Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën odhaluje budoucnost svých kompaktů. C4 a C4 Cactus nahradí jediný model

Společný nástupce modelů C4 a C4 Cactus dorazí za tři roky. O jeho podobě rozhodne úspěch modernizovaného Cactusu.
Zpět na článek
13. 2. 2018 16:58
13. 2. 2018 17:51
13. 2. 2018 18:04
13. 2. 2018 18:30
13. 2. 2018 19:43
13. 2. 2018 20:02
13. 2. 2018 18:21
13. 2. 2018 18:57
13. 2. 2018 19:43
13. 2. 2018 19:48
13. 2. 2018 19:49
13. 2. 2018 19:52
13. 2. 2018 19:54
14. 2. 2018 00:12
13. 2. 2018 19:52
13. 2. 2018 19:56
13. 2. 2018 20:06
13. 2. 2018 20:16
13. 2. 2018 20:30
13. 2. 2018 20:37
13. 2. 2018 20:52
13. 2. 2018 21:42
13. 2. 2018 22:30
14. 2. 2018 20:43
13. 2. 2018 22:28
13. 2. 2018 23:00
14. 2. 2018 20:28
14. 2. 2018 21:26
15. 2. 2018 23:08
13. 2. 2018 20:16
13. 2. 2018 20:18
13. 2. 2018 20:21
13. 2. 2018 20:40
14. 2. 2018 13:43
14. 2. 2018 20:29
13. 2. 2018 20:38
Avatar - CHerokee
13. 2. 2018 16:58
počet
Proč to má tolik světel, nebo co to je? Vždyť je to ošklivé. :-(
Rozbalit vlákno
7
13. 2. 2018 17:35
Re: počet
Vypadá to jako dětská hračka-špatně provedená ;-\
Avatar - Blue Sun
13. 2. 2018 17:51
Re: počet
Vidíš, mně se to třeba zrovna líbí, jako víceméně všechny současné citroëny.
Avatar - wladyk
13. 2. 2018 18:04
Re: počet
Škoda toho Cactusu. Nádherné auto. Vypadalo jako tenisák. >:-[]
Avatar - miromen
13. 2. 2018 18:30
Re: počet
Tohle nějak nevim, ale třeba nova C3 musi byt pro ženske designova trefa.
Avatar - Blue Sun
13. 2. 2018 19:43
Re: počet
Proč nutně jen pro ženské?
Avatar - miromen
13. 2. 2018 20:02
Re: počet
Jednoduše mi tak připada, respektive bych se v tom jako chlap necitil, ale jak jsem zjistil nejen mě se hodně libi a u ženskych vyloženě boduje.
Avatar - Ada je zase tady
14. 2. 2018 00:47
Re: počet
Příště bude těch světel 8. A další 4 na tykadlech. Pubertální mládenci budou hýkat, jak je to cool... :no:
13. 2. 2018 18:21
Lenost na lenost
a ještě jednou lenost.
Jinak si nedokážu vysvětlit proč si Citroen nechává ujít prodeje v jednotlivých segmentech. C4 je na trhu 7 let. A nástupce nikde. Takže C4 končí, a Citroen uvolní segment kompaktů konkurenci. Jediné co jim mohu pochválit že slušně zabodovali s Cactusem ve třídě malých SUV což je celkem atraktivní segment trhu.(vím, pro někoho to SUV není, ale pro většinu kupujících prostě je)
To samé - a ještě v horším - udělali s C5 - jakkoliv to bylo dobré auto, tak ji nechali na trhu 9 let, aniž by pracovali na novém modelu. Nakonec se rozhodli že tedy nová C5 bude, ale dřív jak 2020 to nebude. Takže opustí střední třídu na 3 roky, aby se zákazníci mezitím mohli stát zákazníky konkurence.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - kaa
13. 2. 2018 18:36
Re: Lenost na lenost
A co teprve motory. Tříhrnek kam se podíváš.
13. 2. 2018 18:40
Re: Lenost na lenost
Tak zrovna to bych jim navyčítal, 1,2 puretech patří podle testů i podle uživatelů k nejlepším tříválcům co se dají koupit a ve třídě kompaktů jsou 3 válce skoro standart - on 4 válec jako takový taky není sám o sobě nějaká výhra.
Avatar - Blue Sun
13. 2. 2018 19:46
Re: Lenost na lenost
Tři válce nejsou závada.
Avatar - CHerokee
13. 2. 2018 21:11
Re: Lenost na lenost
U zahradního traktoru, v dospělém voze ano.
14. 2. 2018 08:06
Re: Lenost na lenost
Porozpravaj mi, jednym jazdim a asi ho budem musiet z rodinnych dovodov musiet vymenit asi za 5008 a tam tiez pojdem s najvecsou pravdepodobnostou do 1.2 benzinu.
14. 2. 2018 08:51
Re: Lenost na lenost
Neví, nikdy neviděl, nikdy nevyzkoušel, ale hodně slyšel...
13. 2. 2018 18:57
Hmm...
Tak možná se ten nový Citroën nižší střední třídy už dopracuje i k otáčkoměru a stahovacím oknům v zadních dveřích! >:D
Rozbalit vlákno
38
Avatar - 3_diamanty
13. 2. 2018 19:43
Re: Hmm...
a este aj k delenym zadnym sedackam ;-)
Avatar - Blue Sun
13. 2. 2018 19:48
Re: Hmm...
Jako že Cactus nemá dělené sedačky? A na to jsi přišel kde? Nechceš se třeba konečně propracovat k rozumu?
Avatar - 3_diamanty
13. 2. 2018 19:49
Re: Hmm...
no po facelifte uz mozno ma... predtym tusim nemal ;-)
13. 2. 2018 19:52
Re: Hmm...
Přesně tak, první rok či dva roky výroby se zadní lavice dodávala jen vcelku (!!!), teprve po lavině kritiky z celé Evropy se Citroën uráčil udělat dělené provedení. Přitom při uvádění modelu se P.R. manageři chlubili, že při konstrukci Cactusu konstruktéři v autě nechali pouze to, co zákazníci skutečně potřebují, jinak bylo hlavní maximálnií snížení hmotnosti a ceny (takže například střešní okno nedostalo vnitřní zatahovatelnou clonu atd.! ;-\
Avatar - 3_diamanty
13. 2. 2018 19:54
Re: Hmm...
ja si tu nezvyknem vymyslat ... ;-) :yes:
Avatar - twistedTSD
14. 2. 2018 00:12
Re: Hmm...
Kombinace tradičního francouzského inovátorství a katování kostů je vražedná.
Avatar - 3_diamanty
13. 2. 2018 19:52
Re: Hmm...
ale to by potom uz nebol citron keby vzdy nieco nepo.ral .. alebo reno pezo .. ;-) ... tieto znacky su v tomto proste ukazkove
13. 2. 2018 19:56
Re: Hmm...
"Nezapomenutelný" je třeba Citroenářský volant s pevným středem, to bylo fakt peklo! :-) V posledních letech se ale usilovně snaží srovnat krok v konstrukčních hovadinách i Peugeot - i-cocpit je slovo do pranice! >:D >:D >:D Nebo natáhnout rozvor 308 SW na 2,7 m, a přitom dosáhnout podprůměrného prostoru pro nohy zadních cestujících je taky mimořádný konstruktérský "výkon". :-O :-O :-O
13. 2. 2018 20:06
Re: Hmm...
Můžu se tě zeptat v čem je pevný střed špatně? Mám totiž takovou zkušenost že kdo si zkoušel řídit C5 tak na to kolikrát přišel až za pár minut...
Ergonomicky se nic nemění - máš před sebou volant, ten je kulatý, ty ho držíš a kam s ním otočíš tam to zatočí...
13. 2. 2018 20:16
Re: Hmm...
Špatný je hlavně v tom, že když v nějaké nouzové situaci uděláš rychlou myšku a nemáš přitom ideální držení věnce volantu, tak si o okraje toho středového pevného kopyta odřeš prsty! Navíc Citroën ten pevný střed ještě přecpal mraky různých tláčítek, ve kterých se málokdo vyznal, prostě hovadina na entou, hlavně se lišit za každou cenu... :'-(
13. 2. 2018 20:30
Re: Hmm...
Tak to se mi za 3,5 roku dennodenního ježdění nestalo, abych si při prudších manévrech odřel prsty. To bych asi musel mít ruce úplně natažené, zápěstí ohnutí do pravého úhlu a k tomu ještě natažené prsty.. Navíc pevný střed se odehrává jen od volantu směre k řidiči, za volantem kam by mohly zasahovat prsty je už klasický sloupek jako v každém jiném autě. Opravdu nevím jak bych toho vůbec mohl dosáhnout, ale zítra to můžu zkusit.
Tlačítek na volantu má víc, ale není v tom sám. Když si za volant sedne člověk co v něm sedí poprvé, tak se musí polohu tlačítek naučit, ale to v každém autě ve kterém nejsi zvyklý. Někomu zase nevyhovuje VW koncernové ovládání tepmonatu páčkou za volantem na kterou nevidí, u Citroenu to máš na volantu před očima - a omezovač k tomu jako bonus. Jeden ani druhý způsob není špatně, je to jen otázka zvyku. A zvykat si musíš u každého auta - pokud teda nejezdíš celý život jen u jednoho koncernu například..
13. 2. 2018 20:37
Re: Hmm...
Tak já jsem kdysi C5 zkoušel na letišti mezi kuželkami (slalom - výměna aut mezi kámošema) a to odření prstů jsem fakt zažil (samozřejmě jsem volantem kroutil bez ručkování, jen maximální křížením rukou). Já vím, že to je celkem extrémní situace, ale o leččems to vypovídá... Celou tu dobu, co jsem s tím autem jel, mi ten volant s obrovským pevným středem byl prostě krajně nepříjemný, jaksi obludně "antisportovní"... A soudě podle toho, jak rychle Citroën od tohoto řešení ustoupil, jsem asi nebyl sám... :-O
13. 2. 2018 20:52
Re: Hmm...
No ustoupil - jen u C4, u C5 ji nechal celou dobu. U C4 to zdůvodňoval úsporou hmotnosti. Ale schválně to fakt zítra zkusím. A kterou část prstů si měl o pevný střed odřít? Já mám mezi věncem (který má navíc průměr jak kormidlo) a středem dost širokou mezeru. Jinak C5 je tak nějak antisportovní celá, je to záměr a zákazníci to na ní jaksi oceňují..
13. 2. 2018 21:42
Re: Hmm...
No jasně, samozřejmě že C5 je antisportovní a vlastně celá produkce Citroënu je antisportovní - doby, kdy dělali Saxo VTS a podobné lahůdky jsou už dávno pryč. Jak říkám, ten slalom bez přeručkovávání je extrém, ale je fakt, že celkově mě ten volatn s obrovským masivním pevným středem neuvěřitelně sr...l. Co se týče těch odřenin, tak pokud si dobře vzpomínám, tak se jednalo o vrchní plochu palců těsně pod kloubem nebo tak nějak...
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2018 22:05
Re: Hmm...
Protože zrovna o tomhle autě maličko vim = jediná otázka je proč tak kecáš kecáš a kecáš? >:D

Před 10ti let s V6 za tu cenu fakt hodně příjemná jízda :yes: :-)

[odkaz] >:-[]
13. 2. 2018 22:30
Re: Hmm...
Já přece netvrdím, že v C5 nebyla příjemmá, mimořádně plavná jízda (zejména s hydropneumatikou), jen ten volant mi prostě vůbec nesedl. A vzhledem k tomu, že se toto řešení u novějších modelů už neobjevilo, tak se asi nezamlouvalo více uživatelům... A nebo ho zařízli ořezávači nákladů, kdo ví? :-)
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2018 23:49
Re: Hmm...
Jestli si ho použil víc jak jednou = tak neni problém = což i tady napsalo víc majitelů

Počet tvejch příspěvků k tématu hodně neodpovídá realitě toho volantu = takhle vymyšlenýmu kvůli větší bezpečnosti ;-)

U novějších modelů se neobjevilo = protože žádný nejsou >:-[]

A problém bezpečnosti = teda správně nastavenýmu airbagu = se mezitim vyřešil jinak
14. 2. 2018 12:58
Re: Hmm...
Mam C5 2011 přes rok. Auto je to super, volant je vzhledově krásný, ale pro mě nepraktický. Ano, zvykl jsem si, ale kdybych měl na výběr tak chci klasický volant. Ale co mě vadí ještě více než pevný střed tak je množství tlačítek přímo na předku volantu a hlavně tlačítka pro klakson, kdy ve stresové situaci nikdy nejsem schopen poslepu nahmatat troubení. Měli pro troubení vyčlenit celý střed airbagu a nebo to tlačítko ještě více zvětšit. Když jedete rovně tak intuitivně palcem na klakson stejně pořádně nedosáhnete a jakmile máte jen trochu natočený volant tak pak to nenajdete vůbec. Máma má 5008 ze stejného roku, kde tempomat i rádio m ovládání na "tykadlech" za pod volantem a toto je tisíckrát lepší řešení.
14. 2. 2018 20:43
Re: Hmm...
Aha, takže chceš tvrdit, že od představení současné (dobíhajcí) generace C5 už Citroën nepředstavil žádnou novinku? Ve střední třídě máš pravdu, ale tys napsal "že žádné nejsou". A co tedy současné Piccaso, Cactus/C4 a nedávno představená nová C3, vč. její zvýšené verze? >:D Žádný z těchto modelů už volant s pevným středem nemá! (chvála bohu!). :-)
P.S. Já samozřejmě vím, že Citroën ten pevný střed volantu obhajoval jako velký bezpečnostní pokrok (airbag je prý vždy připraven k vystřelení v neměnné poloze), ale vzhledem k jeho tvaru považuji tento argument za dost absurdní...
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2018 00:26
Re: Hmm...
S tim tvarem to fakt nechápu = o tom to přece bylo >:D

A dneska už to neni zapotřebí = už to umíme řešit jinak = tak už neni zapotřebí tenhle typ volantu ;-)
Avatar - Ada je zase tady
14. 2. 2018 00:55
Re: Hmm...
S tou hydropneumatikou to byla jízda k uzoufání. Člověk v tom sedí jak na těhotenském gumovém míči. Vůbec není cítit, kam to auto jede. Na kluzké vozovce peklo! :no: :no: :no:
14. 2. 2018 13:00
Re: Hmm...
A není to náhodou o tom, že Citroen by měl být vždy pohodlný a posádku víceméně odtrhnout od okolního dění a naopak třeba mondeo má zaměření úplně jiné? Já jsem naopak za hydro rád a každý koho jsem jako spolujezdce vezl tak si to pochvaloval jak se to jen příjemně pohupuje a jede to jak na peřině. Ne každý potřebuje sportovní podvozek. A pokud se na kluzké vozovce dostáváte do smyku, tak to není ani tak vina auta, ale řidiče.
13. 2. 2018 22:28
Re: Hmm...
Jak říkám, zkusím to, ale nějak si nedokážu představit, že držím volant, pak ho maximálně otočím co zasukování rukou dovolí a odřu si palce když je tam mezera jak kráva...
[odkaz]
13. 2. 2018 23:00
Re: Hmm...
No tak "mezera jak kráva" tam je, ale jen směrem nahoru. Pokud věnec obejmeš palci v ideální pozici "tři čtvrtě na tři" (palce jsou tedy vlastně částečně opřené o vodorovné příčky) a pak několikrát rychle uděláš ten popisovaný manévr s maximálním natáčením volantu bez přehmatávání až do překřížení rukou, zjistíš, že okraj pevného středu odírá nejširší místo, ve kterém se palec rozšiřuje nad zápěstím. Pak poznáš, jak je tato koncepce s pevným středem absurdní a nešikovná... Ale pozor, bolí to! :-)
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2018 23:46
Re: Hmm...
Chlape ty si nějakej mentál? >:D
Co neumí koordinovat pohyb rukou? >:-[]

Nebo prostě jen lžeš = úmyslně lžeš? :-)
14. 2. 2018 20:28
Re: Hmm...
Děkuji za nadávky, ty zde přicházejí často, když tnu do živého a oponentům dochází protiargumenty. Tentokrát jsem holt šlápl na kuří oko Citroëňákům a vůbec příznivcům PSA, tak sorry jako! ;-)
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2018 00:28
Re: Hmm...
Ta omluva je po hoře tvýho blábolení o volantu kterej si možná ani nevyzkoušel = docela na místě ;-)

Jinak se tomu řiká dělat z komára velblouda :-)

Tvý sny o tnutí do živýho = snad radši nebudu komentovat >:-[]
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2018 23:47
Re: Hmm...
Chlape ty si nějakej mentál? >:D
Co neumí koordinovat pohyb rukou? >:-[]

Nebo prostě jen lžeš = úmyslně lžeš? :-)

Z kombinace vlastních očí a vlastní paměti vim že s volantem neměla nejmenší problém ani malá 160 cm vysoká holka = neřikej že bys nezvlád to samý ;-)
14. 2. 2018 13:02
Re: Hmm...
já si tedy palce nikdy neodřel. Ano, šití kůže volantu je hrubší, ale ani po celodenním ježdění po městě, kde pořád točím volantem jsem nikdy neměl palce odřené. Asi proto, že držím volant pevně jen z vnější strany a palce mám na vnitřku jen zlehka položené.
14. 2. 2018 21:26
Re: Hmm...
Potřetí a naposledy - stalo se mi to ve zcela extrémní situaci, při rychlém slalomu na letišti. :-!
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2018 00:29
Re: Hmm...
Na to že šlo o zcela mimořádnou extrémní situaci = si v diskuzi napsal dost absurdní počet příspěvků >:-[]
15. 2. 2018 23:08
Re: Hmm...
No někdo se to holt stane. Ani jsem nečekal, že tento můj příspěvek vzbudí takový ohlas citroënofilů a na jejich výtky jsem musel reagovat a upřesňovat... :-)
Avatar - 3_diamanty
13. 2. 2018 20:16
Re: Hmm...
je to tym ze razvor sice zvacsili ale zadne sedacky ostali na povodnom mieste ( sa mi zda ze aj zadne dvere sa vlastne nezvacsili a su povodne z hatchu ) ... zvacsil sa vlastne len samotny kufor... 308 ako taka je pritom pekna ale ten natiahnuty kombik je vazne vizualne divny prave tym zvlastnym sposobom natiahnutia kasne
13. 2. 2018 20:18
Re: Hmm...
No nárůst oproti hatchbacku tam je (ovšem o pouhých cca 30 mm), ovšem vzhledem k tomu, že krátká 308 je pro nohy vzadu opravdu zoufale stísněná, je i to SW pro zadní pasažéry prostorově bídné... :-(
Avatar - 3_diamanty
13. 2. 2018 20:21
Re: Hmm...
za zadnymi dverami ja proste akasi fuga.... a ten hluchy priestor od dveri az k zadnemu blatniku nevyzera prirodzene.. auto tym padom vyzera ako "umelo predlzene" ...
13. 2. 2018 20:40
Re: Hmm...
Přesně tak, zadní okraj zadních dveří u současné 308 SW vůbec nemá vybráni pro podběh, vypadá to příšerně, jaksi jezevčíkovitě... ;-\ Ovšem furt je daleko hezčí, než předchozí kombík této řady s podseknutými okraji extrémně klenutého zadního okna a vyboulenou spodní partií zadku se svislými bumerangovými svítilnami, to bylo fakt designové peklo... Když si vzpomenu, jak nádherná auta Peugeot dělal dřív (ve spolupráci s Pininfarinou) - 106, 205, 206, 305, 306, 405, 406, 505....je mi z toho do pláče... :'-( :no:
14. 2. 2018 13:43
Re: Hmm...
Souhlas, design PSA jde pomalu ale jistě do míst, kde slunce nesvítí, ikdyž jsou i vyjímky - RCZ po FL, 208 GTI a 1G 5008 ;-)
14. 2. 2018 20:29
Re: Hmm...
Bohužel je to tak... :-(
13. 2. 2018 20:38
Počty
Takže teraz predali 75tis + 45 tis. Som fakt zvedavý či teraz predajú aspoň tých 120 tis.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
14. 2. 2018 00:57
Re: Počty
Jsou to všechno francouzské kreatury. Pořádná auta se dělají jinde.
14. 2. 2018 13:51
Málo předních světel
Já bych tam ještě tak dvoje přidal, ať to má grády >:D

Ten předek je dost překombinovaný. Dost pochybuji, že to přesvědčí konzervativní klientelu klasické C4, spíš půjdou jinam pro auto. Tohle se nepovedlo, původní Cactus měl šmrnc - byl jiný, tak jak Citroen dřív býval... :-(
Rozbalit vlákno
1
14. 2. 2018 18:58
Re: Málo předních světel
:yes: