Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Nemo Combi: malá dodávka přichází v osobní verzi

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Většina motoristického světa směřuje v těchto dnech svou pozornost do Detroitu, ale i v Evropě probíhá autosalon, na němž dochází ke světovým premiérám. Na Auto Show v Bruselu se tento týden představuje osobní provedení malé dodávky Citroën Nemo.

Na podzim loňského roku se představil Citroën Nemo v dodávkovém provedení, který doplňuje řadu užitkových vozů francouzského výrobce. Nyní se na autosalonu v Bruselu představuje osobní provedení nového Citroënu, pojmenované Nemo Combi. Tato verze má nabídnout interiér připravený přepravit pětičlennou posádku a její zavazadla. Novinka je dlouhá 3,96 m, široká 1,72 m a vysoká 1,72 m (se střešním nosičem 1,78 m).

Pod kapotou může pracovat jeden ze dvou nabízených motorů. Vznětové agregáty zastupuje přeplňovaný čtyřválec HDi o objemu 1398 cm³, poskytující 50 kW (68 k) při 4000 ot./min. a točivý moment 160 Nm při 1750 ot./min. Citroën Nemo Combi s tímto motorem dosahuje průměrné spotřeby v kombinovaném provozu 4,6 l na 100 km a jeho emise CO2 jsou na hodnotě 123 g/km. Zážehové motory jsou zastoupeny čtyřválcem o objemu 1360 cm³ s výkonem 54 kW (75 k) při 5200 ot./min. a točivým momentem 118 Nm při 2600 ot./min. S touto pohonnou jednotkou dosahuje Nemo Combi průměrné spotřeby v kombinovaném provozu 7,1 l na 100 km a emise CO2 mají hodnotu 165 g/km. Oba motory přenášejí svou sílu na kola přední nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky.

Interiér vozu má nabídnout dostatek pohodlí pěti cestujícím a Citroën uvádí, že je ve výši loktů široký vpředu 1420 mm, vzadu 1441 mm, výška od sedáku po strop je vpředu 1063 mm, vzadu 1049 mm a celková délka vnitřního prostoru je 1680 mm. Zavazadelník nabízí v základním uspořádání objem 356 litrů a po sklopení druhé řady sedadel se zvětší na 884 lirů.

Přístup do vozu umožní kromě klasického páru předních dveří, také posuvné dveře na bocích, které budou podle výbavy vozu jedny nebo dvoje a zavazadlový prostor je ukryt za asymetrickými křídlovými dveřmi s možností otevření v uhlů až 180 stupňů. Automobil má poměrně bohatou základní výbava, zahrnující airbag řidiče, posilovač řízení, ABS a tónovaná skla. V závislosti na zemi, kde bude Nemo Combi nabízen se v nabídce objeví čelní airbag spolujezdce, boční airbagy, autorádio s CD a MP3 přehrávačem a rozhraní Bluetooth.

Pro zákazníky toužící po voze schopném zdolat i lehčí terén je připraveno provedení XTR, které se liší karoserií doplněnou o ochranné plastové prvky na přídi, bocích i zádi. Pro pohyb mimo asfalt přijde vhod ochranný plech pod motorem a nové odpružení, zvyšující světlou výšku vozu. XTR se od ostatních verzí modelu Nemo Combi liší také použitými patnáctipalcovými koly, na rozdíl od standardních čtrnáctipalcových kol.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Avatar - pallas
17. 1. 2008 16:05
Re: :(
a to okno nebolo pravouhle, ale lichobeznik, ze? Spodna hrana tretieho bocneho okna stupa nahor. Tak to bolo potom ono.
16. 1. 2008 14:04
Re: :(
No neviem - u nás vo firme sa pred dlhším časom objavilo niečo ako vnútorný výlisok zadného bočného dielu s oknom, uvažovali sme s kolegami, o aké auto môže ísť. Keďže šlo o skúšobný vzor z PSA, a také auto sme ešte nepoznali, ani sme na to neprišli. Myslím, že to mohlo byť práve z tohto auta, skôr teda pre Peugeot ako pre Citroen, pretože práve Peugeoty sa na Slovensku vyrábajú. Takže predpokladám, že rodinná verzia s plne presklenou bočnicou sa ešte objaví. Viac napísať nemôžem, aby ma nevyhodili z práce za porušovanie zásady mlčanlivosti....

Údaje o spotrebe by som ešte nehodnotil. Počkal by som na tabuľky, tam budú rozhodne dôveryhodnejšie informácie.
Avatar - Blue Sun
16. 1. 2008 13:13
:(
7,1 litru na sto kilometrů se mi zdá být trošku moc vysoká spotřeba na tak malé auto. Bohužel, nikde v článku nevidím údaje o hmotnosti, takže si to nedovedu porovnat, zda to je vzhledem k ní odpovídající.
Jinak škoda plechů místo zadních oken (slušela by mu ta kulatá okénka z představovací studie :*) )
16. 1. 2008 12:59
Re: Menší bráška Berlinga
K dokonalosti mu chábajú len tie bočné okná namiesto hrubokánskeho C-stĺpika.... :yes: :-)