Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: PSA Peugeot Citroën: Výroba nových tříválců 1,0 VTi (50 kW) a 1,2 VTi (60 kW) zahájena

Nové tříválce jako první použije Peugeot 208, který se na trhu objeví během prvního čtvrtletí roku 2012.
Zpět na článek
6. 12. 2011 07:40
6. 12. 2011 09:43
6. 12. 2011 10:19
7. 12. 2011 20:00
6. 12. 2011 09:35
6. 12. 2011 09:41
6. 12. 2011 13:49
6. 12. 2011 09:52
6. 12. 2011 11:43
6. 12. 2011 14:08
6. 12. 2011 15:55
6. 12. 2011 16:51
6. 12. 2011 17:34
6. 12. 2011 11:53
6. 12. 2011 11:56
6. 12. 2011 12:35
6. 12. 2011 14:10
6. 12. 2011 16:53
6. 12. 2011 16:00
6. 12. 2011 16:54
6. 12. 2011 17:56
6. 12. 2011 20:31
Avatar - 3_diamanty
6. 12. 2011 07:40
levi kral
bestseller prichadza, motoricky ta 1.2 60 KW moze byt velmi zaujimava volba :yes:

tesim sa na noveho levika ako vzdy, riu vyrasta zdatny konkurent , chcelo by to suboj rio a 208 to by bola sleha :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
6. 12. 2011 09:43
Re: levi kral
K tomuto nadšeniu nad malými trojvalcami sa žiada dodať: konečne, po rokoch sa dostali tam, kde je Toyota so svojím 1,0VVTi. >:-[]
BTW ak vývoj motorov bol taký náročný a stál toľko patentov, neuvažovali páni z PSA o kúpe R3 VVTi od Toyoty? ;-)
Avatar - kari.laz
6. 12. 2011 10:19
Re: levi kral
Tvá citace pod článkem o Picanto vs. Citigo vs. 107 vs. Spark

"4 valec ma lepsiu kulturu chodu lepsi krutiaci moment predpokalda ze vyssi uzivotnost a mensie opotrebovanie a netreba ho tolko zmykat ako slaby trojvalec"

Najednou ti tříválec nevadí?

>:D
7. 12. 2011 20:00
Re: levi kral
Je to už z principu nesmysl. Tříválce jsou skvělé motory a pokud něco musíš ždímat, pak čtyřválce. Mám je hodně rád, tedy, v motorkách. Jede to dole, jede to nahoře, je s tím velká zábava. Jiná věc je zkulturnit to pro zástavbu do auta :-)
Avatar - KANKUNEN
6. 12. 2011 07:45
HTP průkopník
Ještě nedávno jsme měl v šuplíku Svět Motorů s testem Fabie HTP a konkurentů. Fabie měla nejhorší spotřebu a zvuk. Celkově samozřejmě vyhrála :-) . Jak se zdá tak tři válce budou standart, protože na papíře to vyjde nejlíp. Objem ničím nenahradíš a je jasné, že čtyřválec 1,4 při stejném výkonu díky většímu krouťáku bude moct jezdit v nižších otáčkách s podobnou spotřebou, větší kulturou chodu a bude tišší. Nakonec se stane 1,2 TSI etalonem sametovosti malých motorů a VW zas na tom bude líp :-) .
Rozbalit vlákno
5
6. 12. 2011 09:18
Re: HTP průkopník
Jen aby tříválec z Citiga neskončil jako náhražka HTP v základní Fabii. Turbíčko od VW bych nesrovnával.
6. 12. 2011 09:42
Re: HTP průkopník
Jezdil jsem s tou silnější verzí,55 KW a proti HTP je to tiché a jezdí se s tím dobře.Jako náhradu původních HTP bych to viděl u FIII jak 44,tak 55 KW.
Avatar - petrumr
6. 12. 2011 20:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
6. 12. 2011 09:44
Re: HTP průkopník
Všetko bude. Či aj 1,0 44 kw, neviem, na tú 55 kW verziu by som si ale stavil.
Avatar - Ronault.
6. 12. 2011 14:12
Re: HTP průkopník
Bude prostě to, co si budou zákazníci žádat (a splňovat Euro eko normy), takže pokud bude zájem o základní motorizace do Fabie, tak budou i tam tříválce a nevidím důvod, že by nebyly.
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2011 09:35
Úspory
Z hlediska úspor by mě taky zajímalo, kolik činí hmotnostní rozdíl mezi novým motorem a nějakým starším srovnatelného výkonu. Jen tak, pro představu...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
6. 12. 2011 09:41
Re: Úspory
Pár kíl to bude, pointa skôr ale bude v iných úsporách než len čisto pokles hmotnosti: nižšie trecie straty, menej dielov a teda nákladov (ventily, sviečky, vstrekovače...). A najmä tá teoreticky nižšia spotreba a emisie.
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2011 13:49
Re: Úspory
Samozřejmě, to je už jen pro doplnění mé zvědavosti z oboru. Jen abych si udělal obraz, o kolik lehčí auta budou, o kolik méně vydrží přední čepy a stabilizátory, dimenzované na nižší zatížení...
Avatar - Choochoo
6. 12. 2011 09:52
Re: Úspory
Jak se ty uspory odrazily na zivotnosti? ;-) To uz nam asi radsi rikat nikdo nebude.
Avatar - miromen
6. 12. 2011 11:43
Re: Úspory
Jednoduše. Servisy budou praskat ve švech a u cest bude stat vice aut pro poruchu "ojebanych" motoru.
Avatar - Ronault.
6. 12. 2011 14:08
Re: Úspory
A ze stejného důvodu, že jsi chtěl úsporný "ojebaný" motor, sis koupil 1,2 TSI, viď? 8-s
Avatar - miromen
6. 12. 2011 15:55
Re: Úspory
Tak z něčeho musi servisy žit. >:D
Ten muj přispěvek je samozřejmě takove rypnuti. Ja to tak katastrofalně s těmi motory nevidim. Možna už to neni tak poctiva motorařska prace ale nemyslim si že by měli byt nove motory vyrazněji horši co se tyče spolehlivosti nebo životnosti.
Avatar - Ronault.
6. 12. 2011 16:51
Re: Úspory
Co si ale představuješ pod pojmem motorářská práce? Před 50 léty to byl chlap v montérkách, který ladil karburátory. Bylo to hezké, ale litrové objemy, výdrž a spotřeba byla někde jinde... Takový motor Š105 byl po 120t zralý na generálku, dneska je po takové porci motor čerstvě zajetý.
Možná se tratí charakter, motory jsou komplikovanější a nákladnější na případné opravy, ale uživatelsky přívětivější pro širší a širší klientelu. ;-)
Avatar - miromen
6. 12. 2011 17:34
Re: Úspory
Pravě proto jsem napsal to slovo MOŽNA. Ne že bych o motorech nic nevěděl ale motorař prostě nejsem. Je to možna divne ale mam uplně stejny pohled jako ty co se schopnosti dnešnich motoru tyče. Dokonce jsem dost podobne přirovnani jako ty někomu tušim zde na ACZ popisoval a nesouhlasil se mnou. A mam takovy dojem že to byla Kylie.
6. 12. 2011 11:53
zivotnost
tieto male motory sa mi prestavaju pacit... vyraba sa to ako spotrebny tovar na 100 000km a potom utekajme do predajne kupit nove...
a paradoxne k tomu zvysok auta prezije viac ako motor, volakedy to bolo skor naopak
Rozbalit vlákno
11
Avatar - KANKUNEN
6. 12. 2011 11:56
Re: zivotnost
Motory THP ani tolik nevydrží, bohužel náš český benzín ty motory ničí.
Avatar - palokalo
6. 12. 2011 12:35
Re: zivotnost
tak.. nieco na tom bude. Rataju s tym ze to pojde do malych mestskych vozov s ktorymi sa nebudu jazdit dlhe trasy a kym sa najzadi tych inkriminovanych x tisic km uz bude mat aspon 5 - 6 rokov to auto. A dalsi co si ich budu kupovat su prilezitostny soferi takze tym to vadit nebude.. Tak to uz dnes chodi.... 8-s
Avatar - Ronault.
6. 12. 2011 14:10
Re: zivotnost
A kde na to pánové chodíte, že tenhle motor je stavěný na 100t km, když jste ani jeden s ním nejeli, natož víte, co je na něm nové? Navíc pokud udělá motor v městském provozu 200t km, což bezpochyby udělá, tak je to pěkný výkon, jezdit v ustálených otáčkách po dálnici v rámci limitů je pro motor daleko snažší, než poskakovat a neustále startovat ve městě.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
6. 12. 2011 15:36
Re: zivotnost
Přesně, znám majitele HTP, kteří používají vůz k takovým účelům, k jakým byl primárně vytvořen, to jest jízda po městě a krátké vzdálenosti mimo městě a ti s motorem v nikdy neměli problém. Naopak kolapsy motorů ve Fábiích obchoďáků, kteří si ji pletou s raketou a ždímají ji na dálnici na max jsou všeobecně známé. Co je tedy s motorem špatně, ať se každý zvolí.
Avatar - Ronault.
6. 12. 2011 16:53
Re: zivotnost
Ono ten HTP měl opravdu své vady, ale ne tak kritické, jak tady někteří tvrdí a většině majitelů, kteří od něj požadovali to, co má takový motor primárně požadovat, službu splnil ;-)
Avatar - miromen
6. 12. 2011 16:00
Re: zivotnost
Naprosty souhlas. Jen to tak vypada že je dost lidi kteři si mysli že ještě nedavno to byla sama dokonalost a dnes se nas snaži všudemožně natahnout na skřipec.
Avatar - Ronault.
6. 12. 2011 16:54
Re: zivotnost
Tak tak... těm bych doporučil se vrátit k Trabantovi a ředit benzín olejem nebo ke Škodovkám a generálkám motoru. ;-)
6. 12. 2011 17:56
Re: zivotnost
Ge generálkám motorů u Škodovek se nemusíme vracet, Škodovka s tím přišla sama - HTP a v pravděpodobně i 1.2 TSI. To je krok zpět, protože 1.3 a 1.4MPI jsou prakticky nezničitelné.
Avatar - petrumr
6. 12. 2011 20:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 12. 2011 22:12
Re: zivotnost
niektore informacie musis brat ako fakt :-)
a k niektorym info sa jednoducho nesdostanes... takze ked su planovane na 100 000 tak je to tak a hotovo >:D