Citroën v Ženevě 2005

Citroën v Ženevě 2005

 
 

Avantgardní člen koncernu PSA, obsluhující tu rozmazlenější část zákazníků, přivezla do Švýcar dvě zásadní novinky, doplňující dvě mezery v kontinuální číselné řadě „Céček“ a rozšiřující portfolio modelů oběma směry.

C1, C6 – řada se uceluje

Nyní už tedy řada prakticky kompletní – mezi C1 a C8 už chybí jen sedmička, té se ovšem patrně také dočkáme.

Dvěma světovým novinkám – supermini C1 a supermaxi C6 – tradičně participovaly znovu vystavené pařížské reprízy – facelift C5 a nový kompakt C4 a v druhém plánu i zbytek Céček. Zájemci také dostali možnost oživit si povědomí o technologických inovacích poslední doby – systému varování před nechtěným najetím na přerušovanou čáru AFIL, robotizované převodovce SensoDrive, novém vznětovém šestiválci 2,7 L HDI, částicovém filtru a multifunkčním volantu s pevným středem.

C1

Jako součást trojpremiéry se na stánku se dvěma šípy představil čtyřmístný tří- a pětidveřový hatchback se solidní bezpečnostní (ABS, 2 airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, protiponořovací sedačky) i komfortní (dálkově ovládané centrální zamykání, motorizovaná přední okénka i vnější zpětná zrcátka, lakované nárazníky) standardní výbavou. Karoserie hravých tvarů disponuje celoskleněnými pátými dveřmi a několika originálními detaily, například víčkem nádrže integrovaným do zadního nárazníku, zcela eliminovanými zadními blatníky, či „maskovaným“ druhým párem bočních dveří. Bez zajímavosti nejsou ani obří zadní svítilny, překrývající celou šířku sloupku a relativně malá výška zadních dveří. Uvnitř se viditelně šetřilo, o čemž svědčí plochy holého plechu na dveřních výplních, či pouze výklopná, nikoliv spouštěcí, zadní okna. Neobvyklé je rozložení přístrojů – na obvyklém místě spočívá velký rychloměr s multifunkčním ukazatelem, zatímco otáčkoměr excentricky vyčnívá vlevo nahoře. Technika je navýsost konvenční – vpředu McPhersony, vzadu vlečená ramena s torzní příčkou. Zatím jedinou motorizací je celohliníkový litrový čtyřventilový tříválec s vizitkou nejlehčího sériového automobilového motoru (69 kg), poskytující slušný výkon 50 kW a 93 Nm, postačující lehkému vozíku ke slušné dynamice. Alternativně je k dispozici robotizovaná převodovka a zanedlouho přijde též HDI zatím nespecifikované konfigurace (40 kW).

C6

Oživením slavných tradic je premiéra nové superluxusní limuzíny, evokující veleslavnou splývavou linii futuristických zázraků DS, GS, CX a XM a ukazující světu, šílícímu po sportovních zážitcích a dojmech, krásu bezmezného luxusu. Rozměrná karoserie s obřím rozvorem nechává stranou spoustu dnešních architektonických zvyklostí a spoustu věcí si řeší po svém. Oboje bezrámové dveře jsou vzdáleny od kol natolik, že jim nemusí přizpůsobovat svoje tvary, příď vytváří po vzoru C4 a faceliftované C5 horizontální štěrbinu s výrazným logem a záď s neobvyklými nostalgickými koncovými světly zdobí konkávní zadní sklo, dodávající celku punc nadčasovosti. Díky minimalizovaným zadním blatníkům vychází zadní nárazník extrémně velký i podle měřítek dnešní doby. Vyvrácení dosavadních zvyklostí však znamená čtyřdveřová koncepce – C6 je prvním sedanem mezi high-end Citroeny. Uvnitř je pasažérům k dispozici kromě štědrého prostoru i komfort se značkou „Executive“. Všichni cestující si mohou elektricky nastavit svoje křeslo či individuálně upravit klima, hydropneumatické odpružení obou víceprvkových náprav se elektronicky přizpůsobuje momentálním podmínkám a počet válců pod kapotou neklesá pod 6. Řidiči usnadňuje život standardní šestistupňová samočinná převodovka, vůbec poprvé v produkčním francouzském voze nainstalovaný head-up display, elektronická parkovací brzda (premiéra u Citroenu), parkovací senzory na obou koncích vozu, či aktivní xenonové světlomety. Chybět samozřejmě nebude ani systém AFIL (LDWS). Premiéru za dvěma šípy oslaví kooperační šestiválec 2,7 L HDI, známý již z Peugeotu 607, ale i Land Roveru či Jaguaru.


Fotogalerie z výstaviště
 
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Češi našli náhradu za zdražující máslo, houfně začali skupovat margarín Češi našli náhradu za zdražující máslo, houfně začali skupovat margarín

Češi začali v posledních týdnech více kupovat margaríny z…

Česká národní banka zvýší úrokové sazby spíše v listopadu, tuší analytici Česká národní banka zvýší úrokové sazby spíše v listopadu, tuší analytici

Bankovní rada ČNB na středečním zasedání spíše ponechá…

Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující? Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující?

Regionální spoje železniční dotované dopravy provozují…

Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici

Osmdesátiletý herec Jan Tříska je po zranění ve vážném…

 
Zdroj: redakce

Štítky Citroën Ženeva 2005

 












Blesk.cz

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní konkurenci v benchmarku naprosto zesměšnil

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní…

Novinka ještě není mezi běžnými smrtelníky, a tak do benchmarků probublává jen velmi pomalu. V logu Geekbench se…

Jan Tříska (80) v kritickém stavu: Co mu vzkazují kolegové?

Jan Tříska (80) v kritickém stavu: Co mu vzkazují kolegové?

Záhadný pád či skok herce Jana Třísky (80) z Karlova mostu šokuje i jeho kolegy! Oblíbenému kamarádovi, který…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…