Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS4: První dojmy

Diskuze (21)
Luxusnější tvář Citroënu C4, nový model DS4, se představil už na podzim v Paříži. Až ženevský autosalon ale nabízí možnost tuto novinku důkladně prozkoumat.

Linie Citroën DS sází na styl a na luxus. Platí to i pro nový DS4, který je stylovější alternativou ke kompaktnímu hatchbacku C4. Vztah C4 a DS4 je podobný jako mezi C3 a DS3 – v rámci stejného designového stylu vznikl extravagantněji pojatý automobil, který ale s výchozím modelem sdílí mnoho částí.

Už samotná příď je u DS4 prakticky shodná s C4. Zatímco na konvenčním hatchbacku se ale designéři omezili na několik odvážnějších detailů, u stylového protějšku rozvinuli své představy do atraktivnějšího komplexu. Drobné změny jako lichoběžníková maska chladiče nebo diodové bumerangy posouvají vzhled o několik úrovní výš.

Profil pracuje s designovou markantou Citroënu – klenutou linií střechy, která tvoří oblouk. Společně s maskovanými klikami zadních dveří, vysokým nárazníkem a seseknutým zadním převisem působí celek jako tančík. V proporcích kompaktního hatchbacku tak vzniklo auto, které rozvíjí kouzlo SUV.

Palubní deska je shodná s C4, a to takovým způsobem, že jediným rozdílem je logo řady DS na volantu. Nechybí možnost volby barevného podsvícení přístrojů – funkce, kterou disponuje i C4. Hlavní novinkou v DS4 je samozřejmě volba materiálů, ať už jde o dvoubarevnou kombinaci černé kůže s bílými elementy nebo dekor tvořený výlisky, jejichž struktura se inspiruje krokodýlí kůží.

Značným zlepšením (opět známým již z C4) v rámci skupiny PSA je přemístění tlačítek z pod volantu přímo na volant. Přehlednost ovládacích prvků dále pokračuje umístěním důležitých, ale méně využívaných, tlačítek nalevo od volantu. Jedná se o otevírání palivové nádrže, vypínání ESP, ovládání dalších bezpečnostních systémů a režim Eco – vše je hezky po ruce.

DS4 se může pochlubit také několika zajímavými detaily, jako je volič robotizované převodovky vzdáleně připomínající převodovky Ferrari F1 (s velmi snadným a přesným přesunem mezi polohami R-N-A-M) nebo relativně velká pádla řazení pevně umístěná na sloupku volantu, v případě provedení s robotizovanou převodovkou.

Přední sedadla ve výstavních kusech mají slušné boční vedení, naopak vzadu se nachází jednoduše tvarovaná plochá lavice. Místa vpředu je ve všech směrech dostatek, dozadu se ale pohodlně umístí jen menší postavy. V podélném směru nabízí DS4 prostoru dostatek a zadní šířka v úrovni loktů 145 cm je také dobrá. Vadí ale směrem vzad se zužující a svažující střecha. To znamená přiměřený prostor pro osoby s výškou kolem 170 cm, vyšší pasažéři ale vymění pocit přiměřené stísněnosti za nepohodlné krčení se.

Ve srovnání s C4 jsou zadní dveře kratší a sedadla umístěna více vzad nad zadní nápravou. K neobvyklým inovacím patří loketní opěrka protažená ze zadních dveří až k úrovni opěradla sedadel.

Diskuze (21)
Avatar - 3_diamanty
3. 3. 2011 09:44
Re: abolutne zbytocne auto
tak to mas pravdu , kto byva na sidlisku kupi si rovno nieco poriadne napr audi A6 ako nas sused a nie trapny DS :yes:
Avatar - Typhoon
2. 3. 2011 22:30
Re: Ergonomie
Můžeš mi napsat odkaz na odmražování, pls? To bych si rád přečetl.
A co se týká ergonomie céčtyřky, stojím si za svým. Proto má volant tolik ovladačů, páč na středovém panelu to není jaksi ono. :-!
2. 3. 2011 11:46
Re: abolutne zbytocne auto
to nikdy nevíš. Inu, když si třeba skladník může přečíst Vergilia v originále... >:-[]

Co si teda pamatuji ze svého pobytu na sídlišti, tak autopark tam byl teda hodně pestrý a prémiovek (nových, žádné bazarové vraky) tam bylo docela dost ;-)
Avatar - Glaukos
2. 3. 2011 08:29
Re: abolutne zbytocne auto
kdo bydlí na sídlišti, tak si určitě nekoupí DS4
Avatar - Glaukos
2. 3. 2011 08:27
Re: Ergonomie
:yes: