Citroën v Ženevě 2004
C4 Sport
Vzhledem k tomu, že v Ženevě odhalila automobilka studii C4 Sport, můžeme již téměř s jistotou mluvit o podobě sériového modelu C4, který se představí na podzim v Paříži. Dominantní je především náznak klesající střešní linie s náhle ukončenou vysokou zádí. I tvarování obou konců auta se povzneslo nad dnešní průměr a "bumerangovou" stylistikou osvěžuje oči diváků, unavené oblinami většiny konkurentů.
C-Airlounge
Už podruhé prezentovala automobilka studii C-Airlounge, která je důkazem toho, že objem zavazadlového prostoru a vnitřní variabilita nemusí být vždy na úkor dynamičnosti a jízdních vlastností. Vůz je vybaven technologií By Wire, systémem optických vláken a zařízením pro videoprojekci, čímž umožňuje cestujícím vybrat si různou atmosféru interiéru.
C3 XTR
Model C3 XTR byl poprvé představen jako modelová studie C3 X-Treme na boloňském autosalónu v prosinci roku 2003. Oblíbený "bonbónek" se tentokrát oblékl do maskáčů a přes nezměněnou konstrukci povyrostl o 20 mm do šířky, o 90 na výšku a přibral 15 kg. Přes ostřílený vzhled, daný zbytnělými nárazníky a ochrannými lištami z nelakovaného plastu, se jedná o prakticky nezměněnou "civilní" C3 s pohonem předních kol a s nezměněnou světlostí. Významnější modifikací tak – kromě větších mlhovek – zůstává pouze sofistikovaný rozkládací střešní nosič s nosností 60 kg a montáž větších kol o rozměrech 185/60 R15. Výbava bude odpovídat provedení SX Plus a krom šesti airbagů zahrne i klimatizaci. Motorová paleta nabídne tři šestnáctiventilové čtyřválce, 1,4 HDI (66 kW), 1,4i (65 kW) a 1,6i (81 kW). Oba zážehové budou sériově spřaženy s robotizovanou převodovkou Sensodrive a silnější z nich bude usměrňován stabilizačním systémem ESP.
Facelift Picasso a nový motor
Opravdu lehounké omlazení zvenku, velká změna pod kapotou – tak vypadají novinky u modelu Picasso, kterého se celosvětově prodalo přes 850.000 kusů. Od května 2004 bude nabízen s modifikovanými nárazníky s chromovanými lištami, díky kterým bude vůz vypadat nižší a širší. V nedlouhém seznamu vzhledových modifikací zaujmou již jen světlomety – nově s čirou optikou, ostatní změny jsou marginální.
Zajímavější novinka se stěhuje do motorového prostoru – čtyřventilový Common Rail HDI 1,6 l (80 kW), který bude alternovat šedesátišestikilowattovému dvoulitru HDI do doby, než se i ten dočká modernějšího nástupce s výkonem 100 kW. Nový agregát bude zejména pro německý trh kombinován s částicovým filtrem, díky kterému splní exhalační normu Euro IV.
Tento motor, který automobilka Citroen nasazuje vůbec poprvé, snižuje podle automobilky hluk a vibrace motoru a přispívá k výraznému snížení spotřeby paliva (4,9 l/100 km při smíšením provozu) a emisí CO2 (131 g/km).