6.7. 2015 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Citroën Jumpy Multispace L2H1 2.0 HDI: Top verze

 

Citroën Jumpy Kombi je k dostání s motorem 2.0 HDi ve třech výkonových verzích. Vyzkoušeli jsme nejsilnější.

Jumpy coby furgon si kromě dvoulitrového turbodieselu ještě zachoval šestnáctistovku o výkonu 66 kW, ale pro komfortnější kombi určené k přepravě osob slouží jen objemnější jednotka 2.0 HDi. Se dvěma provedeními 72 a 94 kW (260 a 320 N.m) je k mání s oběma délkami karoserie, nejsilnější čtyřválec podávající 120 kW je určen pro delší L2 v nejbohatší výbavě Exclusive. Všechny motorické verze mají do páru šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Tím je výčet možností vyčerpán, stačí obrazně řečeno usednout do vrcholného provedení L2.

Pohoda uvnitř

Delší verze modelu Jumpy nám nabídla nejen osm pohodlných míst ve třech řadách sedadel, ale také velký zavazadlový prostor. Pod krátký kryt se vešlo 0,7 m3 věcí, ale díky vyjímatelným samostatným sedadlům či dvoulavici bylo možné plynule ubírat místa pro cestující a zvětšovat či prodlužovat odkládací prostor.

Proti nízkým vozům MPV nabízí Jumpy všechna sedadla plnohodnotná. Díky základu v dodávce mají cestující dostatek místa i ve vertikálním směru. Tudíž bylo možné zvolit vyšší umístění sedadel tak, aby průměrný cestující měl pohodlný pravý úhel v kolenou.

Přístup ke třetí řadě samostatných sedadel zajišťovalo sklopné pravé sedadlo prostřední řady. Jumpy navíc poskytovalo individuálně seřiditelný sklon opěradla, tudíž vyšlo vstříc různým požadavkům přepravovaných osob. O kvalitní opěrce hlavy pro každého pasažéra není třeba v této kategorii vozidel příliš zdůrazňovat. Příjemné také bylo velurové čalounění sedadel, které je součástí standardního vybavení prostřední a nejvyšší verze Séduction a Exclusive.

Za volantem

Díky velkému rozsahu nastavení volantu jsme se na sedadle řidiče s loketními opěrkami posadili velmi pohodlně. To je důležité zejména pro toho, kdo si pořídí Jumpy k profesionální přepravě osob. Každá z nich má k dispozici snadno dostupný tříbodový bezpečnostní pás, aniž by byl vyvedený ze stropu či daleko za opěradly. Potěšil nás snadno čitelný přístrojový štít, který nevyžadoval zvláštní pozornost. Dominance dvou bílých kruhových ukazatelů rychlosti a otáček motoru je pro praktický život řidiče lepší než skrumáž nejrůznějších hi-tech ukazatelů lahodící spíše zájemci o vozidlo než posléze řidiči.

Řadicí páka na výstupku desky přístrojového štítu je v současnosti již klasikou, výrobce vylepšil přesnost kulisy řazení. Ostatní skutečnosti na straně řidiče třeba měnit nebyly. Zájemce o přepravu luxusních klientů bude ve výbavě vozidla marně hledat elektricky posunovatelné boční dveře. Ve výbavě však standardně najdeme elektronické systémy včetně stabilizačního ESP. Za příplatek lze ke zkoušené verzi Exclusive přiobjednat luxusní pneumatické odpružení zadní nápravy. Naopak do standardu zkoušené verze patří přídavné topení Webasto.

Škatulata

Jumpy pro přepravu osob lze proměnit v dodávku pro převoz mnoha věcí. Po vyjmutí sedadel druhé i třetí řady dostaneme šest kubických metrů pro náklad. Ten by samozřejmě měl být dobře upevněn, aby při pohybu nezničil hodnotné velurové obložení sahající od přídě až k třetí řadě sedadel.

Vždy dlouhý

Jumpy Kombi Multispace s nejsilnějším motorem se nabízí jen v delším provedení L2, aby zůstal dostatek místa také pro zavazadla za třetí řadou sedadel. Pod kryt uložíte 770 l tašek, zatímco ve verzi L1 jen 327 litrů. To by pro transport přibližně šesti cestujících z letiště bylo málo. Z prodloužení v oblasti rozvoru také těží délka bočních posuvných dveří, což usnadňuje přístup cestujících ke druhé a zejména třetí řadě sedadel.

Lepší trakce

K Jumpy lze za 4200 korun dokoupit Hill Holder a systém Grip Control, který funguje na principu mezinápravové elektronické uzávěrky. Řidič si může voličem na palubní desce vybrat ze čtyř režimů podle jízdních podmínek. Nabídka zahrnuje běžný povrch, terén, sníh a písek. Elektronika upravuje Grip Control vzhledem ke zvoleným podmínkám. V případě zavítání do těžších trakčních podmínek přijde vhod detekce tlaku v pneumatikách.

Image

Přední část Jumpy zaujme chromovanou maskou chladiče a do ní začleněným logem výrobce. Stále velmi pěkně působí propojení předních světlometů tímto chromovaným prvkem. Toto k modelu Jumpy patří již pár let, ale pro zájemce o základní provedení Kombi Van připravil importér akční pakety Professional. Ten za patnáct tisíc korun zahrnuje klimatizaci, nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, mlhovky a airbag spolujezdce. Kdo zaplatí dvacet tisíc korun za paket Professional+, dostane navíc rádio s CD/MP3 přehrávačem a elektricky sklopná vnější zrcátka.

Firemní klienti mohou využít nabídky financování Citroën Financial Services se slevou 60 000 korun či slevy pro firmy ve výši dvacet procent i vyšší. Pro firmy ale i privátní zákazníky, které nechtějí mít nenadálé výdaje, platí nabídka importéra v prodloužení záruky na tři, čtyři nebo pět let.

Plusy

  • Pohodlí na všech sedadlech
  • Značný zavazadlový prostor
  • Variability sedadel

Minusy

  • Nesnadný přístup ke třetí řadě sedadel zleva

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 HDi
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1997
Vrtání x zdvih (mm) 85 x 88
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Největší výkon (kW/min-1) 120/3750
Točivý moment (N.m/min-1) 340/2000
Převodovka šestistupňová automatická
Pohon předních kol
Brzdy kotoučové/kotoučové
Nejvyšší rychlost (km/h) 170
Spotřeba paliva (l/100 km) 8,2/6,3/7,0
Délka/šířka/výška (mm) 5135/1895/1942
Rozvor (mm) 3122
Provozní hmotnost (kg) 2023
Celková hmotnost (kg) 2774
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2000
Objem zavazadlového prostoru (m3) 0,77
Objem nádrže paliva (l) 80
Cena (Kč bez DPH) 735 633
Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Citroën Jumpy 1.6 BlueHDi L1: Slušný základ Citroën Jumpy 1.6 BlueHDi L1: Slušný základ

Nová generace Citroënu Jumpy ačkoliv přebírá název od…

Citroën SpaceTourer 4x4 Ë Concept pro stylové trávení volného času Citroën SpaceTourer 4x4 Ë Concept pro stylové trávení volného času

Francouzská automobilka Citroën si pro letošní ženevský…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

„Nenecháme se opít rohlíkem,“ vzkázali Babišovi z nealko sjezdu soudruzi z KSČM

„Nenecháme se opít rohlíkem,“ vzkázali Babišovi z…

Oslovovali se na sjezdu soudruhu, soudružko, na závěr jim zahrála Internacionála, která však některým členům…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…