Citroën v Ženevě 2005

Citroën v Ženevě 2005

 
 

Avantgardní člen koncernu PSA, obsluhující tu rozmazlenější část zákazníků, přivezla do Švýcar dvě zásadní novinky, doplňující dvě mezery v kontinuální číselné řadě „Céček“ a rozšiřující portfolio modelů oběma směry.

C1, C6 – řada se uceluje

Nyní už tedy řada prakticky kompletní – mezi C1 a C8 už chybí jen sedmička, té se ovšem patrně také dočkáme.

Dvěma světovým novinkám – supermini C1 a supermaxi C6 – tradičně participovaly znovu vystavené pařížské reprízy – facelift C5 a nový kompakt C4 a v druhém plánu i zbytek Céček. Zájemci také dostali možnost oživit si povědomí o technologických inovacích poslední doby – systému varování před nechtěným najetím na přerušovanou čáru AFIL, robotizované převodovce SensoDrive, novém vznětovém šestiválci 2,7 L HDI, částicovém filtru a multifunkčním volantu s pevným středem.

C1

Jako součást trojpremiéry se na stánku se dvěma šípy představil čtyřmístný tří- a pětidveřový hatchback se solidní bezpečnostní (ABS, 2 airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, protiponořovací sedačky) i komfortní (dálkově ovládané centrální zamykání, motorizovaná přední okénka i vnější zpětná zrcátka, lakované nárazníky) standardní výbavou. Karoserie hravých tvarů disponuje celoskleněnými pátými dveřmi a několika originálními detaily, například víčkem nádrže integrovaným do zadního nárazníku, zcela eliminovanými zadními blatníky, či „maskovaným“ druhým párem bočních dveří. Bez zajímavosti nejsou ani obří zadní svítilny, překrývající celou šířku sloupku a relativně malá výška zadních dveří. Uvnitř se viditelně šetřilo, o čemž svědčí plochy holého plechu na dveřních výplních, či pouze výklopná, nikoliv spouštěcí, zadní okna. Neobvyklé je rozložení přístrojů – na obvyklém místě spočívá velký rychloměr s multifunkčním ukazatelem, zatímco otáčkoměr excentricky vyčnívá vlevo nahoře. Technika je navýsost konvenční – vpředu McPhersony, vzadu vlečená ramena s torzní příčkou. Zatím jedinou motorizací je celohliníkový litrový čtyřventilový tříválec s vizitkou nejlehčího sériového automobilového motoru (69 kg), poskytující slušný výkon 50 kW a 93 Nm, postačující lehkému vozíku ke slušné dynamice. Alternativně je k dispozici robotizovaná převodovka a zanedlouho přijde též HDI zatím nespecifikované konfigurace (40 kW).

C6

Oživením slavných tradic je premiéra nové superluxusní limuzíny, evokující veleslavnou splývavou linii futuristických zázraků DS, GS, CX a XM a ukazující světu, šílícímu po sportovních zážitcích a dojmech, krásu bezmezného luxusu. Rozměrná karoserie s obřím rozvorem nechává stranou spoustu dnešních architektonických zvyklostí a spoustu věcí si řeší po svém. Oboje bezrámové dveře jsou vzdáleny od kol natolik, že jim nemusí přizpůsobovat svoje tvary, příď vytváří po vzoru C4 a faceliftované C5 horizontální štěrbinu s výrazným logem a záď s neobvyklými nostalgickými koncovými světly zdobí konkávní zadní sklo, dodávající celku punc nadčasovosti. Díky minimalizovaným zadním blatníkům vychází zadní nárazník extrémně velký i podle měřítek dnešní doby. Vyvrácení dosavadních zvyklostí však znamená čtyřdveřová koncepce – C6 je prvním sedanem mezi high-end Citroeny. Uvnitř je pasažérům k dispozici kromě štědrého prostoru i komfort se značkou „Executive“. Všichni cestující si mohou elektricky nastavit svoje křeslo či individuálně upravit klima, hydropneumatické odpružení obou víceprvkových náprav se elektronicky přizpůsobuje momentálním podmínkám a počet válců pod kapotou neklesá pod 6. Řidiči usnadňuje život standardní šestistupňová samočinná převodovka, vůbec poprvé v produkčním francouzském voze nainstalovaný head-up display, elektronická parkovací brzda (premiéra u Citroenu), parkovací senzory na obou koncích vozu, či aktivní xenonové světlomety. Chybět samozřejmě nebude ani systém AFIL (LDWS). Premiéru za dvěma šípy oslaví kooperační šestiválec 2,7 L HDI, známý již z Peugeotu 607, ale i Land Roveru či Jaguaru.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Deutsche Bank zabředá do skandálu s praním špinavých peněz Deutsche Bank zabředá do skandálu s praním špinavých peněz

Do skandálu kolem údajného praní špinavých peněz v Danske…

Netolický: Babišova kauza je odjištěný granát, určitě znovu vybuchne Netolický: Babišova kauza je odjištěný granát, určitě znovu vybuchne

Místopředseda ČSSD a pardubický hejtman Martin Netolický…

Regulace technologického sektoru je nevyhnutelná, tvrdí šéf Applu Regulace technologického sektoru je nevyhnutelná, tvrdí šéf Applu

Regulace technologického sektoru je nevyhnutelná, protože…

Do kontinentální Evropy vstupuje další čínský konglomerát Do kontinentální Evropy vstupuje další čínský konglomerát

Čínský holding Ping An našel v Evropě nové investiční…

 
Zdroj: redakce

Štítky Citroën Ženeva 2005

 












Blesk.cz

Otec předával „řemeslo“: V obchodě učil krást svého desetiletého syna!

Otec předával „řemeslo“: V obchodě učil krást svého…

Opravdu svérázně pojal výchovu syna (10) jeho otec (45) z Brna. V sobotu večer se s ním vydal do hypermarketu,…

Apple už nebude zveřejňovat, kolik prodá iPhonů, iPadů a Maců

Apple už nebude zveřejňovat, kolik prodá iPhonů,…

Během poslední konference investorů, kde se probíraly výsledky ze závěrečného čtvrtletí, oznámil vedoucí…

 

iSport.cz

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v týdnu i o víkendu

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v…

V sobotu se odehrála úvodní kvalifikace CZC.cz iSportCup, kde se soutěží o 50 000 korun a profesionální kontrakt…

Naštvaný Bartošák: Mrzí mě, že divákům nestojíme ani za potlesk

Naštvaný Bartošák: Mrzí mě, že divákům nestojíme ani…

Po těžké šichtě vydolovali tři body nad posledním Chomutovem (4:2), který dlouho vzdoroval a odolával. Ve druhé…

 

Reflex.cz

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla chránit hitlerovské Německo

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla…

„Válka bude vyhrána nebo prohrána na plážích. Máme jen jednu šanci zastavit nepřítele, a to když je ve vodě a…

Češi bodovali na

Češi bodovali na "mistrovství světa bagristů". To…

Tomáš Sooky (29) z Lipence u Loun obsadil sedmé místo na prestižní soutěži Caterpillar Operator Challenge ve…