Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C6 končí: V prosinci odejde do důchodu

David Bureš
Diskuze (121)
Luxusní model z dílny Citroënu byl představen v roce 2005.

Automobilka Citroën v prosinci ukončí výrobu modelu C6. Od zahájení výroby auta v roce 2005 vzniklo jen zhruba 20.000 jeho exemplářů. I díky tomu se z C6 může v budoucnu stát rarita oblíbená mezi sběrateli aut.

Již dříve byl prodej C6 ukončen na britském trhu, Citroën totiž přestal vyrábět verzi s pravostranným řízením. I to naznačilo, že se konec tohoto takřka pět metrů dlouhého vozu blíží.

Za svoji historii si C6 přízeň českých zákazníků příliš nezískala. Letos byl na českém trhu podle statistik Svazu dovozců automobilů prodán jediný exemplář tohoto vozu, také loni si C6 našla jediného českého kupce. Nejúspěšnějším rokem pro C6 byl v Česku rok 2007, kdy se jej prodalo 25 kusů. Od té doby české prodeje auta pouze klesaly.

To na domácím francouzském trhu byl automobil s originálními tvary prodejně úspěšnější, jeho prodeje ale i zde v posledních letech klesaly. Například v roce 2010 se ve Francii prodalo 764 kusů C6, loni pak 619 kusů. S tímto autem mimochodem jezdili dva bývalí prezidenti Francie – Nicolas Sarkozy a Jacques Chirac.

V současnosti je Citroën C6 na českém trhu nabízen v jediné verzi – s naftovým vidlicovým šestiválcem 3,0 HDi o výkonu 177 kW, kombinovaným se šestistupňovým automatem. Tento vůz je u nás prodáván za 1.504.990 Kč, ve výbavě nechybí hydropneumatické pérování nebo head-up displej.

Citroën ale segment luxusních limuzín neopustí na dlouhou dobu. Dříve představené koncepty Metropolis a Numéro 9 jsou důkazem, že se chystá nový luxusní model, který se bude prodávat s označením DS9.

David Bureš
Diskuze (121)
Avatar - HEMI
10. 7. 2012 01:37
Re: Frantíci sú majstri prepadákov
:-)

A ja som si myslel, že osobné útoky, zhodnocovanie intelektuálnej úrovne a urážky tu zvyknem čítavať od iných jedincov...
Alkohol nepijem, do krčmy nechodím, tiež žiadnu nevlastním, s tými klobásami si začal ty... navyše KDE SA SPRÁVAM NESLUŠNE??? Nadával som ti? Osočovať si začal ty, ja sa k tomu neznížim, nemám to za potreby.

Diskusne si ma teda do kúta rozhodne nezahnal, ak by si dokázal pochopiť to čo píšem, tak by si zistil ŽE PREDAJE C6 NEIGNORUJEM, to som dokonca písal opakovane, ale holt, aj tak ti to nestačilo...
S tým zovšeobecňovaním pozor, je rozdiel spomenúť všeobecne zažitý a známy fakt a snažiť sa spraviť z tvojej domnienky takýto zažitý fakt, resp. sa oň snažiť aby bol tak braný vo všeobecnosti...

Ako ti mohlo z mojej reakcie logicky vyplynúť, že porovnávam C6 so Superbom, to mi rozum fakt neberie. Totižto ak by si mal schopnosť pochopiť prirovnanie, pochopil by si to, čo som myslel. Ak ti porovnám A s B, no uvediem, že ide o podobné vzťahy ako medzi C a D, fakt neviem odkiaľ berieš istotu, že je možné porovnať A s C... Excelentná logika pane. :yes:

Ja viem, že sa snažíš prekrútiť moje tvrdenia, no tadiaľto chlape cesta nevedie. sám si sa totiž opýtal, prečo nekupujú C6 ale D3. Ak máš problém pochopiť prirovnanie, budiš. Ale snáď si si nemyslel vážne, že C6 vs. Superb >:D >:D
K tvojmu názoru na dizajn, je to výsostne subjektívna vec, no každý súdny človek by mal dokázať povedať, že ide o avantgardu a alternatívu k bežnej produkcii, nejde a nikdy nešlo o masovku, to by malo byť predsa každému jasné. No zrejme nie je...

Ďalej si dávaj pozor na slová aké používaš, NEDOSTIŽNÉ fičúry si použil ty, nie ja, takže si nemysli, že nečítam príspevky pozorne, totiž inak by mohlo vyznieť všetko inak, a o to ti práve ide, chceš zvrátiť čo je zjavné a dostať ma tam, kam chceš ty.

A jedným drzým vysmievačským smajlíkom ( >:-[] ) ma do kúta určite nedostaneš, to práve chceš, aby som sa "odkopol". Bohužiaľ, nesplním ti to. Za svojim názorom a príspevkami si stojím a stáť budem, takže ti to nesplním. Pa ;-)
Avatar - white label
10. 7. 2012 01:05
Re: Frantíci sú majstri prepadákov
Prober se a zkus se tu chovat laskavě slušně, nejsi tu ve své krčmě, rozkazuj si doma a své laciné poznámky o ohryzaných "bratwurstech" si nech raději k borovičce s intelektuálně sobě rovnými. Stačí tě trošku zahnat (diskusně) do kouta a hned se tu odkopeš HEMIku. >:-[]
Se zobecňováním jsi tu začal především ty, ty jsi začal psát obecně o francouzských/ německých vozech (nikoli o jednom konkrétním modelu), přečti si znovu svou reakci (8.7. 13:09) na kterou jsem následně reagoval.
Tie "fičúri" zjevne pripadly nepodstané predovšetkým potenciálnym (ne)zákazníkom C6ky!!!
Jinak tvé přirovnání C6ky k Superbu, kulhá na obě nohy a je sebevýsměchem všemu cos tu zatím tak důležitě napsal.
Na jednu stranu tu básníš o C6 a jeho nedostižných "fičúrách" (nemluvě o jeho "uměleckém" designu, výstižně řečeno - je to spíš obluda ;-) ) a pak ho srovnáváš se Superbem, který je pouhou Škodováckou variací na VW Passat a na rozdíl od C6 si na žádnou výkladní skříň automobilové technniky nehraje.
Myslím, že dnes uděláš líp, když zavřeš borovičku a půjdeš spát... :-)
Avatar - HEMI
10. 7. 2012 00:26
Re: Frantíci sú majstri prepadákov
Reakcia smerovala pod môj príspevok s použitím mojich slov aj keď v inom kontexte, preto som "vzťahovačný".
S tým, že si väčšina (údajne) myslí, že čím sa predá viac kusov auta, tým je bezpohlavnejšie sa ja osobne nestotožňujem, takže by som nebol rád subsumovaný pod to tvoje označenie "Zde".
Ak máš problém s tým, že PSA dala do C6 fakt čo v danej dobe mala k dispozícii, tak naozaj neviem o čo ti ide, alebo len nevieš čo bolo v tom aute prítomné (to je zrejme skôr ten prípad). Systém pruženia nie je len "obyčajný" Hydractive, naklápanie kapoty pri zrážke s chodcom za účelom zmiernenia nárazu v mieste dopadu hlavy zrazeného, Head Up display a systém monitorovania jazdy v jazdných pruhoch atd... Takže vychytávok viac než dosť. Takže bratwursty si môžeš akurát tak odhryznúť a byť ticho, ked ti tieto "fičúry" pripadajú nepodstatné a nehodné tvojho uznania... 8-s

Opäť si svojim mylným usudzovaním dospel k názoru, že (všetky) francúzske autá nie sú sterilné a bezpohlavné. Dovoľ mi poupraviť ťa, bavíme sa o C6-tke, nie francúzskych autách všeobecne, tá bezpohlavná a sterilná vôbec ale vôbec nie je.
Navyše názor, že Nemci majú autá sterilné nie je len môj, tvrdia to aj oni samotní. Zatiaľ čo tie francúzske chápu takmer všetci ako (nielen dizajnovú) alternatívu pre ostatných...Takže tvoje tvrdenie, že ide iba o "subjektivní prohlášení několika zdejších diskutujících" je mimo.

To, že niekomu viac vyhovuje to a druhému zas tamto predsa nie je vôbec potrebné vysvetľovať, alebo je problém pochopiť, že potreby a pohnútky ľudí sú rozdielne naprieč zemeguľou, či? :-O
Pýtaš sa ma takú sprostosť, ako keby som sa ťa opýtal, prečo vy Česi nejazdíte výhradne na napr. Superboch L&K ale dávate prednosť D3... Kde sa píše, že musia kupovať práve C6, len preto že je francúzsky výrobok??? Jednoducho chybuješ v správnom usudzovaní a potom sa pýtaš takéto "perly".

Pre istotu opäť dodávam, ignorovať predaje C6 sa nedá, to je fakt. Snažil som sa poukázať na tento výtvor ako alternatívu k iným autám (nie nutne D3) a použil som argument dizajnu a aj techniky. To, že Francúzi ju údajne nekupovali kvôli absentujúcej kvalite by som bez podložených dôkazov o "nekvalitách" C6 rozhodne netvrdil (ako Ham). Do predajov nemuseli nutne zasiahnuť údajné "nekvality" ale napr. zmena štruktúry trhu, dopyt alebo neviem čo, nie nevyhnutne jej "nekvalita". No rozhodne by som nepredajnosť C6 pripisoval jej "nekvalitám". Pretože je to to isté, ako argumentovať pri najpredávanejšom voze jeho najvyššou kvalitou spomedzi ostatných, totiž nie vždy je najvyššia kvalita poznávacím znakom najpredávanejšieho auta...
Avatar - white label
9. 7. 2012 23:29
Re: Frantíci sú majstri prepadákov
Jsi zbytečně vztahovačný, kdybys četl pozorněji došlo by ti, že nepíšu jen o tvé reakci, ale o zdejších diskusních reakcích obecně, viz: "Zde tolik populární představu, že čím víc se kterého automobilu prodává, tím je "sterilnější a bezpohlavnější" a naopak čím méně se ho prodá, tím větší je to umělecké dílo,...".
Auta vyrobené v Německu nejsou v principu o nic sterilněší a bezpohlavnější než ty, vyrobené ve Francii (nic na tom nezmění subjektivní prohlášení několika zdejších diskutujících) a pokud měla C6 "v sebe všetko najlepšie čo dokázal Citroen (resp. koncern PSA) poskladať dokopy", tak to potěž klobás (viz Ham. včera 23:15) a měli by možná opravdu raději začít uvažovat spíš o tom sochařství... ;-)

P.S. Nevím proč máš nutkavou potřebu tahat sem GTIho, ale jeho "ódy na dizajnovú dokonalosť nemeckých automobilov" nejsou v principu o nic vyhraněnější a jednostrannější, než tvé tvrzení, že současná produkce německých automobilů je (obecně) sterilní a bezpohlavní , zatímco ta francouzská nikoli...
Zajímalo by mě jak si vysvětluješ fakt, že i samotní Francouzi dnes dávají přednost před svou "výkladní skříní"/C6kou, dražší německé, a přitom "sterilní a bezpohlavní", produkci v podobě A6/5er/E? :-O :*)
Avatar - HEMI
9. 7. 2012 22:55
Re: Frantíci sú majstri prepadákov
Prekúcať dokážeš, pochopiť však už je iná vec. Ako písal Klaudius, niekedy idú automobilky do straty kvôli tomu, aby postavili svoju výkladnú skriňu svojej značky, ako príklad aj VW Phaeton (Bugatti Veyron je iná liga a výstavná skriňa súčasného automobilizmu, ale bol by to príklad ad absurdum, tak si to snáď pochopil, pretože Veyron považuje každý normálny za dielo automobilizmu, nemusíme ho porovnávať s umeleckými dielami ak nechceš, no výtvor to je úžasný) To isté aj C6, je iná, polarizuje, no má v sebe všetko najlepšie čo dokázal Citroen (resp. koncern PSA) poskladať dokopy. To, že sa to nepredávalo je fakt. No za udržanie mena a ducha značky Citroen im to zrejme stálo. Najmä keď teraz predaje ako-tak vďaka DS-kám "idú".

Navyše dokážeš krásne pozmeniť zmysel vety vypustením pár slovami čo následne modifikuje celý význam...
"nie sú sterilné a bezpohlavné stroje aké sa vyrábajú v SRN" a ty si to pretransformoval na BLUD: "čím víc se kterého automobilu prodává, tím je "sterilnější a bezpohlavnější"" Naozaj brilantná logika :yes: :yes: :yes: Podľa tvojho by automaticky každé auto predávané v menších počtoch než konkurencia malo byť umeleckým dielom. BRAVO majestro.

A ak by som bol zákerný, začal by som ti vypisovať o ódach pejúcich samotným GTIm na dizajnovú dokonalosť nemeckých automobilov, takže si prosím ťa premysli, či nie je možné prirovnávať produkciu automobilov k tvorbe umeleckých diel, keď to GTI spomína takmer v každom druhom príspevku... OK? ;-)