Citroën Nemo: nový lehký užitkový vůz od francouzského výrobce

Citroën Nemo: nový lehký užitkový vůz od francouzského výrobce

 
 

Automobilka Citroën uvádí na trh nový model Nemo, který bude znamenat další rozšíření řady lehkých užitkových vozů. Nemo v této skupině vozidel od Citroënu doplní 3 již existující modely: Berlingo, Jumpy a Jumper.

Nemo je malý lehký užitkový vůz kategorie F1 (lehké užitkové automobily s užitečným zatížením do 800 kg a užitečným objemem do 4 m3), který neztratí nadhled ani v městském provozu. Vnější rozměry totiž jsou 3,86 m na délku, 1,72 m na šířku a 1,72 m nebo 1,78 m na výšku (záleží, zda jsou na vozidle instalovány se střešními ližiny). Velmi praktická pro městského pracanta je i malá hodnota poloměru otáčení: 5,3 m. Nákladový prostor s kubickým profilem, i přes kompaktní vnější rozměry, nabízí 2,5 m3 místa, které může být zatíženo břemeny o celkové hmotnosti až 610 kg. Nakládací práh se při prázdném vozidle nachází ve výšce 53 cm nad zemí. Přístup k nákladovému prostoru je řešen pomocí zadních asymetrických křídlových dveří (s možností jejich otevření až v úhlu 180 stupňů), Nemo může být dále na požádání vybaven jedněmi nebo dvěma bočními posuvnými dveřmi, které umožňují snadnější nakládání rozměrných předmětů. Jejich šířka je 410 či 644 mm.

Protože se předpokládá, že osádka bude ve voze trávit při práci poměrně hodně času, bylo při konstrukci automobilu myšleno i na ní. Důraz byl kladen na ergonomii ovládacích prvků – například řadicí páka je ve vyvýšené poloze blízko volantu a jednotlivé ovládací prvky řízení nebo jeho podpory jsou umístěny v pohodlném dosahu řidiče. Četné odkládací prostory jsou dnes již nezbytné pro užitkové vozidlo, Nemo jich nabízí až 12 v předním prostoru pro posádku. Nemo dále disponuje propojením mobilních telefonů osádky přes technologii Bluetooth®. Kromě sériově dodávaného airbagu řidiče může být model Nemo nadstandardně vybaven deaktivovatelným čelním airbagem spolujezdce a bočními airbagy pro obě osoby na předních sedadlech. Protože náklad musí být vždy v bezpečí, je zamykání nákladového prostoru automatické a dochází k němu ihned po uvedení vozidla do pohybu.

Nabízené motorizace se skládají z benzinového agregátu 1.4 l 55 kW a dieselového motoru 1.4 HDi o výkonu 51 kW. Dieselová verze se spokojí se spotřebou 4,5l/100 km v kombinovaném provozu a emise CO2 nepřesáhnou 119 g/km.

Díky modelu Nemo má Citroën nyní řadu 4 užitkových vozů, které pokrývají podstatnou většinu potřeb zákazníků tohoto segmentu (až 2 tuny užitečného zatížení a 2,5 až 17 m3 užitečného objemu). Do konce srpna 2007 se podíl značky Citroën na evropském trhu (18 zemí) lehkých užitkových vozidel zvýšil na 10 % a od nového modelu si automobilka slibuje další rozšíření podílu na trhu. V rámci evropského trhu tvořila užitková vozidla za první pololetí 2007 11,9 % z prodaných vozů. U značky Citroën tento podíl dosáhl 18,2 %. Nemo nebude nabízen nejen v Evropě, ale i v řadě zemí mimo náš kontinent.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jindy rušná tepna La Rambla je prázdná, na místě jsou policisté a sanitky Jindy rušná tepna La Rambla je prázdná, na místě jsou policisté a sanitky

Policie ulici uzavřela uzavřela, aby našla útočníka nebo…

Trump rozpustil poradní sbory. Nikdo v nich ani nechtěl být Trump rozpustil poradní sbory. Nikdo v nich ani nechtěl být

Americký prezident Donald Trump přišel o oba poradní…

Teroristé útočí automobily stále častěji Teroristé útočí automobily stále častěji

Výběr incidentů, při nichž v Evropě zahynuli lidé.

 
Zdroj: Citroën

Štítky Citroën Nové modely Dodávky

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
To je škoda! Více než 150 krásných veteránů shořelo v autosalonu To je škoda! Více než 150 krásných veteránů shořelo v autosalonu

Více než 150 klasických automobilů bylo poškozeno nebo…

Richard Hammond je zpět za volantem. Podívejte se! Richard Hammond je zpět za volantem. Podívejte se!

Poté, co svět motorismu zachvátila zpráva o tom, že člen…

 



Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW) Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW)

Malá dodávka od Citroënu bude nově nabízena s dieselovým…

Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu

Německý autoklub ADAC se opět zaměřil na jízdní stabilitu…

 



 
Docela obyčejný Superb? Tahle bestie má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy!

Docela obyčejný Superb? Tahle bestie má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy!

Včera

Superb měl po úpravě nadále zůstat rodinným vozem. Nakonec z toho vznikl parádní sleeper.




Blesk.cz

25 tipů na víkend: Na Monínci sněží, v Neveklově budou řádit pojídači mrtvol

25 tipů na víkend: Na Monínci sněží, v Neveklově…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Srp chce po Sobotkovi důkaz, že donášel StB. Jinak ho zažaluje

Srp chce po Sobotkovi důkaz, že donášel StB. Jinak…

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp požaduje, aby premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) doložil jeho styky se…

 

iSport.cz

Slavia dál loví na Ukrajině. Z Dynama Kyjev chce útočníka Besjedina

Slavia dál loví na Ukrajině. Z Dynama Kyjev chce…

S Michaelem Krmenčíkem to nevyšlo, ale vedení Slavie hledá posilu do útoku i nadále. Ukrajinský server…

Plzeň – Larnaka 3:1. Viktoria v boji o Evropskou ligu otočila, zářil Bakoš

Plzeň – Larnaka 3:1. Viktoria v boji o Evropskou…

Prožili hrozivý úvod, ale klepali se. Fotbalisté Viktorie Plzeň ve 4. předkole Evropské ligy s Larnakou sice…

 

Reflex.cz

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Idiotismus Babišovy volební kampaně je čtyři roky od voleb, těsně před volbami dalšími, vidět ještě mnohem lépe,…

Barva strachu: Albíny v Tanzanii zabíjejí kvůli starým mýtům

Barva strachu: Albíny v Tanzanii zabíjejí kvůli starým mýtům

S poruchou tvorby melaninu se v Tanzanii narodí každé 1400. dítě. V severních částech země žije dokonce…