19.4. 2015 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi: Nouzové volání a servisní volání e-Call

 

Dlouhodobě testovaný Citroën Grand C4 Picasso nabízí kromě jiného také systém, jenž vám může v nouzi zachránit život. Obecně se nazývá e-Call, přičemž do budoucna se počítá s jeho větším rozšířením.

Nouzové volání e-Call představil Citroën poprvé v roce 2010 u někdejší vlajkové lodi, dodnes úžasné C6. Najdete jej ale také u soudobé C4 či jiných modelech. S příchodem modernější techniky, u PSA nazývané EMP2 a zahrnující vedle platformy také nové pohonné jednotky, byl tento systém nabídnut přirozeně i tady.

Pod označením e-Call jej ale budete hledat v ceníku Grand C4 Picasso marně. Ukrývá se pod položkou nazvanou Citroën Connect Box. Vrcholná verze Exclusive ji má standardně, druhá nejvyšší výbava Intensive za příplatek 7.500 korun. U dvou základních variant Attraction a Tendance ji naopak nelze objednat vůbec. Z ceníku zjistíte, že součástí zařízení je mikrofon, reproduktor a karta SIM.

Pomůže vám i jiným

Aby mohl systém nouzového volání e-Call plnit svůj účel, potřebuje znát okamžitou polohu vozidla. K tomu slouží samostatná telematická jednotka BTA (Boîtier Télématique Autonome), která umožňuje vozidlu komunikovat přes síť GSM a dále s GPS. Zmíněné jednotky jsou buď s externí anténou, nebo bez ní. Současně má jednotka BTA vlastní zdroj napětí. Bez ohledu na to odkud voláte se dovoláte vždy do Holandska. Že je na palubě vašeho Citroënu e-Call poznáte podle dvojice neobvyklých tlačítek, umístěných ve stropě v místě za vnitřním osvětlením, popřípadě na palubní desce (podle modelu).

Pro nouzové volání slouží tlačítko s nápisem SOS. Je napojeno na 24hodinouvou službu ÚAMK, přičemž systém volá na linku 112. V případě aktivace dojde k vyslání SMS jednak s VIN číslem vozu a jednak s informací o případné nehodě. Nouzové volání však lze využít i jinak. Třeba při nenadálých zdravotních obtížích. Typickým příkladem je třeba diabetik, který si z nějakého důvodu nevezme pravidelnou dávku inzulínu. Pokud někdo z posádky vozu zavolá, operátor dokáže vyslat zdravotnickou pomoc na příslušné místo.

Citroën Grand C4 Picasso AT – To je panečku automat!

Pokud dojde k nehodě samotného vozidla se systémem e-Call, vyšle vůz signál samočinně na základě informace z řídicí jednotky airbagů, případně i napínačů bezpečnostních pásů. Operátor ÚAMK vidí vždy posledních sedm pozic vozidla. Tím je jasně dáno jakým směrem vozidlo jede. V případě, že vůz jede po dálnici D1 je tak okamžitě jasné, zda jede na Brno nebo na Prahu.

Když si nevíte rady

Kromě tlačítka s nápisem SOS je zde ještě jedno se symbolem loga značky. Jeho stisknutím se dovoláte na Mondial Asistance. Zdejší operátor má k dispozici telematiku vozidla, z níž dokáže zjistit zajímavé informace. Třeba kolik máte ve voze paliva, či zda je jej ještě v garanci.

Zmíněný operátor navíc prochází zjednodušeným technickým školením Citroënu, takže vám dokáže pomoci i v případě, že si nevíte s něčím rady. Třeba píchnete kolo a opravnou sadu na pneumatiky v autě sice máte, nicméně ji neumíte použít. Pokud si ale zákazník nepřeje, aby byl jeho vůz „viděn“, lze lokalizaci zakázat.

Jednotka BTA umí ještě jednu funkci a tou je takzvané řízení autoparku. To může být zcela samočinné, kdy se přebírají informace z vozidla, nebo ruční. To funguje na základě žádosti správce vozového parku prostřednictvím serveru. Systém tak dokáže generovat třeba knihu jízd.

Z druhé ruky

Služba e-Call je založena na smlouvě firmy Citroën s výše uvedenými organizacemi. Ten je tudíž prostředníkem mezi koncovým klientem, uživatelem auta, Mondial Assistance a ÚAMK. Když si koupíte nové auto s e-Call, je při prodeji vyhotovena příslušná smlouva, kterou jako kupující nového vozu podepíšete. Tím to pro vás končí. O nic dalšího se nemusíte starat.

Důležité je, že služba e-Call může být aktivní také v případě, že koupíte vůz jako ojetý. K tomu je třeba navštívit jakýkoliv autorizovaný servis Citroën, kde vám přijímací technik službu aktivuje. Je to otázka pěti minut. Vy pouze musíte podepsat příslušnou smlouvu, která se archivuje několik let. Citroën ČR dokonce nemá tento úkon nikterak zpoplatněný. To samozřejmě neznamená, že nic platit nebudete. Vše záleží na konkrétním zástupci značky.

V každém případě je služba e-Call běžně dostupná i majitelům vozidel takzvaně „z druhé ruky“, což je vítané.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Předvolební hra s cinklými kartami Komentář Lukáše Kovandy: Předvolební hra s cinklými kartami

To bylo na přelomu roku slávy, že Česká republika…

Češka zraněná útočníkem na pláži v Egyptě zemřela Češka zraněná útočníkem na pláži v Egyptě zemřela

Češka zraněná útočníkem na pláži v Egyptě v noci zemřela,…

Facebooku se daří, zisk sociální sítě prudce stoupl Facebooku se daří, zisk sociální sítě prudce stoupl

Čistý zisk provozovatele sociální sítě Facebook ve druhém…

I v Sovětském svazu měli vozy podobné Velorexům. Vypadaly ještě podivněji, podívejte se I v Sovětském svazu měli vozy podobné Velorexům. Vypadaly ještě podivněji, podívejte se

Tříkolky a čtyřkolky SMZ byly určeny invalidům. Vyráběly…

 

Štítky Citroën Technika PSA

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 






 
SMZ: I v Sovětském svazu měli Velorex. Vypadal ještě podivněji

SMZ: I v Sovětském svazu měli Velorex. Vypadal ještě podivněji

Dnes 08:00

Tříkolky a čtyřkolky SMZ byly určeny invalidům. Vyráběly se až do druhé poloviny 90. let v desetitisícových sériích, na západ od hranic bývalého SSSR na ně ale narazíte vzácně.




Blesk.cz

Dětská hvězda Kudláčková: Zahrává si se smrtí? Chodí po kolejích

Dětská hvězda Kudláčková: Zahrává si se smrtí? Chodí…

Jen co se Michaela Kudláčková (48) vzpamatovala z pokusu o sebevraždu a pátrala po ní policie, znovu si zahrává…

Co s obyčejným provazem? Vyrobte si mísu na ovoce!

Co s obyčejným provazem? Vyrobte si mísu na ovoce!

Hledáte jednoduchý, ale efektivní nápad, jak vylepšit domácnost? Pokud možno co nejlevněji? Tak to se vám bude…

 

iSport.cz

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla koupit líp, tvrdí Dobiáš

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla…

Rozmarné, či spíše rozmařilé přestupové léto trhá rekordy českého fotbalu a přivádí zajímavé zahraniční hráče.…

Po roce v Evropě. Jak se sestava Slavie proměnila od ostudy v Tallinnu?

Po roce v Evropě. Jak se sestava Slavie proměnila od…

Je to zajímavé srovnání. Vzpomínáte na první zápas Slavie v evropských pohárech po dlouhých letech? Ještě pod…

 

Reflex.cz

Památka na studenou válku: Smíchovské nádraží skrývá zapomenutý protiatomový kryt

Památka na studenou válku: Smíchovské nádraží skrývá…

Nádraží Praha-Smíchov skrývá unikátní technickou pamětihodnost z období studené války. Dlouhá léta zde v…

„Nezabiješ demokracii“, znělo Varšavou při dalších protestech proti vládní straně

„Nezabiješ demokracii“, znělo Varšavou při dalších…

Několik stovek odpůrců kontroverzní soudní reformy dnes demonstrovalo v centru Varšavy před sídlem vládní strany…