reklama


Luxusnější tvář Citroënu C4, nový model DS4, se představil už na podzim v Paříži. Až ženevský autosalon ale nabízí možnost tuto novinku důkladně prozkoumat.

Linie Citroën DS sází na styl a na luxus. Platí to i pro nový DS4, který je stylovější alternativou ke kompaktnímu hatchbacku C4. Vztah C4 a DS4 je podobný jako mezi C3 a DS3 – v rámci stejného designového stylu vznikl extravagantněji pojatý automobil, který ale s výchozím modelem sdílí mnoho částí.

Už samotná příď je u DS4 prakticky shodná s C4. Zatímco na konvenčním hatchbacku se ale designéři omezili na několik odvážnějších detailů, u stylového protějšku rozvinuli své představy do atraktivnějšího komplexu. Drobné změny jako lichoběžníková maska chladiče nebo diodové bumerangy posouvají vzhled o několik úrovní výš.

Profil pracuje s designovou markantou Citroënu – klenutou linií střechy, která tvoří oblouk. Společně s maskovanými klikami zadních dveří, vysokým nárazníkem a seseknutým zadním převisem působí celek jako tančík. V proporcích kompaktního hatchbacku tak vzniklo auto, které rozvíjí kouzlo SUV.

ŽENEVA 2011: Všechny novinky na jednom místě

Palubní deska je shodná s C4, a to takovým způsobem, že jediným rozdílem je logo řady DS na volantu. Nechybí možnost volby barevného podsvícení přístrojů – funkce, kterou disponuje i C4. Hlavní novinkou v DS4 je samozřejmě volba materiálů, ať už jde o dvoubarevnou kombinaci černé kůže s bílými elementy nebo dekor tvořený výlisky, jejichž struktura se inspiruje krokodýlí kůží.

Značným zlepšením (opět známým již z C4) v rámci skupiny PSA je přemístění tlačítek z pod volantu přímo na volant. Přehlednost ovládacích prvků dále pokračuje umístěním důležitých, ale méně využívaných, tlačítek nalevo od volantu. Jedná se o otevírání palivové nádrže, vypínání ESP, ovládání dalších bezpečnostních systémů a režim Eco – vše je hezky po ruce.

DS4 se může pochlubit také několika zajímavými detaily, jako je volič robotizované převodovky vzdáleně připomínající převodovky Ferrari F1 (s velmi snadným a přesným přesunem mezi polohami R-N-A-M) nebo relativně velká pádla řazení pevně umístěná na sloupku volantu, v případě provedení s robotizovanou převodovkou.

TEST Citroën C4 1,6 VTi – Francouz z Mülhausenu (01/2011)

Přední sedadla ve výstavních kusech mají slušné boční vedení, naopak vzadu se nachází jednoduše tvarovaná plochá lavice. Místa vpředu je ve všech směrech dostatek, dozadu se ale pohodlně umístí jen menší postavy. V podélném směru nabízí DS4 prostoru dostatek a zadní šířka v úrovni loktů 145 cm je také dobrá. Vadí ale směrem vzad se zužující a svažující střecha. To znamená přiměřený prostor pro osoby s výškou kolem 170 cm, vyšší pasažéři ale vymění pocit přiměřené stísněnosti za nepohodlné krčení se.

Ve srovnání s C4 jsou zadní dveře kratší a sedadla umístěna více vzad nad zadní nápravou. K neobvyklým inovacím patří loketní opěrka protažená ze zadních dveří až k úrovni opěradla sedadel.

Citroën DS4: První informace a oficiální fotografie

Rallye Dakar 2017

Anketa

Jak se vám líbí Citroën DS4? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování

Vzali si zálohu na byty v projektech bez platného…

Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře

Britský developer Lordship v otevřeném dopise vyzval…

Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku

Pražský dopravní podnik (DPP) zamýšlí vybudovat na…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




DS 4S: Kompaktní luxus pro Čínu DS 4S: Kompaktní luxus pro Čínu

Značka DS se od Citroënu oddělila nejprve v Říši středu,…

Crossover DS 4 dostal facelift, do Frankfurtu přiveze verzi Crossback Crossover DS 4 dostal facelift, do Frankfurtu přiveze verzi Crossback

Modernizovaný crossover DS 4 se představí na autosalonu…

 



 
Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Dnes 12:50

Škoda Octavia RS je častým terčem zájmu tuningových úpravců. Něco takového bychom mohli zanedlouho potkávat i na našich silnicích…




Blesk.cz

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu jméno akčního hrdiny

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu…

Režisér Juraj Herz (82) se stal už potřetí stal dědečkem! Dcera Annelie Paurová Herz (28), kterou má s bývalou…

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

 

iSport.cz

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o peníze, hájí se Španěl

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o…

Po krátkém vystoupení na Australian Open se španělský tenista Nicolás Almagro hájil, že si nepřijel na…

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli fotbal, řekl kouč Liverpoolu

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli…

Dobrý zápas, hodně na pokoukání, drama až do finiše. V závěru ještě vyšperkovaný hádkou Josého Mourinha s…

 

Reflex.cz

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí!

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

 
 
reklama