Citroën v Ženevě 2005

Citroën v Ženevě 2005

 
 

Avantgardní člen koncernu PSA, obsluhující tu rozmazlenější část zákazníků, přivezla do Švýcar dvě zásadní novinky, doplňující dvě mezery v kontinuální číselné řadě „Céček“ a rozšiřující portfolio modelů oběma směry.

C1, C6 – řada se uceluje

Nyní už tedy řada prakticky kompletní – mezi C1 a C8 už chybí jen sedmička, té se ovšem patrně také dočkáme.

Dvěma světovým novinkám – supermini C1 a supermaxi C6 – tradičně participovaly znovu vystavené pařížské reprízy – facelift C5 a nový kompakt C4 a v druhém plánu i zbytek Céček. Zájemci také dostali možnost oživit si povědomí o technologických inovacích poslední doby – systému varování před nechtěným najetím na přerušovanou čáru AFIL, robotizované převodovce SensoDrive, novém vznětovém šestiválci 2,7 L HDI, částicovém filtru a multifunkčním volantu s pevným středem.

C1

Jako součást trojpremiéry se na stánku se dvěma šípy představil čtyřmístný tří- a pětidveřový hatchback se solidní bezpečnostní (ABS, 2 airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, protiponořovací sedačky) i komfortní (dálkově ovládané centrální zamykání, motorizovaná přední okénka i vnější zpětná zrcátka, lakované nárazníky) standardní výbavou. Karoserie hravých tvarů disponuje celoskleněnými pátými dveřmi a několika originálními detaily, například víčkem nádrže integrovaným do zadního nárazníku, zcela eliminovanými zadními blatníky, či „maskovaným“ druhým párem bočních dveří. Bez zajímavosti nejsou ani obří zadní svítilny, překrývající celou šířku sloupku a relativně malá výška zadních dveří. Uvnitř se viditelně šetřilo, o čemž svědčí plochy holého plechu na dveřních výplních, či pouze výklopná, nikoliv spouštěcí, zadní okna. Neobvyklé je rozložení přístrojů – na obvyklém místě spočívá velký rychloměr s multifunkčním ukazatelem, zatímco otáčkoměr excentricky vyčnívá vlevo nahoře. Technika je navýsost konvenční – vpředu McPhersony, vzadu vlečená ramena s torzní příčkou. Zatím jedinou motorizací je celohliníkový litrový čtyřventilový tříválec s vizitkou nejlehčího sériového automobilového motoru (69 kg), poskytující slušný výkon 50 kW a 93 Nm, postačující lehkému vozíku ke slušné dynamice. Alternativně je k dispozici robotizovaná převodovka a zanedlouho přijde též HDI zatím nespecifikované konfigurace (40 kW).

C6

Oživením slavných tradic je premiéra nové superluxusní limuzíny, evokující veleslavnou splývavou linii futuristických zázraků DS, GS, CX a XM a ukazující světu, šílícímu po sportovních zážitcích a dojmech, krásu bezmezného luxusu. Rozměrná karoserie s obřím rozvorem nechává stranou spoustu dnešních architektonických zvyklostí a spoustu věcí si řeší po svém. Oboje bezrámové dveře jsou vzdáleny od kol natolik, že jim nemusí přizpůsobovat svoje tvary, příď vytváří po vzoru C4 a faceliftované C5 horizontální štěrbinu s výrazným logem a záď s neobvyklými nostalgickými koncovými světly zdobí konkávní zadní sklo, dodávající celku punc nadčasovosti. Díky minimalizovaným zadním blatníkům vychází zadní nárazník extrémně velký i podle měřítek dnešní doby. Vyvrácení dosavadních zvyklostí však znamená čtyřdveřová koncepce – C6 je prvním sedanem mezi high-end Citroeny. Uvnitř je pasažérům k dispozici kromě štědrého prostoru i komfort se značkou „Executive“. Všichni cestující si mohou elektricky nastavit svoje křeslo či individuálně upravit klima, hydropneumatické odpružení obou víceprvkových náprav se elektronicky přizpůsobuje momentálním podmínkám a počet válců pod kapotou neklesá pod 6. Řidiči usnadňuje život standardní šestistupňová samočinná převodovka, vůbec poprvé v produkčním francouzském voze nainstalovaný head-up display, elektronická parkovací brzda (premiéra u Citroenu), parkovací senzory na obou koncích vozu, či aktivní xenonové světlomety. Chybět samozřejmě nebude ani systém AFIL (LDWS). Premiéru za dvěma šípy oslaví kooperační šestiválec 2,7 L HDI, známý již z Peugeotu 607, ale i Land Roveru či Jaguaru.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Na obchodních válkách nakonec tratí všichni, varuje Zeman Na obchodních válkách nakonec tratí všichni, varuje Zeman

Jakákoli obchodní válka podle prezidenta Miloše Zemana…

Pirát Bartoš: Udělali jsme chyby, dostali za uši a poučili se z toho Pirát Bartoš: Udělali jsme chyby, dostali za uši a poučili se z toho

Předseda Pirátů Ivan Bartoš v rozhovoru s Pavlem Štruncem…

Zeman: Už téměř jistě vím, koho vyberu do čela Nejvyššího správního soudu Zeman: Už téměř jistě vím, koho vyberu do čela Nejvyššího správního soudu

Prezident Miloš Zeman už má téměř jistě vybraného…

 
Zdroj: redakce

Štítky Citroën Ženeva 2005

 












Blesk.cz

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Setkáte se s ním kdekoli v Řecku. Můžete jet na ostrovy Rhodos, Kos či Zakynthos, stejně jako kamkoliv do…

Vnadná Miluška Bittnerová musí na operaci! Lékaři našli útvar, který musí ven

Vnadná Miluška Bittnerová musí na operaci! Lékaři…

Už za týden zamíří Miluška Bittnerová (40) pod kudlu! Při náhodné lékařské prohlídce jí totiž ve žlučníku našli…

 

iSport.cz

Fotbalový speciál k Fortuna lize už v pátek: 84 stran, soupisky, program

Fotbalový speciál k Fortuna lize už v pátek: 84…

V pátek startuje elitní fotbalová soutěž. FORTUNA:Liga. Dá se říct, že je to přelomový ročník. S novým herním…

V Anglii se mluví o Čechově návratu: Jak to vypadá se zájmem Chelsea?

V Anglii se mluví o Čechově návratu: Jak to vypadá…

V Chelsea strávil Petr Čech většinu své kariéry a během jedenácti sezon se stal klubovou legendou. V roce 2015…

 

Reflex.cz

Stalinova transpolární magistrála: Co zbylo ze sovětské železnice smrti?

Stalinova transpolární magistrála: Co zbylo ze…

Stovky kilometrů železnice, položené vězni ze sibiřských gulagů ve 40. a 50. letech, jsou dnes zapomenutým…

Rasistická tabule u Soukupa je moje práce, televizní rada je pro smích, říká Pavel Novotný

Rasistická tabule u Soukupa je moje práce, televizní…

Na televizi Barrandov se kvůli politicko-diskusním pořadům snáší ostrá kritika. Odpůrci televize zmiňují…