a ještě jednou lenost.
Jinak si nedokážu vysvětlit proč si Citroen nechává ujít prodeje v jednotlivých segmentech. C4 je na trhu 7 let. A nástupce nikde. Takže C4 končí, a Citroen uvolní segment kompaktů konkurenci. Jediné co jim mohu pochválit že slušně zabodovali s Cactusem ve třídě malých SUV což je celkem atraktivní segment trhu.(vím, pro někoho to SUV není, ale pro většinu kupujících prostě je)
To samé - a ještě v horším - udělali s C5 - jakkoliv to bylo dobré auto, tak ji nechali na trhu 9 let, aniž by pracovali na novém modelu. Nakonec se rozhodli že tedy nová C5 bude, ale dřív jak 2020 to nebude. Takže opustí střední třídu na 3 roky, aby se zákazníci mezitím mohli stát zákazníky konkurence.
Tak zrovna to bych jim navyčítal, 1,2 puretech patří podle testů i podle uživatelů k nejlepším tříválcům co se dají koupit a ve třídě kompaktů jsou 3 válce skoro standart - on 4 válec jako takový taky není sám o sobě nějaká výhra.
Porozpravaj mi, jednym jazdim a asi ho budem musiet z rodinnych dovodov musiet vymenit asi za 5008 a tam tiez pojdem s najvecsou pravdepodobnostou do 1.2 benzinu.
Přesně tak, první rok či dva roky výroby se zadní lavice dodávala jen vcelku (!!!), teprve po lavině kritiky z celé Evropy se Citroën uráčil udělat dělené provedení. Přitom při uvádění modelu se P.R. manageři chlubili, že při konstrukci Cactusu konstruktéři v autě nechali pouze to, co zákazníci skutečně potřebují, jinak bylo hlavní maximálnií snížení hmotnosti a ceny (takže například střešní okno nedostalo vnitřní zatahovatelnou clonu atd.! ;-\
"Nezapomenutelný" je třeba Citroenářský volant s pevným středem, to bylo fakt peklo! :-) V posledních letech se ale usilovně snaží srovnat krok v konstrukčních hovadinách i Peugeot - i-cocpit je slovo do pranice! >:D >:D >:D Nebo natáhnout rozvor 308 SW na 2,7 m, a přitom dosáhnout podprůměrného prostoru pro nohy zadních cestujících je taky mimořádný konstruktérský "výkon". :-O:-O:-O
Můžu se tě zeptat v čem je pevný střed špatně? Mám totiž takovou zkušenost že kdo si zkoušel řídit C5 tak na to kolikrát přišel až za pár minut...
Ergonomicky se nic nemění - máš před sebou volant, ten je kulatý, ty ho držíš a kam s ním otočíš tam to zatočí...
Špatný je hlavně v tom, že když v nějaké nouzové situaci uděláš rychlou myšku a nemáš přitom ideální držení věnce volantu, tak si o okraje toho středového pevného kopyta odřeš prsty! Navíc Citroën ten pevný střed ještě přecpal mraky různých tláčítek, ve kterých se málokdo vyznal, prostě hovadina na entou, hlavně se lišit za každou cenu... :'-(
Tak to se mi za 3,5 roku dennodenního ježdění nestalo, abych si při prudších manévrech odřel prsty. To bych asi musel mít ruce úplně natažené, zápěstí ohnutí do pravého úhlu a k tomu ještě natažené prsty.. Navíc pevný střed se odehrává jen od volantu směre k řidiči, za volantem kam by mohly zasahovat prsty je už klasický sloupek jako v každém jiném autě. Opravdu nevím jak bych toho vůbec mohl dosáhnout, ale zítra to můžu zkusit.
Tlačítek na volantu má víc, ale není v tom sám. Když si za volant sedne člověk co v něm sedí poprvé, tak se musí polohu tlačítek naučit, ale to v každém autě ve kterém nejsi zvyklý. Někomu zase nevyhovuje VW koncernové ovládání tepmonatu páčkou za volantem na kterou nevidí, u Citroenu to máš na volantu před očima - a omezovač k tomu jako bonus. Jeden ani druhý způsob není špatně, je to jen otázka zvyku. A zvykat si musíš u každého auta - pokud teda nejezdíš celý život jen u jednoho koncernu například..
Tak já jsem kdysi C5 zkoušel na letišti mezi kuželkami (slalom - výměna aut mezi kámošema) a to odření prstů jsem fakt zažil (samozřejmě jsem volantem kroutil bez ručkování, jen maximální křížením rukou). Já vím, že to je celkem extrémní situace, ale o leččems to vypovídá... Celou tu dobu, co jsem s tím autem jel, mi ten volant s obrovským pevným středem byl prostě krajně nepříjemný, jaksi obludně "antisportovní"... A soudě podle toho, jak rychle Citroën od tohoto řešení ustoupil, jsem asi nebyl sám... :-O
No ustoupil - jen u C4, u C5 ji nechal celou dobu. U C4 to zdůvodňoval úsporou hmotnosti. Ale schválně to fakt zítra zkusím. A kterou část prstů si měl o pevný střed odřít? Já mám mezi věncem (který má navíc průměr jak kormidlo) a středem dost širokou mezeru. Jinak C5 je tak nějak antisportovní celá, je to záměr a zákazníci to na ní jaksi oceňují..
No jasně, samozřejmě že C5 je antisportovní a vlastně celá produkce Citroënu je antisportovní - doby, kdy dělali Saxo VTS a podobné lahůdky jsou už dávno pryč. Jak říkám, ten slalom bez přeručkovávání je extrém, ale je fakt, že celkově mě ten volatn s obrovským masivním pevným středem neuvěřitelně sr...l. Co se týče těch odřenin, tak pokud si dobře vzpomínám, tak se jednalo o vrchní plochu palců těsně pod kloubem nebo tak nějak...
Já přece netvrdím, že v C5 nebyla příjemmá, mimořádně plavná jízda (zejména s hydropneumatikou), jen ten volant mi prostě vůbec nesedl. A vzhledem k tomu, že se toto řešení u novějších modelů už neobjevilo, tak se asi nezamlouvalo více uživatelům... A nebo ho zařízli ořezávači nákladů, kdo ví? :-)
Mam C5 2011 přes rok. Auto je to super, volant je vzhledově krásný, ale pro mě nepraktický. Ano, zvykl jsem si, ale kdybych měl na výběr tak chci klasický volant. Ale co mě vadí ještě více než pevný střed tak je množství tlačítek přímo na předku volantu a hlavně tlačítka pro klakson, kdy ve stresové situaci nikdy nejsem schopen poslepu nahmatat troubení. Měli pro troubení vyčlenit celý střed airbagu a nebo to tlačítko ještě více zvětšit. Když jedete rovně tak intuitivně palcem na klakson stejně pořádně nedosáhnete a jakmile máte jen trochu natočený volant tak pak to nenajdete vůbec. Máma má 5008 ze stejného roku, kde tempomat i rádio m ovládání na "tykadlech" za pod volantem a toto je tisíckrát lepší řešení.
Aha, takže chceš tvrdit, že od představení současné (dobíhajcí) generace C5 už Citroën nepředstavil žádnou novinku? Ve střední třídě máš pravdu, ale tys napsal "že žádné nejsou". A co tedy současné Piccaso, Cactus/C4 a nedávno představená nová C3, vč. její zvýšené verze? >:D Žádný z těchto modelů už volant s pevným středem nemá! (chvála bohu!). :-)
P.S. Já samozřejmě vím, že Citroën ten pevný střed volantu obhajoval jako velký bezpečnostní pokrok (airbag je prý vždy připraven k vystřelení v neměnné poloze), ale vzhledem k jeho tvaru považuji tento argument za dost absurdní...
S tou hydropneumatikou to byla jízda k uzoufání. Člověk v tom sedí jak na těhotenském gumovém míči. Vůbec není cítit, kam to auto jede. Na kluzké vozovce peklo! :no::no::no:
A není to náhodou o tom, že Citroen by měl být vždy pohodlný a posádku víceméně odtrhnout od okolního dění a naopak třeba mondeo má zaměření úplně jiné? Já jsem naopak za hydro rád a každý koho jsem jako spolujezdce vezl tak si to pochvaloval jak se to jen příjemně pohupuje a jede to jak na peřině. Ne každý potřebuje sportovní podvozek. A pokud se na kluzké vozovce dostáváte do smyku, tak to není ani tak vina auta, ale řidiče.
Jak říkám, zkusím to, ale nějak si nedokážu představit, že držím volant, pak ho maximálně otočím co zasukování rukou dovolí a odřu si palce když je tam mezera jak kráva...
[odkaz]
No tak "mezera jak kráva" tam je, ale jen směrem nahoru. Pokud věnec obejmeš palci v ideální pozici "tři čtvrtě na tři" (palce jsou tedy vlastně částečně opřené o vodorovné příčky) a pak několikrát rychle uděláš ten popisovaný manévr s maximálním natáčením volantu bez přehmatávání až do překřížení rukou, zjistíš, že okraj pevného středu odírá nejširší místo, ve kterém se palec rozšiřuje nad zápěstím. Pak poznáš, jak je tato koncepce s pevným středem absurdní a nešikovná... Ale pozor, bolí to! :-)
Děkuji za nadávky, ty zde přicházejí často, když tnu do živého a oponentům dochází protiargumenty. Tentokrát jsem holt šlápl na kuří oko Citroëňákům a vůbec příznivcům PSA, tak sorry jako! ;-)
já si tedy palce nikdy neodřel. Ano, šití kůže volantu je hrubší, ale ani po celodenním ježdění po městě, kde pořád točím volantem jsem nikdy neměl palce odřené. Asi proto, že držím volant pevně jen z vnější strany a palce mám na vnitřku jen zlehka položené.
No někdo se to holt stane. Ani jsem nečekal, že tento můj příspěvek vzbudí takový ohlas citroënofilů a na jejich výtky jsem musel reagovat a upřesňovat... :-)
je to tym ze razvor sice zvacsili ale zadne sedacky ostali na povodnom mieste ( sa mi zda ze aj zadne dvere sa vlastne nezvacsili a su povodne z hatchu ) ... zvacsil sa vlastne len samotny kufor... 308 ako taka je pritom pekna ale ten natiahnuty kombik je vazne vizualne divny prave tym zvlastnym sposobom natiahnutia kasne
No nárůst oproti hatchbacku tam je (ovšem o pouhých cca 30 mm), ovšem vzhledem k tomu, že krátká 308 je pro nohy vzadu opravdu zoufale stísněná, je i to SW pro zadní pasažéry prostorově bídné... :-(
za zadnymi dverami ja proste akasi fuga.... a ten hluchy priestor od dveri az k zadnemu blatniku nevyzera prirodzene.. auto tym padom vyzera ako "umelo predlzene" ...
Přesně tak, zadní okraj zadních dveří u současné 308 SW vůbec nemá vybráni pro podběh, vypadá to příšerně, jaksi jezevčíkovitě... ;-\ Ovšem furt je daleko hezčí, než předchozí kombík této řady s podseknutými okraji extrémně klenutého zadního okna a vyboulenou spodní partií zadku se svislými bumerangovými svítilnami, to bylo fakt designové peklo... Když si vzpomenu, jak nádherná auta Peugeot dělal dřív (ve spolupráci s Pininfarinou) - 106, 205, 206, 305, 306, 405, 406, 505....je mi z toho do pláče... :'-(:no:
Já bych tam ještě tak dvoje přidal, ať to má grády >:D
Ten předek je dost překombinovaný. Dost pochybuji, že to přesvědčí konzervativní klientelu klasické C4, spíš půjdou jinam pro auto. Tohle se nepovedlo, původní Cactus měl šmrnc - byl jiný, tak jak Citroen dřív býval... :-(