Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu

Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu

 
 

Německý autoklub ADAC se opět zaměřil na jízdní stabilitu vozidel s vyšší stavbou karoserie a dobře to nedopadlo.

Předmětem testu byly osobní verze malých užitkových vozů Fiat Qubo, Citroën Nemo a Peugeot Bipper, které se prodávají na německém trhu jako alternativa k malým rodinným vozům nebo malým MPV.

Zatímco Fiat pro své Qubo dodává na německém trhu stabilizační systém alespoň pro naftovou motorizaci (sériově nebo za příplatek), pro francouzské modely není tato položka dostupná ani za příplatek. Podobná situace je i na českém trhu, s tím rozdílem, že Peugeot osobní verzi Bipperu v ČR vůbec nenabízí.

Prvním testovaným modelem byl Fiat Qubo s ESP, který test úspěšně absolvoval i v rychlosti 90 km/h. Druhým testovaným vozem byl Citroën Nemo bez stabilizačního systému. Ten se však při návratu do původního jízdního pruhu, již při nájezdové rychlosti 80 km/h, převrátil. Vzhledem k absenci stabilizačního systému i u třetího konstrukčně identického vozu značky Peugeot bylo testování z bezpečnostních důvodů přerušeno.

Obě francouzské automobilky se k problému postavily čelem, přislíbili zavedení stabilizačního systému do nabídky pro testované modely. Nejprve ESP dostanou naftové verze, pro které je ESP již vyvinuto, zavedení stabilizačního systému pro benzinové verze bude trvat o několik měsíců déle, protože zatím není vyvinuto.

Video

ADAC nabádá zákazníky, aby při nákupu nového automobilu vybírali vozy se stabilizačním systémem nebo aby za něj i připlatili, v případě že je v nabídce a není součástí standardní výbavy. Pod tlakem jsou také automobilky, které ADAC nabádá k plošnému zavedení stabilizačního systému pro všechna vozidla prodávaná na trhu. Problémem jsou obvykle vysoké náklady, které by u nejmenších a nejlevnějších modelů výrazně zvýšily pořizovací cenu. Instalaci stabilizačního systému do osobních automobilů nevyžaduje žádný předpis.

V minulosti měly v podobných testech problémy modely Mercedes-Benz A (1997), Land Rover Defender (1997), Dacia Logan (2005) nebo Renault Kangoo (2008). Příčinou špatného výsledku obvykle bývá kombinace několika nevhodných charakteristik, mezi nimiž bývá vysoké těžiště karoserie, nepřímé řízení, případně absentující nebo špatně nastavený stabilizační systém, atd.

Po testu Dacie Logan se ukázalo, že problém nebyl v konstrukčním řešení podvozku, ale v opotřebené pneumatice na konkrétním voze. ADAC následně obvinění výrobce Dacie Logan vzal zpět.

Anketa

Věříte v nestrannost testů ADAC?
Spolupracujeme s TipCars.com
Kurz bitcoinu vždy připomínal horskou dráhu, to se ale může změnit Kurz bitcoinu vždy připomínal horskou dráhu, to se ale může změnit

Bitcoin v rozmezí jednoho týdne vstupuje na největší…

Ceny plynu kvůli výbuchu rakouského terminálu prudce rostou Ceny plynu kvůli výbuchu rakouského terminálu prudce rostou

Exploze plynového terminálu ve východorakouské obci…

Kvůli zřícení lávky v Troji podala Praha trestní oznámení Kvůli zřícení lávky v Troji podala Praha trestní oznámení

Praha podala trestní oznámení na neznámého pachatele…

Evropská komise schválila převzetí části Air Berlin Evropská komise schválila převzetí části Air Berlin

Evropská komise schválila plánované převzetí části…

 
Zdroj: ADAC

Štítky Citroën ADAC Dodávky

 

Přidat názorDiskuse: Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW) Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW)

Malá dodávka od Citroënu bude nově nabízena s dieselovým…

Euro NCAP 2010:  Citroën Nemo – Jen tři hvězdy Euro NCAP 2010: Citroën Nemo – Jen tři hvězdy

Chudá základní bezpečnostní výbava nezapře užitkový…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Nešťastná Gottova dcera Dominika: Tátovi někdo zablokoval moje číslo v mobilu!

Nešťastná Gottova dcera Dominika: Tátovi někdo…

Až nyní vycházejí najevo informace o ročním sporu Karla Gotta (78) a jeho nejstarší dcery. Za jejich odlukou…

 

iSport.cz

Jablonský ve 30 letech ukončil v Brně kariéru. Se Slavií zažil i Ligu mistrů

Jablonský ve 30 letech ukončil v Brně kariéru. Se…

Třicetiletý obránce fotbalistů Brna Tomáš Jablonský ukončil z rodinných a osobních důvodů hráčskou kariéru. S…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…