Citroën v Ženevě 2005

Citroën v Ženevě 2005

 
 

Avantgardní člen koncernu PSA, obsluhující tu rozmazlenější část zákazníků, přivezla do Švýcar dvě zásadní novinky, doplňující dvě mezery v kontinuální číselné řadě „Céček“ a rozšiřující portfolio modelů oběma směry.

C1, C6 – řada se uceluje

Nyní už tedy řada prakticky kompletní – mezi C1 a C8 už chybí jen sedmička, té se ovšem patrně také dočkáme.

Dvěma světovým novinkám – supermini C1 a supermaxi C6 – tradičně participovaly znovu vystavené pařížské reprízy – facelift C5 a nový kompakt C4 a v druhém plánu i zbytek Céček. Zájemci také dostali možnost oživit si povědomí o technologických inovacích poslední doby – systému varování před nechtěným najetím na přerušovanou čáru AFIL, robotizované převodovce SensoDrive, novém vznětovém šestiválci 2,7 L HDI, částicovém filtru a multifunkčním volantu s pevným středem.

C1

Jako součást trojpremiéry se na stánku se dvěma šípy představil čtyřmístný tří- a pětidveřový hatchback se solidní bezpečnostní (ABS, 2 airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, protiponořovací sedačky) i komfortní (dálkově ovládané centrální zamykání, motorizovaná přední okénka i vnější zpětná zrcátka, lakované nárazníky) standardní výbavou. Karoserie hravých tvarů disponuje celoskleněnými pátými dveřmi a několika originálními detaily, například víčkem nádrže integrovaným do zadního nárazníku, zcela eliminovanými zadními blatníky, či „maskovaným“ druhým párem bočních dveří. Bez zajímavosti nejsou ani obří zadní svítilny, překrývající celou šířku sloupku a relativně malá výška zadních dveří. Uvnitř se viditelně šetřilo, o čemž svědčí plochy holého plechu na dveřních výplních, či pouze výklopná, nikoliv spouštěcí, zadní okna. Neobvyklé je rozložení přístrojů – na obvyklém místě spočívá velký rychloměr s multifunkčním ukazatelem, zatímco otáčkoměr excentricky vyčnívá vlevo nahoře. Technika je navýsost konvenční – vpředu McPhersony, vzadu vlečená ramena s torzní příčkou. Zatím jedinou motorizací je celohliníkový litrový čtyřventilový tříválec s vizitkou nejlehčího sériového automobilového motoru (69 kg), poskytující slušný výkon 50 kW a 93 Nm, postačující lehkému vozíku ke slušné dynamice. Alternativně je k dispozici robotizovaná převodovka a zanedlouho přijde též HDI zatím nespecifikované konfigurace (40 kW).

C6

Oživením slavných tradic je premiéra nové superluxusní limuzíny, evokující veleslavnou splývavou linii futuristických zázraků DS, GS, CX a XM a ukazující světu, šílícímu po sportovních zážitcích a dojmech, krásu bezmezného luxusu. Rozměrná karoserie s obřím rozvorem nechává stranou spoustu dnešních architektonických zvyklostí a spoustu věcí si řeší po svém. Oboje bezrámové dveře jsou vzdáleny od kol natolik, že jim nemusí přizpůsobovat svoje tvary, příď vytváří po vzoru C4 a faceliftované C5 horizontální štěrbinu s výrazným logem a záď s neobvyklými nostalgickými koncovými světly zdobí konkávní zadní sklo, dodávající celku punc nadčasovosti. Díky minimalizovaným zadním blatníkům vychází zadní nárazník extrémně velký i podle měřítek dnešní doby. Vyvrácení dosavadních zvyklostí však znamená čtyřdveřová koncepce – C6 je prvním sedanem mezi high-end Citroeny. Uvnitř je pasažérům k dispozici kromě štědrého prostoru i komfort se značkou „Executive“. Všichni cestující si mohou elektricky nastavit svoje křeslo či individuálně upravit klima, hydropneumatické odpružení obou víceprvkových náprav se elektronicky přizpůsobuje momentálním podmínkám a počet válců pod kapotou neklesá pod 6. Řidiči usnadňuje život standardní šestistupňová samočinná převodovka, vůbec poprvé v produkčním francouzském voze nainstalovaný head-up display, elektronická parkovací brzda (premiéra u Citroenu), parkovací senzory na obou koncích vozu, či aktivní xenonové světlomety. Chybět samozřejmě nebude ani systém AFIL (LDWS). Premiéru za dvěma šípy oslaví kooperační šestiválec 2,7 L HDI, známý již z Peugeotu 607, ale i Land Roveru či Jaguaru.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Do západních aerolinek poprvé investuje velká čínská letecká společnost Do západních aerolinek poprvé investuje velká čínská letecká společnost

Letecká společnost China Eastern Airlines koupí podíl…

Prodej Slevomatu spěje do finále, cena převýší miliardu Prodej Slevomatu spěje do finále, cena převýší miliardu

Sedm let od založení prvního českého webu na hromadné…

Index Dow Jones uzavřel na novém maximu, S&P 500 a Nasdaq klesly Index Dow Jones uzavřel na novém maximu, S&P 500 a Nasdaq klesly

Americké akcie zakončily čtvrteční obchodování…

 
Zdroj: redakce

Štítky Citroën Ženeva 2005

 












Blesk.cz

Muž na Letné vyhrožoval skokem ze střechy: Pak dobrovolně slezl dolů

Muž na Letné vyhrožoval skokem ze střechy: Pak…

V pátek 28. července ráno se rozhodl muž z Letné ukončit život. Na místo přijeli i hasiči se žebříkem, aby muže…

Expřítel Dary Rolins měl autonehodu: Zpěvák Wohnoutu skončil zakrvácený

Expřítel Dary Rolins měl autonehodu: Zpěvák Wohnoutu…

Stáli při něm všichni svatí. Expřítel zpěvačky Dary Rolins (44) a frontman skupiny Wohnout Matěj Homola (44) se…

 

iSport.cz

Pardubice se chlubí: Ujedeme toho nejméně! Koho čekají nejdelší cesty?

Pardubice se chlubí: Ujedeme toho nejméně! Koho…

Najezdíme nejméně, pochlubily se hokejové Pardubice. Před zářijovým startem nové extraligové sezony spočítaly…

Stramaccioni po direktu v EL: Hráči vědí, co mají hrát! Jsem zklamaný

Stramaccioni po direktu v EL: Hráči vědí, co mají…

PŘÍMO Z BĚLEHRADU – Na svůj první ostrý zápas na střídačce Sparty nebude trenér Andrea Stramaccioni vzpomínat v…

 

Reflex.cz

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Přibližně 40 zraněných si dnes vyžádala nehoda příměstského vlaku na nádraží ve španělské Barceloně. Jeden…

Ve 14 městech světa bude vůbec poprvé unikátní výstava předmětů z koncentračního tábora Osvětim

Ve 14 městech světa bude vůbec poprvé unikátní…

Vůbec poprvé od konce druhé světové války se ve 14 městech Evropy a USA uskuteční putovní výstava předmětů z…