Diskuse

Citroën vyvíjí nové odpružení, jedno pro sebe, druhé pro DS

24.1.2016

Citroën už nebude nabízet klasické plynokapalinové odpružení, jeho další vývoj je příliš nákladný. Nabídne ovšem dokonce dvě alternativy.

 

  • 33 Reagovat !

    foto Pavel-M

    Pavel M 24.01.2016  13:10

    Budoucnost

    "Další vývoj je příliš nákladný". To je ta nejdůležitější věta. Takže se můžeme těšit (jestli se někdo ještě na Citroeny umí těšit), že běžná levná jednotná platforma PSA s klasickým pružením bude použita u všech aut (je přece "modulární") a jediné rozdíly budou v použití levných nebo trošku dražších tlumičů (regulovatelných). Ale to nebrání zákazníkovi slíbit, že bude jezdit za 2,8 l/100km a ještě mnohem pohodlněji než jezdily staré Citroeny. A dvě verze? No to není problém, stačí dvě různá nastavení řídící jednotky.
    • 41 Reagovat !

      foto michael-snow

      michael.snow 24.01.2016  13:16

      « Re: Budoucnost

      Tak on ani další vývoj není nutný, už 20 let stará Xantia Activa je dodnes nepřekonaná v losým testu. Je to škoda, protože kdo se svezl Activou nebo Hydractiv 3, tak ví, že není potřeba to dál rozvíjet. Škoda, že se Citroen vzdává své historie - bez toho nevidím moc důvodu Citroen kupovat.
      • 20 Reagovat !

        foto cechblog

        cechblog 24.01.2016  22:06

        « Re: Re: Budoucnost

        lákalo mně to si ji koupit, jen tak do garáže, auto co na gumách 195, trumflo ferrari, lambo, a různé supersportovní čtyřkolky, je prostě legenda, ale málo kdo to ví, tuším že průjezd byl v 85 a druhý nejlepší 911 S4 to dal za 84,5
    • 40 Reagovat !

      foto Blatouch

      Blatouch 24.01.2016  17:31

      « Re: Budoucnost

      Hydractive III+ je plne vyvinuty a skvele fungujici system, je mozne ladit, ne vyvijet. Nevim, ceho se v Citroenu boji, tak skvely podvozek "premiovi" nemci nemaji. Je to pouze marketingova neschopnost frantiku, ktera uvrhla vyrobu C5 na 25 tis. kusu rocne.
      • 11 Reagovat !

        foto cechblog

        cechblog 24.01.2016  22:03

        « Re: Re: Budoucnost

        přesně tak, myslím, že jde jen o prachy a skutečnost, že adaptivní tlumiče jsou opravdu velkým skokem u klasických koncepcí a rozdíl už není tak výrazný, tak si řekli, adaptivní budou stačit
  • 43 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 24.01.2016  13:16

    Kecy

    Jsou to jenom kecy. Přeložím: jsme v *, dávná sláva značky je v kopru. Proto lámeme hůl i nad posledním dobrým a originálním, co jsme do aut dávali. Nahradíme to pětikorunovou elektronickou sr...ou s megahustým názvem (třeba heaven-drive) a tunou marketingovejch keců.
    Nadále budeme pod značkou Citroen prodávat přeznačkované Pažouty. Za příplatek pro pitomce přeznačkované pažouty s cingrlátky, famoźní samostatnou značku DS. Na její marnou existenci vypatláme nejikoničtější označení, kterým disponujem. Jsme sebranka ho...d. >:-[]
  • 43 Reagovat !

    foto Neurotic

    Neurotic 24.01.2016  14:05

    Šetření

    A: Šéf říká, že musíme šetřit jak to uděláme?
    B: Mo já nevím co kdyby jsme zrušili to fungující odpružení a nahradili ho jiným?
    A: Počkej a bude se mu to líbit?
    B: No dobře tak zaplatíme vývoj úplně nového a budeme nabízet 2 varianty.

    A: Moment a nebude to dražší než současný stav?
    B: To neřeš hlavně na tom začni makat at vypadá, že něco děláme nebo poletíme >:D
  • 33 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 24.01.2016  14:56

    Citroëne, je to skutečně ta správná cesta?

    Citroën ještě stále nepochopil, že aby mohl v Evropě požadovat prémiovou cenovku, musí tomu odpovídat i nabízená technika. Evropané totiž ve většině (naštěstí) nejsou takoví automobiloví analfabeti, aby jim skočili na trochu extravagantnější tvary karoserie, přizdobené hromadou chromu a k tomu interiér čalouněný lepší kůží. Ne, takto prémiová značka opravdu nefunguje a až získají větší automobilový přehled i Číňani, budou moci značku DS rovnou zrušit. Další průšvih je nové směřování samotné značky Citroën coby vozů s ošizenou výbavou - Cactus budiž odstrašujícím příkladem (bez děleného zadního sedadla, bez otáčkoměru, bez stahování zadních oken, zato s nepříliš pohlednými plastovými obklady na dveřích, které ale stejně zdaleka nesahají až k jejich okrajům) a nová C3 zřejmě bude následovat. Ach jo... :'-( :no: A k tomu zruší jejich hlavní technickou specialitu - hydropneumatické odpružení, kvůli snižování nákladů. Smutné, a hlavně marketingově sebevražedné... 8-s :no:
  • 23 Reagovat !

    foto Johnnn

    Johnnn 24.01.2016  15:04

    Už vědí jak to dopadne

    Místní odborníci promluvili o budoucí kvalitě jízdy z dosud nijak nespecifikovaných vlastností systému odpružení. I přes fakt, že není známo vůbec nic, je samozřejmě jasné, že to bude průměrné nebo podprůměrné šméčko. Ach, jak rád bych taky vlastnil křišťálovou kouli a mohl předvídat budoucnost, a pak tady plkat moudra a být za stařešinu rodu na fóru...
    • 42 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 24.01.2016  17:33

      « Re: Už vědí jak to dopadne

      Ne, nemám křišťálovou kouli. Pouze dělám závěry na základě faktů ze současných a nedávných ekonomických a technických trendů v automobilovém průmyslu, o který se zajímám a navíc je to moje práce. Tak jsem si dovolil mít názor. A vlastně si myslím, že v podstatě správný. Citroen s rozpočtem a možnostmi dnes bohužel navymyslí nic, co by bylo podobně revoluční a dobré jako kdysi to odpružení, které teďo dpískal. Naopak, ten vývoj nového bude tak levný (a věř, že to budou elektronicky řízené tlumiče - jako třeba v e VW nebo kdekoliv jinde), že i tak se vyplatí vyhodit 60 let zdokonalovanou, fungující a marketingově dobrou věc. Až tolik se totiž ušetří.
      Ale jestli to nechápeš, utíkej si toho novýho citróna koupit, místo křečovitě vtipných pokusů o výsmívání lidí, kteří zde píšou svůj názor. Tak pravil stařešina cucákovi. Howg >:D
    • 62 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 24.01.2016  18:28

      « Re: Už vědí jak to dopadne

      v pripade Citroenu se nemusi nic predvidat z kristalove koule, staci se podivat co delaj respektive "nedelaj" ale posiraj poslednich 10-15 let
      • 50 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 24.01.2016  20:27

        « Re: Re: Už vědí jak to dopadne

        Vývoj prodejů na českém trhu tomu také odpovídá, že... :-(
  • 31 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 24.01.2016  21:13

    Povědomí o citroenu

    je pro většinu pololaické veřejnosti hydra a kolem toho postavený zbytek. Po zrušení hydry zbyde... zbytek.
  • 10 Reagovat !

    foto cechblog

    cechblog 24.01.2016  22:11

    TAK CO TIPUJETE, ŽE TO BUDE

    Něco nevého to asi nebude, to by neušetřili. Takže to můžou být jen adaptivní tlumiče? Nebo je ještě něco jiného? Koupí licenci od Medvěda na vzduchové odpružení? >:D
  • 01 Reagovat !

    foto del42sa

    del42sa 25.01.2016  16:51

    Náklady

    Hlavně že chtěli ušetřit když zrušili hydropneumatiku....., ale vyvíjet tři ruzné odpružení v rámci koncernu musí být úspora jako prase >:D :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát jako modrý žralok

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát…

Herní smartphone Black Shark od Xiaomi byl představen v dubnu, ovšem již zítra bude chtít zařízení své…

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl byl spíš pro trpaslíky!

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl…

Vychytralost některých lidí je občas natolik fascinující, že se člověk ani nemůže zlobit. V některých případech…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

ONLINE: Polsko - Kolumbie 0:0. Oba týmy potřebují nutně vyhrát

ONLINE: Polsko - Kolumbie 0:0. Oba týmy potřebují…

Byli největšími favority skupiny H. Jak Polsko, tak Kolumbie si brousili zuby na postup do osmifinále. Jenže oba…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom, že by zabila svého šéfa

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom,…

Podmínky na japonském pracovním trhu jsou tradičně velmi tvrdé a mnoho společností „ždíme“ své zaměstnance…