Citroën Nemo Combi: malá dodávka přichází v osobní verzi

Citroën Nemo Combi: malá dodávka přichází v osobní verzi

 
 

Většina motoristického světa směřuje v těchto dnech svou pozornost do Detroitu, ale i v Evropě probíhá autosalon, na němž dochází ke světovým premiérám. Na Auto Show v Bruselu se tento týden představuje osobní provedení malé dodávky Citroën Nemo.

Na podzim loňského roku se představil Citroën Nemo v dodávkovém provedení, který doplňuje řadu užitkových vozů francouzského výrobce. Nyní se na autosalonu v Bruselu představuje osobní provedení nového Citroënu, pojmenované Nemo Combi. Tato verze má nabídnout interiér připravený přepravit pětičlennou posádku a její zavazadla. Novinka je dlouhá 3,96 m, široká 1,72 m a vysoká 1,72 m (se střešním nosičem 1,78 m).

Pod kapotou může pracovat jeden ze dvou nabízených motorů. Vznětové agregáty zastupuje přeplňovaný čtyřválec HDi o objemu 1398 cm³, poskytující 50 kW (68 k) při 4000 ot./min. a točivý moment 160 Nm při 1750 ot./min. Citroën Nemo Combi s tímto motorem dosahuje průměrné spotřeby v kombinovaném provozu 4,6 l na 100 km a jeho emise CO2 jsou na hodnotě 123 g/km. Zážehové motory jsou zastoupeny čtyřválcem o objemu 1360 cm³ s výkonem 54 kW (75 k) při 5200 ot./min. a točivým momentem 118 Nm při 2600 ot./min. S touto pohonnou jednotkou dosahuje Nemo Combi průměrné spotřeby v kombinovaném provozu 7,1 l na 100 km a emise CO2 mají hodnotu 165 g/km. Oba motory přenášejí svou sílu na kola přední nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky.

Interiér vozu má nabídnout dostatek pohodlí pěti cestujícím a Citroën uvádí, že je ve výši loktů široký vpředu 1420 mm, vzadu 1441 mm, výška od sedáku po strop je vpředu 1063 mm, vzadu 1049 mm a celková délka vnitřního prostoru je 1680 mm. Zavazadelník nabízí v základním uspořádání objem 356 litrů a po sklopení druhé řady sedadel se zvětší na 884 lirů.

Přístup do vozu umožní kromě klasického páru předních dveří, také posuvné dveře na bocích, které budou podle výbavy vozu jedny nebo dvoje a zavazadlový prostor je ukryt za asymetrickými křídlovými dveřmi s možností otevření v uhlů až 180 stupňů. Automobil má poměrně bohatou základní výbava, zahrnující airbag řidiče, posilovač řízení, ABS a tónovaná skla. V závislosti na zemi, kde bude Nemo Combi nabízen se v nabídce objeví čelní airbag spolujezdce, boční airbagy, autorádio s CD a MP3 přehrávačem a rozhraní Bluetooth.

Pro zákazníky toužící po voze schopném zdolat i lehčí terén je připraveno provedení XTR, které se liší karoserií doplněnou o ochranné plastové prvky na přídi, bocích i zádi. Pro pohyb mimo asfalt přijde vhod ochranný plech pod motorem a nové odpružení, zvyšující světlou výšku vozu. XTR se od ostatních verzí modelu Nemo Combi liší také použitými patnáctipalcovými koly, na rozdíl od standardních čtrnáctipalcových kol.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW) Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW)

Malá dodávka od Citroënu bude nově nabízena s dieselovým…

Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu

Německý autoklub ADAC se opět zaměřil na jízdní stabilitu…

 



 
Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší cesta?

Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší?

Dnes 11:31

Budoucnost svícení dnes patří laseru a diodám, jež dávají designérům netušené možnosti. Máme ale dát vale klasice?




Blesk.cz

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou! Součást terapie: Let nad nočním Brnem

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou!…

Bála jsem se. Bylo to ale úžasné. Dechberoucí! Tak zhodnotila svůj víkendový přelet nad ohňostroji v Brně…

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet: Startuje výstava „Doba bronzová“

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet:…

Praha 12 zahajuje dlouho plánovanou výstavu s názvem „Doba bronzová“. V oblíbeném Viničním domku se objevila…

 

iSport.cz

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl být opilý

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl…

Ligová sezona pro Aleše Čermáka skončila vážnou nehodou. Záložník Sparty měl mít podle informací agentury…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…