Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C5: Střední třída začíná u PSA na 449.900,- Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (31)
Citroën má i v lednu v nabídce provedení C5 Business s cenou hluboko pod půlmilionem Kč. Nižší jsou ovšem i ceny výbav Tendance a Exclusive.

Citroën s provedením Business nahradil na podzim (při příchodu modernizované C5) základní výbavu Base. Všechny vozy této série jsou vybaveny motorem 1,6 HDi FAP s výkonem 82 kW (112 k).

Standardní výbava zahrnuje například sedm airbagů, ESP, variabilní posilovač řízení, tempomat, omezovač rychlosti, klasické odpružení Metallique a pětistupňovou manuální převodovku.

Komfort cestujících na palubě zvýší elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, automatická dvouzónová klimatizace s výdechy i pro zadní sedadla a autorádio s přehrávačem CD i MP3 a šesti reproduktory.

Příplatkovou výbavu pro C5 Business představuje pouze metalický lak za 14.500,- Kč, speciální perleťový lak Bílá Nacré za 20.000,- Kč a prodloužené záruky Citroën EssentialDrive. Jejich ceny se začínají na 8.590,- Kč na 36 měsíců a 50.000 km.

Citroën C5 - akční série Business (do 31. 1. 2011)
Motor1,6 HDi 16V FAP
Převodovka5M
Zdvihový objem [cm3]1560
Válce/ventily4/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]82/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]240/1500
Max. rychlost [km/h]190 (190)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,8 (13,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,2 (5,2)
Cena C5 [Kč]449.900,-
Cena C5 Tourer [Kč]479.900,-
Citroën C5 - akční ceny benzinových motorů (leden 2011)
Motor1.6 THP 1551.6 THP 155 AT
Převodovka6M6A
Zdvihový objem [cm3]15981598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]115/6000115/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1400-4000240/1400-4000
Max. rychlost [km/h]210210
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,69,8
Komb. spotř. [l/100 km]6,77,3
Cena Tendance [Kč]549.900,-609.900,-
Cena Exclusive [Kč]599.900,-659.900,-

Výbava Exclusive je o 50 tisíc dražší, ale taky bohatší o zadní parkovací asistent, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, protisluneční roletku ve druhé řadě sedadel a na zadním platu, CITROËN eTouch (mikrofon, reproduktor, karta SIM), elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce s pamětí polohy sedadla řidiče a funkcí automatického odsunutí sedadla řidiče po vypnutí motoru pro snadnější vystupování, vyhřívaná přední sedadla, kombinované čalounění látka a kůže, 17palcová nebo 18palcová kola s detektorem stavu tlaku vzduchu v pneumatikách a chromové prvky na karosérii.

I pro Exclusive je možné přikoupit opět za 13.000,- Kč paket Bezpečnost, za 10.000,-Kč paket Parkování (přední parkovací asistent se systémem změření volného místa pro parkování, vnější zpětná zrcátka s automatickou clonou) nebo za 36.000,-Kč paket Parkování Plus (přední parkovací asistent se systémem změření volného místa pro parkování, vnější zpětná zrcátka s automatickou clonou, bi-xenonové samonatáčecí světlomety s automatickou výškovou regulací a s dynamickým systémem přídavných světlometů (osvětlení do úhlu 105°) a výsuvné ostřikovače světlometů).

Nejdražším doplňkovým balíčkem za 60.000,- Kč je paket NaviDrive 3D (Hi-Fi Systém (rádio RD4 bi-tuner s přehrávačem CD / MP3, Dolby Surround, digitální zesilovač, subwoofer, 8 x repro Philips), integrovaný telefon GSM (900 / 1 800 MHz), sada Bluetooth (hands free, ovládání na volantu, integrovaný mikrofon), satelitní navigační systém GPS s barevným 7palcovým displejem s kartografickým zobrazením, hlasovou volbou a naváděním.

Citroën C5 - akční ceny dieselových motorů (leden 2011)
Motor1.6 HDi 1102.0 HDi 1402.0 HDi 1602.0 HDi 160 AT2.2 HDi 200AT3.0 HDi V6 240 AT
Převodovka5M6M6M6A6A6A
Zdvihový objem [cm3]156019971997199721792992
Válce/ventily4/44/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]82/3600103/4000120/3750120/3750150/3500177/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750320/2000340/2000-3000340/2000-3000450/2000450/1600-3600
Max. rychlost [km/h]190205210210230240
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,610,69,110,08,37,9
Komb. spotř. [l/100 km]5,05,75,36,85,97,2
Cena Tendance[Kč]544.900,-584.900,-629.900,-679.900,---
Cena Exclusive [Kč]-659.900,-689.900,-739.900,-789.900,-869.900,-

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (31)
31. 1. 2011 23:19
Re: C5
No nejvetsim, takhle si stredni tridu predstavuju. Z tech tvych nejmensich namatkou
Lexus IS 690
BMW 3 790
MB C 715
Audi A4 730
Alfa 159 730
Exeo nevim, ale sedel jsem v tom a byla to bida
Laguna kombi 730

Takze zaver, C5 je proste nejmensi - srovnavat s premii doufam nechces >:-[]
Na to mereni pouzivaji stejnou sablonu stejne velke osoby, kazdopadne to ma k objektivite o svetelne roky bliz nez udaj od-do.

Velice neuměle se snažíš klást sugestivní otázku, takže ti ji nejdříve uvedu trochu do reálna - ptáš se, jestli si myslím, že auto nižší střední, rychlejší, s nižší spotřebou, kratší (=nemusíš hledat parkovací místo o 30cm delší, věř že to rozdíl v praxi je), pohodlnější co se týká prostoru na zadních sedadlech, s větším kufrem a podstatně lepším přístupem k němu, s menší ztrátou hodnoty při opětovném prodeji může být lepší volba? Ano, i za cenu toho že má i nevýhody proti zmíněné C5.
Co se týká ceny, myslím že tu oktavku za cca stejnou cenu jako stejně vybavený C5 pořídíš taky ve stejné výbavě (Elegance 1.6tdi se dá běžně sehnat za 480-490t., C5 je na plecháčích např., tak si to nějak dorovnej).
Prostě pochop že např. rodině s malým děckem a kočárkem asi težko vysvětlíš že C5 je pro ně lepší auto když tam ten kočár nenaloží a museli by ho uvázat za špagát k nárazníku a táhnout za sebou.
Avatar - PlumJelinek
28. 1. 2011 09:52
Re: C5
Výborně, teď jsi sem ze střední třídy dal auta s největším prostorem... a co ta, která jsem uváděl já?
Tohle měření může být dost neobjektivní, nemusí mít na testování pokaždé stejného člověka, navíc když někoho někoho necháš pětkrát se usadit, tak nikdy si sedačku nenastaví úplně přesně stejně. A taky v tom může hrát roli nastavení volantu..
Neptal jsem se tě, jestli si myslíš, že je C5 za ty prachy dobrý kauf, to už jsi napsal, mě zajímá, jestli si myslíš, že je hůř vybavený, nepohodlnější a menší auto (Octávka) lepší koupě za ty samý prachy?
28. 1. 2011 00:03
Re: C5
Tohle srovnání rozměrů má nulovou vypovídací schopnost, protože neříká jestli se dopředu posadí normální človek nebo jen trpaslík. Trochu mi to připomíná nesmyslný test který předváděli kdysi v auto-moto-revue - tam vzdycky posunuli predni sedacku uplne dozadu na doraz, pak koukli na zadni sedacky, vidite jak tam je malo mista? Spatne auto. Ze muzou mit dve auta uplne rozdilny rozsah posuvu sedacky a tim padem i prostornejsi auto s vetsim rozsahem nastaveni sedacky jim nedochazelo.
Pro mereni podelneho prostoru vzadu je podstatné nastavení přední sedačky na stejnou velikost osoby a pak merit kolik zbyva vzadu. Takhle to meri v autobildu a prijde mi to jako celkem objektivni ukazatel.

Zde vybrana data:
C5 - 700mm
Mondeo - 780mm
Passat - 770mm
Superb - 880mm

megane hatch - 660mm
megane kombi - 730mm
focus kombi - 710mm
octavia kombi - 745mm
golf kombi - 745mm
hyundai i30 kombi - 740mm
ceed combi - 720mm
honda civic - 770mm
toyota auris - 720mm
opel astra - 710mm

opel corsa - 670mm
vw polo - 670mm
fabia - 685mm

Proč nemusí být pro každého ta C5 takový úžasný kauf jak si myslíš jsem už tady psal, přijde mi zbytečné to opakovat.
Avatar - PlumJelinek
27. 1. 2011 10:12
Re: C5
S těma cenama Škodovek jsem trochu přestřelil, uznávám... zpravidla ceny základních levnějších modelů jsou podobné, ceny dražších modelů jsou ale většinou ve prospěch cizích států (např. ve Švýcarsku mají Octavii RS téměř o 150 000 levněji).
Není pravda, že ve střední třídě není pro prostor vzadu takle malé auto. Jak jsem psal minule, ta konkurence to má velmi podobné, jindy i horší. Ale aby si zas neříkal, že si vymýšlím, tady máš čísla.
Podélný prostor vzadu min/max (mm):
Citroen C5 - 600/900
Alfa Romeo 159 - 580/860
Opel Insignia - 600/910
Suzuki Kizashi - 600/860
Mercedes C - 500/770
Audi A4 - 530/810
Seat Exeo - 580/870
Peugeot 407 - 610/860
Renault Laguna - 570/780
Lexus IS - 640/840
Honda Accord - 600/820
Toyota Avensis - 600/850

Samozřejmě jsou ve střední třídě i auta s větším prostorem, ale jak vidíš, nijak se C5 nevymyká průměru.
A co bys radši za těch 450 000 ty a PROČ? Dieselovou C5, nebo menší, nepohodlnou a hůř vybavenou Octávku?
27. 1. 2011 02:05
Re: C5
1. kupováním na kila myslím to, že chceš za každou cenu koupit auto střední třídy (=délka 4.8, váha přes 1.5tuny), protože je levné, ale ignoruješ to, že takové auto má svoje nevýhody, zvláště v případě C5. Jsou i jiné značky kterých se prodá na českém trhu méně (na úrovni C5) ale tak nízko s cenou nešli.
2. srovnávat můžeš s oktávkou (nebo jiným autem nižší střední) úplně klidně, záleží jen na tom co srovnáváš. Samozřejmě co se týká prostoru vpředu (zvláště napříč), odhlučnění, tam není co řešit, ale co se týká prostoru vzadu je na tom C5 (podélně i výškou nad hlavou) prostě někde mezi nižší střední a kompaktní třídou, to je prostě fakt dokázaný měřením seriózního časopisu. Nevím co na tom chceš vydiskutovat, to auto je malé i na poměry nižší střední.
3. "U nás si taky Škodovka drží nejvyšší cenu snad ze všech států na světě...." - buď tak hodný a zjisti si fakta, prostě píšeš nesmysly. Zatím to vypadá že se okolím necháváš ovlivňovat hlavně ty.
4. Ve střední třídě není (vzadu) jiné tak malé auto jako C5, s výjimkou snad 10let a více než generaci starého Seatu, který patří do jiné doby. V tom je místa jako ve fabii.