Luxusnější tvář Citroënu C4, nový model DS4, se představil už na podzim v Paříži. Až ženevský autosalon ale nabízí možnost tuto novinku důkladně prozkoumat.

Linie Citroën DS sází na styl a na luxus. Platí to i pro nový DS4, který je stylovější alternativou ke kompaktnímu hatchbacku C4. Vztah C4 a DS4 je podobný jako mezi C3 a DS3 – v rámci stejného designového stylu vznikl extravagantněji pojatý automobil, který ale s výchozím modelem sdílí mnoho částí.

Už samotná příď je u DS4 prakticky shodná s C4. Zatímco na konvenčním hatchbacku se ale designéři omezili na několik odvážnějších detailů, u stylového protějšku rozvinuli své představy do atraktivnějšího komplexu. Drobné změny jako lichoběžníková maska chladiče nebo diodové bumerangy posouvají vzhled o několik úrovní výš.

Profil pracuje s designovou markantou Citroënu – klenutou linií střechy, která tvoří oblouk. Společně s maskovanými klikami zadních dveří, vysokým nárazníkem a seseknutým zadním převisem působí celek jako tančík. V proporcích kompaktního hatchbacku tak vzniklo auto, které rozvíjí kouzlo SUV.

ŽENEVA 2011: Všechny novinky na jednom místě

Palubní deska je shodná s C4, a to takovým způsobem, že jediným rozdílem je logo řady DS na volantu. Nechybí možnost volby barevného podsvícení přístrojů – funkce, kterou disponuje i C4. Hlavní novinkou v DS4 je samozřejmě volba materiálů, ať už jde o dvoubarevnou kombinaci černé kůže s bílými elementy nebo dekor tvořený výlisky, jejichž struktura se inspiruje krokodýlí kůží.

Značným zlepšením (opět známým již z C4) v rámci skupiny PSA je přemístění tlačítek z pod volantu přímo na volant. Přehlednost ovládacích prvků dále pokračuje umístěním důležitých, ale méně využívaných, tlačítek nalevo od volantu. Jedná se o otevírání palivové nádrže, vypínání ESP, ovládání dalších bezpečnostních systémů a režim Eco – vše je hezky po ruce.

DS4 se může pochlubit také několika zajímavými detaily, jako je volič robotizované převodovky vzdáleně připomínající převodovky Ferrari F1 (s velmi snadným a přesným přesunem mezi polohami R-N-A-M) nebo relativně velká pádla řazení pevně umístěná na sloupku volantu, v případě provedení s robotizovanou převodovkou.

TEST Citroën C4 1,6 VTi – Francouz z Mülhausenu (01/2011)

Přední sedadla ve výstavních kusech mají slušné boční vedení, naopak vzadu se nachází jednoduše tvarovaná plochá lavice. Místa vpředu je ve všech směrech dostatek, dozadu se ale pohodlně umístí jen menší postavy. V podélném směru nabízí DS4 prostoru dostatek a zadní šířka v úrovni loktů 145 cm je také dobrá. Vadí ale směrem vzad se zužující a svažující střecha. To znamená přiměřený prostor pro osoby s výškou kolem 170 cm, vyšší pasažéři ale vymění pocit přiměřené stísněnosti za nepohodlné krčení se.

Ve srovnání s C4 jsou zadní dveře kratší a sedadla umístěna více vzad nad zadní nápravou. K neobvyklým inovacím patří loketní opěrka protažená ze zadních dveří až k úrovni opěradla sedadel.

Citroën DS4: První informace a oficiální fotografie

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Anketa

Jak se vám líbí Citroën DS4? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman

Malý div, že sociální demokracie přepřahá. Spíše je s…

Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády

Premiér v demisi Andrej Babiš (ANO) dnes v Průhonicích…

ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle

Královéhradecký kulturní dům Střelnice už něco pamatuje.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých…

 



DS 4S: Kompaktní luxus pro Čínu DS 4S: Kompaktní luxus pro Čínu

Značka DS se od Citroënu oddělila nejprve v Říši středu,…

Crossover DS 4 dostal facelift, do Frankfurtu přiveze verzi Crossback Crossover DS 4 dostal facelift, do Frankfurtu přiveze verzi Crossback

Modernizovaný crossover DS 4 se představí na autosalonu…

 



 
Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Včera

Výroba Scirocca loni skončila. Pojďme si připomenout jeho dávného předchůdce ze sedmdesátých let.




Blesk.cz

Čínský superphone dostane superčip. V Antutu málem strhal počítadlo

Čínský superphone dostane superčip. V Antutu málem…

Zvěsti o připravovaném Xiaomi Mi Mix 2S vídáme na webu již několik týdnů, ovšem telefon vypadá reálněji až…

Láďovi přišel za mobil účet na pět tisíc. Víme, jak poznat předražené linky

Láďovi přišel za mobil účet na pět tisíc. Víme, jak…

Panu Láďovi je 70 let a nedávno mu přišel účet za mobilní telefon na pět tisíc korun. Jeho vnuk zjistil, že na…

 

iSport.cz

Proč Ledecká před novináři nesundala brýle? Vysvětlila to a rozesmála je

Proč Ledecká před novináři nesundala brýle?…

PŘÍMO Z KOREJE | Její šokující vítězství v super-G bylo staré jen několik desítek minut a Ester Ledecká, která…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

KOMPLETNÍ TELEVIZNÍ PROGRAM | Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartovaly v pátek 9. února 2018…

 

Reflex.cz

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

Sociální demokracii povede dosavadní místopředseda strany a místopředseda Poslanecké Sněmovny Jan Hamáček. V…

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení hromadných sebevražd kytovců

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení…

Vědci už dlouho hledají příčiny, proč velryby vplouvají na mělčiny, kde hromadně hynou. Jednu z nich teď možná…