Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sanyo bude dodávat baterie pro modely PSA Peugeot Citroën

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Japonská společnost Sanyo Electric se dohodla s PSA Peugeot Citroën, že jí od roku 2011 začne dodávat nikl-metal-hydridové články pro diesel-elektrické vozy. Napsal to japonský list Nikkei.

PSA Peugeot Citroën je už pátou automobilkou, kterou bude Sanyo dodávat baterie. Výrobci bateriových článků se v poslední době těší vysokému zájmu investorů, neboť právě baterie by měly být hlavním komponentem elektromobilů. A to jak elektromobilů v pravém slova smyslu, tak hybridních modelů.

Sanyo má nejprve dodávat baterie, jimiž bude francouzská automobilka osazovat modely Peugeot 3008 a luxusnější Citroëny DS5. Tyto modely chce PSA uvést na trh právě v roce 2011. PSA chce být první automobilkou na světě, která uvede na trh hybridy kombinující turbodieselové motory a elektromotory. Sanyo bude dodávat baterie pro několik set tisíc vozů ročně, uvedl japonský list.

Nové hybridní hnací ústrojí bude PSA prodávat pod obchodním označením HYbrid4. Systém kombinuje dieselový motor HDi s elektrickým motorem umístěným na zadní nápravě. Pro hybridní konstrukci, použitelnou na několika typech vozidel bez ohledu na zvolený motor, vyvinulo PSA zcela novou zadní nápravu, na kterou lze elektrický motor namontovat.

HYbrid4, poprvé předvedený na autosalonu v Paříži v roce 2008, v sobě spojuje vedle významné úspory ve spotřebě v rozsahu až 35 %, také jednoduché řešení pohonu všech 4 kol díky elektrickému motoru pohánějícímu zadní kola.

Sanyo už dodává NiMH baterie do hybridních vozů Insight japonské automobilky Honda a do hybridních modelů americké automobilky Ford. Německému Volkswagenu a japonské Toyotě by měl podnik začít dodávat lithium-iontové baterie.

O společnost Sanyo má zájem její domácí rival Panasonic. K ovládnutí Sanya už by nemělo Panasoniku stát nic v cestě, neboť podle japonských médií už pro svůj záměr získal souhlas regulačních orgánů v Evropské unii, Číně i v USA. Na ovládnutí Sanya je Panasonic ochoten vynaložit asi 400 miliard jenů (zhruba 78,6 miliardy Kč) a podle listu Nikkei nabídku předloží do týdne.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
7. 11. 2009 17:54
zahřátý motor
Pořád se nemohu nikde dočíst jak je řešeno optimální spalování ve městě, kdy je motor studený a díky hybridu ještě méně zatěžován než v současnosti. Jestli katalizátor a filtr PDF tu směsku ukočírujou. Zvláště v zimě. Mě trvá 10 až 15 minut než mám motor zahřátý. Pak vždy pomůže správně velký kus lepenky před chladič. Mluvím pořád o turbodieselech. Možná to i důvod delšího vývoje hybridů v PSA. Máte někdo odpověď?
Avatar - Falco
3. 11. 2009 07:18
Re: Za ticheho nezajmu
Kdyby začali zítra všichni jezdit na banány, tak je na příštích deset let v popředí zájmu Ekvádor :-)

Tím samozřejmě neomlouvám evropské technologické firmy, ale jen automobilky.
3. 11. 2009 01:36
Za ticheho nezajmu
Za ticheho nezajmu mistnich odborniku, se teziste autoprumyslu presouva do Japonska. Hlavni nemecky i francouzsky vyrobce, kazdy Volkswagen ci Peugeot budou mit v budoucnu klicove komponenty, tvorici podstatnou cast ceny auta - baterie, z Japonska. Takhle vypada plizivy ustup ze slavy - nikdo to nevidi, nikoho to nevzrusuje a najednou jste v ... .
Avatar - Falco
2. 11. 2009 18:54
Sanyo
Volkswagen, PSA, Ford, Toyota, Honda. Sanyo má slušně našlápnuto. Dobře, že Goldman Sachs neprodal všechno. [odkaz]

edit: omlouvám se, tady je celý článek [odkaz]