Po Peugeotu chce změnit názvy současných modelových řad i sesterský Citroën. Některá jména však zůstanou zachována.

Peugeot se rozhodl pro úpravu před dvěma lety, protože mu trojčíselné kombinace s nulou uprostřed začínají docházet. O tom svědčí jak druhá generace 308, tak i návrat k číslu 301, jedničku na konci mají levné vozy pro rozvojové trhy. Dvě nuly uprostřed pak dostaly crossovery a MPV. Devítka nepřijde, ale 309 přece už Peugeot vyráběl coby dědictví po zrušení v osmdesátých letech krátce obnoveného Talbotu. Nelze nevzpomenout, že k historickému typu 201 ovšem „lev“ došel postupně od začátku. Nyní se na něco podobného chystá Citroën. Luxusnější a dražší sérii DS oddělil do samostatné značky, zbývá tedy nalinkovat budoucnost „C-Line“. Carlos Tavares, šéf PSA, také plánuje snížení počtu modelů vyráběných a prodávaných oběma společnostmi.

Citroën nyní uvažuje o nové struktuře, aby lépe odlišil své vozy v rámci koncernu – hlavně od DS. Změna se zdá být vzhledem k výše napsanému nevyhnutelnou Generální ředitelka automobilky Linda Jackson oznámila, že výrobce spustil interní průzkum. Informaci přinesl francouzský list Les Echos. Podrobnosti o změně politiky však dosud nebyly zveřejněny. „Studujeme možnosti, ale je příliš brzy na to, abychom sdělovali další informace,“ řekla oficiálně mluvčí Citroënu.

V současné době se nejvíce prodává malý model C3, následuje kompaktní řada C4. Obě řady obsahují i MPV Picasso, na použití jména slavného malíře musel kdysi Citroën dokonce koupit práva. Varianty základních modelů dále rozšiřují crossover Cactus (byť velikostně odpovídá spíše C3, je pojmenován C4) a SUV Aircross. Výjimkou jsou jen užitkové vozy (Nemo, Berlingo včetně verze Multispace, Jumpy, Jumper), z čísel vybočují tak trochu i elektromobil C-Zero a hlavně levný sedan C-Elysée, dvojče Peugeotu 301.

Analytik IHS Ian Fletcher sdělil serveru Automotive News Europe: „Nová struktura pojmenování by mohla lépe odrážet různé typy vozidel této značky a dále ji odlišit od ostatních z PSA, tedy Peugeotu a DS. Picasso si získalo mezi zákazníky dost silné uznání. Rozhodnutí uvést na trh C4 Cactus by mohlo naznačovat, že se Citroën nakonec vydá tímto směrem. Může se rozhodnout použít tyto názvy v budoucnu coby samostatná jména. Aktuální C3 a C4 jsou pro značku, která chce obnovit důraz na charakter a styl, spíše anonymní.“ Cosi naznačuje i nový koncept Aircross.

JAKE.AUTO.CZ: Citroën C4 Cactus (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

České zdravotnictví je nejlepší z Visegrádské čtyřky České zdravotnictví je nejlepší z Visegrádské čtyřky

V novém celosvětovém indexu dostupnosti a kvality…

Bitcoin trhnul další rekord, už stojí přes 2200 dolarů Bitcoin trhnul další rekord, už stojí přes 2200 dolarů

Kybernetická měna bitcoin pokračuje v růstech na nové…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky SUV Citroën Dodávky Malé vozy Nižší střední třída MPV

 

Přidat názorDiskuse: Citroën chce změnit značení modelů







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 







 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se po sestřelení ruského bombardéru

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se…

Turecko s Ruskem podepsaly v pondělí prohlášení o vzájemném zrušení obchodních sankcí. Ty Rusko původně přijalo…

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může ztratit jih Čech

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může…

ČSSD má před sněmovními volbami problém. Jihočeši se bouří proti zásahu vedení strany do kandidátky a trvají na…

 

iSport.cz

Leicester září i na 12. místě! Jeho trávníkář se na konci ligy vyznamenal

Leicester září i na 12. místě! Jeho trávníkář se na…

Sezona fotbalistů Leicesteru neprobíhala zrovna podle představ. Tým, který loni senzačně získal titul, se…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…