Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën U55 Currus Cityrama (1959): Autobus z jiné planety

Citroën Type 55 byl obyčejný náklaďák v americkém stylu. Currus na jeho podvozku na zakázku cestovní kanceláře stvořil flotilu futuristických busů...
Zpět na článek
26. 12. 2017 09:54
26. 12. 2017 17:58
Avatar - pumpkin
25. 12. 2017 20:27
Vďaka Sleeper za článok
O Curruse Cityrama som vedel už dlhšie, ale podrobnejšie info som si zisťoval, až keď ako model v mierke 1:43 vyšiel vo francúzskej kolekcii autobusov (je medzi nimi napríklad aj Škoda 706 RO). Takže Sleepera podozrievam, že ho k tomuto článku tiež priviedla zberateľská vášeň.

Samozrejme vďaka za pripomenutie tohto dizajnového skvostu, je to pekný príklad retrofuturizmu a snáď sa podarí aspoň jeden kus prebrať k životu.

Nech sa darí Sleeper aj v novom roku.
;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
25. 12. 2017 22:59
dobrý příklad
praštěného francouzského myšlení :no:
Rozbalit vlákno
0
26. 12. 2017 02:33
Francouzské automobilky....
....hrály v první a částečně i ve druhé polovině dvacátého století zcela rovnocennou partii ve hře zvané rozvoj automobilizmu. Do této doby spadá i tento autobus, který ale kromě velkého množství okýnek a druhého patra nástavby, není ničím mimořádným a, myslím, ani moc hezký. Zde, jinak odvážného a pokrokového Citroëna, není proč obdivovat. Londýnský double decker je rovnocennou a funkční alternativou, když by mu třeba někdo přidal jen pár okýnek do střechy. Snad i RTO Lux, podle mě, byl designově daleko uhlazenější a vyváženější i když nebyl dvoupatrový a byl o něco mladší. Stejně efekt druhého patra je diskutabilní, pokud zrovna nemusím dopravit úzkými, křivolakými uličkami historického centra Londýna co nejvíc osobočlověků. :-)

Nikdo si už dnes skoro ani nevzpomene na mrtvé, ale přesto ve své době známé a funkční francouzské automobilky jako byly Alpine, Bugatti, Berliet, Delage, Facel Vega, Matra nebo Talbot. Z těch známých. (Nezaměňuj se současnými názvy automobilů Alpine a Bugatti, které se snaží jen těžit z bývalého věhlasu těchto, dříve samostatných a dnes již mnoho let zaniklých, automobilek.) Progresivní a avantgardní nositel vlajky pokroku, Citroën, zůstal jen jako jméno, Peugeot ztrácí nebo už možná úplně ztratil vlastnosti svých aut, pro které byl oblíben dlouhá léta a sloučením do PSA jen tak tak oba nezemřeli. Zbývá zestátněný, když nechci napsat přímo znárodněný, Renault a podle toho se mu také vede, poslední díru do světa udělal s R4, R16 a R5. A, dejme tomu, s prvním Espacem, se kterým "objevil Ameriku" v Evropě.

Francie, dříve jedna z automobilových mocností již několik let, hodně let, tahá kočku za ocas. No co, zanikla i říše římská. :-|
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ada je zase tady
26. 12. 2017 03:37
Re: Francouzské automobilky....
No co, zanikla i říše římská.
To, že se PSA potácí na okraji krachu, je obecně známo. Smutnější je, že francouzská vláda stále drží nad vodou kreatury od rendlíků. Nebude dlouho trvat a vlastníkem těch automobilek bude vláda čínská. A to pak bude fičák...

BTW: do toho výčtu patří taky Simca.
26. 12. 2017 08:43
Re: Francouzské automobilky....
Všimlo sis že ten znárodněný Renault je dnes 2. nejprodávanější značka v Evropě a PSA je 2. největší koncern po VW?
Avatar - Blue Sun
26. 12. 2017 09:59
Re: Francouzské automobilky....
Precetl sis to vubec? Od Citroenu je jen podvozek, zbytek je vyhlidkovy vuz pro Pariz. Nekdy se mrkni, co za humus jezdi ted vyhlidkove jizdy Praglem, to je teprve sila. To radsi stovku takovych Citroenu. A ten zbytek... ani nestoji za rec.
Avatar - pallas
26. 12. 2017 06:59
gil54, to si teda vypotil príspevok
Jeden nezmysel za druhým.
Rozbalit vlákno
6
26. 12. 2017 14:10
Re: gil54, to si teda vypotil príspevok
Alespoň jsem se snažil, to ty se omezíš jen na "Jeden nezmysel za druhým." Já se rád dívám i do historie a možná proto vyznívají mé příspěvky pro někoho až moc negativisticky.

Můj první auťák v 18 letech byl veleúspěšný, pokrokový a spolehlivý citrus, po kachně nejdéle vyráběný (23 let). Stále z nostalgie mám značku v oblibě, ale nechci být jen zaslepený, neobjektivní a neinformovaný fanoušek.

Ani na Renaulta nechci kydat jen špínu. Třeba R8 se řídila skvostně, jedním prstem a bez posilovače, kam se tehdy hrabalo embéčko ve všem. Ale opět nedávná minulost nedávala moc důvodů k optimizmu. Nechce se mi všechno vypisovat a hledat, tak jen namátkou [odkaz] nebo například nepochopitelně složitý, drahý, těžký a poruchový obyčejný pant dveří na Avatimu. To nemělo nikdy spatřit světlo světa. A elektronika také nic moc, prakticky dodnes.
26. 12. 2017 14:18
Re: gil54, to si teda vypotil príspevok
To cos tam hodil "jen tak namátkou" je článek cíleně zaměřený na problematické francouze, bez jediného podkladu či ozdrojování informací, nikoli snaha o objektivní výběr problematických ojetin jako takových..
Smiř se s tím, že napříč tvé nostalilgii a pohledu "jak bylo dřív krásně" se Francouzům prodejně daří..
Jestli chceš nějak vyjádřit spolehlivost, tak tady jsou data z pojišťoven vyjádřená cenou opravy (takže ne jako TUV, kde jako závadu vyhodnotí i neseřízená světla). [odkaz]
[odkaz]
26. 12. 2017 14:29
Re: gil54, to si teda vypotil príspevok
Nerozporuji, že můj odkaz může být cíleně zaměřený proti Francouzům, ale něco pravdy na tom určitě je. Ani to zase není až tak podstatné. Jistě chápeš, že pokud píšu, že není všechno ok, tak odkaz tomu jaksi musí odpovídat.
Ne, nežiji jen nostalgií.
Prodejní úspěchy jim přeji, ale já si zatím pro svoje osobní účely vyhledávám jiná auta.

Zvykl jsem si na to, že hodně místních fanoušků jednotlivých značek neunesou kritiku a vystříknou.

(A ani jeden odkaz ti nefunguje.) ;-\
26. 12. 2017 14:45
Re: gil54, to si teda vypotil príspevok
Tak ten tvůj odkaz "jen tak namátkou" je snůška absolutních blábolů nějakého * co o autech nic neví. Jinak by nemohl napsat, že C5 má vzduchové odpružení a měchy, které někdo bastlí. 2.0 HDI byla bez FAP i po faceliftu ještě v roce 2005. U 5008 píše o DPF, přitom se ten filtr jmenuje FAP a je maximálně stejně problematický jako DPF, ovšem o dost levnější atd...
26. 12. 2017 14:55
Re: gil54, to si teda vypotil príspevok
Filtry pevných částic zkráceně nazývané podle anglického nebo francouzského názvu DPF (Diesel Particle Filter) či FAP (Filtre Anti Particules). Je to jedna a tatáž součástka. ;-)
26. 12. 2017 18:19
Re: gil54, to si teda vypotil príspevok
že nefungují odkazy není moje vina, ale důsledek toho že zdejší redakce cenzuruje odkazy na autoforum cz, takže když to do odkazu dosadíš za onu * tak se tam dostaneš.
Jinak si preferuj auta jaká chceš a zdůvodňuj si to jakkoliv je ctěná libost... ;-)
Avatar - Blue Sun
26. 12. 2017 09:54
Gil a Ada
to se tu zase sesli dva cu-aci.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
26. 12. 2017 17:58
Re: Gil a Ada
Gila by som z Adom do jedneho mecha urcite nestrkal aj napriek tomu ze nie vzdy plne suhlasim s tym co napise. Ale na tom druhom sa zhodneme :-)