Citroën v Ženevě 2005

Citroën v Ženevě 2005

 
 

Avantgardní člen koncernu PSA, obsluhující tu rozmazlenější část zákazníků, přivezla do Švýcar dvě zásadní novinky, doplňující dvě mezery v kontinuální číselné řadě „Céček“ a rozšiřující portfolio modelů oběma směry.

C1, C6 – řada se uceluje

Nyní už tedy řada prakticky kompletní – mezi C1 a C8 už chybí jen sedmička, té se ovšem patrně také dočkáme.

Dvěma světovým novinkám – supermini C1 a supermaxi C6 – tradičně participovaly znovu vystavené pařížské reprízy – facelift C5 a nový kompakt C4 a v druhém plánu i zbytek Céček. Zájemci také dostali možnost oživit si povědomí o technologických inovacích poslední doby – systému varování před nechtěným najetím na přerušovanou čáru AFIL, robotizované převodovce SensoDrive, novém vznětovém šestiválci 2,7 L HDI, částicovém filtru a multifunkčním volantu s pevným středem.

C1

Jako součást trojpremiéry se na stánku se dvěma šípy představil čtyřmístný tří- a pětidveřový hatchback se solidní bezpečnostní (ABS, 2 airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, protiponořovací sedačky) i komfortní (dálkově ovládané centrální zamykání, motorizovaná přední okénka i vnější zpětná zrcátka, lakované nárazníky) standardní výbavou. Karoserie hravých tvarů disponuje celoskleněnými pátými dveřmi a několika originálními detaily, například víčkem nádrže integrovaným do zadního nárazníku, zcela eliminovanými zadními blatníky, či „maskovaným“ druhým párem bočních dveří. Bez zajímavosti nejsou ani obří zadní svítilny, překrývající celou šířku sloupku a relativně malá výška zadních dveří. Uvnitř se viditelně šetřilo, o čemž svědčí plochy holého plechu na dveřních výplních, či pouze výklopná, nikoliv spouštěcí, zadní okna. Neobvyklé je rozložení přístrojů – na obvyklém místě spočívá velký rychloměr s multifunkčním ukazatelem, zatímco otáčkoměr excentricky vyčnívá vlevo nahoře. Technika je navýsost konvenční – vpředu McPhersony, vzadu vlečená ramena s torzní příčkou. Zatím jedinou motorizací je celohliníkový litrový čtyřventilový tříválec s vizitkou nejlehčího sériového automobilového motoru (69 kg), poskytující slušný výkon 50 kW a 93 Nm, postačující lehkému vozíku ke slušné dynamice. Alternativně je k dispozici robotizovaná převodovka a zanedlouho přijde též HDI zatím nespecifikované konfigurace (40 kW).

C6

Oživením slavných tradic je premiéra nové superluxusní limuzíny, evokující veleslavnou splývavou linii futuristických zázraků DS, GS, CX a XM a ukazující světu, šílícímu po sportovních zážitcích a dojmech, krásu bezmezného luxusu. Rozměrná karoserie s obřím rozvorem nechává stranou spoustu dnešních architektonických zvyklostí a spoustu věcí si řeší po svém. Oboje bezrámové dveře jsou vzdáleny od kol natolik, že jim nemusí přizpůsobovat svoje tvary, příď vytváří po vzoru C4 a faceliftované C5 horizontální štěrbinu s výrazným logem a záď s neobvyklými nostalgickými koncovými světly zdobí konkávní zadní sklo, dodávající celku punc nadčasovosti. Díky minimalizovaným zadním blatníkům vychází zadní nárazník extrémně velký i podle měřítek dnešní doby. Vyvrácení dosavadních zvyklostí však znamená čtyřdveřová koncepce – C6 je prvním sedanem mezi high-end Citroeny. Uvnitř je pasažérům k dispozici kromě štědrého prostoru i komfort se značkou „Executive“. Všichni cestující si mohou elektricky nastavit svoje křeslo či individuálně upravit klima, hydropneumatické odpružení obou víceprvkových náprav se elektronicky přizpůsobuje momentálním podmínkám a počet válců pod kapotou neklesá pod 6. Řidiči usnadňuje život standardní šestistupňová samočinná převodovka, vůbec poprvé v produkčním francouzském voze nainstalovaný head-up display, elektronická parkovací brzda (premiéra u Citroenu), parkovací senzory na obou koncích vozu, či aktivní xenonové světlomety. Chybět samozřejmě nebude ani systém AFIL (LDWS). Premiéru za dvěma šípy oslaví kooperační šestiválec 2,7 L HDI, známý již z Peugeotu 607, ale i Land Roveru či Jaguaru.


Fotogalerie z výstaviště
 
Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Antonov obnoví výrobu obřího letounu Ruslan. Bez ruských dílů Antonov obnoví výrobu obřího letounu Ruslan. Bez ruských dílů

Ukrajinský Antonov hodlá ještě letos obnovit výrobu svého…

Křetínského EPH v Británii investuje miliardy do energetického využití odpadů Křetínského EPH v Británii investuje miliardy do energetického využití odpadů

Energetický a průmyslový holding (EPH) podnikatele…

Břehy Labe spojí nový most, Ředitelství vodních cest do něj investuje stovky milionů Břehy Labe spojí nový most, Ředitelství vodních cest do něj investuje stovky milionů

Ředitelství vodních cest dokončilo výběrové řízení na…

 
Zdroj: redakce

Štítky Citroën Ženeva 2005

 












Blesk.cz

Zemřel filmový publicista Miloš Fikejz (†59). Zabila ho akutní leukémie

Zemřel filmový publicista Miloš Fikejz (†59). Zabila…

Ve věku 59 let zemřel v úterý filmový publicista, encyklopedista a fotograf Miloš Fikejz, který portrétoval…

Nejdřív exploze v hale, pak popravy hostů: Po útoku na luxusní hotel je nejméně 14 mrtvých

Nejdřív exploze v hale, pak popravy hostů: Po útoku…

Zásah bezpečnostních složek proti útoku teroristů v Nairobi ve středu ráno skončil. Oznámil to keňský prezident…

 

iSport.cz

Frýdek: Souboj s tátou? Neřešil jsem to. Kdyby byl na hřišti, bylo by to jiné

Frýdek: Souboj s tátou? Neřešil jsem to. Kdyby byl…

Souboj otce a syna. I tak by se dalo pojmenovat přípravné utkání pražské Sparty s Vltavínem. Letenští v něm…

Talenti pod smlouvou? Slavia je štědrá, Plzeň a Sparta se drží při zdi

Talenti pod smlouvou? Slavia je štědrá, Plzeň a…

Dát slibnému talentu smlouvu, či ne, to je, oč tu běží. Tři největší české kluby řeší citlivou otázku odlišně.…

 

Reflex.cz

Místa z obalů slavných LP desek tehdy a teď: Fotograf strávil 10 let tvořením této galerie

Místa z obalů slavných LP desek tehdy a teď:…

Milovník reggae Alex Bartsch se rozhodl vzdát čest svým hudebním idolům tím, že prolnul obaly vinylů se…

Za terorismus jen čtyři roky vězení. Do Česka se začínají stěhovat teroristé z celého světa

Za terorismus jen čtyři roky vězení. Do Česka se…

Když pomatený důchodce a volič SPD Jaromír Balda kácel stromy na železniční trať, aby to mohl hodit na islámské…