Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v srpnu 2009: Citroën C1 v Top 5 minivozů, Panda se Sparku vzdaluje

Srpnové prvenství v kategorii nejmenších automobilů na českém trhu patří opět Pandě. Do první pětky se tentokrát protlačil Citroën C1.
Zpět na článek
8. 9. 2009 08:07
neregistrovaný "Sumi1982"
8. 9. 2009 10:03
neregistrovaný "Donovan"
8. 9. 2009 08:08
8. 9. 2009 08:55
8. 9. 2009 09:14
8. 9. 2009 09:32
8. 9. 2009 09:35
8. 9. 2009 10:24
8. 9. 2009 10:26
8. 9. 2009 10:58
8. 9. 2009 11:31
8. 9. 2009 20:57
8. 9. 2009 21:09
8. 9. 2009 21:11
8. 9. 2009 19:12
8. 9. 2009 20:44
8. 9. 2009 21:01
8. 9. 2009 21:04
8. 9. 2009 21:07
8. 9. 2009 21:13
8. 9. 2009 21:26
8. 9. 2009 21:28
8. 9. 2009 21:38
8. 9. 2009 21:08
9. 9. 2009 09:54
9. 9. 2009 11:37
neregistrovaný "Sumi1982"
8. 9. 2009 08:07
kde je fox?
zasveteny a zaryty vw maniak nam to nevysvetli? cakame >:-[]
Rozbalit vlákno
6
8. 9. 2009 08:09
Re: Kde je FOX?
Líška sa zase skrýva v tráve, ale kam skryli opláci Agilu?
Avatar - marek.g
8. 9. 2009 08:11
Re: Kde je FOX?
do mrtvol se nekope :-! >:-[]
Avatar - euro89
8. 9. 2009 08:16
Re: Kde je FOX?
Nejspíš ho pro ten obrovský celo evropský zájem ani nestíhaj na náš trh dodávat >:D >:D >:D >:-[]
8. 9. 2009 08:26
Re: Kde je FOX?
Musíš se dívát na konec tabulky, tam je napsáno: ostatní modely.
8. 9. 2009 08:58
Re: Kde je FOX?
ze by cislo mesiaca bolo nula, zjavne potencionalny kupujuci nemaju vkus
neregistrovaný "Donovan"
8. 9. 2009 10:03
Re: Kde je FOX?
Tam, kam patří >:D
8. 9. 2009 08:08
Panda
Vyzerá to, že sa Fiatu podarilo terno. Panda láme rekordy, nie len na českom trhu. Taliani namiešali ideálny kokteil zaujímavých tvarov, priestoru v spojení s malými vonkajšími rozmermi, a v neposlednom rade prispieva výborný pomerc cena/hodnota. Držím im palce, aby sa aj nástupca vydaril podobne, čo bude určite tvrdý oriešok. Ale ako iní sú lídrami vo vyšších triedach, tak je aj jasné, že maličké autá Fiat skrátka a dobre vie.
Zle na tom nie sú ani ďalší z prvej pätice, ale ak by sme počítali značky, nie modely, Fiat by v tejto triede viedol ešte jednoznačnejšie. Zaujímavý je rozdiel medzi predajmi F500 a KA (1-8/2009), zdá sa, že pekné retro predsa len osloví viac ako moderna. Fajn teraz padne prečítať si porovnávací test týchto vozítiek.
Autorovi testu: vysvetlite mi, prosím, ako prispievajú vyššie umiestnené okná pohodliu na zadných sedadlách? Pre mňa, ak k niečomu prispievajú, tak jedine ku klaustrofobickémiu pocitu. Vážne by ma tento detail zaujímal. Ďakujem.
Rozbalit vlákno
23
8. 9. 2009 08:55
Re: Panda
Ne že by se mi na tebe a na ten test chtělo reagovat..., ale musím... F 500 máme doma, takže něco k tomu mohu napsat. Technický základ má Ka stejný, ale pocit po usednutí do Ka se s F 500 prostě nedá naprosto srovnat. Neřeším teď centimetry, milimetry, ale to jak působí interiér po usednuvší (zejména) na přední sedadla... Ka není špatné, ale je z něj prostě cítit snaha o zalíbení se mladým za každou cenu... a ono to prostě u toho auta nefunguje. Když ještě vemu v úvahu, že cena je v podstatě s ohledem na výbavu totožná, pak Ka a ani jiné malé auto na F 500 nemá prostě šanci. Navzdory tomu co píšou v testu je F 500 o poznání kvalitněji udělané (ano lakované plasty v barvě karoserie k tomu napomáhají, stejně tak jako ten přístrojový štít a lépe zvládnutý volant + kvlaitnější materiály čalounění, které nepůsobí tak poťově).

Co se týká jízdních vlastností... Kdyby testmeni a pánové u Fordu nebyli šoumeni, tak ví, že Ka se nabízí jen s motorem 1,2 a 1,3 MJTD, kdežto F 500 má i 1,4 (tu máme) a dále je i ve verzích Abarth... Už 1,4 stabilizátory má (a nejen to) a jízdní vlastnosti na hraně se s těmi v Ka už rovnat nedají vůbec. Problém je prostě v tom, že Fiat pojal 1,2 jako jezdítko do města s ohledem na co největší ekonomičnost provozu (což potvrdil i ten test kupodivu), kdežto Ford se snažil z 1,2 dělat supersport s nepříjemnějšími vlastnostmi auta ve městě. Co je lepší, ať si každý přebere... IMHO... Rozdíl v těch pneumatikách u takto malého auta je sakra znát... (my máme 185/55/15 a to už je rozdíl proti standardní 175/65/14 se kterou mohu taky jezdit ve výbavě pop - ale jak říkám, ta má žehlit nerovnosti a jezdit úsporně ve městě, ne řezat zatáčky, pro tento případ je určena verze s 1,4, která i podle testu si na okruhu poradí s Mini One). Takže porovnání :no: , prodejní výsledky Fiatu :yes: a jak už někdo napsal....do VW se nekope. >:D
Avatar - Dinar
8. 9. 2009 09:14
Re: Panda
S tím bych souhlasil, snaha Fordu prezentovat každé auto, i tento přebouchaný Fiat, jako úžasně řidičské auto je legrační, a to zvlášť v této třídě minivozítek. Tady je určitě cesta Fiatu s pětistovkou jako stylovkou, kde jsou jízdní vlastnosti až v druhém plánu, logičtější a tím pádem i úspěšnější. Jinak, jednu z prvních 500 u nás jsem koupil, základ s 1,2, a jako nenáročné posunovadlo taky úspěšně slouží. Hledání rozdílů a šťourání se v tom, jestli Ka umí říznout zatáčku o něco lépe, je, znova říkám, mimo mantinely této třídy.

A k té poslední větě, "do VW se nekope", jistě, na ta hřiště kde hlavně kope VW, Fiat jaksi nedokopne. Tohle je jeho plácek, to bezpochyby. ;-)
8. 9. 2009 09:32
Re: Panda
V tom prvním sme se asi nemohli jinak než se shodnout...

V tom druhém... Já narozdíl od tebe dokážu rozlišovat kvalitu aut ne podle prodejnosti, ale podle toho jaká ve skutečnosti jsou. To, že je Fox mizérie je prostě pravda a i kdyby se nedej bože (těm lidem bych to nepřál) prodával dobře, tak to nic na věci nemění. Že by byl Passat Variant lepším autem než Croma si ale nemyslím...a 159 SW je autem lepším než třeba A4 Avant. Asi tak... Víc k tomu nemám co dodat. Pokud je někdo opačného názoru...prosím jeho věc, mne to žíly netrhá... Já to napsal proto, že sem z toho porovnání měl takový pocit, jak kdyby se autor snažil napsat něco v tom smyslu, že základ Fiatu byl špatný a Ford z toho vytřískal maximum a udělal lepší auto (s tím prostě podle mne nejde souhlasit). Fiat prostě udělal F 500 jako pohodlné popojíždědlo do města, podvozek a jiné fíčury pro rychlou jízdu jsou u 1,4, kde to má smysl... U 1,2 to prostě smysl nemá a F 500 má naprosto dostatečné jízdní vlastnosti s tím, že jsou komfortnější ve městě (než u toho Ka).
Avatar - Dinar
8. 9. 2009 09:35
Re: Panda
Co ty si myslíš nebo nemyslíš o tom, které auto je lepší, je šumák jak mě, tak zjevně i těm, co si auta ta auta kupují. ;-)
8. 9. 2009 10:24
Re: Panda
Tak to je další věc na které se shodneme... :yes: Škoda jen, že tuhle větu nechápou jiní "odborníci". Hezký pracovní týden...
Avatar - KANKUNEN
8. 9. 2009 10:26
Re: Panda
Škoda že to není pravda, třeba Alfa je jasně hezčí, ještě nemá ty vykulené oči co příjdou a Alfa nadobro krachne. Má lepší jízdní vlastnosti. Měli jsme v rodině 2 nové 156ky, jedna shořela od motoru a na druhé se pokazilo vše. Po přesednutí na japonce to je jak ze sna. Problémy 0.
Avatar - white label
8. 9. 2009 10:58
Re: Panda
Jednoznačně souhlasím...Kačko je vůbec jedno z nejzbytečnějších aut na současném trhu a jeho prodeje to jen dokazují!
Stačí vedle sebe postavit dva Fiaty - GPunto s 500ovkou a dva Fordy - Fiestu a Kačko. Ford (na rozdíl od Fiatu) designově oslovuje oběma vozy naprosto stejnou cílovou skupinu zákazníků, kteří se ve finále v drtivé většině (logicky-racionálně) rozhodnou pro Fiestu...
8. 9. 2009 11:31
Re: Panda
Tiež si myslím, ak by terajší Ford KA nadväzoval ideovo na predchodcu, mohli aj predaje vyzerať trochu inak. Takto sa zo zaujímavého a pomerne výnimočného auta stala nezaujímavá tuctovka.
8. 9. 2009 20:57
Re: Panda
Je videt, ze vubec nevis kolik Ka se proda v EU. To ze Fiat nema tak kvalitni auto B segmentu a musi prodavat jen retro o tridu nize, neni nic na chlubeni.
Avatar - Ronault.
8. 9. 2009 21:09
Re: Panda
Nejsem si jist, ale Punto je v EU taky v top 10, ne?
8. 9. 2009 21:11
Re: Panda
Tak to si totálne vedľa, chlapče, kde si na takú blbosť prišiel? Nakoniec je F500 taký ako je iba z núdze cnosť? Ty asi nemáš všetko v hlave vporiadku...
8. 9. 2009 19:12
Re: Panda
No koukam, ze nekomu ten jizdni uspech Ka v primem porovnani s F500 hodne lezi v zaludku. Sam se certis, kdyz nekdo srovnava Ka 1.2 s 500 1.2, pak sam srovnavas s 500 1,4, tomu se nerika objektivita. Navic ty skvele vlastnosti a kvalita rizeni u tve 1.4 neodpovidaji skutecnosti.

Jsem zvedav, az Ford treba da do Ka 1.2T nebo 1.4T, tak az se zase potom v primem srovnani F500 predvede jako dokonaly jizdni propadak, co potom vymyslis. Uz nic.

Podle tveho trzeni, ze je Ka nastaveno tak, ze straci na komfortu nebo je nevhodne do mesta, usuzuji, ze jsi v novem Ka vubec nejel.

To ze Fiat F500 jizdne osidil, osidil i testovani rizeni, to vse ma problematicke i Abarth a ty jsi jim na to skocil a ted si lecis komplex, tady to jen dokresluje, kde je pravda.

Jinak k tomu Ka všechny podvozkové komponenty jsou v KA proti F500 at je to 1.2 nebo 1.4 atd. upraveny, je upravena i samotna platforma. Tak ze ty auta nebudou jezdit nikdy stejne kvalitne, i rizeni je take jine, to nevyresi ani u Abarthu i kdyby se rozkrajeli.
S tim se majitele F500 budou muset smirit.

[odkaz]

Jinak i prodejni porovnani take kulha, F500 se prodava o rok dele, ma vice variant a jeho cenova politika je take jina, navic Fiat nema tak kvalitni auto B segmentu jako Ford, kteremu hodne zakazniku muze dat prednost.
Avatar - Ronault.
8. 9. 2009 20:44
Re: Panda
Tady jsou výsledky za půlrok, kde Ka naprosto projelo vše možné. Ze všech malých nástupců se jim nejméně podařilo navázat na stylovku první generace.
Avatar - Ronault.
8. 9. 2009 21:04
Re: Panda
Tak tedy 8 měsíců, což je více jak půlrok.
8. 9. 2009 21:07
Re: Panda
No ale kde? Dej odkaz, ať se můžem posmívat >:D
Avatar - Ronault.
8. 9. 2009 21:13
Re: Panda
Dyť to máš v té tabulce! Začni konečně řrát maso, dieta ti fakt nesvědčí >:D
8. 9. 2009 21:26
Re: Panda
Kam ty chodíš pro tyhle bláboly? K sojovýmu králi? Já se masem živím a jím, pokud ti to uniklo. ;-)
Avatar - Ronault.
8. 9. 2009 21:28
Re: Panda
Tak to se v kuloárech šíří poplašné zprávy, že se Navtech dal na vegetariánství, to se omlouvám ;-)
8. 9. 2009 21:38
Re: Panda
Tak to asi v kuloárech tekla desítka s tuzemákem proudem
8. 9. 2009 21:08
Re: Panda
Predáva sa o rok dlhšie či kratšie - postupom času to stráca význam, čísla sú čísla. Ak novinári po testoch tvrdia, že má Ford lepšie jazdné vlastnosti, tak im to verím, a ak tvrdia, že Fiat je štýlovejší a krajší, tak tiež súhlasím. Samozrejme, zhodná, či odvodená platforma nemôže znamenať zhodné jazdné vlastnosti, ak je iné všetko ostatné, iné hmoty, iné väzby, iné pevnostné pomery karosérie. Faktom ostáva, že od Fordu vzhľadom na štýl a dizajn možno právom očakávať športovejšie vlastnosti, kdežto u Fiatu, ako sympatickej štýlovky na pohodlné denné vozenie by ma športové atribúty ani nenapadlo nejak zvlášť očakávať. A ak spomenieme Abarth, je jeasné, že aj jeho športové vlastnosti budú viazané technickým základom pôvodného modelu, tak to proste je.
Avatar - Plautus
9. 9. 2009 09:54
Re: Panda
v tom poslednom odstavci si len zopakoval to, čo tu už niekto napísal a síce, že Ka je "zbytočný model" od Fordu...je to ešte menšia Fiesta, a práve tej Fieste dajú pri rozhodovaní mnohí prednosť kvôli úžitku z toho auta a navyše zostanú pri rovnakom štýle...takže súhlas s tým, že súčasná Ka je tak trochu zbytočná...
čo sa týka jazdných vlastností, tak pri mini aute a k nemu viazanej podvozkovej platforme neočakávam nič iné ako "poskakovanie" v meste, to auto nie je na závodenie, na diaľnici je to aj napriek sebelepšiemu naladeniu podvozka neisté a v meste je to "lepšie" (tvrdšie) naladenie k ničomu, je to práveže len na ostudu, o to viac na našich nekvalitných mestských "cestách"...takže to je druhý významný dôvod, vďaka ktorému je Ka zbytočný model a na Fiat 500 sa predajmi nikdy ani chytať nebude...ten totiž dáva zákazníkovi skutočne to, čo potrebuje, mestské približovadlo so zodpovedajúcimi jazdnými vlastnosťami a štýlom, ktorý Ka nikdy mať nebude, tak to je a treba sa s tým zmieriť. Je zbytočné obhajovať niečo, čo je neobhájiteľné.
A ešte raz sa vrátim k vyjadreniu k B segmentu z posledného odstavca, som zvedavý, čo urobí s predajmi facelift GP spolu s MultiAir-mi...ale keby sa osobne rozhodujem medzi GP a Fiestou, tak dám prednosť GP, to auto je pre mňa stále štýlovejšie a motoricky bude ďalej...
9. 9. 2009 11:37
Re: Panda
>:D >:D >:D :yes: >:D >:D >:D >:D :yes:

No comment. Ale díky ti za potvrzení mé teorie, že je Ka naprosto zbytečný model a že i přes to, že má jinou cenovou politiku (tedy je o něco levnější než F 500) jsou jeho prodeje na rozhodujících trzích -- titěrné, byť se jedná o auto s rozvorem 2,3 m s parametry supersportu. Já narozdíl od tebe v Ka nejen že jel,a le i seděl. Tvůj příZpěvek mimoto, že opravdu obsahje hrubé (nejhrubšího zrna, neboť naspat stráta to už je hodně silné kafé) chyby, tak i několik zcela logických antagonizmů... Viel gluck.

P.S. Počkám si na to, až bude mít Ka motor 1,4 T. Ono by za ten motor byla vděčná nejen Fiesta, ale také Focus... Ale Ford jaksi takový motor co? Ford takový motor ani po 3 letech co ho konkurence má... nemá... :-)

A F 500? Tak mizerný podvozek, tak mizerné řízení... a má motor 180 kobylek.. Ajaj... tady něco neštimuje...
Avatar - euro89
8. 9. 2009 08:19
super výsledek!
Panda opět potvrdila roli bezkonkurenční jedničky ve své třídě a potěšující je i 9. místo pětikila, když si člověk uvědomí, že 500 plní roli módního doplňku :yes: ;-)
Rozbalit vlákno
0
8. 9. 2009 11:57
Fiat 500 by Ferrari
Pro hodne rychle Italky :-)

[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - marek.g
8. 9. 2009 12:09
Re: Fiat 500 by Ferrari
180 koní...pěkné :yes: to už by možná obstálo i v dlouhým táhlým proti Fabce >:D
8. 9. 2009 12:15
Re: Fiat 500 by Ferrari
Nerad tě zklamu..., ale v itálii Páji aspoň co sem měl možnost sledovat jezdí v F 500 zejména mladí bejčci (a je už ejdno zda Italové, Francouzi, či jiná národnost)... (no asi hold málo sledují blogy na auto.cz) pro slečny tam jezdí Ypsilon.
My máme v F 500 100 kobylek a bohatě to stačí (jezdí to líp než většina střední s 1,8). Se 180 kobylkama to musí být masakr (P.S. v dlouhým táhlým to však na Fabii RS mít nebude)... >:D
8. 9. 2009 12:30
Re: Fiat 500 by Ferrari
Ty Italky byly s nadsazkou, vetsina holek, ktera by se do toho posadila by musela mit uzavrenou zivotni pojistku s prijemcem na me ;-)
8. 9. 2009 12:42
Re: Fiat 500 by Ferrari
Myslíš tu 180 kobylkovou?...předpokládám...
180 kobylek na tunu... Masakr... >:D :yes: :yes:
Ale moja už se hodně v řízení zlepšila a těch 100 kobylek krotí celkem s přehledem... Ale další auto co bude mít asi Fiat nebude (byť tahle beruška zaručeně v rodině zůstane, takové auto se neprodává), ale jiný koncernový příbuzný, do kterého se mimo mne zamilovala..., takže tam pak už asi to stádo kobylek bude podobné (nyní se uvádí 160 kobylek,a le v nové verzi už to bdue asi taky těch 180 kobylek...) >:-[]
Avatar - twistedTSD
8. 9. 2009 15:14
zahada mesice
vazne si nedokazu vysvetlit zmizeni foxe a agily z tabulky...zato IQ v tabulce JE! vidite ze se nekdo nasel ;-)
Rozbalit vlákno
2
8. 9. 2009 15:21
Re: zahada mesice
jj. na IQ taky zírám, vzhledm k ceně jsou 4 kousky od začátku prodeje docela slušný výsledek, původně jsme jí tady prorokovali těsné závody v prodejích s mistrem elegance a ona se toyotka možná nadechne k úspěchu
8. 9. 2009 16:03
Re: zahada mesice
To auto je presny opak Foxe, v nem je clovek navysost nenapadny, IQ je vuz pro extroverty, pripadne pro ty, kterym se od dob nakupu Smartu postestilo rozsirit rodinne pomery a presto chce parkovat napric. ;-)