to Nemo prevratili na strechu, PRETOZE CHCELI.
Keby ho prevratit nechceli, tak by jazdec spravil kontra manever volantom, a auto by sadlo zase na vsetky 4 kolesa - tak ako v teste Renaultu Kangoo. Ten by isiel na budku uplne jednoznacne - a to napriek tomu, ze ma ESP.
Video tu [odkaz]
ESP je zaklínadlo poslední doby. Za chvíli se to bude montovat i na tříkolky pro děti. Spousta "odborníků" už bez toho ani nebude umět jezdit :-) Vůbec se ale nediví, že se to překlopilo. rozchod kol to má jak stará tramvaj a k tomu je to neúměrně vysoký. Pokud s tím někdo bude chtít závodit a jezdit zatáčky se svlečenejma gumama, tak by si na to měl pořídit nějaký pořádný kola a široký obutí. S těmahle užovkama to holt bude zralý na převrácení a ESP to nezachrání.
Ani nie "víceméně", ale skrátka súhlasiť.
Proste účelové "testy", ak by takúto informáciu pustili do sveta a test by nebol podľa pravidiel, asi by som ich v prípade poškodenej značky žaloval. Dacia je žiarnym príkladom, že testy ADAC-u nemusia byť vždy kóšer - testovať auto s ojazdenou jednou gumou nie je poľutovaniahodný omyl, ale špinavosť.
Je jasne vidno, ako každý manéver robil vodič vytočením kolies na dva krát u Fiatu, spomalený detail pri Citroene Nemo už chýba, ale prevracajúci sa voz je tam pre efekt viackrát... :no:
Presne, ten manevr s volantem co je videt u Quba zblizka uz u Nema RADEJI neni... ale kdyz si to zvetsis na celou obrazovku tak je to trosku videt a urcite ridic neudelal to co v Qubu...nemuze za to jenom absence ESP....
Tak az nekoho potkas na dalnici a pojede v protismeru v tvem pruhu, mas dve moznosti, strhnout a byt podle tebe cvok, nebo jet dal ve stejnem pruhu. Jsem zvedavy co si vyberes :-!
Ibaže tie máš "šancu" využiť podstatne väčšiu, keby sme na to šli štatisticky. Airbagy, dá sa povedať, zachraňujú zdravie a život, ESP zaberie iba v extrémnom prípade, čo ešte neznamená, že je to vždy pozitívny zásah do ovládania auta.
Ty chytrolíne, když ti něco skočí do cesty (třeba srnka), tak se každý podvědomně snaží vyhnout. To jen takový inženýři jako ty by to asi nestrhli, aby ze sebe neudělali cvoky.
presna poznamka, detail z kabiny pocas manevru by bol zaujimavy..nechce mutit vodu, ale otazka znie ci aj samotny vodic nemohol urobit nieco inac - t.j. lepsie
Klaudie, slavné hození na budku MB A-klasse z počátku výroby byl také "účelový test", nebo FAKT? Asi fakt, protože byla velká svolávačka.Nová auta měla jinou char. pružin a tlumičů, jiné prof. číslo pneu vč. tlaku v pneu a hlavně: standardně ESP.Díky této akci šla jeho cena prudce dolů.Proboha,seš tak nekonečně chytrý,že bys měl jít dělat do vývoje aut.Je tě škoda na stát. úředníka,tipuji dle četnosti a dob příspěvků.
MB A-klasse nehodili cez búdu ako prvý ADAC ale nejaký Nórsky alebo Fínsky novinári, následne tento test spravil aj ADAC s rovnakým výsledkom a až potom sa začali zmeny o ktorých píšeš. ;-)
na základě četnosti příspěvků usuzovat na místo ve státní správě, tak je tady na fóru asi vetšina všech úředníků z Čech a Slovenska.
Jinak mě ty testy příjdou trošku jak pro přibržděné - vysoká pixle na relativně úzkých kolech, je to snad jasné že se to převrhne, nebo ne? Na to nepotřebuji tyhle testy, abych věděl že s dodávkou nemůžu jezdit jak s Mazdou MX-5... :-)
Was is das : "geroj"? Jinak je velmi dobře,že tyto testy někdo dělá.Ať už občas mírně "nezaujatě" - ale dělá.Jinak by výrobci čekaly na 11% úmrtnost a pak možná......... :-!
Oni to taky ti geroji semtam polozi na bok. Tim ze to je osobni verze a dokazes to hodit na bok je jeste horsi. Hodil to na budku v 80kmh, to je celkem bezna rychlost.
ok, ale tohle je už jen takové teoretizování. V 80km/h při strhnutí volantu klidně položíš na bok i osobák, nemusíš si na to vzít předělanou dodávku. Takže buď ať dají na všechna auta povinně ESP, nebo ať se nediví, že ty které to nemají se prostě převrátí dřív... :-)
Baví se o klasickém osobáku. A ne o SUV, navíc Defendru bych celkem věřil protože jeho podvozek je adaptivní a mnohem propracovanější. Jo a zamysli se nad těmi galusky, je naprosto logické že úzká guma se ti urve, takže jde auto do smyku a ne že se převrátí. To by pak každá prudší zatáčka kterou jsi trošku neodhadl byla jetá po dvou, určo si už něco takového zažil
Klasický osobák horko těžko. dnešní auta nejsou jak kdysi nějaký žiguli, dnes se ti to urve přes gumy do smyku, ostatně známi se s námi z Octavii Inferno také roztočil když vletěl v 90 do zatáčky, převratila by se jedině kdyby o něco zakopla. Mělo to ESP ale přestřelil to tak že bylo k ničemu. A když už letíš bokem tak ti ESP proti převržení nepomůže.
Ale zbytečný dávat ESP. Stačilo by tam dát normální kola a gumy. Např mám O1 a když jsem jí koupil bylo na ní sériové obutí 175/80/14, nechápu koho to napadlo, ale to auto se na tomhle typu gum chová přímo nebezpečně. Okamžitě jsem je sundal a koupil si 205/55/16 pocitově se chování auta v zatáčkách obrovsky zlepšilo. Sedí jak přitlučený a chová se příkladně. I když je to NEMO hnusná vyskoá pixla, tak s pořádnýma kolama a gumama by to neudělalo.
Priateľu, nejaký čas som vo vývoji áut robil, ale pretože podobných príležitostí je dnes málo, tak je to už pre mňa minulosť.
A pre Tvoj kľud, štátny úradník určte nie som. ;-)
Nechápu, proč si nemůžete konspirační teorie ponechat na jedenáctého září. Převrácený vůz je tam víckrát, aby bylo pro nezkušeného diváka patrné, do jaké situace se také může za volantem auta dostat.
ad. Dacia Logan: Při objemu testů, které ADAC každý rok provede (viz jejich internetové stránky) se samozřejmě může nějaká chyba vloudit. Je ale otázka, zda za přetočení Dacie skutečně mohla pouze ona pneumatika...
zbytečně to relativizuješ. Kdyby ADAC neměl máslo na hlavě a byl si jist svojí pozicí, udělal by klidně test třeba s Loganem znova, aby potrvdil svůj závěr. :no:
Co vím, tak ten test s novýma gumama zopakovali a pak se Logan nepřevrátil. Na druhou stranu - pokud už taková "maličkost" jako krapet sjetá guma dokáže Logana dostat na střechu, tak je vidět, že ten podvozek moc rezerv nemá... Člověk přece nemění gumy po každých 5tis km, ne?
Pneumatika byla určitě jen výmluva. Nemůžou říct, že je podvozek na hov.o. Chtěl bych vidět jak se na novým autě objeví sjetá špatná guma, která zapříčiní převrácení auta. Jezdil jsem už kolikrát na skoro slickách, ale nikdy se mi auto nechtělo převracet.
Lepšie povedané, že nikto. ;-) Blbec, čo by to skúšal aj s hocijakým iným bežným vozom. A ruku na srdce, koľkokrát za život ti vbehne do cesty los? (Alebo čokoľvek iné)
Tady se clovek dozvi veci... Pokud nekdy vubec jezdis autem, koukej se kolem sebe, uvidis ze borci s daleko vetsimi auty delaji na cestach neskutecne kraviny - viz. bile dodavky. Ja uz jich par prevracenych na boku videl.
Pokud vim testovali v r. 2007 i nejake dodavky a riziko prevraceni bylo u aut typu Cit. Nemo dokonce vyssi nez u dodavek. Uz tehdy psali ze vsechny auta tehle tridy jsou bez ESP hodne nebezpecne. Meli tam i VW Caddy takze o nejakem vybirani zahranicnich modelu a fabulovani bych nemluvil.
Správne. Normálny človek to nerobí a blbec sa s tým prevráti. Dobrý postreh. ;-)
Problém bielych dodávok je možno aj v tom, že sú často premotorizované - výkony motorov sú stavané na maximálny náklad a keď je taká dodávka po strechu naložená nejakými plastami alebo matracmi, mnohí šoféri majú pocit, že sedia v športiaku...
dobry postreh, jedneho takeho c.u.r.a.k.a. poznam...nie je nad berlingo hdi minulej generacie. Ked ho obhlo nieco s papierovo slabsim motorom, tak to vyzeralo ako ked das bykovi pred nos cervene platno
Skoda ze nemas nejakou tu pseudododavku Berlingo bez ESP a skoda ze nejsem svine >:-[] , protoze bych ti treba pral za ty tvoje chytre kecy, ze normalnimu ridici se nic stat nemuze, aby jsi potkal nejakou dobre rostlou srnku v zatacce a v protismeru kamion. Pokud bys tu akci prezil by jsi zmenil nazor :-!
Už som to tu písal - keby si mal mať v aute na každú možnú situáciu nejakého elektronického zichra, jazdil by si s kufrom plným elektroniky, alebo by si to ťahal za sebou na vozíku. Nikde nie je napísané, že v situácii, keď ti niečo vbehne do cesty, je ESP spása, alebo že vôbec pomôže. V takom prípade si viac cením dobré brzdy. Za 18 rokov čo jazdím, som ale podobné "šťastie" nemal, ani nikto, koho poznám, čiže pravdepodobnosť bude skutočne vysoká...
Čo keby sme začali povinne nosiť v autách prilby? Veď pri autonehodách dochádza k úrazom hlavy často - a prevencia je najlepší spôsob ochrany. Alebo nie?
ESP neni zadny kosmicky system, je bezne dodavan i do malych aut, nechapu proc porad meles neco o plnem kufru elektroniky. Hele, kdyz jses tak proti, tak si nech odpojit ABS, rozdelovac brzdneho ucinku, brzdovy asistent atd. Vzdyt to prece nikdy potrebovat nebudes, kdyz jsi to nepotreboval doted ani nikdo ze znamych. Ono vubec usuzovat na to co se muze nebo nemuze stat z toho jestli se tobe nebo znamym neco stalo je trochu na hlavu. Uz se u tebe v blizke rodine nekdo zabil v aute? U me ne, ani u znamych, ale asi bych netvrdil ze to je neco co se nemuze stat.
K te prilbe, vzdyt jsem to tady navrhoval jako standardni vybavu pro Nemo uz v jinem prispevku >:-[]
má pravdu v tom že ESP neznamená, nedostanu smyk atd, jen to posunuje hranici a dokonce i ti odborníci z ADAC říkají že např před srnou je lepší zadepnout brzdy než bezhlavě strhnout volant do protisměru. No ale to si myslím že je to na bleskové posouzení v dané situaci...
Kamaratovi vbehol do cesty diviak...len tak si vyskocil z krikov priamo do cesty...na uhyb nebol cas a skoda na aute skoro ako po naraze do stlpa:-)..ja som mal tu cest s jelenom v Tatrach, ale som to ubrzdil, lebo to bola klukata horska cesta s nekvalitnym povrchom a siel som pomaly...vyhybaci manever a padam asi 70 metrov do rokliny:-)..zivot prinasa veci na ktore ani ADAC nepripravi cloveka...
Ak sa este da vyhnut bezpecne prekazke, zvieratu na ceste, tak sa vyhnut, brzdit ale inak plati skor radsej "burat" ako robit losi test, ktory vacsinou aj tak zapricini havariu ale tam uz bude posadka len statistom a vezucim sa vacsinou bez moznosti to ovplyvnit, no s horsimi nasledkami (na dialnici to bude s velkou pravdepodobnostou biliarad s autami) ako keby bol priamy stret s prekazkou/zvieratom ( brdzenie ale nie uhybny manever). A nezabudnut akonahle skoci jedna srnka....., tak za nou nasleduju dalsie, tak to majte na pamati, max. spomalte, pripadne ostante stat. V noci svetlo z reflektora zviera nevyplasi ani preblikavanim neprinuti k rychlemu presunu na druhu stanu vozovky. akurat to zviera dezorientuje a este viac fixuje.
Myslím, že človek reflexívne šliapne na brzdu čo to dá a neuvažuje v tom momente nad nejakým manévrom. Na to by potreboval viac času = väčšia vzdialenosť = pohodové ubrzdenie s prípadnou korekciou smeru.
no já četl, že zvíře do velikosti cca psa - nebrzdit a přejet, nad touhle velikostí brzdit a snažit se vyhnout. Samozřejmě je otázka, jak v tom okamžiku zapracují reflexy a instinkty...
Tchán jednou přejel srnu a krom pár ohnutých plechů a rozbitého skla se +-/ nic nestalo.
Naopak jsem viděl na netu fotky bawa, které přes ledviny "nasálo" lišku. Ta byla rozmetaná komplet v celým motorovým prostoru, prostě všude. Viděl bych to na nový motor....
Na brzdu slapnes ale dalej je dolezite drzat auto v priamom smere a nesnazit sa o uhybny manever (jasne zalezi to od momentu prekvapenia, zostavajucej vzdialenosti a rychlosti, okolnosti, casu,, od premavky, ......) Par dni do zadu davali relaciu, kde sa presne na taketo situacie zamerali, na okreske aj na dialnici kde pred iduce auto hodili pneumatiku (mala simulovat zviera), bicykel spadnuty zo strechy auta, vrhnutu pracku, matrac na spanie a zamerali sa na reakcie skusobnych jazdcov, ktroi boli navyse pripraveni na takuo ocakavanu situaciu, samotnu skodu na aute a nasledky. Raz sa mal jazdec vyhnut pneumatike, bicyklu....druhy raz priamo bez vybocenia ich prejst,napodobnili aj situaciu na dialnici teda auto za tebou v idealnom rozostupe, tesne vedla teba ine a pred tebou z iduceho auta vypadnuty predmet. Jednoznacne najhorsie bolo ak sa jazdec vyhybal tymto predmetom, smyk a nasledne havaria, pripadne kolizia s inym protiiducim autom, naraz do stromu, na dialnici biliird viacerych aut, kde najviac si to na dialnci odniesli ostatne auta.
Keby si na každú náhodu mal mať v aute elektronický systém, asi by si musel oželieť kufor, alebo ťahať jednu strojovňu na zväzku káblov v prívesnom vozíku...
k tomu nieco vbehne....skor ako ta napadne nejaky uhyb ako na videu zacnes brzdit. Za druhe, prosim nezovseobecnovat, jedna sa o moj pohlad - vyhybaci manever by som asi nikdy nevolil, pretoze v situacii ked niekto, resp. nieco vbehne v poslednej chvili sa pravdepodobne nebudem stihat rozhliadat vedla seba (ci niekoho neodstreli z boku), alebo pred seba (ci nedam niekoho dole v protismere)a nebudem riziku vystavovat dalsich ucastnikov. Skratka zabrzdim co sa da a pockam na celny naraz (myslim si, ze zrazka s protiiducim je daleko horsia ako odstrelit nieco, resp. niekoho, kto vbehol do cesty.
Ak vbehne "vcas", tak video uvedene hore je irelevantne, pretoze sa poobzeram, pribrzdim a vyhnem sa.
Pisal som to uz nizsie - ak by vozidla boli nalozene nejakym tazsim a vyssim nakladom (napr. paleta papiera), tak by mozno situaciu nezachranilo ani esp.
Posledna poznamka - je fasa robit takyto test na lestisku, ak by sa tato situacia stala na uzkej ceste medzi dedinami, tak by si po prvom zatoceni volantom s akoukolvek dodavkou skoncil v jarku na druhej strane cesty.
PS: podobnu sitaciu som zazil a prezil bez ujmy na zdravi a majetku s dodavkou (aj ked o nieco vacsiou), takze to co pisem hore nie je z mojho pohladu iba teoretizovanie typ ked by mala babka vtaka bola by dedkom
Vlastná skúsenosť - ten blbec, čo do mňa zozadu vrazil, mal ale vadné inštinkty - červená ho neprinútila dupnúť na brzdu, ani brzdiace auto pred ním - tak strhol volant do vedľajšieho pruhu a napálil to vpohode do mňa...
Jo, co si kolikrat dovoli francouzsti vyrobci je neuveritelne! Jinak Fiat opet potvrdil ulohu leadera i v segmentu malych dodavek a brat cokoliv jineho je hloupost! Takze nezbyva nez zvolat bravo FIAT! ;-)
Citroen Nemo vyrába Fiat. Takže asi je leader niekto iný...
Inak Nemo sa SK trhu už neponúka.Fakt je to najhoršie auto v súčastnej ponuke Citroenu. Dosť dlho som sa čudoval, že načo.
pozeram na stranky citroen a nemo tam stale figuruje. Skus rozpisat preco je to najhorsi citron v ponuke. Mimochodom tychto malych dodavok beha po sk pomerne dost a nemaju v sucasnosti ziadnu priamu konkurenciu
No cenník naň je, ale realne žiadne nenajdeš ani na sklade, ani u predajcov.
Auto strašne poskakuje na priečnych nerovnostiach, hlavne dvojmiestna verzia. Oveľa lepšia voľba za tie isté peniaze je Berlingo First, hoc konštrukčne staršie
cennik mozno nie je, ale teraz nam pridu nejake do firmy....takze objednat sa istotne daju. Tomu odskakovaniu sa nemozes cudovat, ten voz je kratky, ma maly podvozok a pokial ma odviezt myslim 750 kg, tak nemozes cakat nejaky poddajy podvozok. Makky podvozok by zrejme dopadol este horsie v test adacu.
Ak s tymto vozom vylezies mimo sk, resp. cz na normalne cesty, tak si to odsakovanie moc nevsimnes, resp. nebude obtazujuce.
Ve srovnání s Kaiserem to hodil na boudu rychleji, krásněji a bez kecání. Je to jen další potvrzení faktu, že citron je přes design ale na jízdu to není.
jednak se teda ukazuje, že ty roky v F1 se u Fiatu odrážejí i produkci minidodávek a prostě kdo umí ten umí ;-);-) Qubo partně testovali na šikanách v Monze apod. ;-)
Jinak bych ale řekl, že takhle převrátit jde spousta aut s vyšší stavbou karoserie.... Prostě to dostanete do přetáčivého smyku a "highsider" je na světě.... Nedělejme z toho vědu.... Prostě tyhle mikrododávky jsou auta na hrkání po městě, ne na nějaké extrémní jízdní situace...
No ale ono přitom hrkání po městě právě hrozí nejvíc aplikace podobného manévru, vkročení chodce do dráhy, nedání přednosti atd, atd. A na řešení určitě není potřeba šikany v Monze, firemní okruh určitě stačí na slušné odladění podvozku a když je hlava vývojářů k ničemu tak elektronika (ESP) to vždy může jistit. To, že by půlka starých ošmajdaných tranzitů a jim podobných kreatur na našich cestách dopadla stejně není argument, důležité je jak dopadají nové modely.
Ale nepleť. Aká je maximálka v meste? A pri akej rýchlosti sa robí ten pripečený losí test? Raz tu ktosi dal štatistiky, ako často sa auto pri nehode prevráti. Je to tak malé percento, že napríklad ochranné oblúky kabrioletov sú vpodstate bezúčelné.
mestka jazda a mestka rychlost ta nemoze NIKDY dostat do podobnej situacie. Ak ano, problem nebude v aute, ale v medziclanku medzi volantom a sedadlom.
Este jedna poznamka, t.j. vozidla boli prazdne, ak by boli nalozene maximalnym moznym nakladom, tak az potom by sme videli zaujimave videa a bolo by jedno ci je to citron, alebo makaron (samozrejme zalezalo by na tvare a rozlozeni nakladu).
Tieto vozidla nie su urcene primarne na predvadzanie sportovych vykonov na cestach a pokial si to neuvedomuje jeho vodic, mal by dobrovolne utekat vratit vodicak na najblizsi di
To je pravda. Len este dve poznamky: na toto ma dost velky vplyv pneumatika (sirka, profil, material). Da sa povedat, ze cim mizernejsia (mensi koeficient trenia), tym mensia sanca na prevratenie. A druha vec, mam z videa ten pocit, ze pri testovani Citroena tomu vodic trosku "pomohol" a rozhodil auto viac ako bolo potrebne...
Viackrát som si to video pozrel, a ten nájazd do zátačky nie je rovnaký v prípade F a v prípade C.
Inak pri tom rozhovore s testovacím vodičom, mu vykukuje so saka tučná obálka s logom fiat :))
Ďalší nezaujatý a objektívny test od adacu pri ktorom boli dodržané všetky podmienky na zmysluplné porovnanie?
A ani o minútu neskôr ako sa euro mozgy snažia presadiť povinné ESP pre každé nové vozidlo vyrobené v eu..nie žeby som bol zásadne proti ale nenápadní sú jak lajno v tráve :-!
A - automaticky
D - do*ebú
A - automobilky
C - cudzincov
špinavosť najhrubšieho zrna, vodič dostal jasné zadanie... Keď už, tak nech natočia video vozidiel kde jedno bude mať ESP a druhé nie, toto púšťať v autosalónoch a nech sa zákazník rozhodne ako chce... ;-\
Ale teď vážně: výše uvedené kecy místních "odborníků" o tom, jak je v praktickém provozu víceméně nemožné se dostat do situace, která skončí "na budce", jen dokazují napstou životní nezkušenost místních teenagerů... I při městském provozu totiž můžete skončit na střeše raz dva - sám jsem takový případ viděl na vlastní oči: po ulici mezi rodinnými domky v Praze jela Zastava (Fiat 128) rychlostí cca 40kmph. Z boční ulice vyjela Š120 (cca 20kmph) a trefila tu Zastavu z boku mezi zadní pravé kolo a zadní nárazník. Hodila jí tak ten její relativně lehký zadek asi o třičtvrtě metru bokem a Zastava ležela do dvou vteřin na budce na chodníku jak chcíplá mrcha. 8-s
tvoj priklad sa absolutne v nicom nezhoduje s podmienkami testu. Takze este raz - pri mestkej rychlosti a premavke sa toto nestane, pokial nezavadis kolesami, resp. nenabehnes na obrubnik, ale to uz by mohlo prevratit aj iny voz.
Test adacu je fajn, ale realne manevre sa nerobia na letisku a ako som pisal vyssie, pokial by si tento pokus skusil na nejake uzkej ceste v zapadakove, tak sa s najvaciou pravdepodobnostou pocas manevru nezmestis do cesty a skoncis jarku oproti (mozno "odlozeny" na boku)
ježiš to je zas aféra.... Borci při dělání pi*ovin na letišti převrátili mikrododávku :*) To je úplně logické, že to takhle dopadlo.... Prostě když vezmu auto s vysokou stavbou kastle, které je navíc úzké, tak ho prostě převrátím jak nic.... Ve vyšší rychlosti by při stejném manévru mohli klidně převrátit VW Caddy, které taky v základu ESP nemá.... (stejnětak nemá ESP třeba Ducato)....
To je úplně to samé, jak kdybych vzal Fábii a takový test s ní dělal třeba ve 120kmh. Taky by to nezvládla (a klidně by se mohla převrátit) a taky by se mohlo psát "je nebezpečná, kupte si BMW3, které je stabilnější"... Prostě každé auto je určené na určitý typ provozu a pokud ho dostaneš do extrému, tak nestíhá....
Celý test hlavně vypovídá o tom, že ESP je opravdu užitečná věc. Nějaké závěry o modelu Nemo bych rozhodně nevyvozoval....
To je práve ten problém, prečo nevzal ADAC na test napr. spomínaný VW Caddy ale snaží sa prevrátiť autá z iných krajín? Vieš si predstaviť čo to spôsobí keď to bez patričného pokecu pustia v telke a kopec ľudí nebude zaujímať ESP (lebo nebudú pozorne počúvať alebo ani nevedia čo ESP je) ale sa zamerajú práve na model a značku "nebezpečného" auta. Veď Fiat prešiel a Citroen nie... Keď už chceli byť objektívny mali robiť tento test s názvom "výhody ESP" prelepiť znak auta a zdôrazniť výhody ESP a nie pustiť kačicu s názvom "Nemo sa prevrátil"...
Ale to už by nebylo tak zajímavý...
Pamatuji si, jak se krásně Hollywoodsky kutálel i Logan, prodeje šly na pár měsíců dolů a i když Renault dosáhl omluvy a opakování testu, pár tisícovek spořivých německých zákazníků sáhlo mezitím po něčem jiném. A o tom to je.
Na druhou stranu, prodeje osobních verzí tohohle "zázraku" jsou zanedbatelné, takže tady šlo opravdu o něco víc o demonstraci toho, jak velkou roli může hrát ESP v aktivní bezpečnosti - s tím 100% souhlasím. A že to odnesl Citroën..? Částečně platí - dobře mu tak, nemá tak šetřit na výbavě. Na druhou stranu, přece nebudou pranýřovat domácí produkci, nejsou padlí na hlavu :-)
Len ostava otazocka, preco na taketo experimentovanie si stale vyberu v ADAC zahranicne vyrobcu (Fiat 500, Logan, teraz Nemo) a nie ich domacu znacku :-( . Inych poskodit mozu ale u takeho Cadyho by mali tiez o salto postarane.
Tak třeba toho Fiata 500 poslali proti Audi Q7, aby ukázali, co znamená 5* u 1.000kg a 5* u 2.500kg... Dle očekávání byl Fiátek na šrot, ale posádka by přežila. No jo, tý Q7 museli pak přelakovat nárazník >:-[] >:D
Ádo, jsi trošku mimo. V tom tvém příkladu byl problém někde jinde - teda hlavní problém byl, že to byl italský pekáč, ale pak ještě pár doplňujících:
1. Škodofka neměla TDI
2. Zastava neměla 4x4
3. Zastava měla na přístrojovce kelímky
4. Řidiči škodofky i zastavy čučeli doma na černobílou bednu
a na závěr to nejhorší
5. tesně před touto havárií v Praze, v Brně vyjel z garáče pan R. M. na svém Renckovi čímž vážně porušil všechny pravidla silničního provozu, trestního zákona, Ústavy, zvykové práve kmene Ururubma v Burundi, i fyzikálně-matematické zákony, a nese hlavní zodpovědnost za vznik situace končící převrácenou Zastavou :-!
a zabudol si este povedat, ze ada fsetkych odtiahol do servisu, lebo uz ma skusenosti s rumunskotalianskofranczskymi vrakmi a proste sa nad nimi zlutoval a vysvetlil im nech si kupuju nemeckojaponske suv s poriadnym tdi
1. je jasne, ze auto, ktore je vyssie ako sirsie ma vacsiu nachylnost sa prevratit, proste fyzika nepusti. So zvysujucou sa rychlostou v "losom teste" umerne zvysujete riziko prevratenia
2. tento test je hranicny test. Cize v 99% pripadov k takemu manevru v reale proste nedojde
3. Treba podoknut ze ADAC sa svojho casu riadne popalil na Dacii Logan a tam to vyzeralo skor na strach konkurencie
4. Vysledky tohto testu sa extremne precenuju, kazdy vyrobca predsa podrobi novy model, tym najtvrdsim testom, kym realne zacne seriova produkcia.
Nenapadal by som ich hned, ze chcu poskodit jednu ci druhu znacku, ved vieme ze sa jedna o tie iste auta, akurat v jednom z nich nie je ESP, takze chceli poukazat na nutnost ESP v podobnych automobiloch.
Inak co sa tyka brzdenia burania, ci vyhybania sa divokej zveri, tak na to maju celkom zaujimavy test tiez...
[odkaz]
Přesně tak. Tady pořád řeší, jestli je jedno auto špatný a druhý ne. Obě auta jsou úplně stejná, až na to, že jedno má ESP a druhé ne. To je také účel testu.
Tady je video, zda je lepší se vyhnout zvířeti, nebo ne a porovnání s ESP a bez.
[odkaz]
Tak možno nakoniec ide o to, aby každý musel mať to sprosté ESP v aute - vždy sa niekomu ženie voda na mlyn a motoristi sú najproduktívnejšou dojnou kravou.
Tohle je jen teorie. Ve skutečném životě něco takového nikdy neuplatníte. Když vám něco hupsne před auto, tak budete rádi za dupnutí na brzdu v rozumném čase. Uhýbat budete až když dlooooooooouhé sekundy poletíte k překážce s nohou na brzdě a budete mít čas řešit kam uhnout. Pochybuju, že hned strhnete volant do protisměru na čelní srážku s protijedoucím autem.
ESP je pekná vec, ale v prvom rade by si mali ľudia vyberať autá s kvalitnými podvozkami. V poslednom čase sa príliš veľa automobiliek príliš spolieha na elektroniku a flákajú konštrukčnú stránku. Typický príklad je Honda Civic tejto vs. predchádzajúcej generácie. Ktorá asi tak jazdí lepšie...? Alebo Nissan Primera do 2002, ktorá nemá ani náznak ESP a v zákrutách je stále stabilnejšia ako Golf V GT. Skrátka áno, dobre, ESP JE dobré, ale prosím vás, výrobcovia, dajte si trochu viac záležať na podvozkoch...
ADAC dávno ztratil důvěryhodnost. Dělá testy zásadně na objednávku, jak se to ukázalo třeba u testu Dacie Logan když se začala až moc dobře prodávat. Toto je naprosto stejná situace. Někdo prostě potřeboval ukázat hloupým lidem, že jedině když má auto ESP tak je bezpečné a že je naprosto nutné aby ze zákona všechny auta bez rozdílu vozily těžké a drahé ESP. Proto si vybrali vysokou dodávku s nic moc podvozkem a ne normální nižší auto.
Je jasně vidět že styl projetí zatáček je úplně jiný, u auta bez ESP řidič schválně auto rozhoupal tvrdším manévrem. Taky bych se vsadil, že na autech byly obuté různé pneumatiky aby se objednaný rozdíl pořádně zvýraznil.
ESP na převrácení auta kvůli vysokému těžišti a převážení nemá skoro žádný vliv. Třeba u Mercedesu A když přidali ESP tak stejně ho šlo pořád dostat na dvě kola pokud to řidič uměl, i když o trochu hůř. Prostě fyzikální zákony nelze popřít instalací elektroniky, když je auto vysoké a má měkký podvozek tak prostě bude vždy míň stabilní než nějaká sportovní placka.
Keby chceli, prejdú to s ním kľudne a vpohode. Všetko záleží na šoférovi. V takýchto situáciách stačí aj rýchlosť vyššia o pár km/h, a výsledok môže byť úplne odlišný.
Mě to příjde jako zkoušet s takovým autem skandinávský švih. Taky pak tu zatáčku letíš bokem >:D
Já bych chtěl v tom testu vidět např. Subaru Libero (BTW pro mě jedno z nejsměšnějších aut na našich cestách)
Tam to aspoň robili slušní ľudia, čo sa nesnažili to auto prevrátiť, jednoducho dal kontru volantom a dostal kolesá zasa na cestu. S Nemom by to zvládli podobne, keby chceli, ale tam to vidím na trhnutie volantom opačným smerom... :-!
presne tak. Uz som to pisal vyssie - prevratili Nemo, pretoze chceli, pretoze potrebovali zaber, ako sa Nemo kotula po ceste, proste nieco, co zaposobi na laikov v zmysle "nekupovat!".
Stacilo dat kontru volantom.