Desítky let je ověřené, že lidi nemají rádi zvrácenosti, ale někteří šefdesignéři doufají, že jednou se to povede. Renault jakoby to pochopil a nové modely jsou hezké a zaroveň je rád za tuto zrůdu, protože se jim zvětší podíl. Tuto generaci je třeba přeskočit, protože tento koncept má v sobě velký potenciál [odkaz]
Neříkám, že je to průšvih, ale nese nový designový směr Renaultu, kterým se tu nahoře ohání. A zrovna jako dobrý příklad mi značka Renault nepřijde. U malých aut jako je Clio či Capture si řeknu...no dejme tomu. Ale počkáme si co předvedou u Laguny či nástupce Scenicu. Tam dle mě ty křivky fungovat prostě nemůžou, tam už ta pouťovost bude na hraně kýče.
Můžeš se rozepsat o tom, kde tu pouťovost u Clia a Capturu vidíš? A co ty křivky, ty jsou kde? Clio a Captur mají naopak čisty, jednoduchý design bez cingrlátek, Jednoduchý a čistý design nemusí být hranatý, jak si tady pár lidí myslí.
Dizajnové štúdie vždy v sebe skrývajú náznak línií, aké bude presadzovať ten či onen (šéf)dizajner do budúcnosti.
Pri tvojom odkaze c-airlongue ukázal tzv. bumerangové predné reflektory, dvojtu linku nasávania vzduchu, lomené zadné okno po C stĺpiku či uplatnenie lomeného zadného skla na C4 coupé.
To isté bolo aj so škodováckimi prototypmi - uplatnila sa predná maska, prelys zadných dverí k oknu či celkový "hranatý" tvar.
Čo sa napríklad implementovalo z Citroen DS Wild Rubis Conceptu v C4 Picasso je zadná strieborná línia vedúca ponad bočných skiel. [odkaz]
Na druhú stranu, podobne riešené LED denné svetlá sa asi uplatnia na DS modeloch (ležaté U, mal ho aj koncept DS9)
A čo sa komu páči... ...niekto má rád blond, iný brunety. Niekto je dolniak, iný horniak...
Ano, většina lidí nemá ráda zvrácenosti, a tak se dobře prodávají konzervativní auta jako Golf.
Jenže výrobců je moc - a musí se něčím odlišovat, aby prodávali.
Ty přední světla nejsou přes "půlku auta" takových aut už moc není >:D Za ten předek Takové malé světla už se moc nevidí,třeba Fabia2 má mlhovky velikosti předních světel ... :yes:
Co je na tom designu zvráceného??? Je to klasicky pojaté MPV, krabicovitý profil, a k němu klasicky přihozená citroenovská "jinakost", tj. pár cingrlátek, která jsou, na Citroen, až překvapivě střízlivě pojatá, protože se omezující prakticky jen na optiku. Celkově to nevypadá vůbec zle, troufám si tipnout, že tohle auto Renaultu podíl prodeje nezvýší.
se celkem povedl, nové C4 Picasso je zajímavé a ani grand jeho linie nekazí. Předek je věc vkusu a obliby, jak mě vyděsil, tak mi teď nevadí. Uvnitř povedené, jen jsem koukal že tam zůstalo to dementní audio/video pro zadní sedadla bez vlastního zdroje se sadou přípojných cinchů. Tedy v dnešní době - který běžný multimediální přehrávač má na sobě nějaký cinche? Výsledek - hromada přístrojů, drátů, redukcí a podobných krámů
ale mne sa ten citroen paci.... a dokonca este viac ako kratsia verzia... tie zadne partie su teraz akesi osobitejsie a citroenovskejsie.... celkovo je to solidna porcia technodizajnu a hranate tvary kabiny slubuju velku priestrannost..... paci sa mi to auto.... citroen bol vzdy citroenom prave vdaka takymto dizajnovo zaujimavym autam .. len modely ako saxo, xsara a par dalsich z nich spravili nevkusne konzervativne sede mysky.... ale citroen sa uz prebera a opat sa jeho vynimocny dizajn dostava do beznych aut... :yes:
me se to auto napred vubec nelibilo ale uz jsem si na nej nejak zvyknul - zas tak hrozne to neni a je to celkem originalni - myslim ze se mi libi vic nez soucasny Renault design ala "roztekly bonbon"
Picasso jsem letmo viděl i na živo a již to taková rána pro můj zrak, jako první spy photos, nebyla. Snad až na golf-zadek...Tohle na mě zezadu působí paradoxně jako taková nudná krabice, ale mohlo být i hůř...Nicméně, na končící generaci (Grand) Picassa to dle mě nemá.
Mě se na francouzích líbí to, že pustí do výroby auto, které vypadá jako studie z nějakého světového autosalonu. Líbí se mi ta odvaha pustit na trh auto, které vypadá jako by se mělo vyrábět za 20 let. Samozřejmě je problém, pokud to auto tak i jezdí, jak se ve všech testech zmiňují u DS5. To samé bylo i Audi A2, to taky předběhlo dobu.
Citroen se mi jako auto líbí, hlavně předek a interiér. Moc nefandím zadku ve stilu audi Q7 a Insignie, kdy se otevírá víko kufru i s celými světly.
V tomhle máš asi pravdu, ale nějak tomu nemůžu přijít na chuť. Určitě to ale není důvod, který by u mě rozhodoval jestli koupit nebo ne. Navíc mi přijde, pokud jso světla dělená, že ten prostor se o moc nezůží, protože stejně pod tím víkem je plocha, kam sednou světla. Určitě víš co myslím
Je pravda, že i pro mé oko to vypadá zvláštně, nebo nezvykle, ale je to podle mne chytré řešení. A ty obnažené boky mají něco do sebe. Podobně jako třeba kapota Mini, kdy jsi odhalil i podběhy. Trochu mě mrzí, že to u Audi nezavedli u všech aut se zadními dveřmi. A1 byla v tomhle příslibem, ale bohužel.
Nemyslím si, že vím. Dělená světla ti také mohou umožnit nezúžený vstup do zavazadelníku. Jen při podélné optice dělená vypadají hůř než jednolitá, protože ti rozdělí všechny linky, obdélníky, nebo co tam zrovna je. Tedy místo souvislé linky třeba blinkru máš dvě krátké čáry. Místo obdélníku pak dvě "C".
Jo tak kapota u MINI mi přijde jako vtipný nápad. Zajímavě to vyřešili, popravdě jak často člověk ale otevírá kapotu... takže tam by mi to určitě nevadilo
Myslel jsem to tak, že určitě víš jak to myslím, s tou plochou pod víkem kufru kam dolehnou světla. Já osobně bych radši světla přerušená spárou víka kufru, ale je to věc názoru.
Pokud myslíš světla ala Q7, tak tam není žádný vyhrazený prostor, kam světla dolehnou při zavření. Ano, vstupní otvor není vykrojený do boků, kde jsou nějaké kapsy, ale je pravidelný a sleduje hlavní prostor zavazadelníku. Takže ti na krajích zůstane kus plechu, právě ty "obnažené boky", jak jsem to označil v minulém příspěvku. Světla samotná však mohou být větší a u Q7 i jsou - sahají pomalu až k registrační značce. [odkaz]
Jak jsem napsal, nedělená komplet ve víku a dělená ti dají stejnou praktičnost. Ale podle mne nedělená lépe vypadají, protože ti nic neruší jejich optiku. Kdybychom se vrátili o nějaké desetiletí zpět k obdélníkové optice, tak si dělení ani nevšimneš. Ale u souvislých linek, které dnes často používáme, to ruší.
Jedinou slabinu vidím v absenci bočních zášupek. Tohle by již snad mělo být standardem v této třídě. Sám jsem vybíral i podle tohoto požadavku auto a C3 díky tomu vypadlo.
Zášupky mají veškeré malé dodávečky Fiorino, Berlingo, Caddy a výše až třeba pod C8 . myslím, že je to funkčnější a praktičtější než klasické dveře na pant
OK, ale to hodně motáš hrušky s jabkama - v prvním příspěvku jsi psal o C3 - v této třídě má posuvné dveře jen B-max.
Pokud se podívám výš, tak jen mazda5 a nový grand C-max (možná ještě něco).
C8 je velké MPV, která mají posuvné dveře snad všechna.
Malé dodávky (Berlingo, Caddy) jsou pořád jen dodávky - pouze levnější varianta k MPV se všemi kompromisy, které to přináší.......
...jsem rád, že žiju v téhle krásné automobilové době. Vývoj techniky, cizelace nejlepších, vývoj designu.....
Každý si může vybrat a nikdy neudělá špatně.... chceš klasiku, legendu - ber Golfa. Chceš pohodlí, extravaganzu? --- Citroen... chceš .... cokoliv si dneska vymyslíš, to máš. Hodně lidí zapomnělo na dobu, kdy se stály fronty na stodvacky a dávaly úplatky za barvu sahara nebo apolo.... /béž nebo červená/ .... nic nebylo... dneska - jedno dělo vedle druhého.
Keby si v tom sedel, tak vieš aká je to trieda 7-miestna elegancia. Vzadu v 3. rade nieje žpod sedadlami 2. radu žiadne miesto na nohy.
BRAVO CITROEN! :yes::yes::yes::yes::yes:
Alhambra je větší - tedy konkurence pro zastaralou C8 a ne C4P.
Uvidíme, s čím PSA přijde v této velikosti ( jestli teda s něčím přijde, ale Citroen Tubik něco naznačil [odkaz] )
Souhlas. Krabicoidní Alhambra je navíc úplně nudná, ale to je subjektivní věc ...
Fakt jsem zvědavej s čím PSA přijde v této třídě. Bohužel jsem někde četl, že je ve hře i varianta, že nástupce euroVanu vůbec nebude (a nešlo jen o konec spolupráce s Fiatem).....
Citroen dostává svému sloganu, kreativní technologie. Není co vytýkat. Design posunulo opět o pořádný kus dál než je stávající Grand C4 Picasso. Přitom ty stávající tvořily designovou perlu MPV. Odvaha opustit tento podařený styl podle mě vyšla :yes:
Zatímco koncern VW předkládá stále varianty na to samé, Citoren zkrátka vsadil na inovaci. Přitom dokonale originální pojetí.