Diskuse

Citroën M35 (1969-1971): Pokus o kupé Ami s rotačním motorem skončil fiaskem

13.2.2017

Citroën byl jednou z automobilek, které na konci 60. let minulého věku experimentovaly s rotačním motorem. Zkusil to dvakrát a neuspěl. První počin se jmenoval M35.

 

  • 10 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 13.02.2017  16:05

    Wankelovy?

    Proč "poněkud nesprávně"?

    Jinak pěkný stručný připomínkový článek. Další evropsko-americké osudy "Wankela" jsou již známe - Mazda.
    • 10 Reagovat !

      foto PavelK

      PavelK 13.02.2017  18:43

      « Re: Wankelovy?

      Pořídil jsem si knižně zpracované ročníky časopisu Automobil od r.1957 do 1977 a není snad čislo, kde by se rotačním motorům (v článcích též nazývaných Wankelovým motorem, motorem s rotujícím pístem nevěnoval alespoň malý článek. Ale spíše pořádny rozbor, včetně čs.pokusů. Jen nadpisy se časem měnily: Perspektiva.., Nadějný.., Budoucnost...na Skutečnost..., Realita..., Vystřízlivění..., Konec.... :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Neurotic

        Neurotic 14.02.2017  06:48

        « Re: Re: Wankelovy?

        Ty nadpisy mi něco připomínají, ale chybí tam stadium dotaci nj mohli jsme ted mít wankel všichni >:D
      • 00 Reagovat !

        foto stary-kluk

        starý_kluk 14.02.2017  11:26

        « Re: Re: Wankelovy?

        Ano, také mám ty "Automobily" - schované - a živě se na ty články pamatuji. Všichni (jako NSU, Citroen, Chrysler) se Wankelů vdaly jako pracného a drahého vývoje s pravděpodobně špatným koncem, až nakonec vše koupila Mazda a ukázkovou japonskou pílí přivedla Wankel k životu. Dokonce tak, že dva vozy jim vyhrály Le Mans - pak museli kvůli tomu změnit pravidla, aby tam už Wankely nemohly. RX8 a pak 7 však nakonec taky skočily.

        Výhoda zbavení se vratných hmot byla vždycky překryta nevýhodami (hlavně v těsnění rohů pístu), a tak Wankel nikdy nevykazoval výrazně lepší hodnoty výkonu, momentu a spotřeby než klasické písťáky.

        Wankel je krásným příkladem, jak se na původně geniální nápad "nalepují" jiné jevy, které nechceme, a jejich vyřešení bývá přinejmenším stejně geniální, jako původní nápad sám.
  • 10 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 13.02.2017  16:31

    175 km/h

    Domnívám se, že pro auto s pouhými 37 kW je rychlost 175 km/h docela problém. Poklud se v článku tvrdí opak, vysvětlení bych asi hledal ve velmi optimistickém tachometru
    • 00 Reagovat !

      foto Barry-Lyndon

      Barry Lyndon 13.02.2017  19:41

      « Re: 175 km/h

      Je to hodně úzké i nízké a třeba se jim nějakým zázrakem podařilo dosáhnout i dobrého Cx... ale je fakt, že podle gps to tenkrát asi neměřili... :-)
      • 00 Reagovat !

        foto PetrBarty

        PetrBarty 13.02.2017  20:34

        « Re: Re: 175 km/h

        Jestli počítali maximální rychlost podle změřeného úseku za projetý čas... tak to pak přesné bude. Ale vzhledem k dost nízké váze, úzkým gumám a svažující se zádi, bych takovému vozítku těch 175 i věřil.
  • 10 Reagovat !

    foto netcar-xx

    netcar.xx 13.02.2017  17:34

    Ami byl hnus

    a tohle je hnus na druhou. Z brambory holt nikdo pomeranc neudela.
  • 00 Reagovat !

    foto Joky

    Joky 13.02.2017  20:50

    zrůda

    to by nezvládl ani Kabáň a to je co říct....
  • 20 Reagovat !

    foto leyland

    leyland 13.02.2017  21:23

    Felix Wankel

    Felix Wankel 1902-1988 se zabýval motory s rotujícími písty. Dokladem jeho zájmu jsou patenty z let 1929 a 1934. Byl mechanik a konstruktér a neměl vyššího vzdělání. Jeho závod /Wankelovy pokusné dílny/ v Lindau, byl za války zničen. v 50tých letech byl v Lindau vybudován nový ústav, ktery vedl právě Felix Wankel. Od roku 1951 spolupracoval s NSU Motorenwerke. Podle mého názoru je zcela na místě používat Wankeluv motor. Bez uvedené poznámky autora článku. :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

České válečné reportérce Kutilové vybílili účet: 100 jízd Uberem za jeden den

České válečné reportérce Kutilové vybílili účet: 100…

Opravdu nepříjemný zážitek má za sebou česká reportérka a humanitární pracovnice Markéta Kutilová. Po připojení…

Unikátní foto: Tak blesky bičovaly Česko. Sledujte radar, kde budou v úterý

Unikátní foto: Tak blesky bičovaly Česko. Sledujte…

Zatímco na většině území si budeme v úterý užívat polojasné oblohy, na severovýchodě a severu území budeme…

 

iSport.cz

Asistent Bělohlav: o Hadamczikovi, práci s mládeží a tlaku v Motoru

Asistent Bělohlav: o Hadamczikovi, práci s mládeží a…

Cepuje mladé české talenty, za dva týdny s nimi jako pravá ruka Aloise Hadamczika vyrazí na prestižní Hlinka…

Krmenčík za 300 milionů? Taková nabídka teď nepřišla, říká Šádek

Krmenčík za 300 milionů? Taková nabídka teď…

Už v zimě měl Michael Krmenčík nakročeno k tomu, aby z Plzně zamířil na zahraniční angažmá. Jenže zástupci…

 

Reflex.cz

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o hrůzném masakru ruské carské rodiny nevěděli

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o…

Poslední ruský car Mikuláš II. byl se svojí manželkou a pěti dětmi zavražděn bolševiky v noci z 16. na 17.…

Dobrodružné safari aneb 10 nej národních parků Afriky

Dobrodružné safari aneb 10 nej národních parků Afriky

Snem všech milovníků přírody je možnost pozorovat zvířata v jejich domácím prostředí.  Pokud jste jedním z nich,…