K tomuto nadšeniu nad malými trojvalcami sa žiada dodať: konečne, po rokoch sa dostali tam, kde je Toyota so svojím 1,0VVTi. >:-[]
BTW ak vývoj motorov bol taký náročný a stál toľko patentov, neuvažovali páni z PSA o kúpe R3 VVTi od Toyoty? ;-)
Tvá citace pod článkem o Picanto vs. Citigo vs. 107 vs. Spark
"4 valec ma lepsiu kulturu chodu lepsi krutiaci moment predpokalda ze vyssi uzivotnost a mensie opotrebovanie a netreba ho tolko zmykat ako slaby trojvalec"
Je to už z principu nesmysl. Tříválce jsou skvělé motory a pokud něco musíš ždímat, pak čtyřválce. Mám je hodně rád, tedy, v motorkách. Jede to dole, jede to nahoře, je s tím velká zábava. Jiná věc je zkulturnit to pro zástavbu do auta :-)
Ještě nedávno jsme měl v šuplíku Svět Motorů s testem Fabie HTP a konkurentů. Fabie měla nejhorší spotřebu a zvuk. Celkově samozřejmě vyhrála :-) . Jak se zdá tak tři válce budou standart, protože na papíře to vyjde nejlíp. Objem ničím nenahradíš a je jasné, že čtyřválec 1,4 při stejném výkonu díky většímu krouťáku bude moct jezdit v nižších otáčkách s podobnou spotřebou, větší kulturou chodu a bude tišší. Nakonec se stane 1,2 TSI etalonem sametovosti malých motorů a VW zas na tom bude líp :-) .
Jezdil jsem s tou silnější verzí,55 KW a proti HTP je to tiché a jezdí se s tím dobře.Jako náhradu původních HTP bych to viděl u FIII jak 44,tak 55 KW.
Bude prostě to, co si budou zákazníci žádat (a splňovat Euro eko normy), takže pokud bude zájem o základní motorizace do Fabie, tak budou i tam tříválce a nevidím důvod, že by nebyly.
Z hlediska úspor by mě taky zajímalo, kolik činí hmotnostní rozdíl mezi novým motorem a nějakým starším srovnatelného výkonu. Jen tak, pro představu...
Pár kíl to bude, pointa skôr ale bude v iných úsporách než len čisto pokles hmotnosti: nižšie trecie straty, menej dielov a teda nákladov (ventily, sviečky, vstrekovače...). A najmä tá teoreticky nižšia spotreba a emisie.
Samozřejmě, to je už jen pro doplnění mé zvědavosti z oboru. Jen abych si udělal obraz, o kolik lehčí auta budou, o kolik méně vydrží přední čepy a stabilizátory, dimenzované na nižší zatížení...
Tak z něčeho musi servisy žit. >:D
Ten muj přispěvek je samozřejmě takove rypnuti. Ja to tak katastrofalně s těmi motory nevidim. Možna už to neni tak poctiva motorařska prace ale nemyslim si že by měli byt nove motory vyrazněji horši co se tyče spolehlivosti nebo životnosti.
Co si ale představuješ pod pojmem motorářská práce? Před 50 léty to byl chlap v montérkách, který ladil karburátory. Bylo to hezké, ale litrové objemy, výdrž a spotřeba byla někde jinde... Takový motor Š105 byl po 120t zralý na generálku, dneska je po takové porci motor čerstvě zajetý.
Možná se tratí charakter, motory jsou komplikovanější a nákladnější na případné opravy, ale uživatelsky přívětivější pro širší a širší klientelu. ;-)
Pravě proto jsem napsal to slovo MOŽNA. Ne že bych o motorech nic nevěděl ale motorař prostě nejsem. Je to možna divne ale mam uplně stejny pohled jako ty co se schopnosti dnešnich motoru tyče. Dokonce jsem dost podobne přirovnani jako ty někomu tušim zde na ACZ popisoval a nesouhlasil se mnou. A mam takovy dojem že to byla Kylie.
tieto male motory sa mi prestavaju pacit... vyraba sa to ako spotrebny tovar na 100 000km a potom utekajme do predajne kupit nove...
a paradoxne k tomu zvysok auta prezije viac ako motor, volakedy to bolo skor naopak
tak.. nieco na tom bude. Rataju s tym ze to pojde do malych mestskych vozov s ktorymi sa nebudu jazdit dlhe trasy a kym sa najzadi tych inkriminovanych x tisic km uz bude mat aspon 5 - 6 rokov to auto. A dalsi co si ich budu kupovat su prilezitostny soferi takze tym to vadit nebude.. Tak to uz dnes chodi.... 8-s
A kde na to pánové chodíte, že tenhle motor je stavěný na 100t km, když jste ani jeden s ním nejeli, natož víte, co je na něm nové? Navíc pokud udělá motor v městském provozu 200t km, což bezpochyby udělá, tak je to pěkný výkon, jezdit v ustálených otáčkách po dálnici v rámci limitů je pro motor daleko snažší, než poskakovat a neustále startovat ve městě.
Přesně, znám majitele HTP, kteří používají vůz k takovým účelům, k jakým byl primárně vytvořen, to jest jízda po městě a krátké vzdálenosti mimo městě a ti s motorem v nikdy neměli problém. Naopak kolapsy motorů ve Fábiích obchoďáků, kteří si ji pletou s raketou a ždímají ji na dálnici na max jsou všeobecně známé. Co je tedy s motorem špatně, ať se každý zvolí.
Ono ten HTP měl opravdu své vady, ale ne tak kritické, jak tady někteří tvrdí a většině majitelů, kteří od něj požadovali to, co má takový motor primárně požadovat, službu splnil ;-)
Naprosty souhlas. Jen to tak vypada že je dost lidi kteři si mysli že ještě nedavno to byla sama dokonalost a dnes se nas snaži všudemožně natahnout na skřipec.
Ge generálkám motorů u Škodovek se nemusíme vracet, Škodovka s tím přišla sama - HTP a v pravděpodobně i 1.2 TSI. To je krok zpět, protože 1.3 a 1.4MPI jsou prakticky nezničitelné.
niektore informacie musis brat ako fakt :-)
a k niektorym info sa jednoducho nesdostanes... takze ked su planovane na 100 000 tak je to tak a hotovo >:D