurové čalounění. Navíc je možné k motoru 2,0 HDi za příplatek 50 tisíc Kč získat automatickou převodovku, jedná se o agregát se šesti převodovými stupni.

Vrcholem nabídky je Exclusive se zadními parkovacími senzory, bi-xenonovými světlomety a čalouněním v kombinaci kůže/látka. Připlatit si je možné za přední parkovací senzory (+11 tisíc Kč). Tato položka je také součástí paketu NaviDrive 3D (+65 tisíc Kč), který obsahuje dále navigaci s 30GB harddiskem, přehrávač DVD, zesilovač, subwoofer, vstup USB a připojení Bluetooth. Paket Criollo (+130 tisíc Kč) obsahuje výše zmíněný audiosystém, ovšem bez navigace, dále kožené čalounění, boční airbagy pro zadní sedadla, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a alarm. Všechny jmenované položky kombinuje paket Criollo Plus za 180 tisíc Kč.

Pro nižší stupně výbavy existuje možnost přiobjednat přední a zadní parkovací senzory (+15 tisíc Kč), paket Bezpečnost (alarm a boční airbagy pro zadní sedadla za 13 tisíc Kč) a navígaci (+26.500,- Kč).

Citroën C5 - ceny dieselových motorů (listopad 2009)
Motor1,6 HDi 1102,0 HDi 1402,0 HDi 1652,0 HDi 1653,0 HDi V6 240
Převodovka5M6M6M6A6A
Zdvihový objem [cm3]15601997199719972993
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]80/4000103/4000120/3750120/3750177/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750320/2000340/2000340/2000450/1600
Max. rychlost [km/h]191204210210240
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,210,69,110,07,9
Komb. spotř. [l/100 km]5,65,85,66,87,4
Cena Base [Kč]564.900,-----
Cena Dynamique [Kč]609.900,-649.900,-679.900,---
Cena Millenium [Kč]-579.900,-609.900,---
Cena Confort [Kč]-664.900,-694.900,-744.900,--
Cena Exclusive [Kč]-744.900,-774.900,-824.900,-954.900,-

Příplatek za kombi C5 Tourer je 35 tisíc Kč, v případě akčního modelu Millenium jen 20 tisíc Kč. Kombi se nenabízí s motorem 1,8i.

Diskuze (57)
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2009 14:06
Re: Milý Brabčák(u)!
SOUHLASím s vámi, jen bych "podpořila" 6ti stupňový automat Aisin co (už pár let) Citroën používá, je to MOC "příjemná" (povedená) převodovka, která se vpodstaně (opravdu NIKDY!) NE(s)plete!!!
V dispiclíně "samozřejmost/sametovost" je dokonce LEPŠí (tedy dle mne :-) ) než konkurenční automatické převodovky včetně Mercedes 7 G-Tronic atd. (za opravdu LEPŠí ... hlavně v RYCHLOSTi ... bych označila nové automaty BMW, jinak "celkově" ... asi nikoho - a co se týče např. vw DSG, teď jich výrobce desetitisíce svolává na opravu - to jste tady ale asi /v mé "nepřítomnosti"/ už probírali.. ;-)
Prostě u "vyšších" verzí C5 je (velmi) "pohodový/povedený" automat (a ten STARÝ 4stuňový si dnes už asi nikdo nekupuje - já ho tedy "kdysi" měla s první C5 a motorem 2.2 HDi a tehdy mi přišel ještě ok, ale je to 9 let... :-)
PS: Mezi hydraulikou a "vzduchem" sice JE rozdíl, ale ne až TAKový - "smysl" je STEJNÝ
Pěkný den (třeba s nějakou "vyšší" BIturbo(vou) C5 :-)
Avatar - Hammunasakra
10. 11. 2009 18:33
Re: Milá G alino T atjano i vanovno!
Děkuji za "uvítání", já jen tak "na (C5kový) skok" :-)
Avatar - Hammunasakra
10. 11. 2009 18:32
Re: Milá G alino T atjano i vanovno!
Milý P407!
To bych ale bývala byla docela VELMi úspěšná, že? :-)
Avatar - Hammunasakra
10. 11. 2009 18:31
Re: Milá G alino T atjano i vanovno!
To sice opravdu (trochu) "zanevřela" - ale když byla řeč o C5.. :-)
10. 11. 2009 17:39
Re: Milá G alino T atjano i vanovno!
I Vy lajdáci. Kylie byla v Japonsku prezentovat C 5.