Citroën Jumpy Multispace L2H1 2.0 HDI: Top verze
Jumpy coby furgon si kromě dvoulitrového turbodieselu ještě zachoval šestnáctistovku o výkonu 66 kW, ale pro komfortnější kombi určené k přepravě osob slouží jen objemnější jednotka 2.0 HDi. Se dvěma provedeními 72 a 94 kW (260 a 320 N.m) je k mání s oběma délkami karoserie, nejsilnější čtyřválec podávající 120 kW je určen pro delší L2 v nejbohatší výbavě Exclusive. Všechny motorické verze mají do páru šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Tím je výčet možností vyčerpán, stačí obrazně řečeno usednout do vrcholného provedení L2.
Pohoda uvnitř
Delší verze modelu Jumpy nám nabídla nejen osm pohodlných míst ve třech řadách sedadel, ale také velký zavazadlový prostor. Pod krátký kryt se vešlo 0,7 m3 věcí, ale díky vyjímatelným samostatným sedadlům či dvoulavici bylo možné plynule ubírat místa pro cestující a zvětšovat či prodlužovat odkládací prostor.
Proti nízkým vozům MPV nabízí Jumpy všechna sedadla plnohodnotná. Díky základu v dodávce mají cestující dostatek místa i ve vertikálním směru. Tudíž bylo možné zvolit vyšší umístění sedadel tak, aby průměrný cestující měl pohodlný pravý úhel v kolenou.
Přístup ke třetí řadě samostatných sedadel zajišťovalo sklopné pravé sedadlo prostřední řady. Jumpy navíc poskytovalo individuálně seřiditelný sklon opěradla, tudíž vyšlo vstříc různým požadavkům přepravovaných osob. O kvalitní opěrce hlavy pro každého pasažéra není třeba v této kategorii vozidel příliš zdůrazňovat. Příjemné také bylo velurové čalounění sedadel, které je součástí standardního vybavení prostřední a nejvyšší verze Séduction a Exclusive.
Za volantem
Díky velkému rozsahu nastavení volantu jsme se na sedadle řidiče s loketními opěrkami posadili velmi pohodlně. To je důležité zejména pro toho, kdo si pořídí Jumpy k profesionální přepravě osob. Každá z nich má k dispozici snadno dostupný tříbodový bezpečnostní pás, aniž by byl vyvedený ze stropu či daleko za opěradly. Potěšil nás snadno čitelný přístrojový štít, který nevyžadoval zvláštní pozornost. Dominance dvou bílých kruhových ukazatelů rychlosti a otáček motoru je pro praktický život řidiče lepší než skrumáž nejrůznějších hi-tech ukazatelů lahodící spíše zájemci o vozidlo než posléze řidiči.
Řadicí páka na výstupku desky přístrojového štítu je v současnosti již klasikou, výrobce vylepšil přesnost kulisy řazení. Ostatní skutečnosti na straně řidiče třeba měnit nebyly. Zájemce o přepravu luxusních klientů bude ve výbavě vozidla marně hledat elektricky posunovatelné boční dveře. Ve výbavě však standardně najdeme elektronické systémy včetně stabilizačního ESP. Za příplatek lze ke zkoušené verzi Exclusive přiobjednat luxusní pneumatické odpružení zadní nápravy. Naopak do standardu zkoušené verze patří přídavné topení Webasto.
Škatulata
Jumpy pro přepravu osob lze proměnit v dodávku pro převoz mnoha věcí. Po vyjmutí sedadel druhé i třetí řady dostaneme šest kubických metrů pro náklad. Ten by samozřejmě měl být dobře upevněn, aby při pohybu nezničil hodnotné velurové obložení sahající od přídě až k třetí řadě sedadel.
Vždy dlouhý
Jumpy Kombi Multispace s nejsilnějším motorem se nabízí jen v delším provedení L2, aby zůstal dostatek místa také pro zavazadla za třetí řadou sedadel. Pod kryt uložíte 770 l tašek, zatímco ve verzi L1 jen 327 litrů. To by pro transport přibližně šesti cestujících z letiště bylo málo. Z prodloužení v oblasti rozvoru také těží délka bočních posuvných dveří, což usnadňuje přístup cestujících ke druhé a zejména třetí řadě sedadel.
Lepší trakce
K Jumpy lze za 4200 korun dokoupit Hill Holder a systém Grip Control, který funguje na principu mezinápravové elektronické uzávěrky. Řidič si může voličem na palubní desce vybrat ze čtyř režimů podle jízdních podmínek. Nabídka zahrnuje běžný povrch, terén, sníh a písek. Elektronika upravuje Grip Control vzhledem ke zvoleným podmínkám. V případě zavítání do těžších trakčních podmínek přijde vhod detekce tlaku v pneumatikách.
Image
Přední část Jumpy zaujme chromovanou maskou chladiče a do ní začleněným logem výrobce. Stále velmi pěkně působí propojení předních světlometů tímto chromovaným prvkem. Toto k modelu Jumpy patří již pár let, ale pro zájemce o základní provedení Kombi Van připravil importér akční pakety Professional. Ten za patnáct tisíc korun zahrnuje klimatizaci, nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, mlhovky a airbag spolujezdce. Kdo zaplatí dvacet tisíc korun za paket Professional+, dostane navíc rádio s CD/MP3 přehrávačem a elektricky sklopná vnější zrcátka.
Firemní klienti mohou využít nabídky financování Citroën Financial Services se slevou 60 000 korun či slevy pro firmy ve výši dvacet procent i vyšší. Pro firmy ale i privátní zákazníky, které nechtějí mít nenadálé výdaje, platí nabídka importéra v prodloužení záruky na tři, čtyři nebo pět let.
Plusy
- Pohodlí na všech sedadlech
- Značný zavazadlový prostor
- Variability sedadel
Minusy
- Nesnadný přístup ke třetí řadě sedadel zleva
TECHNICKÉ PARAMETRY | |
Motor | 2.0 HDi |
Typ | přeplňovaný vznětový čtyřválec |
Objem válců (cm3) | 1997 |
Vrtání x zdvih (mm) | 85 x 88 |
Chlazení | kapalinou |
Vstřik paliva | common rail |
Největší výkon (kW/min-1) | 120/3750 |
Točivý moment (N.m/min-1) | 340/2000 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Pohon | předních kol |
Brzdy | kotoučové/kotoučové |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 170 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,2/6,3/7,0 |
Délka/šířka/výška (mm) | 5135/1895/1942 |
Rozvor (mm) 3122 | |
Provozní hmotnost (kg) | 2023 |
Celková hmotnost (kg) | 2774 |
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) | 750 |
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) | 2000 |
Objem zavazadlového prostoru (m3) | 0,77 |
Objem nádrže paliva (l) | 80 |
Cena (Kč bez DPH) | 735 633 |