Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Citroën Spacetourer vs. Ford Tourneo Custom – Koráby evropských dálnic

Místa jako v autobuse, komfort jako v obýváku a rychlost jako pendolino. Pokud chcete rychle dostat početnou rodinou o dovolené k moři nebo cestujete se svým pracovním týmem po Evropě, nic lepšího než velké osobní dodávky nevymyslíte.
Zpět na článek
10. 8. 2018 08:42
10. 8. 2018 08:54
10. 8. 2018 09:09
10. 8. 2018 09:16
12. 8. 2018 14:18
13. 8. 2018 15:41
10. 8. 2018 09:29
10. 8. 2018 10:08
10. 8. 2018 10:17
10. 8. 2018 11:58
10. 8. 2018 13:40
10. 8. 2018 14:18
23. 7. 2019 08:10
Avatar - rokyta.p
10. 8. 2018 08:42
ani jeden
Ani jeden, ani druhý. Transit jsem ještě neviděl neshnilý, tak je riskantní se domnívat, že zrovna u této generace to bude jinak. Druhé má sice jako redakční auto Rasťo a zrovna to nehaní, ale nějak se mi to nelibí. Transporteru se zase bojím technicky. Takže jako cestou nejmenšího odporu možná klasické Véčko-Vito od Mercedesu. Nejezdit v zimě v soli, servis jen v D, A a pak to bude celkem svezení.
Rozbalit vlákno
7
10. 8. 2018 08:54
Re: ani jeden
hlavne sa mi páči tá úvaha - transit hnije, tak si kúim Vito a ak nebudem jazdiť v zime tak nezhnije >:D
10. 8. 2018 09:01
Re: ani jeden
jojo:-) Jinak toho citrona v kratke verzi bych bral vsemi deseti;-)
Avatar - mariov8
10. 8. 2018 09:09
Re: ani jeden
Všetky autá hnijú. Pravda, Vitám W638 se to darilo prirýchlo. Na nástupcovi sa behom výroby postupne pracovalo, prvé roky ešte neboli ono, no už posledný facelift W639 bolo výborné auto. Len povesť sa v hlavách ľudí mení pomaly. Zaujímavé je, že stále sa dá sem-tam nájsť pekná ojazdenka W638... nebol ten problém tak trochu aj na strane majiteľov? No a nástupcu W447 by som si už kľudne kúpil domov.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2018 09:16
Re: ani jeden
Tak že by zrova Vito byl etalon plechařiny... >:-[]
Avatar - rokyta.p
12. 8. 2018 14:18
Re: ani jeden
Haha, tam není rovnítko, to jsou dvě oddělené úvahy. Možná jsem to napsal ve spěchu trošku pohromadě, beru. Ano Transit hnije, nevím jak nový. Ale doposavadní hodně hranatý model rozhodně ano. A ten před ním také. Můj obor je letectví a letadla běžně vozí Vás pasažéry 30 let, vlaky 50 let. Tak mě šte, že u aut (alespoň některých slušnějších které by stála za to) tomu tak není. Hlavním důvodem je koroze. Mechanická odolnost by se totiž občas najít dala (Mercedes, Toyota ...). Takže z toho důvodu se zimním jízdám s autem vyhýbám a z tohoto důvodu mám také dvě auta. Jedno lepší echt německé letní a pak zimního japonce se 4x4. Proto bych s rodinným vanem, ať by vyhrál naprosto kdokoliv v soli primárně nejezdil. Vem si baterku a podívej se ze spodu na své auto, šroubky rezavé, spony nezavé, chladič děravý, ramena olezlá. Že prahy a nadkolí u moderních aut nejsou vykvetlé do půlky a zvedák ti do něj nezajede, neznamená, že nemáš auto rezavé. Většina má, včetně mě i tebe.

Bod dvě, vybrat slušného rodinného vana. Jako jeden z rozumných adeptů jako tak celkově se mi zdá Vito w447. Starý model w638 mne nenapadl, protože najít nepohnitý téměř nešlo ani před 5 lety, natož dnes, navíc by shnil jako ostatní. T4 téměr vymizeli, T5 nevěřím, a T6 je jízdně horší než w447, takže to nemá smysl. Takže hlasuju za w447.

Ono motoristé jsme tu téměř všichni, tak se divím, že se tu provoz auta a jeho problémy moc neřeší. Vy na svých autech nic neřešíte? Neumíte opravit? A nevíte z čeho jsou? Nebo jen svěříme odborné dílně? Pořád ramena zda losí test projel nějaký nový model o 2km/h rychleji. Nebo že vyholená hlava na destrukčním derby zajede o 200m dále. Ale o tom, že se tu polovina čtenářů bojí STK, přitom jde o pár jednoduchých kontrolních bodů. Kde a čím pěkně nastříkat podvozek spodek auta. Nebo co dát za díly když Lermforder není k dispozici nikdo neřeší. Technicky tu píše jedinný Dusil, a to ještě podprůměrně. Když pominu jednou za 100 let Autodiesel, tak Vaculík toho tolik nemá. Tak jo, není to samozřejmě jedinný problém jistě, ale já řeším že i sůl otravuje ano. Klidně se smějte, no co už. Smích je základ zdraví.

Mimochodem otázka stále zůstává, jaký rodinný van a proč?
Avatar - wakantanka
13. 8. 2018 06:46
Re: ani jeden
Ale predsa nechces porovnavat udrzbu u dopravneho lietadla s autom? O cene a materialoch z akych je to lietadlo vyrobene ani nehovorim.
13. 8. 2018 15:41
Re: ani jeden
Tak pre mňa je korózia to posledné čo ma pri novom aute trápi. Mám 12 rokov záruku na prehrdzavenie a auto s úplnou istotou nebudem mať ani 10 rokov - to že mám povrchovú koróziu na skrutkách a iných kovových častiach podvozka ma nijako neobmedzuje. Predtým som mal p406 - keď mal 15 rokov jazdený v zime/lete bez garáže, tak podvozok bol stále v dobrom stave, čo sa týka hrdze jediné čo, začínal hrdzavieť prah za predným kolesom ale ešte by trvalo určite ďalšie dve STK kým by to bol problém. A peugeotík skončil na chybách elektroniky... Nevidím žiadny problém s trojičkami PSA,Toyota a motorom 2.0HDI. Jasné, že ak chce niekto viac luxusné auto tak si priplatí mercedes alebo VW v nejakej výbave - ale to je o peniazoch.

A teda to čumím, že niekto ešte má auto a nejazdí s ním v zime - udržovať dve autá je asi nákladnejšie ako mať len jedno a častejšie ho meniť.
Avatar - mariov8
10. 8. 2018 09:03
Skutečný velkoprostorový vůz
Kdo má více dětí, než jenom 2, nebo větší přepravní nároky, u těchto aut musí jednoho dne skončit. Custom je však naleštěná bída, stačí se ohnout ke kolům a podívat se do podběhu. Cena podle mne neodpovídá technice a provedení vozidla. Naproti tomu Trojčata PSA+Toyota se podle všeho neskutečně povedla! Obrovský krok vpřed proti předchůdci. Ale stále se nabízí otázka, zda nezvolit ojeté Viano po posledním faceliftu, nebo nějaké zánovní lépe vybavené Vito Select (již aktuální generace), za milion úplně jiné auto než ta hrkálka od Fordu. Projeďte se v pár let starém Fordu, to doma nechcete.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - KANKUNEN
10. 8. 2018 09:13
Re: Skutečný velkoprostorový vůz
No to by mě zajímalo co tam z toho podběhu vyčteš? Je tam plastový podběh jako u každého auta, z tím rozdílem, že je na šroubkách a plechmatičkách a ne jen na nějakých rychlozácvacích z plastu.
Avatar - mariov8
10. 8. 2018 09:40
Re: Skutečný velkoprostorový vůz
Tak to nevím na co jsem koukal, ale nebylo tam vůůůbec nic! O.K. bylo vidět motor, ten si v zimě užije soli. Bylo to nové auto, ne bouračka. :-)
Avatar - Ozzman
10. 8. 2018 09:23
Re: Skutečný velkoprostorový vůz
Tranziti jezdí v tisícech kusů všemožných generací po celé Evropě, že staré verze hnijí? Ano, taky mají 20-30 let na hrbu. To co píšeš je nesmysl, postav vedle sebe stejně ojetý Ford a stejně ojetého francouze, třeba Mastera a uvidíš sám... jo a pak se projeď někde jinde, ne na dálnici v zatáčkách a budeš rád za Ford... V případě osobáků to platí stejně, mám doma desetiletého Forda s úctyhodným nájezdem a to auto je ve výborném stavu. Měl sem stejně starého francouze a vše všude vrzalo, jak jinak jsem to auto měl rád.

Osobně bych v této třídě rozhodoval pouze mezi Fordem a VW, Mercedes je jiná cenová.
Avatar - mariov8
10. 8. 2018 09:38
Re: Skutečný velkoprostorový vůz
Člověče, vždyť ten VW byl ještě nedávno dražší než mercedes! Jaká jiná cenová?

A ohledně Francouzů bych se klidně hádal, mám opačné zkušenosti, alespoň u osobáků. Ale to se dostáváme někam mimo...

Ano, staré tranzity z 80 a 90 tých let byly povedená auta, ale o jejich nástupcích bych to už tak jistojistě netvrdil! A na co ti je jen pomalu reznoucí kastle, když to je nepojízdné pro propálený píst. Úplně běžná závada u 2,2TDCi Puma.
Avatar - KANKUNEN
10. 8. 2018 09:43
Re: Skutečný velkoprostorový vůz
Francouzské dodávky mají Fordí motory, Pumu.
Avatar - mariov8
10. 8. 2018 09:44
Re: Skutečný velkoprostorový vůz
Naštěstí pro ně už ne.
Avatar - mariov8
10. 8. 2018 09:44
Re: Skutečný velkoprostorový vůz
Už je tam Peugeot DW10.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2018 09:49
Re: Skutečný velkoprostorový vůz
Ono záleží jaký VW máš na mysli, já mluvím o Transporteru, jistě, že můžeš mít i Californii nebo jak se ty cestovní Transportery jmenují a to se pohybujeme v ceně prémie.

Já apriori proti Frantíkům nic nemám, motoricky už vůbec nic (koneckonců Fordí dvoulitr je PSA, nebo ještě donedávna byl, sám ho taky mám v jednom, možná ve dvou autech, ale to si nejsem jist), ale auto jako celek po 200 tisících km, co jsem měl možnost srovnat ať už 307 vs Megane vs Fokus, Laguny vs Mondeo vs C5 vs 407, tak vždy byl Ford v o dost lepším stavu a kilometry na něm nejsou tak znát. Míval sem sám Lagunu a každých 50 tisíc jsem dával něco do podvozku, nápravy, silentbloky, stabilizátory, nemluvím o elektrice, která zlobila (to sem neřešil, vím že to auto na ní bylo nemocné) a interiér vrzal, plasty se odlepovaly, tohle u Fordu není, tam třeba na Mondeu MK IV mam v 275 tisc vše původní a nebouchá to, nejsou vůle, na STK projde. Podobná zkušenost s 407.... ale třeba 406 byla hodně povedená a kvalitní.

Zkrátka když už francouze, tak Renault >:D

Dvadvojku neznám, jezdil jsem a jezdím 2x 2.4TDDi a TDCi, ten motor je bezproblémový. Občas se vysype něco jiného, ale co bys chtěl u aut co denně slouží.
Avatar - mariov8
10. 8. 2018 10:13
Re: Skutečný velkoprostorový vůz
Tak ono to je asi takhle:

Třída V vs Multivan to je cca cca 1,6M bez daně (to je ale také vevnitř jiná liga)
Vito Select vs Caravelle cca 1M bez daně (sem patří i ty Travellery, ale dají se koupit za 0,8M bez daně v cca plné výbavě a snaží se sem vydrápat i ten Custom)
Vito Pro vs navalený Transporter Kombi cca 0,8 bez daně (+ běžná Kombi provedení konkurence)
Vito Base vs Transporter Kombi bez extra výbavy budou tak od 0,5M bez daně a sem patří i holobyty konkurence ale budou tak od 0,4M bez daně, sololitová auta na převoz živého substrátu).

U těch Fordů je to složitější:
Motor Puma je jejich dítko a nadělili tento zmetek i Peugeotu a Citroenu do dodávek.
Naopak Peugeot svoji DW10 a větší DW12 naoplátku nabídl Fordu do osobáků.
Takže zde není 2,2 jako 2,2! 2,4 a odvozený pětiválec 3,2L jsou trochu jiné motory a nemám s nimi zkušenosti. Snad s výjimkou pár jízd Rangerem, kde ten motor totálně potápěla převodovka.

Frantíky jsem jezdil od Citroenu. S Renaultem to je rozporuplné, zrovna Lagunu jsem kdysi za mlada vozil šéfovi do servisu a nevěděli nikdy zda tam spím nebo jsem přišel, nebo již odcházím, byl jsem co měsíc a sem-tam i s fatálnějším problémem. Ale R25, R5 nebo R16 i ta R19 byla ve své době auta.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2018 10:20
Re: Skutečný velkoprostorový vůz
Já se v dodávkových vodách moc nepohybuji, takže ceny jdou mimo mne, tady ti nemohu oponovat bez prolétnutí ceníků >:D

Ano, s těmi motory je to tam zamotané, koneckonců, ani já nevím, jak je to s těmi motory u osobních aut, jeden čas to byly dvoulitry od PSA, nyní prý Ford dává zase své, ale od kdy a v jakých variantách, to netuším >:D

2.4 TDDi je starý motor, prý evoluce 2.5D, je nenáročný, hlučný, hrubý..

No Laguna ač to auto dodnes pro mne znamená ikonu Francouzské automobilové kucyhně, protože je tak nadčasová (mluvím o II. generaci), tak vím, že měla své mouchy. Takto staré Renaulty neznám, to byla auta, která zde jezdila v době, kdy jsem chodil do školky >:D
11. 8. 2018 22:43
Re: Skutečný velkoprostorový vůz
Ford pouziva Pumu jeste porad, ale uz jen na nekterejch trzich. Urcite je v Rangeru a nevim, v cem dal.
DV6 je v Mondeu a to je PSA.

Nicmene od 2016 nabiha Panther a ted uz je ve vsech Transitech vyhradne Panther neboli EcoBlue, 2.0.
Pak je jeste druhej EcoBlue, ale to je jen 1.5 tzv. DV Neo.

Panther bude postupne nabihat i do Focusu a Mondea a DV Neo taky. Je to super motor. Jako kazdej novej ma svy mouchy (tajny samozrejme), ale az se to podari vychytat, tak ten motor jede neuveritelne a spotrebu taky stlacili dolu.
Avatar - KANKUNEN
10. 8. 2018 12:44
Re: Skutečný velkoprostorový vůz
Ozzmane, to co píšeš je fakt, ale skoro nikdo to slyšet nechce. Prostě se PSA rozvrže rychleji než Ford. Závada se dá opravit, ale to rozvrzání je navždy. Je ale stejně blbost tyhle auta soudit podle osobáků a nebo skříňového velkého Tranzita.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2018 14:30
Re: Skutečný velkoprostorový vůz
Souhlasím... ale zase mluvím ze zkušenosti u starších aut.
Avatar - speedfred
11. 8. 2018 08:28
Re: Skutečný velkoprostorový vůz
keď berieme vŕzganie introšu u Fordu ako vlastnosť a nie chybu tak áno. Ford mi vrže od nova neskutočne,kdežto v Pežó po 250t km ticho a Renó tel isto OK až na panorámu cez zimu.
Avatar - KANKUNEN
10. 8. 2018 09:05
Díky redakci za podařený test aut,
o kterých čteme většinou jen v letácích. Z vlastní zkušenosti vím, že tyto auta ti otvírají svět ještě svobodněji než osobák. Dovolené, kola, kámoši, najednou nemusíš nic řešit, naložíš a jedeš. Ten motor ve Fordu není tak hrubý, jak z textu vyplývá. Jak to ale vypadá, ten automat ve Fordu je nic moc. Manuál má kvalty delší (dvojka někdy ani nebere různé zabočení a musí se na 1) a na dálnici je při 140 v autě stále klid.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
10. 8. 2018 09:26
Re: Díky redakci za podařený test aut,
Co má ten motor Fordu společného s motorizacemi v osobáku ? Je to stejný motor? Já jen, že v osobních má 110 a 132, tohle je 125kw a automat je dvouspojka? Je to klasický powershift ? Ten mi totiž cukavý nepříjde, ale s tímhle jsem nejel.
Avatar - KANKUNEN
10. 8. 2018 11:15
Re: Díky redakci za podařený test aut,
Je to prý automat HDM z Rangeru. Sám nevím jestli je ten motor i v osobácích.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2018 11:26
Re: Díky redakci za podařený test aut,
Aha, tak to je něco jiného, než jsem myslel.... dělaj v tom bordel! >:D
Avatar - Dzakobo
10. 8. 2018 13:22
Re: Díky redakci za podařený test aut,
To je nesmysl, Custom má motory napříč a Ranger podélně. To znamená, že převodovky se mezi těmito modely nedají sdílet.
Avatar - KANKUNEN
10. 8. 2018 14:01
Re: Díky redakci za podařený test aut,
Správná poznámka, četl jsem to v nějaké reklamě nebo letáku a asi si dal něco špatně dohromady
Avatar - CountachSV
10. 8. 2018 09:29
Hmno
Ten Ford je prostě taková dodávka, poloviční Transit no. Extrémně vysokej posez je na dálnici docela příjemnej, s novým Transitem 2,2 nafta jsem před 4/5 lety jel do Provence a auto mohlo jet pořád 160km/h na tempomat, žádnej problém.
Žabožrout je znát, že se snaží přiblížit civilizovanějšímu M-B.
Rozbalit vlákno
0
10. 8. 2018 09:47
Pár postrehov k tranzitu
Máme vo firme 2 skrine na rozvoz rozmernejšieho tovaru a…
I cez fakt, že sa jedná o náklaďák, diskomfort jeaz zarážajúci. Zadná náprava nerovnosti ani trochu nežehlí, ale ich rovno kopíruje. Na dobrej ceste ok, na naši mizerných cestách nepoužiteľne. Kombinácia motor a prevodoka, to je úplné žúžo. Šialene dlhé kvalty, páka prevodovky drhnúca v kulise (radenie z vyšších kvaltov do dvojky) s veľkými preskokmi kedy na nižší kvalt motor reve v kabíne (odhlučnenie aj zvukový prejav motora nie sú zlé ale vyslovene mizerné) , alebo po zaradení vyššieho kvaltu úpadok do derília z ktorého sa nepozbiera. K ďalšiej mizérii patrý krátky chod plynového pedálu a z toho vyplývajúce zlé dávkovanie výkonu, resp máme pocit, že ono to vlastne ide, ale po ďalšiom stlačení sa už nič nedeje, lebo sme vlastne na konci. Nepríjemné je to pri poskakovaní po meste. Posledná kapiola je automatické pridávanie plynu. Obzvlášť pri parkovaní na tesno je to radosť, keďže díky dlhým prevodom to znamená aj vysokú rýchlosť.
A teraz pár pozitív. Posed, kabína, jazda po diaľnici.
Sumár sumárum žiadna paráda to nie je…
Rozbalit vlákno
6
Avatar - wakantanka
10. 8. 2018 14:22
Re: Pár postrehov k tranzitu
A to mate tieto Customy? V dobe ked to prislo na trh prave komfort pruzenia chvalili do nebies...
10. 8. 2018 14:39
Re: Pár postrehov k tranzitu
Jsou v pohodě. Mám jeden na převoz motorek a je to v podstatě osobák. Kdyby to jelo víc než 140, byl bych jako v nebíčku:) nehnije, nijak zvlášť nežere a není to taková obluda jako klasická dodávka...
10. 8. 2018 16:13
Re: Pár postrehov k tranzitu
Nákladná 3 miestna verzia, pruženie to nemá žiadne :-)
Avatar - wakantanka
10. 8. 2018 17:17
Re: Pár postrehov k tranzitu
Aj ked to nalozis? U dodavok to je viacmenej standard. Prazdne tvrde jak beton, ked nalozis na pohodu. :-)
10. 8. 2018 18:22
Re: Pár postrehov k tranzitu
Jazdim s času načas dodávkami pracovne, tejo nepomôže ani naloženie. Faktom je, že málokedy naložíme cez pol tony.
Avatar - wakantanka
10. 8. 2018 21:35
Re: Pár postrehov k tranzitu
Nehadam sa, v tomto som sa este nezviezol ani ako spolujazdec. :-)
Avatar - m.z.
10. 8. 2018 10:08
8AT
To musí být nějaká novinka, protože jsem v červenci dostal Proace Verso s 6AT, střední délka, i Citroen měl v nabídce jen 6AT :-O

S autem jsem spokojený, i když samozřejmě je to původem francouzské auto, se všemi neduhy (pomalý infotaiment, příšerná adaptivní tempomat, omezovač na 170 apod.).

Jinak ceny trojčat, si jsou víceméně podobné, liší se spíše kosmeticky. V článku zapomněli napsat, že takové garanční podmínky, jako nabízí Toyota, na to nikdo z konkurentů nedosáhne, vč. financování s nulovým navýšením a 3 roky pojištění zdarma (POV + HAV).

Auto je opravdu tiché a relativně pohodlné, i když příčné spáry, zadní náprava moc nepobírá a auto nadskočí.

Uvnitř je dostatečně prostorná, používám 5-místnou variantu, 2 samostatná křesla mám vyndané. V 7-místné konfiguraci už je kufr taktak. Nejdelší provedení se mi nelíbilo, tam už je kufr v pohodě.

Zkoušel jsem i Tourneho, jezdilo hezky, i AT se mi zdál v pohodě, ovšem v dnešní době nemožnost aut. klimatizace, mě tedy zarazila, když konkurence má 3-zónové a tažné s AT jen na 1000kg, je výsměch.Dost jezdím s vlekem, takže to byl fatální aut.

Jako bývalý majitel Multivanu, jsem jako první zamířil do VW, sjel jsem si nejsilnější variantu ve 4kole (ceníkovka 2M) a to auto se od r.2005, nikam neposunulo, navíc cenovka reálně o 400 více.

Spotřebu mám za 4tkm okolo 9-9,5l, ale to dělá ten vlek. Výhodou je, že se dá legálně jezdit levým v zúžení 2,2m.

S pohotovostními hmotnostmi výrobce tradičně čaruje, protože v TP mám 1946kg a to je kratší verze a nemám panoramu a jen 7 sedadel.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mariov8
10. 8. 2018 10:17
Hmotnost
Dost by mne ty auta zajímala na váze, protože podle mne u Frantíka pracujete s hmotností bez výbavy! Až tak lehké to auto nebude.
Rozbalit vlákno
0
10. 8. 2018 11:58
facelift fordu
Musím říct, že facelift se fordu fakt povedl, jak zevnitř, tak zvenku. Auto mělo od začátku zajímavou siluetu, ale působilo trochu lacině, což se teď podařilo krásně vyžehlit. :yes:
Rozbalit vlákno
0
10. 8. 2018 13:40
Hmotnosti
Reálné pohotovostní hmotnosti, resp. užitečné by mě opravdu zajímaly.

Protože pokud Ford opravdu uveze jen totéž, co Caddy Maxi 1.9 TDI, 7 míst a táhnout může leda motorku. Tak je to auto úplně k ničemu i se všemi schránkami a prostornějším interiérem - nemůže být tedy vítězem testu.

Naopak absenci kapes v šoupačkách u Citroenu mi hlava opravdu nebere :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - m.z.
10. 8. 2018 14:18
Re: Hmotnosti
S manuálem může táhnout tuším 2500kg
10. 8. 2018 14:46
Dodávka Tourneo x MPV Spacetourer
Bylo by fér napsat, že ta pneu na Spacetoureru jsou univerzály 215/70/17 - na těch se nedá ani trochu dynamicky jet, hned se v zatáčce hrnou přes řezané bloky dezénu a k tomu mají vysoké a měkké bočnice. Sám jsem okamžitě u našeho SPT dokoupil druhé disky a nazul standardní letní 225/55/17, na kterých se SPT chová jako běžný osobní vůz. Tourneo se nám líbilo také, ale nemít u velkoprostorového vozu možnost posouvat sedačky, to je alespoň pro nás naprosto nepřekonatelný přešlap. Když k tomu přičtu hrubý motor, jízdní projev dodávky a šest metráků navíc, co kazí užitečné zatížení a možnost tažení, tak mi z toho Tourneo Custom nikdy vyjít nemohlo. Ale znám dobře člověka, který potřeboval dobrý kompromis na cestování a montéřinu, ten si Tourneo kvůli velikosti nákladového prostoru pořídil raději. A protože předtím řídil Jumpy, tak mu dodávkovitost Tournea nevadí vůbec.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
10. 8. 2018 15:17
Re: Dodávka Tourneo x MPV Spacetourer
Ty gumy k sobě vůbec nesedí.
Avatar - m.z.
10. 8. 2018 15:39
Re: Dodávka Tourneo x MPV Spacetourer
215/60 R17
Avatar - xxc
11. 8. 2018 14:53
ford na slovensku je cudny
neuznavaju reklamacie

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - m.z.
11. 8. 2018 17:44
Re: ford na slovensku je cudny
To sou pěkné kundy teda... Ještě, že jsem do Fordu nešel.
15. 8. 2018 22:59
Dobrý test ale...
Zaujal mě komentář: "Co jiného než silné turbodiesely by mělo tyto velké a těžké vozy pohánět? "
Vlastnil jsem VW Multivan T5 a teď T6 benzinaky, 110kW, kultivovaný motory a úplně to stačí, i na jízdy po Evropě. Proč ne diesel? U nás stal diesel 110kW o 40% víc, bohužel nevýhodné.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - mariov8
16. 8. 2018 22:51
Re: Dobrý test ale...
Protože to taky o 40% více žere? Protože to na nádrž neujede ani 400km? Na německé dálnici když rezerva znamená méně než 80km asi také nic moc. A proto už v této kategorii benzíňáky skončily. Těch pár nadšenců v době WLTP výrobcům za námahu nestojí.
19. 8. 2018 21:12
Re: Dobrý test ale...
No to je úplný nesmysl. Já hravě dostanu 700-800km takže to neni žádný problém. A co se týče hluku, pardón ale diesel varianta Multivanu řve narozdíl od benzinaku.
Avatar - m.z.
17. 8. 2018 10:45
Re: Dobrý test ale...
Velká část tahá i vlek a tam je benzínových 150k málo.
19. 8. 2018 22:19
Re: Dobrý test ale...
Jojo, mít vlek to je jiná věc samozřejmě.
12. 9. 2018 15:31
Traffic Spaceclass, Vito, V-class, PSA, Tourneo
Půl roku řeším a nejsem schopen sehnat mírně větší a podobně komfortní busík jako nástupce nedostižného Espace IV. Krom Transitu jsem se už svezl všíma zde jsou mé postřehy. Potřebuji ideálně 8 míst a nově i tři řady sedadel a za tím kufr. Ono totiž jaksi více lidí potřebuje i více zavazadelníku, takže sedašky v kufru u rádoby sedmimístných aut nic neřeší. U všech niže popsaných zvažuju nejdelší verzi

Update: Forda jsem již také vyzkoušel a to ve verzi 125 kW + aut. převodovka

PSA ( Spacetourer, Verso, Traveller)

- je to malé
- je to hlučné od předních sloupků, už ve 100 km/h
- zoufale pomalý infotaiment
- nevhodně, do kolena zasahující konzole řazení
- je to nestabilní v přímém směru na dálnici. Kombinace nizke hmotnosti, úzke stavby a velike boční plochy pro opřeni větru je značně neěťastná. V tomto směru je na škodu i nezávislé zavěšení zadní nápravy. Co je výhodou na okreskách v pomalejších rychlostech je minusem na dálnici. Imho proto prý snížili konstruktéři maximálku na 170 kmh i přesto, že by 180k bez problému dokázalo takto lehké auto rozjet na více než 200 kmh. Aktuálně stačí rychleji předjet kamion a proud vzduchu vás hodí mírně do strany
- má sice lyžiny v podlaze ale k ničemu, když mit sedačky jen u sloupku ze kterého visí pás.
L1 a L2 nemají moc kufr, až L3. Dát sedadla proti sobě nelze v žádné verzi, není místo na nohy a nejde to ani kvůli pásum, které nejsou integrované do sedadel jako u Trafica, Tournea nebo Mercedesu.
+ slušný motor 180 k
+ slušný automat
+ asistenšní systémy
+ možnost airbagů nejen v první řadě u volantu, ale i okení vzadu
+ nízká výška

Trafic Spaceclass

- motor 1.6. Jede pěkně a asi by to byla jasná volba netahat karavan. 146 k Traficu jede lépe než 150k PSA
- absence dnes běžných asistenčních systému
- jen mauální převodovka
- aerodynamický hluk od předních sloupků, shodný s PSA
... pokracovani
Rozbalit vlákno
3
23. 7. 2019 08:17
Re: Traffic Spaceclass, Vito, V-class, PSA, Tourneo
-nelze airbagy jinde než v první řadě
- nevhodně, do kolena zasahující konzole řazení
- spojka má nahoře nad pedálem něco, co vadí noze
+ bezkonkurenční prostor
+ nejtišší motor
+ R-link
+lyžiny v podlaze a obecně premiový interier převzatý a shodný s MB V-class
++ pásy ze sedadel
+ nejširší kufr u Fordu uzký kvůli topení, u PSA úzký bez důvodu
+ spotřeba
+ možnost lůžkové úpravy (paket Escapade)

Tourneho

- hlučnost a vyšší otáčky motoru (ověřeno)
- Hmotnost - ověřím, nevěřím moc tomu rozdílu, ale vyší hmotnost může být v konečném důsledku výhodou pro stabilitu. Deklarovaný rozdíl je však moc veliký.
- S automatem jen 1000 kg na kouli (big fail) Automat je tragický, žádná padla pod volantem, ale né moc dobře chodící volič.
- S pneumatickým podvozkem uvádí Ford v brožuře dokonce 0 kg na kouli. ??
- automat nemá pádla pod volantem.
- nelze airbagy jinde než v první řadě
- nemá lyžiny
-auto je opravdu velmi hlučné, motor slyšíte i na volnoběh a to dost výrazně. Takový traktor.
+ nabídka asistenčních systémů
+ nejvice místa na koleno, nepřekáží tolik kulisa řazení

MB Vito/V-class

- cena jednoznačně
- absence odkládacích prostor v interiéru, ale totální
- někteří majitelé si stěžují na brzdy a neodstranitelné škubání do volantu v rychlostech 100-130 km/h. Zkuste si na dalnici c rychlosti 130 kmh natahnout a polozit ruce na palubni desku. Ty vibrace jsou velike a do takto draheho auta nepatri!
- nákladný servis
- šílená palubní deska u verze Vito
- nelze oteviratelné okno v šoupačkách
+ výborný automat
+ prostor větší než PSA a menší než Ford. Trafic vede.
+ výborný motor 140 kw
+ infotaiment
+ asistenční systémy
+ lyžiny a sedadla (shodná s R Trafic)
+ možnost 4x4 (umí i Tourneo, ale ne v ČR)
+ LED světla ILS
23. 7. 2019 08:22
Re: Traffic Spaceclass, Vito, V-class, PSA, Tourneo
+ možnost okeních airbagů vzadu, ale jen s neotevíratelným zadním oknem

Obecně k problematice variability: Hodně se řeší u těchto aut lyžiny a sedadla, resp. výška sedadel. Ono, ač to málokdo ví, systém uchycení sedadel ovlivňuje výšku sedáku. Když má auto pevné úchyty jako Ford, je možně si dovolit vyšší sedáky a vzadu si pohodlně sedne i větší člověk, ale sedadlo neposunete. Když máte lyžiny, musíte níž se sedákem a to je případ Traficu a Mercedesu. Sedačky jsou ale jěště komfortně vysoko. Zde se Renault a MB dobře poprali s pevností lyžin a silami při nárazu. Sedadla jsou ale logicky těžká. PSA to zmáklo jinak. Pásy visí v poslední žadě ze střechy, v druhé ze sloupku. TO mě osobně irituje, ale značně to snížilo vysoké nároky na upevnění sedadel, protože nedrží při nárazu takovou sílu, jako v případě MB a Renaultu. Zajímavostí je, že PSA používá shodný systém uchycení v lyžinách, jako dříve používal Renault u modelu Espace IV phase II. Systém jištění a manipulace s nimi je shodná. Renault ale u Espace IV kvůli variabilitě umístil pásy přímo do sedaček a díky tomu jsou sedáky poměrně nízko, nejníže ze zde uvedených vozů. Prostě problematika variability a to zda pásy ze sedadel a nebo ze sloupků je složitější a vždy je třeba najít vhodný kompromis. Dle mého se s tím nejlépe vypořádal Renault a MB. Tím, že pásy umístili do sedadel a vozy vybavili pevnými lyžinami, umožnili variabilitu, kdy je možné sedadla posouvat dle libosti, ale i otočit proti sobě a cestovat jak ve vlakovém kupé.

Problematika koroze. Vždy je těžké říci, jak na tom budou za pár let nová auta, ale u předešlých generací nejvíce hnijou Mercedesy, zejména zadní dveře. Následuje Ford, PSA. Kupodivu nejlépe je na tom s kvalitou karosérie dlouhodobě nejlépe Renault.Jejich auta prostě nehnijou, i když by to za tu cenu člověk čekal spíše u Mercedesu. Nutkno podotknout, že je třeba srovnávat nehavarované vozy. Ale řekněte sami, viděli jste někdy třeba shnilého Espace nebo Trafica ve
23. 7. 2019 08:32
Re: Traffic Spaceclass, Vito, V-class, PSA, Tourneo
ve stáří cca 10 let?

Koncern VW jsem vyřadil hned napočátku, jejich produkt je zastaralý, někde z roku 2003 a ani facelifty, kterým říkají T6, T7 na tom nic nezmění.

Update: po necelem roce jsem chtel aktualizovat prispevek o skutecnost, ze jsem nakonec poridil Opel Vivaro, ale system puvodni prispevek orizl, proto je takto rozdelen. Vivaro je v podstate shiodne auto s Traficem, jen Opel navic umi nezavisle topeni. Mam verzi LIfe, tedy obdoba paketu escapade u Renaultu. S rozhodnutim jsem spokojen, je tichy. Auto je velike, nejvetsi z dostupnych. Motor 1.6 prekvapive zvladai vetsi vlek, cemuz pomahaji kratsi prevody, ale pozor, motor na dalnici moc netoci a nezere. Z Brna do Prahy po dalnici jsem se dostal pod 6l/100 km, ale byla to jizda opravdu na spotrebu a prevazne rychlosti 100 -120 kmh
23. 7. 2019 08:10
xxx
nelze smazat
Rozbalit vlákno
0