Citroën C5 druhé generace se pomalu připravuje na zasloužený odchod na odpočinek a francouzská automobilka již plánuje představení generace třetí. Nám však radost neudělá.
to není žádná skica nové generace, to je jen facelift Citroenu C5 X7, toho stejného co se stále ještě prodává v evropě ;-) Dovnitř šoupli přistrojovku z čínské C6.
ano, měl by to být crossover, jenže ty plány se furt mění jako na běžícím pásu. Původně měla mít C5 nástupce už v roce 2014, to byl ještě původně normální sedan s hydraulikou na platformě EMP2. Potom to ale změnili na C5 crossover když zrušili hydrauliku a domívám se že pokud dopadne ten deal s GM tak ani to není jisté a ty plány se budou opět překopávat ;-\
PSA dovedlo Citroen na okraj propasti dejin, mimo jine i jmenovanim Lindy do cela.
Citroen, typicky DS, mel svoji pozici na trhu nejen diky futuristickemu a osobitemu designu, ale i diky technice. Ten design mu castecne jeste zustal, ale technika uz ne. Citroen, byt s marketingovym anabolikem DS, ale bez Hydractivu, uz neni Citroen a DS5 neni stredni trida. A marketingove vykradani znacky DS je hnus.
Studie nove C6 byly skytecne krasne - nechapu, proc se neralizovala jeji vyroba a proc se uprednostnuje ponekud obycejny, torchu divny, Peugeot.
Je to stejna situace, jako kdyz vlkohradi vorstand vymyslel Phaeton. Samozdrejme, ze vim, jak je to s akciemi - o to vice to ukazuje na aroganci a psychopaticnost managementu - a to generalne u nadnarodnich korporaci.
Jedine co je v tuto chvili jiste je DS7 crossback, nastupce C4, dale spolecne mestske auto a spolecny nastupce Citroenu Berlingo/Opel Combo. O ostatnim rozhodne obchod s GM...
To je, ale hnus. Číňanům se to možná líbit bude. A to, že možná nebude v Evropě nástupce je taky "super" ještě chvíli a člověk bude mít na výběr jenom mezi černým a šedým Passatem 8-s
Hlavně to vypadá, že Citroen opouští i střední třídu, tak to je ale výprodej. Součást skupiny, která by chtěla koupit Opel a není schopná udržet modely v tradičních třídách?
Kedysi všetky 3 francúzske automobilky vyrábali aj vyššiu strednú triedu. Stačí si spomenúť na Renault 25 či Safrane a potom ošklivku Vel Satis, Peugeot 605 a 607 či Citroen XM.
Teraz vyššiu strednú neprodukuje ani jedna značka a ako sa zdá, pomaly budú ustupovať aj zo strednej triedy.
Ale niet sa čo čudovať. Stačí sa pozrieť, aké autá jazdia po nemeckých diaľniciach a aké po francúzskych. V Nemecku je to hlavne stredná trieda a vo Francúzsku malé autá a kompakty.
Nejvetsi kupni silu v Evrope maji Nemci - a ti si jako spravni nacionaliste nebudou kupovat zrovna Francouzska auta. Ti dostanou befel a jdou kupovat Audi, BMW a MB.