Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS3 Racing dostane motor 1,6 THP (147 kW)

Diskuze (8)
Na internetu se předčasně objevily oficiální technické údaje připravovaného Citroënu DS3 Racing. Nejrychlejší malý Citroën nakonec nedostane motor 1,6 THP o výkonu 155 kW, ale jeho slabší variantu (147 kW) použitou například i v Peugeotu RCZ.

Citroën DS3 Racing bude vybaven druhou nejsilnější verzí motoru 1,6 THP. Ta při výkonu 147 kW a maximu točivého momentu 275 Nm (mezi 2500 a 4000 min-1) dosáhne výrazně lepších parametrů než standardní DS3 1,6 THP – konkrétně maximální rychlosti 231 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s. Kilometr s pevným startem urazí za 26,9 sekundy. Přitom kombinovaná spotřeba zůstane nezměněna: 6,7 l/100 km.

DS3 Racing dostane sportovní podvozek snížený o 15 mm. Součástí sportovních úprav jsou tlumiče BOS a čtyřpístkové brzdové třmeny Alcon vpředu i vzadu. Vpředu se navíc nacházejí kotouče Alcon o průměru 328 mm (standardně 283 mm). Styk s vozovkou zajistí pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 o rozměru 205/40 R18. Jejich instalace si vyžádá rozšíření blatníků o 30 mm.

Zatímco standardní Citroën DS3 se dostane do prodeje od března, na DS3 Racing si musí zájemci počkat nejméně do podzimu. Automobilka navíc tuto vrcholnou specifikaci nabídne jen jako limitovaný model, plánovaný objem produkce je 1000 kusů ročně. Od ostatních DS3 se Racing odliší exkluzivní kombinací černého nebo bílého laku s oranžovou střechou a karbonovými doplňky v interiéru.

Citroën má s řadou DS3 velké plány. Již nyní testuje odvozený závodní speciál ve specifikaci WRC, který by měl od sezóny 2011 nahradit současnou C4 WRC. Německý tisk také spekuluje o tom, že v roce 2011 se představí další provedení, konkrétně DS3 s karoserií kabriolet.

Citroën DS3 - technická data
ModelHDi 90HDi 110VTi 95VTi 120THP 150Racing
Převodovka5M (5M)6M5M5M (4A)6M6M
Zdvihový objem [cm3]156015601397159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]68/400082/360070/600088/6000110/6000147/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1750270/1750136/4000160/4250240/1400-4000275/2500-4000
Max. rychlost [km/h]180 (180)189184190 (190)214231
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,5 (12,5)10,911,89,9 (12,2)8,16,8
Komb. spotř. [l/100 km]4,0 (3,8)4,55,85,9 (6,9)6,76,7
Poh. hmotnost [kg]1155116511501150 (1220)12401240

Diskuze (8)
Avatar - pocitac
10. 2. 2010 19:45
žlutá
no ta žlutá, s puntíkatou střechou, chromem na zrcátkách a ledkama jak kráva... nevim, nevim, je to na mě nějak moc přeplácaný 8-s, jak vystřižený z webu tuzingforum.cz
10. 2. 2010 19:14
sportovní vzhled?
Dle mě moc povedený design, sympatické autíčko, zalíbí se hlavně ženám..? Ale tohle se může oplácat čím chce a sportovně to vypadat nebude. Je to takové moc jak koule.
Avatar - Ricardo
10. 2. 2010 13:58
Re: poriadny automat konecne!!!
Trest pro zhýralce, kteří neumí řadit >:D :yes:
10. 2. 2010 11:57
Efektni, ale co zaklad?
Fajn, zlutocerna kombinace vypada opravdu efektne, ale jak to cele vypada v zakladu? Neprodpokladam, ze uz od zakladu, to mam takova kola, dvoubarevne lakovani a tolik chromu...proste mi z teto uvahy vychazi jasny problem...a to, ze auto v zakladu, nebo ,,nesportovni" verze, bude proste jen prapodivne cosi, dost mozna hnusne cosi...Mozna ze uz tu nekde ,,civilni" verze, takova ta ocekavatelne nejprodavanejsi verze byla a ja ji prehlidl...