Citroën Nemo: nový lehký užitkový vůz od francouzského výrobce

Citroën Nemo: nový lehký užitkový vůz od francouzského výrobce

 
 

Automobilka Citroën uvádí na trh nový model Nemo, který bude znamenat další rozšíření řady lehkých užitkových vozů. Nemo v této skupině vozidel od Citroënu doplní 3 již existující modely: Berlingo, Jumpy a Jumper.

Nemo je malý lehký užitkový vůz kategorie F1 (lehké užitkové automobily s užitečným zatížením do 800 kg a užitečným objemem do 4 m3), který neztratí nadhled ani v městském provozu. Vnější rozměry totiž jsou 3,86 m na délku, 1,72 m na šířku a 1,72 m nebo 1,78 m na výšku (záleží, zda jsou na vozidle instalovány se střešními ližiny). Velmi praktická pro městského pracanta je i malá hodnota poloměru otáčení: 5,3 m. Nákladový prostor s kubickým profilem, i přes kompaktní vnější rozměry, nabízí 2,5 m3 místa, které může být zatíženo břemeny o celkové hmotnosti až 610 kg. Nakládací práh se při prázdném vozidle nachází ve výšce 53 cm nad zemí. Přístup k nákladovému prostoru je řešen pomocí zadních asymetrických křídlových dveří (s možností jejich otevření až v úhlu 180 stupňů), Nemo může být dále na požádání vybaven jedněmi nebo dvěma bočními posuvnými dveřmi, které umožňují snadnější nakládání rozměrných předmětů. Jejich šířka je 410 či 644 mm.

Protože se předpokládá, že osádka bude ve voze trávit při práci poměrně hodně času, bylo při konstrukci automobilu myšleno i na ní. Důraz byl kladen na ergonomii ovládacích prvků – například řadicí páka je ve vyvýšené poloze blízko volantu a jednotlivé ovládací prvky řízení nebo jeho podpory jsou umístěny v pohodlném dosahu řidiče. Četné odkládací prostory jsou dnes již nezbytné pro užitkové vozidlo, Nemo jich nabízí až 12 v předním prostoru pro posádku. Nemo dále disponuje propojením mobilních telefonů osádky přes technologii Bluetooth®. Kromě sériově dodávaného airbagu řidiče může být model Nemo nadstandardně vybaven deaktivovatelným čelním airbagem spolujezdce a bočními airbagy pro obě osoby na předních sedadlech. Protože náklad musí být vždy v bezpečí, je zamykání nákladového prostoru automatické a dochází k němu ihned po uvedení vozidla do pohybu.

Nabízené motorizace se skládají z benzinového agregátu 1.4 l 55 kW a dieselového motoru 1.4 HDi o výkonu 51 kW. Dieselová verze se spokojí se spotřebou 4,5l/100 km v kombinovaném provozu a emise CO2 nepřesáhnou 119 g/km.

Díky modelu Nemo má Citroën nyní řadu 4 užitkových vozů, které pokrývají podstatnou většinu potřeb zákazníků tohoto segmentu (až 2 tuny užitečného zatížení a 2,5 až 17 m3 užitečného objemu). Do konce srpna 2007 se podíl značky Citroën na evropském trhu (18 zemí) lehkých užitkových vozidel zvýšil na 10 % a od nového modelu si automobilka slibuje další rozšíření podílu na trhu. V rámci evropského trhu tvořila užitková vozidla za první pololetí 2007 11,9 % z prodaných vozů. U značky Citroën tento podíl dosáhl 18,2 %. Nemo nebude nabízen nejen v Evropě, ale i v řadě zemí mimo náš kontinent.

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko nepodporuje teror - proto lidem zablokovalo přístup na Wikipedii Turecko nepodporuje teror - proto lidem zablokovalo přístup na Wikipedii

Turecko zablokovalo přístup k Wikipedii - volně přístupné…

Brusel dohodl postup, jak jednat s Brity o brexitu Brusel dohodl postup, jak jednat s Brity o brexitu

Sedmadvacet zemí Evropské unie do Londýna vzkázalo, že v…

 
Zdroj: Citroën

Štítky Citroën Nové modely Dodávky

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 




Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW) Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW)

Malá dodávka od Citroënu bude nově nabízena s dieselovým…

Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu

Německý autoklub ADAC se opět zaměřil na jízdní stabilitu…

 



 
Video: Tohle byly reklamy! Úžasný kaskadérský výkon Fiatu 124!

Video: Tohle byly reklamy! Úžasný kaskadérský výkon Fiatu 124!

Dnes 19:10

A za volantem nikdy jiný než Rémy Julienne, jeden z nejslavnějších kaskadérů všech dob.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Čistka v Turecku: O práci nečekaně přišlo 3900 lidí z úřadů i škol

Čistka v Turecku: O práci nečekaně přišlo 3900 lidí…

Turecké úřady propustily více než 3900 zaměstnanců státní správy, armády a četnictva. Ve svém oficiálním…

 

iSport.cz

Špatná zpráva! Obránce Jordána nepustí na MS problémy s kolenem

Špatná zpráva! Obránce Jordána nepustí na MS…

Hokejový obránce Michal Jordán vypadl z boje o nominaci na mistrovství světa. Zkušený bek má po dnešním tréninku…

SESTŘIHY: Sparta porazila Příbram, Boleslav otočila se Zlínem

SESTŘIHY: Sparta porazila Příbram, Boleslav otočila…

Fotbalisté Sparty ve 26. kole ePojisteni.cz ligy vyhráli na půdě Příbrami 2:1 a upevnili si třetí příčku.…

 

Reflex.cz

EU dohodla společný plán pro jednání o brexitu

EU dohodla společný plán pro jednání o brexitu

Sedmadvacet zemí Evropské unie dnes do Londýna vzkázalo, že v jednáních o vystoupení Británie z EU budou…

Chodit do posilovny dřít je out. Nový hit je v posilovně spát

Chodit do posilovny dřít je out. Nový hit je v…

Místo úmorného cvičení, kterému se každý týden oddávají tisíce lidí ve všech koutech světa, se na londýnském…