Citroën v Ženevě 2005

Citroën v Ženevě 2005

 
 

Avantgardní člen koncernu PSA, obsluhující tu rozmazlenější část zákazníků, přivezla do Švýcar dvě zásadní novinky, doplňující dvě mezery v kontinuální číselné řadě „Céček“ a rozšiřující portfolio modelů oběma směry.

C1, C6 – řada se uceluje

Nyní už tedy řada prakticky kompletní – mezi C1 a C8 už chybí jen sedmička, té se ovšem patrně také dočkáme.

Dvěma světovým novinkám – supermini C1 a supermaxi C6 – tradičně participovaly znovu vystavené pařížské reprízy – facelift C5 a nový kompakt C4 a v druhém plánu i zbytek Céček. Zájemci také dostali možnost oživit si povědomí o technologických inovacích poslední doby – systému varování před nechtěným najetím na přerušovanou čáru AFIL, robotizované převodovce SensoDrive, novém vznětovém šestiválci 2,7 L HDI, částicovém filtru a multifunkčním volantu s pevným středem.

C1

Jako součást trojpremiéry se na stánku se dvěma šípy představil čtyřmístný tří- a pětidveřový hatchback se solidní bezpečnostní (ABS, 2 airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, protiponořovací sedačky) i komfortní (dálkově ovládané centrální zamykání, motorizovaná přední okénka i vnější zpětná zrcátka, lakované nárazníky) standardní výbavou. Karoserie hravých tvarů disponuje celoskleněnými pátými dveřmi a několika originálními detaily, například víčkem nádrže integrovaným do zadního nárazníku, zcela eliminovanými zadními blatníky, či „maskovaným“ druhým párem bočních dveří. Bez zajímavosti nejsou ani obří zadní svítilny, překrývající celou šířku sloupku a relativně malá výška zadních dveří. Uvnitř se viditelně šetřilo, o čemž svědčí plochy holého plechu na dveřních výplních, či pouze výklopná, nikoliv spouštěcí, zadní okna. Neobvyklé je rozložení přístrojů – na obvyklém místě spočívá velký rychloměr s multifunkčním ukazatelem, zatímco otáčkoměr excentricky vyčnívá vlevo nahoře. Technika je navýsost konvenční – vpředu McPhersony, vzadu vlečená ramena s torzní příčkou. Zatím jedinou motorizací je celohliníkový litrový čtyřventilový tříválec s vizitkou nejlehčího sériového automobilového motoru (69 kg), poskytující slušný výkon 50 kW a 93 Nm, postačující lehkému vozíku ke slušné dynamice. Alternativně je k dispozici robotizovaná převodovka a zanedlouho přijde též HDI zatím nespecifikované konfigurace (40 kW).

C6

Oživením slavných tradic je premiéra nové superluxusní limuzíny, evokující veleslavnou splývavou linii futuristických zázraků DS, GS, CX a XM a ukazující světu, šílícímu po sportovních zážitcích a dojmech, krásu bezmezného luxusu. Rozměrná karoserie s obřím rozvorem nechává stranou spoustu dnešních architektonických zvyklostí a spoustu věcí si řeší po svém. Oboje bezrámové dveře jsou vzdáleny od kol natolik, že jim nemusí přizpůsobovat svoje tvary, příď vytváří po vzoru C4 a faceliftované C5 horizontální štěrbinu s výrazným logem a záď s neobvyklými nostalgickými koncovými světly zdobí konkávní zadní sklo, dodávající celku punc nadčasovosti. Díky minimalizovaným zadním blatníkům vychází zadní nárazník extrémně velký i podle měřítek dnešní doby. Vyvrácení dosavadních zvyklostí však znamená čtyřdveřová koncepce – C6 je prvním sedanem mezi high-end Citroeny. Uvnitř je pasažérům k dispozici kromě štědrého prostoru i komfort se značkou „Executive“. Všichni cestující si mohou elektricky nastavit svoje křeslo či individuálně upravit klima, hydropneumatické odpružení obou víceprvkových náprav se elektronicky přizpůsobuje momentálním podmínkám a počet válců pod kapotou neklesá pod 6. Řidiči usnadňuje život standardní šestistupňová samočinná převodovka, vůbec poprvé v produkčním francouzském voze nainstalovaný head-up display, elektronická parkovací brzda (premiéra u Citroenu), parkovací senzory na obou koncích vozu, či aktivní xenonové světlomety. Chybět samozřejmě nebude ani systém AFIL (LDWS). Premiéru za dvěma šípy oslaví kooperační šestiválec 2,7 L HDI, známý již z Peugeotu 607, ale i Land Roveru či Jaguaru.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil zatím…

 
Zdroj: redakce
 













Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i policii. Prošetřuje ho

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i…

Zpráva o dětské pornografii na počítači prezidenta Miloše Zemana byla překvapivá i pro orgány činné v trestním…

 

iSport.cz

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův blikanec i flastry

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův…

Play off není jen o výsledcích a gólech. V téhle fázi jsou hlavním tahákem i silné příběhy, které se prolínají…

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli dvojí ceně vstupenek

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli…

V hokejové extralize zbývá v Generali play off už jen čtveřice nejlepších, semifinále začne ve středu 29. března…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…