Frankfurt živě: Citroën DS3 – První dojmy

Frankfurt živě: Citroën DS3 – První dojmy

 
 

Stylová karosářská odrůda nové „cé-trojky“ si věří natolik, že se vydá po krku Mini a Lancii Ypsilon.

Mezi malé a drahé stylovky se vydává i Citroën se svou bohyní (zkratka DS záměrně evokuje francouzské slovo „déesse“ s tímto významem). O tradice jde samozřejmě až v první řadě, a o to by se měl opírat marketing, který se samozřejmě bude snažit prodávat s maximální přidanou hodnotou.

I přes nové logo a značné designové odlišnosti je DS fakticky pouze karosářskou verzí nové generace „kachny“ C3. Svědčí o tom nejen shodná přístrojová deska (která si tentokrát naštěstí odpustila experimentování s porůznu rozesetými displeji, pevným středem volantu a nezvykle umístěnými tlačítky), ale i přední sedačky, řada panelů, spínačových skupin a většina motorů.

A čím tedy chce relativně jednoduché malé autíčko, postavené na běžném podvozku, konkurovat sofistikovanému Mini? V první řadě designem; ten totiž vyčnívá z davu opravdu výrazně. Ať už výraznými přechody mezi plochami, tak originálními detaily, například „ztraceným“ B-sloupkem ve tvaru námořní plachty, extrémními lemy blatníků či originálně vyvedenými LED-denními světly. Celé to sice tak trochu připomíná cukrářský výrobek, zejména s různě barevnými střechami a kryty zrcátek, avšak nechybí dynamická náplň a příslib radostí pro ruce i oči.

Bojovat o movité klienty se bude také podařenými interiérem – ač na něm není nic exkluzivního a prvním ani dalšími dojmy nevybočuje z dosavadního značkového standardu a dokonce stále používá letité typizované ovladače, obsahuje také moc pěkný volant a povedené sedačky. Ty by sice mohly mít bederní opěrku a tužší horní partii, jinak ale obepínají pěkně. Sám sobě si Citroën postavil hendikep úrovní vnitřních materiálů; plasty sice na první pohled vypadají pěkně, téměř všechny jsou ale tvrdé a palubní deska, která by v této společnosti měla být měkčená, je pouze kašírovaná; tzn. na lehký pohmat měkká, ale již při středně silném stlačení prsty narazí na tvrdý podklad. Povedl se naopak volant a sedačky, tradičně potažené skvělými materiály, body také neztrácejí.

Vnitřní prostor v tomto případě není příliš důležitý, avšak vpředu se ho zdá být, vzhledem k celkovým rozměrům, hojný dostatek. Vzadu je to samozřejmě slabší, ovšem kvalitou sedaček to není. Jen se prostě nepočítalo s urostlým, 186centimetrovým chlapem. Školní děti si ovšem sednou pohodlně. A rodina si dokonce vezme na výlet i několik větších tašek, bude je ovšem muset přetáhnout přes hodně vysoký práh zavazadelníku. Tuhost karosérie zkrátka není zadarmo.

K mání jsou ty silnější z cé-trojkových motorů, bez výjimky se jedná o velice moderní kousky, ať už VTi, či HDi. Vrcholem, útočícím na zájemce o konkurenční Cooper S, je shodný motor, jako obvykle označený THP, zde ovšem s neobvyklým udávaným výkonem 115 kW a pochopitelně šestistupňovou převodovkou, která se zjevně již naučila slušnému řazení. Zda se jedná o obvyklé francouzské žonglování s kilowatty, či novou verzi vynikající přeplňované šestnáctistovky, není v této chvíli jisté. Pravděpodobné je ale velice zábavné svezení – bohyně totiž nahrazuje letitou stylovku C2, s níž dokázali znalci zažívat velice zábavné chvíle. Citroën není tak ostrý, jako Mini, ani tak superstylový, jako malá Lancia, ale vypadá jako dobrý kompromis mezi tím. Snad se tentokrát nepříjemné kompromisy neobjeví i v technice, jako mnohokrát v minulosti.

Spolupracujeme s TipCars.com
Cukr zabíjí, dočtou se Izraelci z etiket Cukr zabíjí, dočtou se Izraelci z etiket

Označení varovnou etiketou „nezdravé“ povinně ponesou…

Získat hypotéku je stále náročnější, poskytovatelé více hledí na výši příjmu Získat hypotéku je stále náročnější, poskytovatelé více hledí na výši příjmu

Pětina poskytovatelů půjček na bydlení během druhého…

Zápisník  Pavla Otta: Hurá na prasata Zápisník Pavla Otta: Hurá na prasata

Konečně jsme odhalili vnitřního nepřítele, když ministr…

EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy

Předkladatelé chtějí, aby Poslanecká sněmovna návrh…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3 Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3

Z výrobní linky ve francouzském Poissy sjelo od roku 2010…

Citroën DS3 a DS3 Cabrio: Omlazení po více než 4 letech Citroën DS3 a DS3 Cabrio: Omlazení po více než 4 letech

V době, kdy se už většinou schyluje k modelové obměně,…

 



 
Automobilové přístroje: Jak funguje rychloměr, otáčkoměr nebo palivoměr?

Automobilové přístroje: Jak funguje rychloměr, otáčkoměr nebo palivoměr?

Dnes 08:00

Tachometr, nebo rychloměr? Oba výrazy se v souvislosti s ukazatelem rychlosti používají, ale druhý uvedený výraz je přesnější. Jak se rychlost vozidla určovala dříve a jak je tomu dnes?




Blesk.cz

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta. Promítání začne za dva roky

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta.…

Nové dobrodružství agenta Jejího Veličenstva Jamese Bonda by se mělo v amerických kinech začít promítat 8.…

Chataři ročně přeplácí až dva tisíce za elektřinu: Víme, jak se tomu vyhnout

Chataři ročně přeplácí až dva tisíce za elektřinu:…

Češi jsou hned po Švédech nejnadšenějšími chataři na světě. Jakmile se oteplí, začne víkendové dojíždění na…

 

iSport.cz

Košťál: Návratnost posil? Nepřipadá v úvahu. Krok Sparty a Slavie ale vítám

Košťál: Návratnost posil? Nepřipadá v úvahu. Krok…

Šest let stál v čele pražské Sparty, působil ve vrcholovém managementu tehdejšího Českomoravského fotbalového…

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem, Plzni vypadl i Pilař

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem,…

PŘÍMO Z RUMUNSKA | Téma uzdravení Davida Limberského a jeho návratu do sestavy Plzně v úterním zápase 3.…

 

Reflex.cz

Cookovy ostrovy: Nádherný tropický ráj plný přívětivých a pohostinných lidí

Cookovy ostrovy: Nádherný tropický ráj plný…

Tropických ostrůvků, posetých kokosovými palmami a obklopených bělostnými plážemi s korálovými lagunami, najdete…

V Ostravě je těžké nebýt rasista!

V Ostravě je těžké nebýt rasista!

Zase jsem musel vystrčit nos ze své oblíbené pražské kavárny a zase mne překvapilo, jak jsou pachy reality ve…