Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën Numéro 9: Pekingský předobraz DS9

Citroën uvede na čínský trh kompletní řadu DS. Právě proto si vybral autosalon v Pekingu jako premiéru studie nazvané Numéro 9.
Zpět na článek
13. 4. 2012 10:32
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 17:14
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 4. 2012 17:53
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 17:17
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 10:48
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 10:47
13. 4. 2012 21:49
15. 4. 2012 01:31
13. 4. 2012 10:58
13. 4. 2012 14:54
13. 4. 2012 13:02
13. 4. 2012 11:51
13. 4. 2012 14:11
13. 4. 2012 15:17
13. 4. 2012 17:28
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 12:09
13. 4. 2012 12:30
13. 4. 2012 13:27
13. 4. 2012 13:30
13. 4. 2012 16:22
13. 4. 2012 22:08
14. 4. 2012 14:33
13. 4. 2012 18:48
13. 4. 2012 19:00
13. 4. 2012 21:25
13. 4. 2012 20:42
13. 4. 2012 19:24
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 20:42
13. 4. 2012 19:51
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 20:01
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 20:45
13. 4. 2012 20:47
13. 4. 2012 21:16
13. 4. 2012 21:48
13. 4. 2012 22:06
13. 4. 2012 22:23
13. 4. 2012 22:39
13. 4. 2012 23:02
13. 4. 2012 20:50
13. 4. 2012 21:12
14. 4. 2012 01:14
13. 4. 2012 22:24
13. 4. 2012 19:28
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 10:32
REVOLTA v manažerském
I kdyby pro výrobu takových automobilů přestaly existovat modely nejprémiovějších značek, stálo by to za to.

Pakliže je DS5 v reálném světě úchvatným (v mnoha ohledech) překvapením, Numéro 9 bude čirý skvost.
Rozbalit vlákno
7
13. 4. 2012 13:18
Re: REVOLTA v manažerském
Ta první věta, to je fór, že jo? :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 17:14
Re: REVOLTA v manažerském
Proč by to měl být fór? :-)

Když mě zaujme nějaký produkt, nehledím na výrobce. Ty se snad ohlížíš na majetkové poměry člověka, kterého by sis představoval jako svého partnera?
15. 4. 2012 01:28
Re: REVOLTA v manažerském
A ne snad? :-O
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 4. 2012 17:53
Re: REVOLTA v manažerském
?
13. 4. 2012 13:39
Re: REVOLTA v manažerském
Přesně tak, je to paráda. Citroëny mě nikdy moc nebraly, přestože jsem znal nějaké historické pozadí, ale celá řada DS je bomba, chtěl bych je. A to není o vzhledu, to je o tom, že to jsou Citroëny, jak mají být. Je úplně jedno, jakou má ergonomii, jak je praktické atd., jak tu někdo zmiňoval, jde o charakter, což je ta nejdůležitější vlastnost ze všech.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 17:17
Re: REVOLTA v manažerském
Přesně tak :yes: Ten, od koho to není různými okolnostmi vyžadováno, se nemusí ohlížet na aspekty, jež ničí skvostný design a z něj plynoucí radost (praktičnost, pět dveří, tmavá kabina - kvůli neposlušným podrážkám dětí, a tak dále...)
13. 4. 2012 20:52
Re: REVOLTA v manažerském
:yes:
Avatar - KANKUNEN
13. 4. 2012 10:44
Další krásný úlet,
ale pokud chce PSA vyrábět auta v tomto segmentu, musí se naučit napřed dělat auta obyčejná na úrovni nejlepších. Navíc C4 je designově nevýrazný jako Golf, jenže pro Golf je to desítky let na sebe navazující design, ale pro C4 jen unylost.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 10:48
Re: Další krásný úlet,
Zatímco minulá C4 byl velmi výrazným a originálním kompaktem, její nástupkyně je ideální pro asijský trh - v Evropě ji překonává DS4.
Avatar - Alpinis182
13. 4. 2012 10:52
Re: Další krásný úlet,
Design je vždycky subjektivní záležitost. U mě osobně je C4 nejpovedenějším z této třídy, ale každý to vidí jinak ;)
Avatar - Alpinis182
13. 4. 2012 10:47
Doufám,
že tento model budu vídat na silnicích... :-) za mě :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2012 11:35
Re: Doufám,
I za mne.. :yes: ;-)
PS: A k textu článku - ten "..OBŘÍ TŘÍMETROVÝ ROZVOR.." mělo přece i původní DS (vyráběné v letech 1955 - 1975) :yes: :-)
Avatar - Alpinis182
13. 4. 2012 13:23
Re: Doufám,
No, ale stejně tomu dávám malé naděje, bohužel... :/
13. 4. 2012 21:49
Re: Doufám,
Jo...DS. Nedávno jsem jeden exemplář zahlídl v Písku na francouzských značkách a vypadal, jako když zrovna sjel z výrobní linky. To se pak člověk zapomene a kouká a kouká a kouká.... :-)
15. 4. 2012 01:31
Re: Doufám,
Jestli mas na mysli puvodni DS, tak to jsem videl v Holandsku.
Byl to bazar (!) s DSkama.
Stalo jich tam vedle sebe asi 15 kousku.
Jen jsem sedl a koukal a koukal a koukal... :yes:
13. 4. 2012 10:53
francouzska krása!
ale, pro evropske prodeje by "9" imho potrebovala trochu koktejlu z:
1. image oooo
2. spolehlivosti ttt
3. a kousek prakticnosti nasi chaluparske jednicky...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2012 12:29
Re: francouzska krása!
1. hlavně ne (stále stejný; stále jen "inovovaný" či "důkladněji faceliftovaný") VZHLED oooo :-)
2. je fakt že třeba C5 je v testech na 100.000 km přesně mezi ("obklopena") oooo A4 a oooo A6 - zlepšení by NEškodilo (ale není vysloveně "nutné" ;-)
3. karoserie naznačuje že by DS9 snad i docela "praktické" být MOHLO :-)
13. 4. 2012 15:19
Re: francouzska krása!
... copak fl, ten at si u audiwerke vetknou..., ale ta l´image, to je to, co by citroen mel posunout za hranice ile-de-france!
p.s. pro hnidopichy: strisku nad i neumim udelat...
Avatar - kari.laz
13. 4. 2012 10:58
Uvidíme
Doufám, že to bude taková pecka jako DS5.
Na pohled nepřehlédnutelné, při usednutí neočekávané, plné výběrových materiálů se skvělým zpracováním.
Pak se ale zjistí, že prvotní opojení vyprchá a přichází na řadu další jen negativa. Ergonomie špatná, stísněnot značná, jízda neoslňující. Snad jen v přímce. Na tom se podepsal podvozel C4 picasso. Nakonec člověk zjistí, že za své nemalé peníze dostal ne moc dobře použitelné auto, které oslní jen svým výjiměčným vzevřením, ktré však postrádá jakýkoliv náznak účelnosti.
Každopádně i taková auta jsou potřeba a své kupce si najdou.
Rozbalit vlákno
1
13. 4. 2012 14:54
Re: Uvidíme
Nadseni vyprcha kvuli tomu, ze to je nacancane, a takove povrchni dojmy vydrzi nejmin. Jinak jsem v tom vcera asi 20 minut jel + dlouho sedel a hral si s tim. Je to supr auticko, jezdi to dobre, nemohu si stezovat. Pokud to clovek bere v ramci nizsi stredni, tak absolutni spicka, pokud jako stredni tridu tak prumer. V konecnem dusledku bych ale vahal, zda za to vysolit tolik penez...ackoliv...dnes mi volali z citroenu, ze to muzu mit v max vybave+diesel + manual (jinak prekvapive dobry) za 750 papouchu. neni tak spatne...
13. 4. 2012 11:13
desingové mistrovství.
dokonalé dílo,které nemá prakticky monentálně konkurenci,snad se jej dočkáme v reáu v nezměněné podobě konceptu,velice bych si to přál,Citroen po delší odmlce opět šokuje,jak to již v minulosti dokázal(XM,C6).......holt kdo umí ten umí,kdo neumí ten......se plácá ve vlastních výkalech. Vivat La France!!! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
13. 4. 2012 11:40
čtvrt minuty
"Není potom divu, že přesně 1.500 kg těžké „Číslo 9“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 s a kilometr s pevným startem projede za něco málo přes čtvrt minuty, konkrétně 25,3 s."

Nechci být hnidopich, ale 25,3s není rozhodně něco málo přes čtvrt minuty. Kdyby měla minuta 100sekund, pak by to sedělo ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - sgt
13. 4. 2012 13:02
Re: čtvrt minuty
:yes: dobrý postreh ;-)
13. 4. 2012 11:51
Studie
Jako designérské cvičení proč ne, ale v reálu by vytvořili oěpt a jen velmi okrajový model.
Tyhlety luxusní modely mají být nejen pěkné, ale taky pohodlné a aspoň trochu praktické. Tahle C9 je příliš placatá, pokud by tak zůstala, lezlo by se do ní jako do tanku. A o to nikdo moc nestojí.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2012 12:24
Re: Studie
No BODEJŤ! Svět "potřebuje" další Phaeton :-)
PS: Zrovna nePOHODLNOSTi bych se NEobávala ;-)
PPS: A za "inovativní" a NE"tuctovwou" techniku :yes: :yes: :-)
13. 4. 2012 14:06
Re: Studie
Auto je to opravdu krásné, o tom žádná, ale Kylie(nebo někdo jiný) zkuste popsat standardního kupce. Jsem zvědavý. Je to vrcholý model, takže cena bude vrcholná též - tedy všichni chalupáři, cesťáci a jim podobní odpadají. Je to krásně nízké tedy velmi nepohodlné na nastupování, čili postarší manageři radši zůstanou u svých éček, šestek a ... . Je to citroen, takže mladí a bohatí zůstanou u svých ..... ??? Tak kdo je cílová skupina?
Avatar - Mirunek.cz
13. 4. 2012 15:17
Re: Studie
Podle mého názoru bude cílová skupina asi stejná, jako u současných majitelů C6 (třeba mě :-), pro lidi, kteří prostě nechtějí splynout z davem, mají rádi extravagnci, něco, co má charisma, vlastní, nezamněnitelný styl a jsou ochotni prostě přehlédnout některé ergonomické neodstatky, nehoní se za litry v kufru, nemají potřebu řádit na okreskách...
13. 4. 2012 15:27
Re: Studie
kdybych nebyl po padesátce, tak si stoupnu hned vedle tebe, ale řekni, kolik vás bude? :-)
C6 je velké a pohodlné auto, to není to samé
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2012 23:40
Re: Studie
Myslím že cílová skupina jsem m.j. JÁ - ve verzi CHLAP.. ;-)
..takhle je na mne (BOHUŽEL) trochu moc VELKÉ :-)
PS: Ale ten pohon by mohl být HODNĚ zajímavý (pro mne v menším voze)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 17:28
Re: Studie
Ano, je potřeba přeskočit český, zpravidla kalný rybníček (jenž je rájem pro spíše "užitečné" vozy) a klidně (byť jen na chvíli) opomenout stoprocentní praktičnost :-)
13. 4. 2012 12:09
nádhera
Neskutečná automobilová krása.

La voiture!!!
Rozbalit vlákno
0
13. 4. 2012 12:10
První novodobý důstojný nositel jména DS
Jestli se něco mělo vyrovnat původní bohyni a pokračovat v neskutečně vysoko nastavené laťce, tak tenhle glamour na čtyřech kolech:)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lojzahlina
13. 4. 2012 12:30
krása
Tak to je snad nejhezčí citroen co jsem viděl :yes: :-)
Rozbalit vlákno
0
13. 4. 2012 13:27
Barva
Nemohu si pomoct, ale vidím tam některé designové prvky Audi (A5, dokonce "grafikou" světlometů i Q), to by někteří nemuseli vydýchat >:-[] každopádně citrouš to zachraňuje v duchu blížícího se MS v hokeji opravdu "nádhernou" chromovanou hokejkou, jak už ji známe z jiných "Divů Světa". Jako designérské cvičení dobré, do výroby půjde buď něco jiného nebo se nebude moc dlouho vyrábět. Za design kol bych dal :yes:, ale v praxi budou nevyčistitelné. Ovšem za barvu musím dát :yes: :yes: to je nádhera!
Rozbalit vlákno
1
13. 4. 2012 13:30
Re: Barva
Tak ne...cílí na australský trh...ten chromovaný bazmeg je bumerang...
13. 4. 2012 15:19
Mi to prijde jak nejake cviceni pubertaku na zakladni skole
Asi bych to shrnul temi slovy: tak jsme se damy a panove vyblbli, ted slezeme zpatky na zem a zacneme s cistym stolem s nejakym poctivym a pouzitelnym cvicenim ala design nove nakupni tasky pripadne nastupce Renaulta Kangoo.
Kurec, ale sarm ti frantici maji. Koncern ma financni problemy a temer nulovou ziskovost, produkce klesa, fabriky omezuji vyrobu vcetne te Kolinske u nas, ucast na Le Mans odreknuta, zastoupeni v GB zruseno, sidlo firmy prodano, ale na takovehle veci penize maji...
A to maji dlouhodobe naplanovany mezirocni rust vyroby o 5 procent... pchaaa.
Budou radi, jak nespadnou do ztraty a vyrobi aspon to co v roce 2007 a 2011.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
13. 4. 2012 16:22
1500kg?
DS5 v hybridu váží 1835kg, o dvě třídy větší auto bude vážit 1500kg. Že by komplet hliník a kompozity?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - del42sa
13. 4. 2012 22:08
Re: 1500kg?
pro porovnání: Peugeot 508 RXH váží i s bateriemi 1770kg. DS9 není zase o tolik větší auto jak 508 navíc motor 1,6THP je lehčí než 2.0 HDi u Peugeotu RXH, ale stejně je ten rozdíl v hmotnosti stále dost velký. Mám celkem obavy, že hydraulika se tentokrát nekoná, podobně jako u menších DS 8-s (ostatně nejsem si ani jist jestli ta hybridní zadní náprava vůbec montáž koulé umožňuje s ohledem na místo)

náprava C5 (C6):[odkaz]

náprava P407/C5 metalique :[odkaz]

náprava 508 RXH :[odkaz]

zkrátka dokud neuvidím fotku zadní nápravy s koulema tak tomu neuvěřím.
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2012 23:42
Re: 1500kg?
MOC "pěkné" odkazy.. :yes: :-)
PS: Ten "závěr" ohledně hydrauliky už tak moc NEee :-|
Avatar - del42sa
14. 4. 2012 14:33
Re: 1500kg?
problémem většiny automobilových magazínů je, že často prezentují své doměnky jako fakta. Velké Citroeny se vždy vyráběly s hydropneumatickým odpružením a to svádí k představě, že automaticky musí mít každý nový velký Citroen hydrauliku, nebo že musí mít měkký podvozek. Ani jedno není pravda.

Stejně tak většina magazínů psala o studii Metropolis, že to je automobil s citroenovským hydraulickým odpružením. Není. Metropolis má klasické vinuté pružiny.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

stejně tak se nepotvrdily zprávy o benzínovém šestiválci o objemu 2.0l

DS9 používá čtyřválec 1,6l THP, alespoň dle papírových specifikací,ale papír snese všechno. I tu hmotnost.
Ve finále se ale může jednat o stejné "pojízdné kulisy" jako v případě Metropolisu ....

Pořád je to jen prototyp, nikoliv hotové vozidlo.
Avatar - 3_diamanty
13. 4. 2012 17:01
uvidime ake to bude z praktickeho hladiska
lebo nevyzera to zle ale po skusenostiach s C5 a jej interierom a super vyhladom:
[odkaz]

som akysi skepticky

este mohli dat do stredu jeden hruby stlpik aby chudak vodic otrok vlastneho auta uz uplne nic nevidel a este za to pytajme 30 000eur, ved to felda ma lepsi vyhlad a urcote bezpecnejsie sa s nou jazdi ako s tou maskarou DS5
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2012 23:47
Re: uvidime ake to bude z praktickeho hladiska
Výhled z Citroën C5 je (stejně jako interier) BEZVA.. :yes: :-)
..v DS5 (na kterou "vede" váš odkaz) jsem jen seděla a pro menší postavu to vypadá také SUPER (je ale možné že pro větší postavy až tak ne..
PS: Vzhledem k tomu že slušná verze DS5 stojí spíš 40.000€, tak DS9 v přiměřené výbavě bych odhadovala (minimálně!) na 50.000€ ;-)
Avatar - sgt
17. 4. 2012 14:44
Re: uvidime ake to bude z praktickeho hladiska
Najskôr si zisti, ako vyzerá interiér C5 a naštuduj rozdiel medzi C5 a DS5.
Inak v C5 je asi nejlepší výhľad v danej triede (aj vďaka malému trojuholníkovému okienku).
Lepší výhľad je asi len z C4 Picasso.
Avatar - Perun
13. 4. 2012 18:48
Air France No.9
Kdo to nevidí, tak buď spí, nebo drží bílou hůl a vodítko s Labradorem...
Citroën se pomalu vrací tam, kde kdysi býval... Je tam skutečně pár reminiscencí na slavné předchůdce... [odkaz]
Skleněný kryt loga z SM (ok, nějaký high-tech polykarbonát), rozmístění čoček z původní DS (ok, komplet LED technologie), hydropneumatický orchestr ventilů, dusíku, hélia, senzorů a tlakových koulí... A že tam té techniky bude dost... bez toho by DS9 nemohla přijít na svět s nadějí na přežití, takže po VW je Citroën druhou značkou, která bude schopna nabízet prémiovýautomobilový produkt bez větších kompromisů... Ovšem nepotřebuje na to technický základ od Porsche nebo Audi a za to lze technikům a designérům Citroënu vyseknout velikou poklonu. Ve stoje.

A když už jsme u těch koulí, kdo je má dnes "větší", než právě Citroën? Nádhera, čistá, dokonalá, strhují krása. :yes:

Tak naviděnou v podzimní Paříži!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2012 23:49
Re: Air France No.9
...to s tou PAŘÍŽí možná NENí špatná myšeňka! :-)
13. 4. 2012 19:00
KUCÍ KLASA
Jo, tohle je přesně to auto, který musíš uznávat. Protože na to, abys mohl uznávat sedmičkového bavora bys musel mít dvě a půl mega v kešeni. To na devátý nebe ti stačí jen festovní tapetovací lepidlo...

Pravda dní je zde - [odkaz] Kýč století, zejména tvar střechy, její linie, tvar bočních skel, opravdu úchvatná jedinečnost pro ty pravé estéty... 8-s

Jinak by asi nebylo od věci, aby už konečně u BMW, Mercedesu a AUDI pochopili, co to chce - snížit výšku jejich ikon o dvacet čísel a berou estéty útokem... Akorát holt se musíš tak nějak vyrovnat s tím, že budeš v autě ležet, ale chápu, že prkotinama ty se přece nebudeš zdržovat.

Jinak, kdyby tě zajímalo, jak má vypadat auto, pak se mrkni na tohle - [odkaz] Až to pochopíš, ozvi se. Budeš dospělý.
Rozbalit vlákno
45
13. 4. 2012 19:20
Re: KUCÍ KLASA
GTI ty proste nechápeš účel DS9 ...

A6 alebo A8 je pre usadlého, ostrieľaného vrcholového manažéra s vacheron constantin na ruke...

DS9 v takomto prevedení je jednoznačne pre mladé shooting stars, ktorí na ruke hodinky nemajú pretože oni diktujú čas... ľudí ktorí robia kariéru závratným tempom v mladom veku. rebelov v biznise. priekopníkov.

Aj jeden aj druhý voz majú svoju cieľovú skupinu... DS9 nepochybne menšiu. ale horšiu? to asi ťažko...

A6 je pre klasikov: [odkaz]

DS9 pre rebelov: [odkaz]

že máš svoj vkus a názor je dobré... A6 je krásne auto... ale jediná objektívna pravda neexistuje... zvlášť v dizajne. a to hovorím ako človek s akademickým titulom z architektúry...
13. 4. 2012 19:43
Re: KUCÍ KLASA
Hlavně bys měl pochopit, že pod jakýkoliv článek o jakémkoliv autě napíše prázdné fráze o tom, jaké je ekvivalentní auto s koncernu král, pokud se ti nelíbí tak jsi nedospělý a podobné žvásty, přičemž jen čeká, až se s ním začne někdo přít. Udivuje mě, že na to stále ještě někdo reaguje, když víte, jak se situace má.
13. 4. 2012 21:25
Re: KUCÍ KLASA
Copak, lepidlo ne a ne držet?... >:D :-!
13. 4. 2012 20:42
Re: KUCÍ KLASA
Myslím, že chápu, kam míříš, ale tohle porovnání můžeme učinit až uvidíme reálnou produkční verzi. Aby to nakonec nedopadlo jako majstrštyk pro "startobní důchodce"... ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 19:24
Re: KUCÍ KLASA
V tom případě nechci dospět :-)
13. 4. 2012 19:49
Re: KUCÍ KLASA
Přesně :yes:

Je neskutečné, kolik kvikotu tady vzbudila vcelku průměrná studie od Citroenu. Až si musím klepat na čelo, že by mohla mít takovou virtuální podporu. Ale u mladých asi jo, ti mají horkou hlavu, al efrancouzi potřebují solventní zákazníky.

Jestli Citroen vypustí na světlo něco takového, tak může v naprostým klidu rozmýšlet, jakou svou nemovitost prodá, či které své zastoupení zruší příště.

Citroen má prodávat po kvantech a ne si hrát na hrdinu a zaměřovat se na silně okrajový model, který by v prodejích netrumfnul ani VelSatis.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 19:51
Re: KUCÍ KLASA
Je logické, že takové modely netrhají prodejní rekordy. A o tom, že jsou potřeba, netřeba spekulovat.
13. 4. 2012 19:58
Re: KUCÍ KLASA
Proč jsou potřeba u mainstreamové potápějící se automobilky? Aby odešla s "noblesou"?
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 4. 2012 20:01
Re: KUCÍ KLASA
Proč by se do takového projektu pouštěli?

Takto atypický model je potřeba vždy (jako protiváha konzervativní produkci) a zákazníci adekvátního formátu si ho vždy cení. Model však uspěje spíše v Asii (ne nadarmo se v Číně nachází vlivné designerské zázemí Citroënu).
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2012 23:52
Re: KUCÍ KLASA
Koukám že jste dnes v BEZVWA "formě" :-)
13. 4. 2012 20:45
Re: KUCÍ KLASA
Souhlas, navíc to nahoře, jak píšeš není žádná úchvatnost, ale zcela konveční model v rámci platformy automobilových studií. Realismus zatím ve hvězdách. Já chápu, i takovéto studie mají svůj smysl, ovšem je nesmysl se tu zaklínat úchvatností modelu, a dokonce už ho strkat do garáží :-)
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2012 23:50
Re: KUCÍ KLASA
:-) >:D >:-[]
PS: A za to "Citroën má prodávat po kvantech.." dávám :yes: :yes: :-)
13. 4. 2012 20:35
Re: KUCÍ KLASA
No samozřejmě, že auto s výškou 1,27 m je nesmysl, takové auto by přece bylo úplně nepoužitelné, navíc ještě jako luxusní a nikoliv primárně sportovní model.

A kolik že to měl na výšku Aston Martin Lagonda, což byl luxusní čtyřdveřový
sedan a jedno z nejpozoruhodnějších aut 70. let? Aha, celých 1,30 m (po faceliftu), a to byla sériovka a samozřejmě na pneumatikách s mnohem vyšším profilem...

Viz:
[odkaz]

Nejdřív to chce o autech něco vědět, než bezhlavě kritizovat...
13. 4. 2012 20:47
Re: KUCÍ KLASA
Tak Aston Martin Lagonda... no to ses tedy rozjel hezky ;-) Beru tě za slovo - nového (produkčního) Citroena odhaduješ na výšku 127 centimetrů...
13. 4. 2012 20:50
Re: KUCÍ KLASA
Ne, sériovka si nemůže dovolit tak malou světlo výšku jako koncept, takže to bude určitě o kousek víc. Studie nemusí přejíždět zpomalovací prahy a zlomy v podzemních garážích. Tipoval bych tak 1,35 - 1,40 m, což už je relativně běžná míra (např. na úrovni Jaguaru XJ ze 70. - 80. let, kterých se vyrobily statisíce).
13. 4. 2012 21:16
Re: KUCÍ KLASA
Osobně to vidím právě kolem těch 140. O deset cenťáků užší a o pět kratší... taková modernizovaná cešestka za... dva míče. Jasně... rajc. ;-)
13. 4. 2012 21:45
Re: KUCÍ KLASA
Jo, bude to určitě skvělé a fantasticky vypadající auto. :yes: :yes: :yes:
13. 4. 2012 21:48
Re: KUCÍ KLASA
Kéž by, zatím spíše kroť poměrně nedůvodné a povrchní nadšení.
13. 4. 2012 22:01
Re: KUCÍ KLASA
Proč nedůvodné? V řadě DS (míněná ta původní) - CX - XM - C6 nenalézám žádné slabé místo, všechna ta auta byla jedinečná a vynikající, tak proč by nebylo tohle?
13. 4. 2012 22:06
Re: KUCÍ KLASA
C6? Někde jsem tu psal, že výjimečnost není automaticky pozitivní originalita. To je mimochodem letitý problém právě francouzských "majstrštyků."
13. 4. 2012 22:14
Re: KUCÍ KLASA
Však já píšu "vynikající" ve smyslu povedený, perfektně plnící své zadání. To že marketing Citroënu špatně odhadl velikost skupiny potenciálních kupců a/nebo jim to auto neumí prodat je úplně něco jiného, ale jako taková C6 prakticky nemá chybu. Nesmíš od ní ovšem čekat a chtít něco, nač není stavěná a určená (např. agilitu v zatáčkách nebo praktičnost kombíka)
13. 4. 2012 22:23
Re: KUCÍ KLASA
Jenomže, ona ani ta vizáž není tak dokonalé dílo, za jaké ho tu jistá skupina vydává. Já krásu auta vnímám jinde, dejme tomu u Quattroporte. Pro mne je vizuální akcent C6 principiápně nepřijatelný - kredencovitost. Avšak že to jde i na předmětné designové... unylosti, to například dokazuje aktuálně velký Jaguar. C6 je rána mimo.
13. 4. 2012 22:30
Re: KUCÍ KLASA
O designu nemá cenu vést debatu, pro mne je C6 tvarově dokonalá, pro tebe rána vedle - OK.
Ale z technického a uživatelského hlediska je C6 přesně tím, čím má být a čím byly předchozí velké Citroëny: velký maximálně pohodlný dálniční kočár, s dostatkem místa i na zadních sedadlech a (samozřejmě na svou dobu) výkladní skříň francouzské technologie. Ostatně ten Jaguar co zmiňuješ používal resp. po jistých úpravách dodnes používá stejné naftové motory jako C6...

PS: Proti Quattroporte samozřejmě nic nemám, ale to je nejen o velikostní třídu a kvalitativní kategorii výš, ale hlavně je tam jednoznačný akcent na dynamiku, rychlost a (do jisté míry) sportovní vlastnosti, což u C6 nikdo nechce. O dvojnásobné ceně nemluvě...
13. 4. 2012 22:39
Re: KUCÍ KLASA
Jasně, jako dálniční kočár to jistě funguje dobře. No, domnívám se, že dnes už umí ovšem automobilky vtělit do auta najednou nejen tu jednu vlastnost, tedy ten "kočár", ale že to umí skloubit dohromady tak, aby sis nejen zajezdil, ale i... zaplachtil :-)
13. 4. 2012 23:02
Re: KUCÍ KLASA
Jo přesně, kompromis. Ten vnitřek je zoufalej (ale to je dáno částečně i stářím vozidla). Koukám, že kolega Magistr má našprtaná konkurenční videa >:D ;-) Horní příspěvek snad přímo vyfoukl tomu redaktorovi od... úst >:-[] Ach jo...
13. 4. 2012 23:44
Re: KUCÍ KLASA
A nebo by to mohlo být tím, ale to je samozřejmě naprosto zcestná domněka, že to auto takové je, když to říkají všichni. [odkaz]
Avatar - del42sa
14. 4. 2012 00:23
Re: KUCÍ KLASA
prostě to není žádný sporťák , s Rolls-Roycem nejspíš také nikdo nebude takhle řezat zatáčky, pokud ano, nejspíš by si vaši spolucestující ťukali na čelo >:-[] [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2012 23:58
Re: KUCÍ KLASA
Určitě to bude o fous víc. Velikostně je ale DS9 docela podobný Aston Martin Rapide (v kterém jsem teď v Ženevě seděla - a nastupuje/vystupuje se docela "ok") - a ten při podobných rozměrech i rozvoru má výšku 136 cm
Avatar - Ham.
13. 4. 2012 20:50
Re: KUCÍ KLASA
130cm Porsche Carrera
142cm Porsche Panamera
138 cm Ferrari FF
133,5cm Ferrari 599GTB

127 je použitelné pro sporťák pro sedan hodně nepohodlné, do Carrery se dá vlézt i vylézt ale je to všechno jiné (vzrušující, dobrodružné etc.) jen ne pohodlné. Pokud by měla C9 tak malou světlou výšku jako Carrera aby profil kabiny byl jen o 3cm nižší než u Carrery tak při rozvoru 3m bych chtěl vidět jízdu přes některý český silniční přejezd >:-[]
13. 4. 2012 20:51
Re: KUCÍ KLASA
Tak tomu říkám remíza :-)
Avatar - del42sa
13. 4. 2012 22:42
Re: KUCÍ KLASA
tak je to auto primárně pro čínský trh a číňaňi jsou spíše průměrného až podprůměrného vzrůstu, takže tam asi malá výška nebude představovat žádný handicap >:-[]
Avatar - Hammunasakra
14. 4. 2012 00:12
Re: KUCÍ KLASA
Cca stejně velký Aston Martin Rapide 136 cm = což by určitě "stačilo" i pro produkční Citroën DS9 ;-)
Avatar - Ham.
14. 4. 2012 01:14
Re: KUCÍ KLASA
Panamera (142cm) je v rámci možností přijatelná pro nastupování mrňousů do řekněme 175cm výšky. Pro lidi nad 185cm to žádná sláva není a každý cm se počítá, standardní velikost pro evropské postavy je někde kolem těch 145-147 cm. Pokud je DS9 myšlena jako supersportovní sedan pak by to asi všichni přijali. Pokud by ale chtěla hrát na strunu pohodlí, což Citroen většinou činí, tak by to byl trochu problém. Stará C6 je v tomto ohledu na zcela standardních 146cm takže bych vsadil stejnou výšku plus mínus 2 cm.
Avatar - Hammunasakra
14. 4. 2012 10:38
Re: KUCÍ KLASA
Myslím že evropská standardní postava je v tomto případě až tak NEzajímá (viz opakovaně "vysílané" info, že v Evropě se možná ani nebude prodávat..
PS: No a REÁLNĚ opravdu "stačí" těch 136 cm ASTONu Rapide - i Buřtík do něj nastoupí a vystoupí ... jaktakž "důstojně" :-)
PPS: A já bych asi byla SPOKOJENA - až NEčekaně fajn jsem se třeba cítila v (nečekaně) "malém" interiéru DS5 - ten pocit jak vás "všude/ze všech stran" obklopuje materiál (a auto je přitom relativně velké) je moc "příjemné" - je to VELMI "odlišný" přístup oproti "levným" CITROËNům, které jsou pojaty spíš "přesně naopak" ... a DS9 bude určitě laděna spíš tím směrem "ála DS5" = očekávala bych opravdu spíš NIŽŠí celkovou výšku (i když 127 cm to opravdu asi NEbude - já bych to viděla na "o 10 cm víc" ... těch STANDARDních 146 cm není myslím "zcela nutných"..
no UVIDÍME .. a já jsme HODNĚ zvědavá na pohon - tenhle konkrétně mne DOOPRAVDY ZAJÍMÁ (o ten bych možná snad asi měla i ZÁJEM ;-)
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2012 22:19
Re: KUCÍ KLASA
Už to tak vypadá, že JÁ "dospělá" NIKDY NEbudu... :-)
13. 4. 2012 22:24
Re: KUCÍ KLASA
To je u "holek" poměrně častý, roztomilý defekt... ;-) :-)
Avatar - Hammunasakra
14. 4. 2012 00:01
Re: KUCÍ KLASA
Nojo, co (dospělý) chlap to ... "pedofil" ;-) :-)
15. 4. 2012 01:27
Re: KUCÍ KLASA
Osobne si nemyslim, ze C6 je kyc stoleti.
Tenhle titul si narokuje jina kara.
C6 je super zaklad pro radu luxusnich Citroenu.
Bohuzel to frantici neumi uchopit a kazda dalsi generace je dalsim pokusem-omylem v rade pokus-omyl, vedouci k luxus classe (bohuzel jen v predstavach frantiku).
Pritom chybi jen tak malo...a pritom vlatsne tak hodne...
Avatar - del42sa
15. 4. 2012 11:10
Re: KUCÍ KLASA
C6 pokračuje přesně v tradicích předchozích velkých Citroenů. Jde o velké prostorné auto se vzdušným interiérem ve kterém je pohodlí na prvním místě. Navíc k tomu přidává silné V6 motory a nejmodernější techniku. To vše zabalené do vkusného kabátu. Jen s tou cenovou politikou frantící poněkud přestřelili a to především zabilo prodeje C6. Prodávat se o 1/4 levněji a od začátku i s menšími motory, myslím, že by o ni byl mnohem větší zájem. Bohužel jediný dostupný menší motor 2,2 HDi biturbo přišel poměrně pozdě a velmi rychle vypadl z nabídky aniž by dostal jakoukoliv náhradu (např nový 2,2 HDi 150kW). Stejně tak dopadl bohužel povedený benzínový motor V6 3.0i....

Ale podvozkový základ mají velmi dobrý. Dal by se na tom postavit velice povedený nástupce C6. Otázka je ale co s platformou PF3 udělá aliance s GM. Objevují se takové signály, že PSA nabídne svoji malou platformu PF1 GM. ostatní vozidla se budou montovat na nové modulární platformě BVH2 a PF3 platforma zanikne nebo bude nahrazena GM platformou Epsilon II. Bohužel PF3 byla jediná platforma, která umožňovala použítí obou typů odpružení (hydrauliku i vinuté pružiny). Nevím jistě jak je to s platformou BVH2 a její kompatibilitou s hydropneumatickým podvozkem, ale Epsilon II od GM hydrauliku neumí. Navíc platforma Epsilon II od GM patří k nejtěžším na trhu, takže co se snižování hmnotnost týče by si PSA moc nepomohlo. Naproti tomu platorma Epsilon II umožňuje instalaci pohonu 4x4 , takže by se teoreticky mohli u PSA znovu objevit opravdové čtyřkolky.
Avatar - Hammunasakra
15. 4. 2012 14:26
Re: KUCÍ KLASA
Vzhledem k investicím do vývoje HYbrid4-ní verze pohonu všech kol, myslím NEbudou mít moc zájem o další variantu pohonu všech kol..
..já si naopak myslím že HYbrid4 (a podobné systémy i od dalších automobilek) do budoucna (minimálně částečně) nahradí momentální HALDEXové "šílenství" ;-)
Avatar - baca42
13. 4. 2012 19:28
Spotřeba?
Bohužel normovanou spotřebu, zvláště u hybridů, už ani nemá cenu zveřejňovat :no: .Brzy si zvyknem, že standartní spotřeba u pětimetrových aut bude NULA litrů/100km. Nechtěl bych aby mi šéf u takového auta proplácel v cesťáku 1,9 l/100km. 8-s
Rozbalit vlákno
0
14. 4. 2012 08:45
Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
... Peugeot 607 ani Citroen C6 ani zdaleka nedosáhly prodejů předchůdců. Doba se změnila - dnes se ve vyšší střední třídě a obecně v kategorii nad 1 milion prodávají prakticky jen "prémiové" značky.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ham.
14. 4. 2012 09:55
Re: Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
Jenže každý by se rád do té prémie dostal a prodával auta s jejich maržemi. A to bez postavení schopného auta ve vyšší střední, respektive luxusní třídě prostě nejde zrealizovat. Sebelepší střední nebo nižší střední automobilku nikam neposune. Takže riskovat asi budou protože druhá cesta je sebezničující, a sice konkurovat v běžných třídách Korejcům a za pár let Číňanům, což je jistá smrt. Toto když vyjde, tak se zachrání a když ne tak budou mít alespoň zajímavou káru na funus.
Avatar - Perun
14. 4. 2012 10:02
Re: Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
:yes: bohužel...

Jen nevěřím, že by nakonec Evropa nesáhla k ochranářským opatřením...
14. 4. 2012 11:26
Re: Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
To může udělat jen těžko, protože velká část japonských i korejských aut prodávaných v Evropě se v Evropě i vyrábí (Yaris, Avensis, Aygo, Civic, Jazz, i30, ix20, Ceed atd).
Avatar - Hammunasakra
14. 4. 2012 10:27
Re: Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
:-)
14. 4. 2012 10:55
Re: Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
Jenže pokud toho prodají 10 tisíc kusů, tak z toho budou mít akorát velké finanční ztráty. Ford ukazuje, že to jde i bez "luxusních" aut.
Avatar - Ham.
14. 4. 2012 11:32
Re: Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
Tak pokud myslíš Ford Europe tak ten ukazuje prdlajs, letos očekává ztrátu 600mio. Eur a společně s Opelem, PSA a Renaultem je kořistí Korejců. Je jen otázkou času kdy US centrála Fordu začne "řešit" to co začal řešit GM v Opelu.
14. 4. 2012 12:00
Re: Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
Mám na mysli poslední desetiletí, kdy se Fordu Europe celkem dařilo, skoro každý rok byl ziskový.
Tohle desetiletí bude horší - zaprvé bude evropský automobilový trh klesat či stagnovat a zadruhé Ford zvolil špatnou strategii pro nová auta, zejména u klíčového modelu Focus (designově i technicky). Částečně za to může i strategie mateřského Fordu, aby všechny modely byly "globální". Speciálně pro Evropu budou asi jen motory ... bohužel právě v motorech Ford Europe asi zešílel, viz 1.0 Ecoboost pro Focus.
Avatar - Ham.
14. 4. 2012 12:39
Re: Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
Poslední desetiletí byli ziskoví všichni větší hráči v Evropě, nyní v krizi se ale ukazuje, že velký počet výrobců masové produkce se neuživí právě kvůli tlaku z Asie, jediná cesta je buď vyrábět auta s vyšší přidanou hodnotou (snaha Citroenu o DS9) nebo hledat s kým se spojit (PSA GM) nebo dělat obojí.
Jinak 1.0 Ecoboost považuji za krok správným směrem, downsizing je určitě oblast kde se nevyplatí čekat na konkurenci. Oturbené benzíny jsou daleko příjemnější na jízdu než chcíplé atmosféry a na prodejích je to jednoznačně vidět. Osobně bych se k atmosférickému benzínu již nikdy nevrátil (snad s výjimkou nějakých superkousků v lux. třídě, ale v masovce je atmo mrtvé, kdo to nepochopí pozná to na prodejích). Tak jako 1.2 u koncernu tak 1.0 ecoboost bude u Fordu nosným motorem. Pokud bych poslednímu Focusu něco vyčítal tak hlavně divný design zadní partie a částečně i přední partie, jinak je to auto stále na špičce třídy. Co by Ford potřeboval je právě trochu zvednout image pomocí sportovněji nebo luxusněji laděných modelů. Málo platné, 90% kupců si koupí Golf s 1.2 TSI ale pocit, že mají auto od koncernu který dělá také Veyron dělá divy.
Avatar - del42sa
14. 4. 2012 12:59
Re: Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
Mě osobně je Ecoboost Fordu také sympatický, myslím že se bude jednat o jeden z nejlepších tříválců na trhu. Pro menší auta je taková pohonná jednotka vynikající. Problém začne být, pokud se takovéto (na vyšší výkon "vytuněné") pohonné jednotky začnou cpát do aut střední a vyšší střední třídy. Tam je většinou takový motor mnohem více zatěžován, jeho životnost je mnohem menší a spotřeba ve finále vyšší, než při použití adekvátního čtyřválcového motoru.

viz nesmyslný twinair: [odkaz]
Avatar - Ham.
14. 4. 2012 13:09
Re: Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
Tak jak se říká v jedné pohádce, přiměřeně, přiměřeně. Nebo všeho s mírou.

Jinak TwinAir je zmetek obecně, holt ne všechno v downsizingu se povede a když dva dělají totéž není to totéž. On ten TwinAir je hodnocen mizerně i v pidi autě pro které je určen, tedy v nové Pandě (ve stylovce je to vyložený přešlap), ve srovnávačce s Picantem to Panda projela na celé čáře právě kvůli TwinAiru (zrychlení a hlavně spotřeba, všechno špatně)
[odkaz]
14. 4. 2012 14:40
Re: Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
Motor roku v praxi :-)
14. 4. 2012 13:21
Re: Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
a) Jedna věc je auta jako DS9 vyrábět, druhá je mít z celého projektu zisk. Ano, i Mercedes či Volkswagen prodávají některé své luxusní modely se ztrátou, jen aby si zvýšily image. Ale budují ho dlouhodobě, takže ztrátu jim vynahradí zvýšená prestiž Passatů, C-klasse atd.
Ať se to PSA líbí nebo ne, image Peugeotu a Citroenu je (kromě Francie) hodně nízké a image se dá budovat jen po krůčcích - tzn. nejdříve dát dobrou pověst běžným modelům. A také se mi zdá, že svou modelovou nabídku až příliš přizpůsobují ženám ... přičemž jak všichni víme, velká auta s vysokou cenovkou kupují převážně muži. Německé automobilky jsou v tomhle lepší, protože jejich základ jejich modelové nabídky je "pro chlapy" a ženám nabídnou nějaký "vedlejší" model ... Mercedes své Áčko, BMW své Mini, Audi TT, Volkswagen New Beetle atd.
b) Mě osobně Ford zklamal interiérem, který vypadá až příliš korejsky. A hlavně tříválcem. Ten zkazil image i daleko levnějším Fabiím. Ale vypadá to, že patříte do kategorie lidí, kterým to nevadí. Ford si asi myslí, že takových bude většina.
Avatar - del42sa
14. 4. 2012 13:34
Re: Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
všechno je relativní, PSA už od roku 2009 pracuje na modulárním systému jediné univerzální platformy s vyměnitelnými moduly a prioritou je tzv. "re-use" jednotlivých ověřených komponentů/modulů a minimalizace nákladů R&D ( Research and Development )
viz:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

Právě výzkum a vývoj je to nejdražší při uvádění nových modelů, nikoliv samotná výroba.PSA tudíž nemusí nic vyvíjet a základ pro automobil složí jako "lego". Jediným opravdovým nákladem pak zůstává nová karoserie a interiér + PR. Přičemž se počítá s tím, že cena takového automobilu bude nastavena poměrně vysoko, takže i na menším množství se dá slušně vydělat. Čínský trh sám o sobě je obrovský a vydá za celou Evropu. Viz. znovzkříšený VW Phaeton.
14. 4. 2012 14:39
Re: Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
Princip "lega" (PR Volkswagenu vymyslelo termín "modulární platforma") je jasný, stejně jako to, že výzkum, vývoj a zavádění modelu tvoří stále větší část nákladů. Ano, originální bude "jen" karoserie a interiér. Jenže u současných aut je právě karoserie nejdůležitější částí auta, protože je samonosná a je tak v podstatě "základem podvozku". Nejde prostě jen vzít podvozkové komponenty z modelu X a "hodit" na něj karoserii Y, musí se to vyladit - takže nějaké náklady na vývoj budou.
Jen tak na okraj, většina automobilek už "lego" praktikuje desítky let, teď se to jen dotáhne do absolutna tak, aby se na jedné výrobní lince dal na ranní směně vyrábět malý Citroen a na odpolední velký Peugeot. Otázkou ale je, jak se pak marketingu Citroenu bude dařit vysvěltit "exkluzivitu" modelů DS. Ale asi to nějak půjde ... vždyť i Lamborghini ustálo kauzu se zámky dvěří z Fabie a ani zákazníci Aston Martinu si příliš nestěžovali na sdílení interiérových komponent s Fordem Ka :-)
Avatar - del42sa
14. 4. 2012 14:49
Re: Bude koncern PSA riskovat další fiasko ?
ne tak docela. Dříve se jednalo u PSA o tři rozdílné platformy do kterých šly osadit různé druhy motorů ale které mezi sebou nebyly vzájemně zaměnitelné. Tento systém začal VW praktikovat jako první v Evropě a PSA tento systém začala používat od roku 2000 ( i když podvozkové skupiny Peugeot sdílel s Citroenem už od uvedení Citroenu BX a později u XM a Xantie. Předchozí Citroeny měly vlastní podvozky, jako CX,GS/GSA,SM,DS )

V novém systému ale už prakticky neexistuje ani ta platforma, jen různé části, které jdou téměř libovolně kombinovat a zaměňovat. Něco podobného vlastně představil nedávno i VW pod názvem MQB. [odkaz]

Jedná se tedy o velice podobnou strategii, která umožňuje : "více projektů současně za méně peněz a větší marže při nižším potřebném prodejním objemu".

Samonosná karoserie je už hotová, jediné co je na novém vozu jiné,je střešní příčka a plechy, které tvoří finální vizuální podobu vozu.
14. 4. 2012 11:18
Od desíti k pěti
Jásot na studií a kladení si otázek o praktičnosti rozhodně není na místě - studie je studie a stačí se podívat, jak se studie "překlopí" do produkční verze. Proto úvahy o výšce vozu a nastupování jsou trochu mimo mísu. Nicméně, co se týká Citroenu a řady DS, tak konečně jsem si naživo mohl prolézt a prohlédnout DS5 a za sebe musím konstatovat, že takové zklamání jako DS4 to sice nebylo, ale překomplikovaný design celkem standartního řešení auta si nezaslouží rozhodně žádné ovace. Jestli je DS3 skutečně originální stylovka s řadou zajímavých a neotřelých prvků (víz střední boční sloupek), která se může měřit třeba s nejmenším AUDI, tak DS4 je auto, jehož zaměření a účel vyvolává rozpaky a mohutné blatníky dokonce odpor a DS5 vyvolává dvě krátké otázky Proč? a K čemu? Kdybych totiž vedle sebe měl C5 v černé barvě a kombíku s DS5kou (a navíc s s oněmi nevkusnými hnědými sedadly....), nevím, co by mně mohlo přinutit dát přednost DS5ce. Snad jenom podle mně geniální (konečně) hybridní pohon zadní nápravy elektromotorem, který je ale třeba u 508 RXH příslušné verze taky (a mám takový dojem, že tam je to první, kde se to v rámci PSA používá....) takže nad touto studií bych až zas tolik nejásal, bůhví co (a jestli vůbec) bude mít další vývoj....navíc, už mnohokrát se ukázalo, že fotky a reál jsou poněkud jiné světy.

Citroen potažmo PSA by se skutečně měl soustředit na to, aby vyráběl a hlavně prodával (a nejen v Evropě) co nejvtěší množství hezkých a kvalitních běžných aut, protože pravdu mají ti, co tvrdí, že podobnou fajnovkou by mohl jet na vlastní pohřeb.....a to bych zrovna tomuhle výrobci přál ze všeho nejmíň.

No a volání po ochraně Evropy před importy z Asie je taky poněkud mimo mísu - ono totiž není možné ochraňovat celně třeba jenom automobilový průmysl a na druhou stranu volně obchodovat se surovinami nebo jinými výrobky, ve kterých je Evropa ve stejné pozici jako v těch autech třeba ti Korejci (viz. třeba nákladní auta nebo dopravní letatdla). A navíc - Evropa je (pokud si toho dosud někdo nevšiml) silně závislá na dovozu prakticky všech surovin, takže se asi těžko může uzavírat do krunýře celních barier. Třeba takové USA jsou z hledika energií a surovin daleko soběstačnější (lépe řečeno soběstačné jsou a svoje zásoby a zdroje si maximálně šetří...) a přesto si svůj trh nedovolí uzavřít (byť pravda, dokážou ho chránit daleko lépe a obratnější než celá slavná EU) - ten, kdo se pracovně potkal s FDA inspekcemi velice dobře ví, o čem píšu......
Rozbalit vlákno
1
Avatar - del42sa
14. 4. 2012 12:52
Re: Od desíti k pěti
Problémem DS5 je použití podvozkových skupin DS4/C4. Ačkoliv je automobil v cenové hierarchii pozicován výše než C5, pro podvozek je použita jednoduchá náprava s vlečenými rameny spojenými torzní příčkou. Pouze model hybrid používá víceprvkovou nápravu odvozenou z řady C5/P407. A tak i když je prvotní dojem z vozu velmi dobrý , podvozek u levnějších verzí je velice citlivý na kvalitu povrchu. Pokud pojedete po dobré silnici, jízdní komfort je velmi dobrý. V momentě kdy se ale automobil přesune na silnici s horším povrchem, (kterých je u nás v ČR bohužel většina), projeví se všechna negativa použité jednodušší zadní nápravy. Takže pokud DS5, tak jedině ve verzi Sport Hybrid4 Airdream.
Otázkou ale zůstává proč zaplatit vice jak milon kč za takové auto se standartním odpružením, když za menší cenu můžu mít plně vybavenou C5 s šestiválcovým motorem, lepším podvozkem a prostornějším interiérem ?? Snad jedině pro tu nízkou spotřebu a jedinečný interiér, který ale nemusí vyhovovat každému. viz: [odkaz]

Otázkou stále zůstává použitá platforma v DS9 ? Je to PF3 ? nebo už se jedná o novou modulární platformu BVH2 ? Možná je ale tato otázka zcela zbytečná, protože je docela dobře možné, že se DS9 v Evropě možná ani prodávat nebude, Cílový trh je jasný. Čína. A tomu bude podřízeno vše (převažující benzínové motory, přehnaný důraz na luxusní image, cena, atd.)